Gå til innhold

Stefar sa han elsket datteren min!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

SS skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår dette er tungt for deg, men tenker du må gå litt i deg selv. For denne reaksjonen på at du sier du elsker henne, må du ta på alvor.

- Pusher du henne? Krever "kjærlighetsuttrykk"?

- Maser dere mye om at dere vil se henne mer?

-Hvor gammel er hun? Kan du gjøre noen forandringer som bygger mer relasjon? For det er dessverre ikke sånn at vi bare kan "kreve kjærlighet".

Lykke til! Og husk at alle forandringer starter i deg selv.

Klart vi "maser" om å se henne mer! Vi savner henne jo masse. Hun vil aldri være her og før mor fikk kjæreste hadde vi såvidt klart å få i gang samvær. Så møter mor denne fyren og datteren min slutter komme hit.

Hun har unngått oss i mange år og mor bare lar det skje 😭

Anonymkode: f41f2...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du ikke er fornøyd med relasjonen du har til din egen datter må du selv fikse den. Du kan ikke pålegge mor, stefar eller datter å fikse dette. Særlig ikke ved å nekte andre å si at de elsker henne. 

Hvordan foregikk samtalen hvor du fikk vite dette?

Anonymkode: 1b93a...0d8

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo bare koselig at stefar sier han elsker datteren din!

Jeg har en stefar som har vært i livet mitt siden jeg var 17. Han er en fantastisk fyr og vi er alle veldig glad i han!

Samtidig har jeg jo faren min. Jeg ser jo at faren min er en mann som kan være litt vanskelig til tider, og forholdet vårt har vært litt opp og ned. Men allikevel er han pappaen min, og jeg er utrolig glad i han. Og selv om jeg også er veldig glad i stefaren min, så blir han ikke pappaen min. Jeg gir stefaren min klem når jeg treffer han, men jeg omfavner han ikke på samme måten som pappa. 

Jeg vet også at stefaren min er veldig glad i meg, søsteren min og barna mine. 

Det jeg reagerer på her er hvorfor hun ser på det at dere sier dere elsker henne som mas? Da virker det jo som om hun legger noe mer i det enn bare det at dere er glad i henne. Det virker på meg som at hun føler det ligger en eller annen forventning om noe i de ordene. Så det kan jo være grunnen til at hun ikke reagerte når stefar sa det, at hun følte det bare var et uttrykk for at han er glad i henne og ikke noen forventning om noe mer lå bak de ordene. 

Anonymkode: 0eb66...715

Ja hun sier forsåvidt at det er forventninger til det. At om hun sier sånt så blir vi så gira og vi krever mer tid med henne, tid hun ikke vil gi oss. Samtidig tenker jeg at hun ikke har vondt av å bli pushet litt mer til å være her - hun har ikke vondt av å være her og viner ikke slemme

Anonymkode: f41f2...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Datteren min sa det. Jeg tok opp med henne at vi måtte bli flinkere til å si slike ting til hverandre og da fortalte hun dette. At det var naturlig å si sånt til han g at når han sa det var det så fintz hun hadde blitt glad og håpet han skulle si det lenge før

Anonymkode: f41f2...d09

Da har de en fin kontakt, håper jeg. Men kan det være at dere trenger litt familieterapi da? Om hun sier hun hater dere, så er det ganske vonde greier. Også for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Klart vi "maser" om å se henne mer! Vi savner henne jo masse. Hun vil aldri være her og før mor fikk kjæreste hadde vi såvidt klart å få i gang samvær. Så møter mor denne fyren og datteren min slutter komme hit.

Hun har unngått oss i mange år og mor bare lar det skje 😭

Anonymkode: f41f2...d09

Men HVORFOR ønsker ikke jenta å komme til dere? Du skriver at mor lar det skje, da høres det ut som datteren at det er deres datter som har et ønske om mkndre samvær.

