Gå til innhold

Stefar sa han elsket datteren min!!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kommer jo i alle fall ikke lengre om du ikke prøver. 

Er det ikke bare å skrive det da: "Tenkte jeg skulle ut å handle til påsken etterpå, er det noe spesielt du vil ha til middag i løpet av de dagene? :) ". 

Anonymkode: a280d...de5

Jo, jeg skal gjøre det men må bare vente til jeg vet hun har stått opp. Hvis jeg sender for tidlig kan hun bli kjempesur fordi jeg "vekket henne på en fridag"

Anonymkode: f41f2...d09

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må begynne å oppføre deg som den voksne her! Hun har fortalt deg i detaljer hva som er problemet, men du evner ikke å ta det til deg, eller vil gjøre noe med situasjonen. I stedet forsøker du å pushe henne, og til og med kjøpe henne med shoppingtur med stemor som hun ikke har noe godt forhold til en gang. Man kan ikke kjøpe eller tvinge frem kjærlighet og gode relasjoner! 
Ikke rart hun misliker stemor om stemor prater dritt om moren hennes. Man skal aldri blande barn inn i konflikter mellom foreldrene. Dette er skadelig. Og at du prøver å få henne til å få dårlig samvittighet ved å begynne å gråte foran henne, er ufattelig umodent. Ikke rart jenta er sint og ikke trives hos dere. 

400g kjøttdeig er for lite til 6 personer. Dere kan sponse shopping, men ikke kjøpe en ekstra pakke kjøttdeig? Hva er dette for noe egentlig!? Mat er et helt grunnleggende behov. Tenåringer trenger mye næring. Så fortsetter du bare å skylde på andre, og at det er stemor som lager maten. Har du virkelig null ansvar for noe i livet ditt? Så begynn å lag maten selv da! Lytt til datteren din. Ta henne på alvor. Slutt å skyld på alle andre. Hvis du fortsetter som du gjør nå er det ikke sikkert hun gidder å ha noe å gjøre med deg som voksen. Da kan du takke deg selv. 

Og foresten så hater alle tenåringer foreldrene sine til tider. Dette er normalt, og dette må foreldre tåle. Du er nesten nødt til å jobbe med deg selv her altså. 

Anonymkode: b6964...e10

Jeg er enig i at det er lite kjøtt ja. Har hatt mange runder med stemor om det men hun er ganske rigid på det. Det har jenta helt rett i. Stemor vil gjerne at barna skal spise mer grønnsaker, men barna mine er ganske kresne så de vet jo hva de vil ha på tacoen...

Jeg forsøkte et par ganger å lage maten men da blir min samboer veldig sur og kan finne på å kaste ekstra mat fordi 'barn ikke kan bestemme'. Dette er rigid og ikke sunt eller bra. Men det er hennes lott i livet da.

AnonymBruker
Skrevet

Om du var utro, kan du ikke forvente at barnet skal reagere modent på dette «ting er gjort opp og lagt bak». En venninne av meg var sint på faren sin i 10 år pga dette. Og det farger fortsatt synet på han. 

For øvrig - jeg begynner å stresse på vegne av deg, TS, på all informasjon du legger ut. Anonymt - ja - men mye detaljer. Mange leser på KG. Jeg ville vært mer forsiktig med detaljene. Og valgt å drøfte disse tingene med en coach eller terapeut. 

Anonymkode: 89b11...d8b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp med mamma og stefar, hatt samvær med min pappa. Må helt ærlig innrømme at jeg er mye mer close og mer glad i stefar enn min egen pappa.. Nemlig fordi han var bedre i farsrollen enn min egen! Hatet også min stemor.. Kanskje på tide å gå inn i deg selv og spørre deg selv "hvorfor er det sånn?" Mange i din situasjon har ikke selvinnsikt. Pappa har alltid trodd han har vært der for meg, det har han absolutt ikke. Min mamma og stefar var virkelig der! 

Anonymkode: 60e02...4f9

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det var mor som gikk fra meg. På en veldig dramatisk måte, men nok om det. Hun var litt sånn før mor gikk fra meg og.

Nei, vi favoriserer ikke lillesøster. Lillesøster har ADHD og er litt annerledes enn de andre søsknene. Lillesøster er med mor. 

