-Missi- Skrevet 5. august 2022 #1041 Del Skrevet 5. august 2022 Sender en god klem til alle som trenger det❤ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1042 Del Skrevet 11. august 2022 Du trenger jo ikke si at du har fått det av eksen din. Anonymkode: c905d...6ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #1043 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 13.25): Hvor lang tid gikk det for dere fra ingen kontakt til han sluttet å trakassere? Må jeg faktisk belage meg på å flytte om jeg sletter han fra alt? Han vil gjøre livet mitt til et helvette sier han. Vi bor ikke sammen. Anonymkode: ca31e...2e2 I mitt tilfelle 16 år, men tror det er ganske ekstremt, og dessuten mulig fordi vi hadde et barn sammen. Likevel blir jeg litt glad når jeg ser at du vurderer det å måtte flytte, for i noen tilfeller er det nok nødvendig. Vanskelig å si. Det viktigste er i mange tilfeller å bare klare å stenge av tilgangen slike har til deg. Ikke gi ham mulighet til å lage helvete. Ikke gi respons uansett hva han skriver. Ikke ta telefonen. For en del holder det, men så lenge du har sprekker han kan bruke til å plage og manipulere deg, og får følelser av kontroll over deg, så vil han nok bruke dem for det dette er verdt (for ham, og slike har en merkelig verdi i å skape usikkerhet og redsel, eventuelt å manipulere ved lovebombing for å få grepet tilbake). Anonymkode: 4b747...be4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1044 Del Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (På 31.7.2022 den 7.17): Jeg tør ikke å lage en egen tråd, så jeg spør her. Blir ikke utsatt for fysisk vold, men jeg kjenner på at temperamentet hans har gjort meg til en underdanig skygge av meg selv. Jeg tar aldri diskusjoner mer, det er sjeldent jeg kritiserer han eller kommer med krav, og jeg jatter med omtrent hele tiden. Har tenkt lenge på at jeg burde gå, men nå er problemet at han har skaffet seg hund, og jeg vet ikke om jeg klarer å forlate henne hos han. Hun blir så redd når han er sint, skikkelig redd, og han blir bare sintere av at hun er redd. Hvis jeg ikke er der som buffer og kan ta henne med ut på tur mens han raser fra seg eller i det minste være der som en tilstedeværelse som ikke er sint, så er hun der alene med han. Jeg klarer ikke tanken på at hun skal være så redd i denne leiligheten alene. Men det er ikke min hun på papiret, og hvis jeg tar henne med meg og drar så er det tyveri. Hvis jeg setter henne igjen når jeg drar så er det dyremishandling, men neppe alvorlig nok til at jeg kan anmelde han, han slår henne jo ikke. Faen, jeg hater at jeg gikk med på å skaffe hund, og jeg hater at jeg lot han betale alt slik at han står alene som eier. Jeg har null rettigheter til den hunden, og nå holder det meg igjen. Føler at det er min feil at hunden er i denne situasjonen, for jeg burde skjønt at det kom til å bli sånn som dette, men nå vet jeg ikke hvordan jeg skal klare å redde oss begge samtidig. Anonymkode: 63f3e...045 Kan du ta dyret med til veterinær og få den chippet/omregistrert? Med mindre den er det. Jeg skal gjøre det da min må omregistreres (ikke samme situasjon som deg da jeg eier hunden). De har kun spurt om chipnummer. Men mulig de er streng andre steder. Anonymkode: 0fbdb...3c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1045 Del Skrevet 20. august 2022 Fikk en melding fra en tilfeldig person som var bekymret over venninna si fordi hun hadde begynt å date eksen min. Hun sa omstendighetene var bekymringsfulle og lurte på om hun burde være bekymret, og det skapte en total dødsangst hos meg. Jeg måtte ringe krisetelefon og ble livredd. Jeg vet ikke hvorfor, for det var jo ikke noe direkte angrep på meg på noen som helst måte, men det vekket så mange minner. Det var over en uke siden, og jeg sliter fortsatt med tidvise angstanfall hvor jeg bare må