Gå til innhold

SLANKING! Hva har du spist i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frokost - En kaffe latte

Lunsj - Stor salat med bulgur, falafel, feta og masse grønt

Før trening - En energibar

Nå - "En time til middag, holsulten, har vi ikke noe påskegodt igjen da?" = to Freia påskeegg

 

Anonymkode: e7bd2...60f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frokost: 1 YT proteinpudding, 1 kopp m/lett kakao

Lunsj:  1speltlompe m/kokt egg, 1 kopp m/lett kakao 

mellommåltid: 1 knekkebrød m/ost og skinke

Middag: omelett m/litt ost og salat

Kvelds: 1 knekkebrød m/ost

Anonymkode: 03e6e...33e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 med sunt kosthold etter å ha fråtset i påsken & jeg kjenner meg SULTEN (ja, må til og med bruke store bokstaver 😂). Jeg har spist nok i mengde, men har lyst til å proppe i meg en masse søtt og godt.. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag med «vanlig» kosthold igjen etter en uke med frotsing og nå sitter jeg her og hører kvikklunsjen i kjøleskapet rope på meg. Har ikke turt å sjekke, men gjetter jeg har gått opp over 3 kilo bare på disse dagene.

I dag har jeg spist en salat med tunfisk til lunsj. Snack var en appelsin. Middag var grønnsaksgryte med bønner. 
Vurderer å drikke en kopp te og spise en rugsprø med mager jalapeño ost, ruccola og tomat til kvelds.

Anonymkode: f8676...686

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Kjøleskapsgrøt med havregryn og chiafrø, frukt og bær på

Lunch: Salat

Middag: Fiskekaker (2 stk), blomkål (en kvart), to små poteter og litt saus

Kvelds: 1 brødskive med syltetøy 

(mål om 5 kg ned før juni, fra 53 til 48)

Anonymkode: e16dd...83d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en person som aldri har slitt med vekta, må jeg si at dere spiser vanvittig mye, og vanvittig ofte! Og dessuten utrolig kjip mat! Mer fett ville gjort seg.

Og for meg, hvis jeg hadde hatt det sånn at ting som sjokolade, brus, smågodt, kaker og snacks hadde vært lykken på jord, så ville jeg hatt som førsteprioritet å kvitte meg med den tankegangen. Det sier seg jo helt selv.

Jeg drikker omtrent aldri noe med kalorier, og det er også utrolig sjelden at jeg spiser noe som ikke er MAT.

Om man spiser bare mat (noe som jo faktisk er det som er normalt), er det utrolig hvor mye god mat man kan spise uten at det gjør utslag på vekta.

 

 

Anonymkode: 05112...32c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Som en person som aldri har slitt med vekta, må jeg si at dere spiser vanvittig mye, og vanvittig ofte! Og dessuten utrolig kjip mat! Mer fett ville gjort seg.

Og for meg, hvis jeg hadde hatt det sånn at ting som sjokolade, brus, smågodt, kaker og snacks hadde vært lykken på jord, så ville jeg hatt som førsteprioritet å kvitte meg med den tankegangen. Det sier seg jo helt selv.

Jeg drikker omtrent aldri noe med kalorier, og det er også utrolig sjelden at jeg spiser noe som ikke er MAT.

Om man spiser bare mat (noe som jo faktisk er det som er normalt), er det utrolig hvor mye god mat man kan spise uten at det gjør utslag på vekta.

 

 

Anonymkode: 05112...32c

Interessant. Kan du utdype? Hva slags hvordan ser kostholdet ditt ut på en typisk dag? Og hva spiser du aldri, sånn konkret? 

Anonymkode: 901fd...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 & det kjennes noe enklere å tenke sunt i dag 💪🏻 Jeg ligger på ca 1300 kcal pr dag og mat med mye volum, smak og balansert næringsmessig. Håper å klare dette lenger enn 3 dager 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Som en person som aldri har slitt med vekta, må jeg si at dere spiser vanvittig mye, og vanvittig ofte! Og dessuten utrolig kjip mat! Mer fett ville gjort seg.

Og for meg, hvis jeg hadde hatt det sånn at ting som sjokolade, brus, smågodt, kaker og snacks hadde vært lykken på jord, så ville jeg hatt som førsteprioritet å kvitte meg med den tankegangen. Det sier seg jo helt selv.

Jeg drikker omtrent aldri noe med kalorier, og det er også utrolig sjelden at jeg spiser noe som ikke er MAT.

Om man spiser bare mat (noe som jo faktisk er det som er normalt), er det utrolig hvor mye god mat man kan spise uten at det gjør utslag på vekta.

