Gå til innhold

​ Hva har du kjøpt i dag av garn? 😄 Og hva skal du lage med det? ​

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor først kjøpe garnet for så å spørre om det er god kvalitet? Er det ikke mer praktisk å først spørre og så kjøpe?

Anonymkode: 9c1d3...94b

Du har rett :) 

Anonymkode: 009f7...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei @skruf Du har jo skrevet hva  modellen heter :) Jeg beklager at jeg ikke er helt våken og ikke fikk med meg det :sjenert:

Det er fredag, fort gjort å lese litt fort da :) 

Garnet er helt nydelig, gleder meg til å begynne på trøya :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
skruf skrev (Akkurat nå):

Det er fredag, fort gjort å lese litt fort da :) 

Garnet er helt nydelig, gleder meg til å begynne på trøya :) 

Takk for hyggelig melding! ♥️ Det er fint at du liker garnet :) Jeg håper at du koser deg mye med håndarbeidet og at trøya blir slik du vil ha den. Takk for at du deler ♥️ Det garnet høres veldig godt ut :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte noen nøster Amigo Chunky fra Hobbii i fargen Rust.

hobbii-amigo-chunky-40-700xauto.jpg.89eca0b90ff8896762412136465acc2c.jpg

Planen er å prøve meg på den jakken her:

Screenshot_20210509-071542_Etsy.thumb.jpg.3e0a4d5e17a84a28299f594b5a041c28.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt meg Drops Safran for å lage meg et par sommertopper ☺️ Jeg har en haug med div jeg kan bruke om vinteren, så det er på tide å få en liten sommergarderobe 😅 å drops safran var så rimelig, så det ble i underkant av 300 for to fine topper 😁

5BA94BDA-3852-4A85-80DF-0473282FDA77.jpeg

773104DE-1FE1-458E-820F-ECA08488FC69.jpeg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så herlige plagg dere skal lage @Stueloff og @Kittyfox! :hjerter_rundt:

Jeg har kjøpt Dale alpakka i mange skjønne farger til under halv pris på Strikkemekka i dag, og jeg tenker å strikke noen gensre og vester og votter til høsten/vinteren. Jeg har noe bomull-lingarn (Drops) som jeg tenker at skal bli til sommertopper.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte drops snow for å begynne med noen julegaver/ vertinnegaver el. Tovede tøfler.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
LittDiva skrev (2 timer siden):

Kjøpte drops snow for å begynne med noen julegaver/ vertinnegaver el. Tovede tøfler.

Herlig! ♥️ Jeg hadde elsket å fått tovede tøfler i gave :hjerter_rundt:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
AnonymBruker skrev (På 10.4.2021 den 1.48):

Jeg har ikke kjøpt, men har veldig lyst til å kjøpe JÄRBO Colin som er et garn med 65% bomull og 35% lin. Her er det beskrivelse av garnet https://www.jarbo.se/no/garn/sport/colin-50g.html

og jeg har sett at de har det på Rito Hobby.
colin_28115_28116_28110_28107.jpg

De var nydelige 🤩

Har ikke kjøpt noe enda selv, men skal helt klart lære meg å strikke ordentlig. Kanskje jeg skal kjøpe noen oppskrifter og bøker først. Vil lære meg å sy også. Er så lei av dårlig kvalitet og merkelig passform i butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Villfisker skrev (3 minutter siden):

De var nydelige 🤩

Har ikke kjøpt noe enda selv, men skal helt klart lære meg å strikke ordentlig. Kanskje jeg skal kjøpe noen oppskrifter og bøker først. Vil lære meg å sy også. Er så lei av dårlig kvalitet og merkelig passform i butikkene.

Så fint at du vil lære deg å strikke og å sy ♥️

Her er det linker til flere tråder med tips og råd om strikking for nybegynnere:

Noen tips angående sying her:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så fint at du vil lære deg å strikke og å sy ♥️

Her er det linker til flere tråder med tips og råd om strikking for nybegynnere:

Noen tips angående sying her:

Tusen takk 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bestilt Sandnes double Sunday til en Marseille sweater! I almond som bunnfarge, og dusty rouge til stripene. Gleder meg til det kommer i hus! Ser for meg at den er digg som en slenge på seg på sommerkveldene-genser 😍

Er spent på doble Sunday, er første gang jeg prøver det. Er det noen som har erfaringer med det?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lubbetutt skrev (17 minutter siden):

I dag har jeg bestilt Sandnes double Sunday til en Marseille sweater! I almond som bunnfarge, og dusty rouge til stripene. Gleder meg til det kommer i hus! Ser for meg at den er digg som en slenge på seg på sommerkveldene-genser 😍

Er spent på doble Sunday, er første gang jeg prøver det. Er det noen som har erfaringer med det?

Så nydelige farger du valgte :hjerter: Jeg har ikke prøvd double sunday, men kanskje @Diamant20 har rukket å prøvd det garnet nå, og vil fortelle om det? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Herlig! ♥️ Jeg hadde elsket å fått tovede tøfler i gave :hjerter_rundt:

Pleier å være populært 🤗. Og hyggelig å gi i stedet for vinflaske osv. så strikker og har en haug i reserve om man plutselig trenger en gave😅.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
LittDiva skrev (1 minutt siden):

Pleier å være populært 🤗. Og hyggelig å gi i stedet for vinflaske osv. så strikker og har en haug i reserve om man plutselig trenger en gave😅.

Ja, jeg forstår godt at det er populært :) Har du en favorittoppskrift som er grei å strikke? Jeg har lyst til å prøve å lage tovede tøfler, og har sett litt på denne fra Sandnesgarn:
900-kit_04_tova-t_fler-multi-fg.jpg
https://www.sandnesgarn.no/tovet-tofler-1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg forstår godt at det er populært :) Har du en favorittoppskrift som er grei å strikke? Jeg har lyst til å prøve å lage tovede tøfler, og har sett litt på denne fra Sandnesgarn:
900-kit_04_tova-t_fler-multi-fg.jpg
https://www.sandnesgarn.no/tovet-tofler-1

De var fine! 
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=4168&cid=1 har brukt denne mye!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for link! ♥️ De som du linket til er penere og nettere synes jeg :) 

Bare hyggelig! De er veldig fine. Pynter innimellom med knapper, perler, eller skin tags.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
LittDiva skrev (4 minutter siden):

Bare hyggelig! De er veldig fine. Pynter innimellom med knapper, perler, eller skin tags.

Det høres veldig fint ut med slik pynt som du forteller om :hjerter_rundt: Jeg kunne tenke meg å lære å brodere, da jeg har sett bilder av mye fine tovede ting med broderi på, blant annet disse vottene som er laget med nålebinding. Link til tråd med flere bilder er nederst her:
kintaat_etupisto_025_pieni.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det høres veldig fint ut med slik pynt som du forteller om :hjerter_rundt: Jeg kunne tenke meg å lære å brodere, da jeg har sett bilder av mye fine tovede ting med broderi på, blant annet disse vottene som er laget med nålebinding. Link til tråd med flere bilder er nederst her:
kintaat_etupisto_025_pieni.jpg

Kjempefine!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...