ligge i senga og roe meg i noen timer. Har hatt et sånt et nå. Har så dårlig samvittighet, for hadde masse planer i dag, men huset får bare forbli rotete til i morgen. Hunden tåler litt kortere tur i dag. Men jeg fikk endelig stengt felleskontoen vår. Han sa han skulle gjøre det i mange måneder, men fant på masse unnskyldninger på hvorfor det ikke gikk. Jeg ANER ikke hvorfor jeg trodde på ham etter alle løgnene hans, men det virket så teit å lyve om. Til slutt dro jeg selv i banken, og de sa at vi hadde en type konto som kunne stenges av hvem som helst av oss når som helst. Han har ikke prøvd å stenge den. Så dum jeg var. Men nå er den stengt, og vi har absolutt ingenting felles lenger. Jeg hadde det seriøst så bra i mange måneder, følte meg fri! Så dette tilbakefallet er ekstremt plagsomt. Tror jeg bare må ta tiden til hjelp. Anonymkode: e9812...7d1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1046 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fikk en melding fra en tilfeldig person som var bekymret over venninna si fordi hun hadde begynt å date eksen min. Hun sa omstendighetene var bekymringsfulle og lurte på om hun burde være bekymret, og det skapte en total dødsangst hos meg. Jeg måtte ringe krisetelefon og ble livredd. Jeg vet ikke hvorfor, for det var jo ikke noe direkte angrep på meg på noen som helst måte, men det vekket så mange minner. Det var over en uke siden, og jeg sliter fortsatt med tidvise angstanfall hvor jeg bare må ligge i senga og roe meg i noen timer. Har hatt et sånt et nå. Har så dårlig samvittighet, for hadde masse planer i dag, men huset får bare forbli rotete til i morgen. Hunden tåler litt kortere tur i dag. Men jeg fikk endelig stengt felleskontoen vår. Han sa han skulle gjøre det i mange måneder, men fant på masse unnskyldninger på hvorfor det ikke gikk. Jeg ANER ikke hvorfor jeg trodde på ham etter alle løgnene hans, men det virket så teit å lyve om. Til slutt dro jeg selv i banken, og de sa at vi hadde en type konto som kunne stenges av hvem som helst av oss når som helst. Han har ikke prøvd å stenge den. Så dum jeg var. Men nå er den stengt, og vi har absolutt ingenting felles lenger. Jeg hadde det seriøst så bra i mange måneder, følte meg fri! Så dette tilbakefallet er ekstremt plagsomt. Tror jeg bare må ta tiden til hjelp. Anonymkode: e9812...7d1 Føler virkelig med deg ❤️ Svarte du henne? Anonymkode: 42969...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1047 Del Skrevet 21. august 2022 17 hours ago, AnonymBruker said: Føler virkelig med deg ❤️ Svarte du henne? Anonymkode: 42969...12f Ga et par korte svar, men gikk ikke inn i detaljer. Er utrolig vanskelig å vite hva man skal gjøre. Det finnes liksom ingen riktig reaksjon. Kjenner fortsatt på angsten altså. Må bare fortsette å fokusere på mitt eget liv og holde meg opptatt. Fikk vite at han sannsynligvis har flytta til en annen by, så det var godt å vite, for han bodde ganske nær meg frem til ganske nylig. Nå har jeg endelig fått blokkert ham overalt og skal gå videre i livet. Jeg er så glad for at jeg passet på at han ikke fikk den nye adressen min. Er nesten sikker på at han ikke vet hvor jeg bor. Anonymkode: e9812...7d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1048 Del Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ga et par korte svar, men gikk ikke inn i detaljer. Er utrolig vanskelig å vite hva man skal gjøre. Det finnes liksom ingen riktig reaksjon. Kjenner fortsatt på angsten altså. Må bare fortsette å fokusere på mitt eget liv og holde meg opptatt. Fikk vite at han sannsynligvis har flytta til en annen by, så det var godt å vite, for han bodde ganske nær meg frem til ganske nylig. Nå har jeg endelig fått blokkert ham overalt og skal gå videre i livet. Jeg er så glad for at jeg passet på at han ikke fikk den nye adressen min. Er nesten sikker på at han ikke vet hvor jeg bor. Anonymkode: e9812...7d1 Det er godt å høre ❤️❤️❤️❤️ Anonymkode: 42969...