Anonymkode: 1b93a...0d8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dersom du ikke er fornøyd med relasjonen du har til din egen datter må du selv fikse den. Du kan ikke pålegge mor, stefar eller datter å fikse dette. Særlig ikke ved å nekte andre å si at de elsker henne. 

Hvordan foregikk samtalen hvor du fikk vite dette?

Anonymkode: 1b93a...0d8

Står på SiDE2. Hun fortalte det. Og var så glad han endelig sa det tilbake og ikke bare "glad i deg"

Anonymkode: f41f2...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri skrevet det jeg nå skal skrive, men nå må jeg: TENK om denne tråden var skrevet av en kvinne og det handlet om stemoren til barnet hennes. Da hadde det blitt fyr i teltet da. 

Anonymkode: 85d8d...e41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men HVORFOR ønsker ikke jenta å komme til dere? Du skriver at mor lar det skje, da høres det ut som datteren at det er deres datter som har et ønske om mkndre samvær.

Anonymkode: 1b93a...0d8

Jeg vet ikke. Alt er feil her visstnok og alltid vært. Liker ikke min samboer, liker ikke maten vår, liker ikke hvor vi bor, etc. Liker ikke meg. Mener jeg særbehandler lillesøsteren hennes. Sier hun får mye kjeft.

Er nok Lett for dere å tro på dette, men hun overdriver veldig mye.

Anonymkode: f41f2...d09

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun har unngått oss i mange år og mor bare lar det skje

Men kjære deg, hva skal mor gjøre når en bestemt tween /tenåring ikke vil? Barna skal få bestemme selv også. Det er også individer med egne meninger. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun klager på at vi spiser så "rigid" her. At vi er "gjerrige". Påstår vi favoriserer lillesøster -og at mor ikke gjør dette. Sier at det er skjevfordeling i hjemmene og at eneste grunn til at hun er her er samboer og min sitt fellesbarn.

Samtidig forstår hun tydeligvis ikke at mor og stefar sender henne hit når de er slitne, så de er jo ikke perfekte.

Jeg hadde ingenting imot stefar før, men jeg har etterhvert blitt drittlei av å høre om hvor mye bedre enn oss han er. Samme gjelder stemor. Jenta har aldri likt henne helt uten grunn, og det er ganske jævlig å se kona mi bli mislikt sånn uten grunn mens stefar og datteren min kan reise på tur sammen. Når min kone foreslo for datteren min at de kunne ta en weekendturer med shopping sånn hun og stefar gjorde ble hun dritsur og sa stopp og push meg, jeg vil ikke være her og har ikke villet det noengang, jeg hater dere 

Det har vært regla siden det ble slutt mellom mor og meg.

Anonymkode: f41f2...d09

Her er jo ikke problemet at hun sier "elsker deg" til stefar, her er problemet dere i mellom. 

NOE misliker hun jo sterkt hos dere/ved dere. 

Klandrer hun deg for å ha forlatt hennes mor? Altså at hun er sint på stemor, fordi der var nye dama etter at du dro/splittet familien? Kan mor ha snakket nedsettende om deg/henne? 

Favoriserer dere lillesøster, da? Er dette barnet din og din kone sin, altså at hun er sint fordi du skaper deg en ny familie? 

Var datteren din sånn mot deg før du og mor splittet opp? 

Hva mener hun med at dere spiser "rigid"? Har dere aldri rom for pizza på en lørdag om hun vil ha det, fordi det er "tacodag" for dere? Og hva mener hun med at dere spiser gjerrig, er det samme retten om igjen og om igjen, eller bare first price nudler å få? 

Mener ikke å være hard, men jeg tipper problemet i bunn ligger her en plass. 

