Gå til innhold

Hvorfor er menn slik?


Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Men altså... Både menn og kvinner må jo få lov til å kjenne på om dette er noe de vil gå videre med eller ikke. Det kan da ikke være et krav at mannen VET at dette er kvinnen i hans liv før han har sex med henne på første date etter chatting i to uker.

Det ts har rett i, er jo at han burde ha gitt beskjed da han skjønte at han ikke lenger var interessert, i stedet for å holde henne på gress. Hvis det var det han gjorde da - viser igjen til mitt råd om å tolke alle menn som ikke utvilsomt viser hundre prosent at de er interesserte, som ikke interesserte. 

 

Endret av Hippogriff
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg får jo ingenting ut av det når han maser om sex, og ghoster meg etter han har fått viljen sin.

Jeg gjør vanligvis aldri det, men denne fyren maste og overøste meg med komplimenter. Og jeg var dum og ga etter.

Jeg gikk i en felle ja. Jeg var tydelig på at jeg ønsket noe fast før vi møttes, og det sa han også at han var.

Hva faen for et svar er dette! Nei jeg har ikke krav på andre sin tid, men jeg forventer at folk er ærlige, at han ikke juger om å være opptatt fordi han ikke mente noe med hele flørten!

Nei, dette har skjedd en gang.

Hvorfor er alle så jævla stygge mot meg i tråden her, og skriver til meg som om jeg er en løs hore, fordi jeg gjorde feil 1 gang. 

Typisk kg, man er visst en hore om man har sex, eller lar seg lure av menn. Er visst ikke lov å gjøre feil.

Anonymkode: b9e03...a87

Problemet er bare at du er en av svært mange på kg som er naive og tror det skal bli giftemål etter første date. Har man sex på første date er mannen som regel opptatt av sex og thats it. Hvor vanskelig kan det være å skjønne for kvinner?🤔

Anonymkode: e1428...d5c

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, mjaus said:

Hvorfor er det alltid kvinners ansvar? Hvorfor ikke heller si "Hvis han ikke var ute etter noe mer, burde han avklart det" :vetikke:

Fordi at kvinnen må ta ansvar for seg, så tar mannen ansvar for seg selv. Om kvinnen er ute etter noe mere, så er det en dårlig idé å ha sex på første date, med en mann som hun ikke kjenner. Det er ikke mannens ansvar. Om mannen kun vil ha noe der og da, og finner og får et, så har han lyktes. For å stoppe dette så må faktisk de kvinnene som gjør dette slutte å ha sex med gud og hvermansen. Om ikke strategien de mennene bruker lykkes, så må de faktisk forandre strategi for å få det de vil ha. Hvorfor skal menn som vil pule forandre seg til det punktet som kan gjøre det vanskeligere for de å få sex? Motivasjon er et stikkord her.

Anonymkode: 2790d...6c4

  • Liker 1
Skrevet

🙄

Menn er ikke sånn - han er sånn. Vi er alle forskjellige individer. Er du som alle andre kvinner? 

  • Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Problemet er bare at du er en av svært mange på kg som er naive og tror det skal bli giftemål etter første date. Har man sex på første date er mannen som regel opptatt av sex og thats it. Hvor vanskelig kan det være å skjønne for kvinner?🤔

Anonymkode: e1428...d5c

Skjønner ikke denne myten og at den er så seiglivet. Løper sjelden etter en mann for mer sex etter første gang - men mange menn har gjort det med meg. Hører det samme fra andre kvinner også, så tror ikke at det er fordi akkurat jeg er så spesielt eksepsjonell.

Min teori er vel heller at det tar litt tid før begge parter vet om dette er noe de ønsker å gå videre med, at dette gjelder både menn og kvinner, og at sannsynligheten for at man vet dette allerede før man har sex første gang synker jo tidligere man har sex. Det betyr ikke at de er dårligere mennesker enn de som venter lenger med sex. 

  • Liker 4
Skrevet

TS, om en mann hadde oppført seg som du gjorde ovenfor denne mannen hadde han blitt opplevd som altfor intens og til og med skremmende, og hadde blitt en snakkis blant venner til skrekk og advarsel. 