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #1049 Del Skrevet 22. august 2022 Jeg er så sliten i hele kroppen, har vært sammen 24/7 i hele sommer, med en som jeg egentlig har gått i fra tidligere,var sammen i sommer av grunner jeg ikke kan skrive. Nå er det over, han har reist, fysisk så langt bort at det ikke er sikkert jeg noen gang møter ham igjen. Disse to månedene jeg tilbringte med ham nå, så ble jeg ikke utsatt for noe fysisk. Men jeg var redd noen ganger, to netter gikk jeg bare ut og ble ute. Jeg nektet å bli innendørs med ham og være redd. Konsekvensen for at jeg gikk ut var straff økonomisk. Nå er han borte- og jeg er helt «lost». Egentlig fri, og burde være glad for det, men er bare så sliten at jeg ikke vet hvordan jeg skal komme meg på beina igjen nå. Anonymkode: 5bf54...530 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1050 Del Skrevet 9. september 2022 Flytter ut neste uke. Han veit det ikke, jeg sier ikke noe før jeg er ute av byen. Vi bor ikke sammen. Men det er en vanskelig situasjon. Høres så tåpelig ut, men jeg gikk på en visning, fikk den første jeg prøvde på. Gjorde det nesten bare for å ha gjort det. Trodde ikke det ville gå men plutselig så gjorde fikk jeg en telefon, leiligheten er min. Nesten som om universet bare dytter meg i riktig retning 😄 Men jeg gruer meg. Tenker mye på om hvordan det vil føles og bli etter at jeg forteller at jeg gjør det slutt og at jeg flytta uten å si noe. Akkurat nå gleder jeg meg over IKEA møblene jeg har bestilt og leiligheten min. Ny start! Men vi har slått opp før og verden min raste, jeg er redd for det. Anonymkode: 7af40...3d3 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1051 Del Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 13.25): Hvor lang tid gikk det for dere fra ingen kontakt til han sluttet å trakassere? Må jeg faktisk belage meg på å flytte om jeg sletter han fra alt? Han vil gjøre livet mitt til et helvette sier han. Vi bor ikke sammen. Anonymkode: ca31e...2e2 Min sluttet ikke.. Så jeg holdt ikke mer enn noen måneder. Flytter sammen igjen nå snart... Går bra egentlig, men jeg sitter med en forferdelig følelse av at jeg har mistet meg selv og er bare en tilskuer i eget liv. Anonymkode: ad669...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #1052 Del Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Flytter ut neste uke. Han veit det ikke, jeg sier ikke noe før jeg er ute av byen. Vi bor ikke sammen. Men det er en vanskelig situasjon. Høres så tåpelig ut, men jeg gikk på en visning, fikk den første jeg prøvde på. Gjorde det nesten bare for å ha gjort det. Trodde ikke det ville gå men plutselig så gjorde fikk jeg en telefon, leiligheten er min. Nesten som om universet bare dytter meg i riktig retning 😄 Men jeg gruer meg. Tenker mye på om hvordan det vil føles og bli etter at jeg forteller at jeg gjør det slutt og at jeg flytta uten å si noe. Akkurat nå gleder jeg meg over IKEA møblene jeg har bestilt og leiligheten min. Ny start! Men vi har slått opp før og verden min raste, jeg er redd for det. Anonymkode: 7af40...3d3 På mandag kommer møblene mine Merkelig følelse. Jeg kan egentlig begynne å sove over der da, om jeg tør. Anonymkode: 7af40...3d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #1053 Del Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (På 9.9.2022 den 20.51): Min sluttet ikke.. Så jeg holdt ikke mer enn noen måneder. Flytter sammen igjen nå snart... Går bra egentlig, men jeg sitter med en forferdelig følelse av at jeg har mistet meg selv og er bare en tilskuer i eget liv. Anonymkode: ad669...271 Du har fortsatt all mulighet til å stoppe denne prosessen! Mye Verre å komme seg ut når dere bor sammen. Gjør deg selv til fører i eget liv, dette valget