Anonymkode: a280d...de5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Datteren min sa det. Jeg tok opp med henne at vi måtte bli flinkere til å si slike ting til hverandre og da fortalte hun dette. At det var naturlig å si sånt til han g at når han sa det var det så fintz hun hadde blitt glad og håpet han skulle si det lenge før

Anonymkode: f41f2...d09

Og hvordan reagerte du på det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her er jo ikke problemet at hun sier "elsker deg" til stefar, her er problemet dere i mellom. 

NOE misliker hun jo sterkt hos dere/ved dere. 

Klandrer hun deg for å ha forlatt hennes mor? Altså at hun er sint på stemor, fordi der var nye dama etter at du dro/splittet familien? Kan mor ha snakket nedsettende om deg/henne? 

Favoriserer dere lillesøster, da? Er dette barnet din og din kone sin, altså at hun er sint fordi du skaper deg en ny familie? 

Var datteren din sånn mot deg før du og mor splittet opp? 

Hva mener hun med at dere spiser "rigid"? Har dere aldri rom for pizza på en lørdag om hun vil ha det, fordi det er "tacodag" for dere? Og hva mener hun med at dere spiser gjerrig, er det samme retten om igjen og om igjen, eller bare first price nudler å få? 

Mener ikke å være hard, men jeg tipper problemet i bunn ligger her en plass. 

Anonymkode: a280d...de5

Det var mor som gikk fra meg. På en veldig dramatisk måte, men nok om det. Hun var litt sånn før mor gikk fra meg og.

Nei, vi favoriserer ikke lillesøster. Lillesøster har ADHD og er litt annerledes enn de andre søsknene. Lillesøster er med mor. 

Hun mener vi er gjerrige of rigide fordi vi prøver lage all mat fra bunnen av og er veldig opptatt av sunn mat. Vi har nesten aldri tsco og når vi har det er det feil fordi vi bruker for lite kjøtt (400g kjøtt til seks stk) dette fordi vi mener man kan spise seg mett på andre ting.

Tviler forsåvidt ikke på at mor har snakket nedsettende om meg, men det nekter alle barna for. Personlig har jeg og samboeren min sagt noen ufine ting om mor, men det er fordi hun er så jævlig. Vi er bare mennesker

Anonymkode: f41f2...d09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (3 minutter siden):

Og hvordan reagerte du på det? 

Jeg begynte å gråte og spurte hvorfor det var greit for henne å dele snt med han. Da sa hun at det var fordi han er mer chill enn meg og snillere. At han forstår henne. (Han er gavmild)

Anonymkode: f41f2...d09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fnuggolina

Håper virkelig dette er trolletråd.

Hvis nei er det vel rimelig selvforklarende hvorfor hun er tilbakeholden ovenfor dere og spesielt deg kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel sterkt bånd til mor og stefar,det er der hun bor til vanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke. Alt er feil her visstnok og alltid vært. Liker ikke min samboer, liker ikke maten vår, liker ikke hvor vi bor, etc. Liker ikke meg. Mener jeg særbehandler lillesøsteren hennes. Sier hun får mye kjeft.

Er nok Lett for dere å tro på dette, men hun overdriver veldig mye.

Anonymkode: f41f2...d09

Dette er mye å ta inn og forstår om du tar deg nær av det. Og det virker som du klandrer mor for det som ikke er bra med jenta. Men hun er jo et resultat av deres felles innsats. Ja kansje mor har formet henne. Men det har du og. 

Og så er hun tenåring da. Kansje hun nå protesterer fordi hun feks har følt seg sårbar eller ikke sett på fölelser som barn. 

Jeg var kjempevanskelig som ungdom, men er nå mye mer stabil i humøret. Jeg straffet mamma fordi hun ikke så mine følelser. 

