Gå til innhold

​ Hva har du kjøpt i dag av garn? 😄 Og hva skal du lage med det? ​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva har du kjøpt i dag av garn? 😄 Og hva skal du lage med det?

Jeg har kjøpt Sandnes Tynn Line til halv pris på Sandnesgarn.no og DSA Sky med 70% rabatt på hoy.no.

Tynn Line skal jeg strikke sommertopp med og Sky tenker jeg å kombinere med et annet garn til håndleddsvarmere. Men sky er sikkert også veldig fint alene med en eller to tråder. Og Sky er sikkert veldig fint å hekle med, for dere som kan å hekle  :tekola:

Jeg har ikke bestemt meg for oppskrift til Tynn Line topp. Kom gjerne med forslag til oppskrift :hjerte:

Jeg har også lyst til å strikke denne toppen  https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=9692&cid=1

og til høsten har jeg lyst til å ha denne genseren: https://dustorealpakka.no/oppskrift/dsa60-08-sara-stripegenser-natur/

(Garnstudio og  du store alpakka har mange gratis oppskrifter, som man kan søke frem gjennom de to linkene)

Om noen av dere har lyst til å dele link til oppskrifter som dere liker som ligger gratis på nett, så hadde det vært fint.

Bilde av garnherlighetene :hjerter_rundt:

31184621_stovet-syrin_72dpi_noste.jpgfile6xxq0pmde5x1jff43hlv.jpg

 

Anonymkode: 009f7...9ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestilt for to dager siden 😅 men jeg har bestilt en del woolevo babymerino for å lage div fra HeidiBears 😁 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynn Line: sjekk ut petitknit og Witre design, mye fint hos de, og man kan legge dobbel tråd🙌🏽

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste garnkjøpet var noen nøster med Knit me/børstet ull, holder på å strikke Chunky happy feet winter edition-sokker fra Marte Helgetun (verdens beste kosesokker, har strikket flere par tidligere)

https://www.martehelgetun.no/butikken-min/materialpakker/dame/chunky-happyfeet-winter-edition/

Har også kjøpt inn garn til genseren Coloured Crosses av Anne Ventzel, det er ulike garntyper fra Filcolana; Saga, Tilia og Pernilla. Jeg strikker den røde varianten 

https://frukvist.no/shop/coloured-crosses-av-anne-ventzel-garnpakke/

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at dere legger ved link til nye steder å se på garn (gjerne salg), hvor det er rask lev. og ok å handle. :tommelopp: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Jeg har kjøpt dette garnet (som er i 100% ull) på hoy.no. Skal strikke votter og sitteunderlag som skal toves. Noen få utgående farger er nedsatt med 70% rabatt og koster nå kr 10,50.

107-789_gg_cortina_soft_789_lys_brun_ban

Anonymkode: 009f7...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har kjøpt dette garnet (som er i 100% ull) på hoy.no. Skal strikke votter og sitteunderlag som skal toves. Noen få utgående farger er nedsatt med 70% rabatt og koster nå kr 10,50.

107-789_gg_cortina_soft_789_lys_brun_ban

Anonymkode: 009f7...9ff

Takk for tips. Jeg har akkurat kjøpt noen nøster fra Alafosslopi i nydelige farger ( rosa,lilla,gul,grønn) og hekler sitteunderlag som toves Jeg hekler ei stor bestemorrute som blir veldig fint til sitteunderlag. 

Anonymkode: 31f6f...35b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kløøøør etter å kjøpe mer garn 😂 men nå har jeg garn til noen HeidiBears, en kofte, en del rester til et restepledd som sakte men sikkert vokser, flere småprosjekter og sikkert noe jeg har glemt 🙈 det her er en sykdom mener samboeren min 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosendahl

Lei av hekling nå. Vil strikke noe enkelt. Så landet på en løper i bølgemønster i dette garnet.  Liker fargene godt. Første gang jeg prøver flerfarget garn så det blir morsomt.

72AF554A-4DA3-4842-A84B-DD4A373FAFF4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helle pelle, i dag gikk jeg bananas på ritohobby.no :bond: 

Kjøpte:

* Infinity Hearts Baby Merino, som skal brukes til å lage en 70-tallsinspirert (i fargene ihvertfall) t-skjorte med krage, heklet. 

* Mayflower Hit Ta-Too, i svart og neonfarger, som skal brukes til å lage tunisisk hekletopp med ''honeycomb'' stitch. Håper det funker slik jeg ser for meg. Svarte ''bi-kaker'' og neonstripete bakgrunn.

* Mayflower Super Kid Silk, som skal brukes til en tynn heklegenser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte noen slike på salg hos House of yarn (hoy.no), til strikking av sommertopp. Er det god kvalitet i dette garnet? :)

 

file70ga3fngfw31cxsg46v1.jpg

 

Anonymkode: 009f7...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

skruf skrev (På 22.4.2021 den 6.55):

Har kjøpt Isager Merilin, i fargene naturhvit og mosegrønn, skal strikke en sommertopp som heter Blokhus av Susie Hausmann. Isager Merilin er 80% ull og 20% lin. Tenkte å ha naturhvit bunnfarge og mosegrønne striper 

https://lofotstrikk.no/produktkategori/garn/isager/isager-merilin/
image.jpeg.409dd8e3b8f4b177ca97040ff8a7a0b8.jpeg

 

Den toppen er veldig fin! :) Hvor får man kjøpt oppskriften og hva heter modellen?

Anonymkode: 009f7...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 35 nøster med Viking naturgarn  i går. Skal strikke og tove et liggeunderlag til hengekøya 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @skruf Du har jo skrevet hva  modellen heter :) Jeg beklager at jeg ikke er helt våken og ikke fikk med meg det :sjenert:

Anonymkode: 009f7...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjøpte noen slike på salg hos House of yarn (hoy.no), til strikking av sommertopp. Er det god kvalitet i dette garnet? :)

Anonymkode: 009f7...9ff

Men hvorfor først kjøpe garnet for så å spørre om det er god kvalitet? Er det ikke mer praktisk å først spørre og så kjøpe?

Anonymkode: 9c1d3...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...