Hun mener vi er gjerrige of rigide fordi vi prøver lage all mat fra bunnen av og er veldig opptatt av sunn mat. Vi har nesten aldri tsco og når vi har det er det feil fordi vi bruker for lite kjøtt (400g kjøtt til seks stk) dette fordi vi mener man kan spise seg mett på andre ting.

Tviler forsåvidt ikke på at mor har snakket nedsettende om meg, men det nekter alle barna for. Personlig har jeg og samboeren min sagt noen ufine ting om mor, men det er fordi hun er så jævlig. Vi er bare mennesker

Uff. Det virker som du jager dette, på alle de feil måtene. Konfronterer barna med om mor snakker nedsettende om deg, og de nekter. (Er det en god ide? Prøv heller å holde en lett stemning). Snakker nedsettende om mor, osv.

At dere bruker 400g kjøttdeig til taco for 6 stk er bare totalt merkelig. Med ungdommer i hus. I hvertfall når dere nesten aldri ser dem. Hva koster det å kjøpe en kjøttdeig til.

Skulle nesten ønsket jeg hadde kjent deg og kunne hjelpe deg litt. For det virker som du er litt blind i all "urettferdigheten". Med tenåringer går samvær opp og ned, men man må være trygg i seg selv. Du vinner aldri noe på å jage etter alt som kan oppleves urettferdig. Begynn heller på bunn. Bygg opp en god relasjon stein for stein, ved å legge til rette for gode opplevelser. Kanskje sier ikke dayrwreb din " elsker deg" noensibne, men da har i hvert fall du gjort ditt.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om du var utro, kan du ikke forvente at barnet skal reagere modent på dette «ting er gjort opp og lagt bak». En venninne av meg var sint på faren sin i 10 år pga dette. Og det farger fortsatt synet på han. 

For øvrig - jeg begynner å stresse på vegne av deg, TS, på all informasjon du legger ut. Anonymt - ja - men mye detaljer. Mange leser på KG. Jeg ville vært mer forsiktig med detaljene. Og valgt å drøfte disse tingene med en coach eller terapeut. 

Anonymkode: 89b11...d8b

Hadde det vært utroskap hadde nok saken vært lettere 😓

AnonymBruker
Skrevet
SS skrev (1 minutt siden):

Uff. Det virker som du jager dette, på alle de feil måtene. Konfronterer barna med om mor snakker nedsettende om deg, og de nekter. (Er det en god ide? Prøv heller å holde en lett stemning). Snakker nedsettende om mor, osv.

At dere bruker 400g kjøttdeig til taco for 6 stk er bare totalt merkelig. Med ungdommer i hus. I hvertfall når dere nesten aldri ser dem. Hva koster det å kjøpe en kjøttdeig til.

Skulle nesten ønsket jeg hadde kjent deg og kunne hjelpe deg litt. For det virker som du er litt blind i all "urettferdigheten". Med tenåringer går samvær opp og ned, men man må være trygg i seg selv. Du vinner aldri noe på å jage etter alt som kan oppleves urettferdig. Begynn heller på bunn. Bygg opp en god relasjon stein for stein, ved å legge til rette for gode opplevelser. Kanskje sier ikke dayrwreb din " elsker deg" noensibne, men da har i hvert fall du gjort ditt.

Vet dere har rett. Har jo derfor byttet litt fokus og er litt flau over at jeg lagde tråden som stefar sa han elsket datteren min. Det handler jo ikke om det. Er jeg som er desperat etter å få reparert relasjonen og det går ikke uansett om jeg gjør det rett eller feil. Skulle bare ønske jenta kunne høre på meg eller tro meg

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg vet ikke. Alt er feil her visstnok og alltid vært. Liker ikke min samboer, liker ikke maten vår, liker ikke hvor vi bor, etc. Liker ikke meg. Mener jeg særbehandler lillesøsteren hennes. Sier hun får mye kjeft.

Er nok Lett for dere å tro på dette, men hun overdriver veldig mye.

Men har du satt deg ned og faktisk pratet med henne? Kanskje dere burde ha et familieråd, gjerne med en utenforstående som datteren kan velge, og så prate ut om dette?

Og har du og din kone virkelig gått i dere selv og tenkt over hvordan dere behandler henne? Du sier at hun overdriver veldig mye, men det kan jo likevel hende at det ligger noe i deres holdning og oppførsel ovenfor henne likevel. 

Når hun er hos dere, kan dere ha litt mer sånn mat hun har lyst på?