 

 

Anonymkode: 05112...32c

Du har selvfølgelig et godt poeng. Hadde jeg latt være å spise usunne saker, så hadde jeg aldri slitt med vekta. Men det kjennes ikke fullt så enkelt for meg som det høres ut som det er for deg 😉

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØI går spiste jeg havre- og byggrynsgrøt til frokost.

Skinkebiff med agurk og holydagdipp til lunsj.

Til middag pasta med italienske kjøttboller.

Til kvelds yoghurt.

Så spiste jeg også litt blåbær, gulerot og eple innimellom måltidene.

I dag spiste jeg litt beef jerky og en yoghurt til frokost.

Skal spise skinkestek med dampet asparges til lunsj.

Fiskeburger med søtpotet til middag.

Og yoghurt til kvelds.

Frukt og grønnsaker innimellom måltidene.

😁

Anonymkode: c1074...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går:

Lunsj: 3 brødskiver med leverpostei og agurk 

Mellom: Skyr med salt karamell 

Middag: Fiskeboller i hvit saus med poteter og grønnsaker 

Anonymkode: 3bc7f...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Interessant. Kan du utdype? Hva slags hvordan ser kostholdet ditt ut på en typisk dag? Og hva spiser du aldri, sånn konkret? 

Anonymkode: 901fd...68c

Det varierer enormt! Men jeg spiser vanligvis ikke før sånn klokka 14-15. (Bare vann, og noen ganger svart kaffe, før det.)

Første måltid kan da være to skiver knekkebrød pluss en liten boks (60 g fisk) med makrell i tomat. Eller brødskive med meierismør og egg, noen ganger med kaviar. Eller middagsrester fra dagen før. Eller pizza på restaurant. Eller salat fra salatbaren på jobb med masse oljedressing på (vanligvis uten kjøtt, men med desto mer ost, ettersom kjøttet i salatbaren stort sett er av veldig dårlig kvalitet). Vanligvis har jeg grønnsaker med flaksalt og økologisk kaldpresset olivenolje i tillegg, uansett.

Middag kan være hva som helst av hjemmelaget mat: ertesuppe, fisk med couscoussalat til, fisk med fløtesaus og grønnsaker, pasta med tomatsaus, biff med bearnaise, kjøttkaker i brun saus, indisk curry, thai-curry, alle mulige forskjellige ting.

Det jeg aldri spiser, er alt sånt som ikke er mat (sjokolade, snop, snacks, proteinbarer, proteinpulver, osv.), og ferdigmat og junkfood. Eller sånne Go'morgen-yoghurt, Rislunsj og sånt. Det har jeg aldri smakt, faktisk.

Og utenom et par glass vin i helga, drikker jeg nesten aldri noe som inneholder kalorier. Før korona, da jeg bodde på hotell med jevne mellomrom, hendte det at jeg drakk ferskpresset juice til frokosten dersom de hadde det, men nå for tida bor jeg ikke på hotell, så jeg spiser dermed heller ikke frokost, så kaloriholdig drikke begrenser seg til varm sjokolade av H-melk og kokesjokolade 3-4 ganger i året.

Anonymkode: 05112...32c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunsj: salat med dressing. Smoothie.

Mellom måltid: banan 

Middag/kvelds: gratinerte rotgrønnsaker og kylling file (stor porsjon). 

Anonymkode: bb522...c91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har er vindu i løpet av dagen hvor jeg spiser. Dette kalles intensiv faste og anbefales dersom man vil ned i vekt. Spiser mellom 12 og 18. spiser da havregrøt med banan først. Senere ett eple en pære, og smoothie med kefir, norske jordbær, blåbær og hemp frø. middag couscous blandet med linser, grønnsaker. ☺️pluss masse sitronvann. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Middag: 2 små sommerkoteletter med ovnsbakte grønnsaker, maiskolbe og litt sjysaus. Kvelds: 3 rugsprø med litt smør, Jarlsberg og agurk. 3 glass kaloriholdig drikke gjennom dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunsj: Gresk salat med fetaost og bacon.

Middag:1 Gilde Ost og Baconpølse med litt stekte grønnsaker (løk/sopp/paprika)

Drikker en del vann/svart kaffe og te m/suketter utenom måltidene.

(Spiser karboredusert + periodisk faste)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: En porsjon havregrøt 

Lunch: Salat

Middag: Kylling med hummus og grønnsaker

Kveldsmat: Ikke inntatt ennå. Trolig brødskive med pålegg 

Anonymkode: e16dd...83d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunsj: halv boks lapskaus 

Middag: tomatsuppe med kjøttboller

Kvelds: appelsin 

Anonymkode: f8676...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...