Menn er ikke slik. Kanskje ikke egentlig denne mannen engang, men du avslørte ikke at han egentlig ikke var interessert ved å opprette falsk profil. Det burde du allerede ha forstått. Om noen er virkelig interessert i noen trenger man ikke å lure på det, og presse på.

Du avslørte bare at du er for intens, ikke helt i vater, og faktisk har ganske skremmende personlighet. 

Jeg vet ikke hva som har gjort at du har blitt slik, men jeg anbefaler at du tar tak i dette, for det er et problem, og kan gi deg problemer videre. 

Jeg har en venninne som er slik. Som venninne er hun herlig, men i forhold til menn er hun så intens at jeg forstår godt at de viker unna. I 15 år nå har jeg forsøkt å få henne til å innse at det ikke er det minste rart at menn blir skremt av hvordan hun er, men hun klarer ikke å innse det. 

Hun er fremdeles singel. Hun kommer nok til å være evig singel også, med mindre det plutselig går opp et lys for henne, og hun tar tak i egen adferd. Jeg har gitt opp å prøve. De fleste venninner har det. Nå bare sukker vi oppgitt når hun skal på date, og forbereder oss på å plukke henne opp igjen når det går galt på ny. Fordi hun skremmer hver eneste bort med å legge for mye i det for fort. 

Det er ikke normalt å mase, "forfølge" og styre på slik hun gjør. Som du tydeligvis gjør. Det er ikke normalt å opprette falsk profil for å "ta ham". 

Det er mer normalt å blokkere folk som driver på slik som deg. 

Jeg ville gjort det selv, om en mann gjorde tilsvarende. 

  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (27 minutter siden):

TS, om en mann hadde oppført seg som du gjorde ovenfor denne mannen hadde han blitt opplevd som altfor intens og til og med skremmende, og hadde blitt en snakkis blant venner til skrekk og advarsel. 

Menn er ikke slik. Kanskje ikke egentlig denne mannen engang, men du avslørte ikke at han egentlig ikke var interessert ved å opprette falsk profil. Det burde du allerede ha forstått. Om noen er virkelig interessert i noen trenger man ikke å lure på det, og presse på.

Du avslørte bare at du er for intens, ikke helt i vater, og faktisk har ganske skremmende personlighet. 

Jeg vet ikke hva som har gjort at du har blitt slik, men jeg anbefaler at du tar tak i dette, for det er et problem, og kan gi deg problemer videre. 

Jeg har en venninne som er slik. Som venninne er hun herlig, men i forhold til menn er hun så intens at jeg forstår godt at de viker unna. I 15 år nå har jeg forsøkt å få henne til å innse at det ikke er det minste rart at menn blir skremt av hvordan hun er, men hun klarer ikke å innse det. 

Hun er fremdeles singel. Hun kommer nok til å være evig singel også, med mindre det plutselig går opp et lys for henne, og hun tar tak i egen adferd. Jeg har gitt opp å prøve. De fleste venninner har det. Nå bare sukker vi oppgitt når hun skal på date, og forbereder oss på å plukke henne opp igjen når det går galt på ny. Fordi hun skremmer hver eneste bort med å legge for mye i det for fort. 

Det er ikke normalt å mase, "forfølge" og styre på slik hun gjør. Som du tydeligvis gjør. Det er ikke normalt å opprette falsk profil for å "ta ham". 

Det er mer normalt å blokkere folk som driver på slik som deg. 

Jeg ville gjort det selv, om en mann gjorde tilsvarende. 

Veldig enig. Det hadde vært et stort rødt flagg for meg hvis en mann hadde reagert på den måten ifht meg.

Jeg var selv på Tinder en tid tilbake. Jeg skrev jeg var ute etter noe seriøst. Møtte en mann, begge ble fysisk tiltrukket av hverandre, vi hadde sex to ganger. Etter det kjente jeg at det ikke var noe mer for meg,  vi var for ulike og jeg så etter noe annet. I tillegg ble det endel mas fra hans side . Jeg skrev en hyggelig melding hvor jeg at ærlig, sa jeg hadde hatt det fint med han, og ønsket han masse lykke til videre,  sa han var en flott person, men ikke match med meg. Tenker at man må være såpass voksen at man kan gi den andre en forklaring og ikke bare forsvinne.