Istedenfor å si at du elsker henne, kan du prøve med å si at du er glad i henne? Kanskje hun syns det er bedre å høre fra dere?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jo, jeg skal gjøre det men må bare vente til jeg vet hun har stått opp. Hvis jeg sender for tidlig kan hun bli kjempesur fordi jeg "vekket henne på en fridag"

'høres ut som en vanlig tenåring.

• Liker 5
Skrevet

Du har et problem med kona di! Hvorfor skal hun bestemme alt i matveien når dine barn er hos deg? Du er redd for at hun blir sur???  Stå opp for barna dine, og vis dem at du vil at de skal kose seg hos dere! Skjønner godt at de ikke liker henne! 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har vokst opp med mamma og stefar, hatt samvær med min pappa. Må helt ærlig innrømme at jeg er mye mer close og mer glad i stefar enn min egen pappa.. Nemlig fordi han var bedre i farsrollen enn min egen! Hatet også min stemor.. Kanskje på tide å gå inn i deg selv og spørre deg selv "hvorfor er det sånn?" Mange i din situasjon har ikke selvinnsikt. Pappa har alltid trodd han har vært der for meg, det har han absolutt ikke. Min mamma og stefar var virkelig der! 

Må også legge til: Du høres ut som min pappa. Snakket nedsettende om min mamma foran meg osv og alt annet du nevner, mens mamma ikke har gjort det selvom pappa var utro og fikk barn bak hennes rygg.. Hun la alt til rette for at jeg og min pappa skulle få et forhold, det ødela han helt på egenhånd men det kommer han aldri se pga mangel på selvinnsikt som deg. Skylder nok på mamma! Har et ekstremt tett forhold med mamma og stefar enda, jeg har fått barn selv osv.. Pappa orker jeg ikke ha noe med å gjøre, han har aldri respektert hva jeg føler akkurat som du ikke respekterer hva din datter føler! Egoistiske fedre kommer ikke langt desverre. 
Du kunne nesten vært faren min! 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vet dere har rett. Har jo derfor byttet litt fokus og er litt flau over at jeg lagde tråden som stefar sa han elsket datteren min. Det handler jo ikke om det. Er jeg som er desperat etter å få reparert relasjonen og det går ikke uansett om jeg gjør det rett eller feil. Skulle bare ønske jenta kunne høre på meg eller tro meg

Det kan ta et sekund å ødelegge et forhold, og kanskje mange år å reparere skaden andet ene sekundet.

Tålmodighet er det eneste som nytter.

Du skal ikke tillate å bli stygt behandlet, men nøytral behandling må du godta. 

Anonymkode: d8b75...884

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også mer glad i stefar enn i far. Stefar har lært meg masse, fiske, stå på ski, seile,  campe osv. Far har aldri giddet å gjøre noe med oss.  Han har også valgt en ny kone som vi barna avskyr. 

Min far er grunnen til at jeg ikke vil ha kirkebryllup. Min samboer er veldig nære min stefar, og det ville vært naturlig at  stefar fulgte meg opp kirkegulvet, men jeg vet at da ville faren min skapt rabalder! Derfor er vi kun samboere. 

Synes du skal gå i deg selv,  ts, det er DU som har ødelagt forholdet til din datter! Hun er heldig at mor nå har funnet en god mann hun ser opp til. Ikke anklag din datter for noe du selv har forårsaket.  

Anonymkode: 23745...9ae

• Liker 6
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også mer glad i stefar enn i far. Stefar har lært meg masse, fiske, stå på ski, seile,  campe osv. Far har aldri giddet å gjøre noe med oss.  Han har også valgt en ny kone som vi barna avskyr. 

Min far er grunnen til at jeg ikke vil ha kirkebryllup. Min samboer er veldig nære min stefar, og det ville vært naturlig at  stefar fulgte meg opp kirkegulvet, men jeg vet at da ville faren min skapt rabalder! Derfor er vi kun samboere. 

Synes du skal gå i deg selv,  ts, det er DU som har ødelagt forholdet til din datter! Hun er heldig at mor nå har funnet en god mann hun ser opp til. Ikke anklag din datter for noe du selv har forårsaket.  

Hva er grunnen til at dere avskyr den nye kona? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er enig i at det er lite kjøtt ja. Har hatt mange runder med stemor om det men hun er ganske rigid på det. Det har jenta helt rett i. Stemor vil gjerne at barna skal spise mer grønnsaker, men barna mine er ganske kresne så de vet jo hva de vil ha på tacoen...

Jeg forsøkte et par ganger å lage maten men da blir min samboer veldig sur og kan finne på å kaste ekstra mat fordi 'barn ikke kan bestemme'. Dette er rigid og ikke sunt eller bra. Men det er hennes lott i livet da.

Så både datteren din og du mener det er rigid, og for lite mat. Men likevel skal stemor fortsette å bestemme noe som flere er imot? Hvorfor er du sammen med en som hverken tar deg eller datteren din på alvor? 

Det virker også som du har et utrolig negativt syn på datteren din. Hun går i terapi skriver du. Som oftest når barn trenger terapi, så er det pga foreldre. Selv om de gjerne nekter å innse det selv. Det er grunner til at datteren din er sint. Men du mener hun overdriver. Man kan ikke si at andres følelser er feil. Høres ut som en måte å fraskrive seg noe ansvar på. Det er noe som heter høna og egget. I en forelder og barn situasjon vet man faktisk hvem som er høna og kom først altså. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Så både datteren din og du mener det er rigid, og for lite mat. Men likevel skal stemor fortsette å bestemme noe som flere er imot? Hvorfor er du sammen med en som hverken tar deg eller datteren din på alvor? 

Det virker også som du har et utrolig negativt syn på datteren din. Hun går i terapi skriver du. Som oftest når barn trenger terapi, så er det pga foreldre. Selv om de gjerne nekter å innse det selv. Det er grunner til at datteren din er sint. Men du mener hun overdriver. Man kan ikke si at andres følelser er feil. Høres ut som en måte å fraskrive seg noe ansvar på. Det er noe som heter høna og egget. I en forelder og barn situasjon vet man faktisk hvem som er høna og kom først altså. 

Ja, det er min skyld at hun går i terapi. Det har jeg ikke nektet for. Jeg anser det ikke som hennes feil at hun går i terapi.

Vel, kona mi er rigid på denne ene tingen. Det er snakk om kjøtt og ikke kjøtt. For hennes del hadde ingen i huset spist kjøtt. Så det å lage kjøtt i det hele tatt er noe hun gjør for å være grei. Jeg kan på en måte ikke gå fra kona mi fordi hun er streng med maten.

AnonymBruker
Skrevet

Du høres akkurat ut som far til mine unger og du har ødelagt forholdet selv. 

Her klager far over at ungene aldri vil besøke han men det er hans oppførsel som er årsaken, han er rett og slett kjip og kjefter og smeller og klager over meg hele tiden. 

Slik du sår, høster du.

Anonymkode: 676d5...557

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at dere avskyr den nye kona? 

Hun bestemmer alt. Han er en dott sammen med henne. De lagde konsekvent mat jeg ikke kunne spise når jeg var der. Jeg spiser nesten alt, unntatt pølser, og da måtte de selvfølgelig ha pølser hver gang jeg kom!! De gjorde også veldig stor forskjell på hennes barn og hans. Hennes fikk dyre gaver til jul og bursdag, som feks mobiltelefon, reiser etc, mens jeg og broren min fikk noe til et par hundrelapper. Dette svir når man er barn.  

Jeg sluttet etter hvert å dra dit. Orket ikke å være der etter at jeg ble voksen.  

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mor og stefar har jo et nytt barn han kan elske. Er veldig rart å si sånt til noen andres barn. Min kone er enig med meg i alle fall. Det er ekkelt og rart.

Det er ikke rart å si sånt til sine stebarn, det er fult ut normalt og ikke minst sunt og bra. 
Du skriver i hovedinnlegget at datteren din ikke vil at stemor skal si "jeg elsker deg", heller. Så tydeligvis har jo stemoren hennes sagt "jeg elsker deg" til hun. Syntes ikke dere to at det var så unormalt da? Hmm... Veldig motstridene.

Barnet ditt elsker deg selvfølgelig, fostår sjalusien din godt, MEN.. Du er nødt til å gjøre deg fortjent til E-ordet, og kjærligheten til barnet ditt - alt handler om innsats og engasjement. Hvis hun får lite av dette fra deg, samt har en "dårlig" tilknyttning til deg, så forstår jeg godt hvorfor hun ikke sier "elsker deg" til deg. Selv om du er far. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...