Vet ikke hva løsningen er for dere. Men å klandre andre hjelper ikke. Se heller på fakta, vær nyskjerrig. Ok du liker ikke maten. Hva liker du? Ok hvorfor liker du ikke stedet vi bor? Bli kjent med hva det er som romsterer rundt i hiset hennes. Det er nok kaotisk nok der. Kansje du kan hjelpe å sortere. Ikke kritisere.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg begynte å gråte og spurte hvorfor det var greit for henne å dele snt med han. Da sa hun at det var fordi han er mer chill enn meg og snillere. At han forstår henne. (Han er gavmild)

Anonymkode: f41f2...d09

Dette er seriøst ikke noe du på legge på datteren din. Du oppfører deg som en bitter drittunge og ikke som en god og trygg far hun trenger. Du er den voksne her, vær en stabil farsfigur og vis henne at du elsker henne uten å forvente noe i retur, kanskje du kan lappe sammen forholdet på sikt!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var mor som gikk fra meg. På en veldig dramatisk måte, men nok om det. Hun var litt sånn før mor gikk fra meg og.

Nei, vi favoriserer ikke lillesøster. Lillesøster har ADHD og er litt annerledes enn de andre søsknene. Lillesøster er med mor. 

Hun mener vi er gjerrige of rigide fordi vi prøver lage all mat fra bunnen av og er veldig opptatt av sunn mat. Vi har nesten aldri tsco og når vi har det er det feil fordi vi bruker for lite kjøtt (400g kjøtt til seks stk) dette fordi vi mener man kan spise seg mett på andre ting.

Tviler forsåvidt ikke på at mor har snakket nedsettende om meg, men det nekter alle barna for. Personlig har jeg og samboeren min sagt noen ufine ting om mor, men det er fordi hun er så jævlig. Vi er bare mennesker

Anonymkode: f41f2...d09

Jeg håper virkelig dette er en trolletråd, om det ikke er det så har jeg full forståelse for at din datter ønsker avstand. Du tar opp at dere må «fortelle hverandre at dere er glade i hverandre» oftere, du snakker nedsettende om mor og setter deg i offerrollen. Du virker ekstremt umoden og bitter. Ta deg sammen, oppsøk en psykolog og slutt å presse jenta. 

Anonymkode: 0c6f8...a36

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (Akkurat nå):

Dette er mye å ta inn og forstår om du tar deg nær av det. Og det virker som du klandrer mor for det som ikke er bra med jenta. Men hun er jo et resultat av deres felles innsats. Ja kansje mor har formet henne. Men det har du og. 

Og så er hun tenåring da. Kansje hun nå protesterer fordi hun feks har følt seg sårbar eller ikke sett på fölelser som barn. 

Jeg var kjempevanskelig som ungdom, men er nå mye mer stabil i humøret. Jeg straffet mamma fordi hun ikke så mine følelser. 

Vet ikke hva løsningen er for dere. Men å klandre andre hjelper ikke. Se heller på fakta, vær nyskjerrig. Ok du liker ikke maten. Hva liker du? Ok hvorfor liker du ikke stedet vi bor? Bli kjent med hva det er som romsterer rundt i hiset hennes. Det er nok kaotisk nok der. Kansje du kan hjelpe å sortere. Ikke kritisere.

 

Ja, dette er litt hva mor sier og. At hun er tenåring og vanskelig. Hun er visst vanskelig der og. De har alltid hatt et veldig tett forhold. Jeg vet hva min datter liker, men jeg er låst i at om jeg lager det hun vil ha så forsøker jeg kjøpe henne. Hvis vi kjøper noe nytt til rommer hennes er det kjøp. Alt vi gjør er alltid feil

Anonymkode: f41f2...d09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Personlig har jeg og samboeren min sagt noen ufine ting om mor, men det er fordi hun er så jævlig. Vi er bare mennesker

Slutt med dette ihvertfall. Forstår om hun misliker dama di om hun snakker dritt om din eks forran deres datter.

Vi er bare mennekser, ja ok, men du er forbildet hennes. Du viser henne hvordan man er storsinnet. Snakker dere dritt om andre, så blir deres datter slik. Snakker dere dritt om noen hun elsker, så blir det krig da... 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...