Anonymkode: d97b8...929

  • Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Veldig enig. Det hadde vært et stort rødt flagg for meg hvis en mann hadde reagert på den måten ifht meg.

Jeg var selv på Tinder en tid tilbake. Jeg skrev jeg var ute etter noe seriøst. Møtte en mann, begge ble fysisk tiltrukket av hverandre, vi hadde sex to ganger. Etter det kjente jeg at det ikke var noe mer for meg,  vi var for ulike og jeg så etter noe annet. I tillegg ble det endel mas fra hans side . Jeg skrev en hyggelig melding hvor jeg at ærlig, sa jeg hadde hatt det fint med han, og ønsket han masse lykke til videre,  sa han var en flott person, men ikke match med meg. Tenker at man må være såpass voksen at man kan gi den andre en forklaring og ikke bare forsvinne.

Anonymkode: d97b8...929

Jeg er enig i at man burde være så voksen, men alle er ikke det, uten at det rettferdiggjør, eller gjør det klokt, å selv vise seg sprø. Dessuten kan nok det å oppfatte den andre som litt skremmende intens gjøre at man ikke våger, og prøver å "liste seg bort" istedenfor å si det som det er. 

Å være så voksen kan jo også bli svært ubehagelig. Jeg husker godt da jeg var så voksen ovenfor en mann jeg ikke ønsket å treffe igjen, fordi jeg opplevde ham som litt ustabil /skremmende. Det fikk jeg virkelig bekreftelse på da jeg var så voksen at jeg sa fra om at det ikke ble noe mer mellom oss. Jeg var luremus, hore og fitte, "som alle kvinner". Ble regelrett skjelt ut. 

En eneste date hadde vi vært på. 

Slike opplevelser gjør jo gjerne at man blir litt skeptisk til å si ærlig at man ikke er interessert i noen, og det blir mer fristende å prøve å luske seg bort. Spesielt når man står overfor mennesker som man aner ikke vil ta det pent, uansett hvordan man prøver å avslutte. 

Uansett, mennesker som virkelig er interessert trenger man ikke å mase på, og "lure" med falske profiler. Man burde skjønne at det ikke er veldig interesse, selv om de lusker seg ut. Ikke slippe egne demoner fri, og bli skremmende intens/besatt. 

Å date noen er ingen garanti for forhold. Ikke sex heller. De fleste man dater blir det ingenting ut av. Det er helt normalt. 

Å bli masete/besatt/crazy tjener iallefall ikke til noe positivt. Det bekrefter jo bare at det var smart å ikke gå videre med noen. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 4
Skrevet
mjaus skrev (3 timer siden):

Hvorfor er det alltid kvinners ansvar? Hvorfor ikke heller si "Hvis han ikke var ute etter noe mer, burde han avklart det" :vetikke:

Det er vel heller snakk om at vi har ansvar for oss selv og velge slik at vi oppnår det vi ønsker, og ikke kan forvente at andre skal gå rundt og beskytte oss mot våre dårlige valg. 

Jeg skjønner at dette er en kjip situasjon for TS, og unner henne den absolutt ikke, men uforpliktende sex er nettopp det og en kan vanskelig kreve eller forvente at interessen skal vare. 

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at du føler deg lurt og utnyttet, men når du vet at du bare vil ha sex i et forhold så må du vente med sex til dere har definert at dere er i et fast forhold. All sex før det er risiko for å oppleve det du har opplevd med han fyren. Men alle kvinner gjør denne feilen ofte flere ganger før vi lærer av det. Eneste måten å unngå det på er å bli gift med den første mannen du møter og at dere holder sammen resten av livet. Eller så må du bli nonne. Begge deler er lite aktuelt for de fleste kvinner.

En annen ting som er viktig er at du fokuserer mer på hva DU vil og hva du IKKE VIL. Du skriver at han var kåt og maste om sex. Javel, men det er ikke ditt problem. Hvis du ikke føler deg klar for å ha sex og bare vil ha sex i et forhold så kan han være så kåt og masete han bare vil, men du sier bare nei, det er uaktuelt å ha sex for jeg har bare sex i faste forhold. Og nei, du er ikke hore. Hore er en dame som tar betalt for sex. 

Anonymkode: 5b505...693

  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg skjønner at du føler deg lurt og utnyttet, men når du vet at du bare vil ha sex i et forhold så må du vente med sex til dere har definert at dere er i et fast forhold. All sex før det er risiko for å oppleve det du har opplevd med han fyren. Men alle kvinner gjør denne feilen ofte flere ganger før vi lærer av det. Eneste måten å unngå det på er å bli gift med den første mannen du møter og at dere holder sammen resten av livet. Eller så må du bli nonne. Begge deler er lite aktuelt for de fleste kvinner.

En annen ting som er viktig er at du fokuserer mer på hva DU vil og hva du IKKE VIL. Du skriver at han var kåt og maste om sex. Javel, men det er ikke ditt problem. Hvis du ikke føler deg klar for å ha sex og bare vil ha sex i et forhold så kan han være så kåt og masete han bare vil, men du sier bare nei, det er uaktuelt å ha sex for jeg har bare sex i faste forhold. Og nei, du er ikke hore. Hore er en dame som tar betalt for sex. 

Anonymkode: 5b505...693

Kloke ord. 👍

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ganske løs om du ligger med noen på første date. Skjønner at han ikke er interessert i det

Anonymkode: b57e6...448

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Ganske løs om du ligger med noen på første date. Skjønner at han ikke er interessert i det

Anonymkode: b57e6...448

Hva med mannen?

Anonymkode: 92f2b...032

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med mannen?

Anonymkode: 92f2b...032

Menn har det med å sette en annen standard for kvinner enn for seg selv.

Anonymkode: 10664...fe3

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
mjaus skrev (21 timer siden):

Hvorfor er det alltid kvinners ansvar? Hvorfor ikke heller si "Hvis han ikke var ute etter noe mer, burde han avklart det" :vetikke:

Hvordan vet du at han  egentlig ikke er ute etter mer? Hvis noen er uaktuell som partner, så vil man ofte finne det ut på første date og derfor kan det være en stor fordel å holde tilbake litt i alle fall. For alt vi vet så fant denne mannen ut veldig kjapt at forhold ikke var aktuelt, men like gjerne hadde sex med henne for å være grei.

Anonymkode: bcb78...e14

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvordan vet du at han  egentlig ikke er ute etter mer? Hvis noen er uaktuell som partner, så vil man ofte finne det ut på første date og derfor kan det være en stor fordel å holde tilbake litt i alle fall. For alt vi vet så fant denne mannen ut veldig kjapt at forhold ikke var aktuelt, men like gjerne hadde sex med henne for å være grei.

Anonymkode: bcb78...e14

"sex med henne for å være grei" okeey...

  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Menn har det med å sette en annen standard for kvinner enn for seg selv.

Anonymkode: 10664...fe3

Ja, det ser vi jo bl.a. her inne veldig ofte.

Anonymkode: 92f2b...032

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2021 den 10.32):

Møtte en fyr på tinder for et par uker siden, og han var kåt og det endte opp med sex.

🙄

AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, mjaus said:

Hvorfor er det alltid kvinners ansvar? Hvorfor ikke heller si "Hvis han ikke var ute etter noe mer, burde han avklart det" :vetikke:

Er ikke det det handler om. Om noen vil ha sex med deg kan det være to grunner til det. 1. personene vil ha sex 2. personen vil ha sex og interessert i noe seriøst.

Dette gjelder for kvinner og menn. Hvis DU er redd for å bli såret fordi den andre personen kun ville ha sex og du ville noe mer så er det DITT ansvar å avklare det på forhånd eller bare ta sjansen på at du kan bli såret. 
 

Jeg har vært på begge sider av denne saken før. Det suger når man vil noe mer, men det er dessverre risken man tar når man prøver å finne noen. Det er alle sitt eget ansvar å unngå å bli såret. 

Anonymkode: 542a0...129

Skrevet

Her blir man angriper ja, stakkars  deg. Til svare ditt, Nei - alle menn er ikke  slik. Når det kommer til dataingeniør ( som jeg har bommet mange ganger ) er at man må være kostbar for å finne ut om  han er interessert i  deg, det å ha sex ved første date er sjeldent bra , spesielt i dagens samfunn. Neste gang  en dqte ikke vil finne på noe med deg så drit han , ikke lag fake  profil det gir dårlig  viber.  Lykke til neste gang 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...