tar du selv akkurat nå. Anonymkode: d964f...aa6 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #1054 Del Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du har fortsatt all mulighet til å stoppe denne prosessen! Mye Verre å komme seg ut når dere bor sammen. Gjør deg selv til fører i eget liv, dette valget tar du selv akkurat nå. Anonymkode: d964f...aa6 Jeg har gitt opp og kan ikke stoppe det. Stopper jeg det så har det så store konsekvenser at det er bedre å prøve, og heller gi opp senere igjen.. Vi bor i praksis allerede sammen og har gjort det en god stund. Men nå skal det bli "offisielt" for første gang på noen år. Han er jo snill nå også. Det er ikke som før. Men jeg føler meg fortsatt fanget. Sliter med å tilgi alt han gjorde. Jeg er redd jeg begår en kjempefeil, men det ER umulig å stoppe det underveis nå. Jeg har låst meg. Og jeg tør ikke si det til noen. Jeg har mistet så mange rundt meg fordi jeg slapp han inn igjen, mange tror jeg løy. Mange forstår ikke. Jeg skammer meg over alt sammen her. Skammer meg over at jeg gikk, skammer meg over at jeg tok han tilbake, skammer meg over at jeg ikke hopper av nå. Skammer meg over at jeg har lyst til å prøve igjen. Skammer meg over at jeg skammer meg. Så ja, jeg velger å prøve igjen. Fullt klar over hvor dumt det sikkert er. Lett å si man har et valg, når man ikke vet detaljer.. Anonymkode: ad669...271 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #1055 Del Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har gitt opp og kan ikke stoppe det. Stopper jeg det så har det så store konsekvenser at det er bedre å prøve, og heller gi opp senere igjen.. Vi bor i praksis allerede sammen og har gjort det en god stund. Men nå skal det bli "offisielt" for første gang på noen år. Han er jo snill nå også. Det er ikke som før. Men jeg føler meg fortsatt fanget. Sliter med å tilgi alt han gjorde. Jeg er redd jeg begår en kjempefeil, men det ER umulig å stoppe det underveis nå. Jeg har låst meg. Og jeg tør ikke si det til noen. Jeg har mistet så mange rundt meg fordi jeg slapp han inn igjen, mange tror jeg løy. Mange forstår ikke. Jeg skammer meg over alt sammen her. Skammer meg over at jeg gikk, skammer meg over at jeg tok han tilbake, skammer meg over at jeg ikke hopper av nå. Skammer meg over at jeg har lyst til å prøve igjen. Skammer meg over at jeg skammer meg. Så ja, jeg velger å prøve igjen. Fullt klar over hvor dumt det sikkert er. Lett å si man har et valg, når man ikke vet detaljer.. Anonymkode: ad669...271 Nei, jeg vet ikke detaljene. Men jeg har også forlatt et jævlig forhold og vet hvor umulig det føles på alle måter. Hvorfor kan konsekvensene bli så mye større nå, enn om du får motet til deg igjen om du år? Jeg må desverre, i håp om at du skal se muligheter, si at du gjør en kjempestor feil. Det er aldri for sent, du setter dine egne sperrer her. Du fortjener bedre ❤️ Anonymkode: d964f...aa6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1056 Del Skrevet 12. september 2022 On 9/10/2022 at 6:47 PM, AnonymBruker said: På mandag kommer møblene mine Merkelig følelse. Jeg kan egentlig begynne å sove over der da, om jeg tør. Anonymkode: 7af40...3d3 Masse lykke til! Du er tøff og sterk! Hold oss oppdatert da❤️ Anonymkode: aa8b2...766 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1057 Del Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (På 11.9.2022 den 20.12): Nei, jeg vet ikke detaljene. Men jeg har også forlatt et jævlig forhold og vet hvor umulig det føles på alle måter. Hvorfor kan konsekvensene bli så mye større nå, enn om du får motet til deg igjen om du år? Jeg må desverre, i håp om at du skal se muligheter, si at du gjør en kjempestor feil. Det er aldri for sent, du setter dine egne sperrer her. Du fortjener bedre ❤️ Anonymkode: d964f...aa6 Du fremmede på internett, takk for omtanken ❤️ Jeg klarer nok ikke bryte av det her uansett nå, men det føles godt at noen har tro på meg uansett. Han er som sagt snill nå, ingen stygge ord, ingen skriking, ingen krangling, ikke noe hat. (Og konsekvensen nå er dobbelt boliglån, miste egenkapital. Om det viser seg at det er umulig om et år, så har jeg i det minste egenkapitalen i behold, da har jeg ikke mistet den til et dekningssalg) Anonymkode: ad669...271 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1058 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (På 12.9.2022 den 10.06): Masse lykke til! Du er tøff og sterk! Hold oss oppdatert da❤️ Anonymkode: aa8b2...766 Tusen takk ❤️ Jeg bor på en møblert hybel, så jeg har ikke mye jeg skal flytte. Normalt sett bor jeg mye hos han. Jeg har tatt bussen inn til nabo byen med to bager, det er en bag igjen og utvasking, så forsvinner jeg 😊 Tingene i hans leilighet kan bli igjen, det er ikke så mye. Tok med noen klær derfra sist uke fordi jeg skulle flytte sommerklær ut av skapene hans og ta med vintertøy tilbake. Men vintertøyet mitt er i den nye leiligheten 😄 Var der i går og monterte seng og hengte opp gardiner. Handlet litt mat til jeg kommer tilbake. Broren min kommer neste uke og hjelper meg med resten av møblene. Håper det går knirkefritt med huseier når jeg flytter. Anonymkode: 7af40...3d3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1059 Del Skrevet 14. september 2022 33 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk ❤️ Jeg bor på en møblert hybel, så jeg har ikke mye jeg skal flytte. Normalt sett bor jeg mye hos han. Jeg har tatt bussen inn til nabo byen med to bager, det er en bag igjen og utvasking, så forsvinner jeg 😊 Tingene i hans leilighet kan bli igjen, det er ikke så mye. Tok med noen klær derfra sist uke fordi jeg skulle flytte sommerklær ut av skapene hans og ta med vintertøy tilbake. Men vintertøyet mitt er i den nye leiligheten 😄 Var der i går og monterte seng og hengte opp gardiner. Handlet litt mat til jeg kommer tilbake. Broren min kommer neste uke og hjelper meg med resten av møblene. Håper det går knirkefritt med huseier når jeg flytter. Anonymkode: 7af40...3d3 Så spennende! Så han vet ikke noe ennå? Tenk, nå begynner et nytt og bedre kapittel i livet🙂 Anonymkode: aa8b2...766 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1060 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (På 12.9.2022 den 21.13): Du fremmede på internett, takk for omtanken ❤️ Jeg klarer nok ikke bryte av det her uansett nå, men det føles godt at noen har tro på meg uansett. Han er som sagt snill nå, ingen stygge ord, ingen skriking, ingen krangling, ikke noe hat. (Og konsekvensen nå er dobbelt boliglån, miste egenkapital. Om det viser seg at det er umulig om et år, så har jeg i det minste egenkapitalen i behold, da har jeg ikke mistet den til et dekningssalg) Anonymkode: ad669...271 Jeg tror på deg!!! Jeg skjønner hva du mener med «han er snill og» og «det er bedre enn før» ikke skam deg over det du har sagt, ei heller det du gjør - de som får deg til å skamme deg skjønner ikke 💕 Hvis du ikke klarer å la være denne gangen - har du èn person i det minste som du kam snakke med? Eller en terapaut som kam traume? Hvis ikke så finner du deg et nettforum med andre som forstår 💕💕 (Og selv om mange i denne tråden forstår fordi den er «freder» så er ikke KG det beste forumet for forståelse i en traumesituasjon) men kroppen husker 😔 Jeg vet så inderlig godt hva du mener med å være tilskuer i eget liv. Jeg har vært ite i bare noen måneder - og sjokket av å måtte håndtere følelser som jeg før bare stengte av er helt enormt. Men jeg er fri.. Og det er helt ubeskrivelig i de øyeblikkene jeg kjenner på det i små balanserte øyeblikk - trygg og fri Sender deg klemmer og forståelse 💕 Anonymkode: 7c236...ec8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå