Gå til innhold

Håp om å få være endel av en liten familie igjen

MissB

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6+0

Da var kjøret igang igjen, sterke smerter som ingen helt tror på. Blir så lei meg og frustrert. Og særlig når man møter på leger som helt tydelig ikke har så lyst til å være på jobb om natta. Jeg drar ikke ditt for moroskyld jeg heller 🙈

Det ble tatt blodprøver og hcg på 8000, men på ultralyd ser de bare fostersekk noe legen sa kunne være normalt at det var forskjell på kropp til kropp, men at hun helst hadde villet sett hjerteslag. 

Så hun ville ha meg tilbake å ta blodprøver på søndag. 

Problemet er at det er blitt planlagt en tur i helgen som jeg har gledet meg mye til og helst hadde hatt lyst til å være med på. Jeg ser at da smerte anfallene kommer er det kjipt å være på tur å måtte prøve å skjule det, men jeg skulle så gjerne vært med. Og at jeg helst skulle ha tatt den hcg prøven på søndags morgen, men jeg kunne ta den på mandag også. 

Men jeg får være hjemme å krysse fingerne for at det faktisk er en liten spire som har tenkt å vokse seg stor der, selv om det ikke er sikkert. 

Sist var det jo faktisk fosterannlegg i prøven, så jeg håper enda 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei uff, hvordan type smerte er det du kjenner på? :troest:
Jeg har også vært på UL 6+0 en gang uten å se noe foster, men det var bare for tidlig. Så håper på det samme for deg! 🤞 Bra du får litt oppfølging, men håper du kan få en UL ut i neste uke også, ikke bare blodprøve.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å forklare, men det er ekstremt vonde smerter som kommer noen ganger om dagen og kan vare opptil 20 minutter. Utrolig vondt og slitsomt. Det er helt like smerter som sist da jeg hadde en cyste som hadde spruket, så er nok det samme nå. Det er fri veske, men de mener det er for lite til at det skal være noe.  

Det blir jeg glad for å høre! Jeg har ikke gitt opp håpet, men jeg er usikker på hva som skjer videre. Håper bare hcg stigning er normal på søndag, så får vi se hva de sier... og håpe på en ny ultralyd. 

Det bare skremmer meg litt at jeg skal ha sånne smerter og det egentlig ikke blir trodd på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, det setter jeg pris på!

De har vel sett fostersekken være der den skal og er ganske sikker på at det ikke ligger feil. Så de tror ikke det, og det er ikke jeg veldig bekymret for heller. Sist så ble det jo operasjon for å sjekke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hcg'en stiger som den skal, og jeg skal på ny undersøkelse om en uke med ultralyd. Så da er det bare å vente. 

Har ikke hatt veldig vonde smerter på et døgn, så krysser fingrene for at det forsetter sånn 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+6 

I morgen er jeg 7 uker på vei, forhåpentligvis med en frisk liten spire. Smertene kommer heldigvis ikke så ofte mer. 

Jeg har fått mer kvalme, brystene er ømme og jeg er så trøtt 🥱 Jeg håper virkelig at ting ser bra ut på ultralyd på mandag, og håper det går fort frem til da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en liten spire med hjerteslag i magen min i dag! ❤ Så utrolig hyggelig, nå slipper jeg å gå å lure noe mer. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

8+4 

De verste smertene har heldigvis gitt seg. Nå har jeg bare sånne smerter jeg ser på som helt normale 🥰  

Jeg er redd det skal gå galt, men jeg begynner å se frem mot ultralyd i uke 12 som jeg snart skal bestille. Og håper og tror jeg skal få bli Mamma til neste år. 

Så mye man rekker å tenke på, alt som kan bli fint og alt som kan gå galt. 

Jeg er kvalm, men tror det kunne ha vært mye verre. Stort sett er det fordi det er lenge siden jeg har spist. 

Og vonde bryster, ene dagen er de nesten normale og andre dager er de veldig vonde. 

Jeg gleder meg over symtomene fordi det betrygger meg 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+3

Det å være gravid er hittil ikke som jeg hadde sett for meg, jeg tenkte det at enten får du symtomer eller så får du det ikke. Og jeg har skjønnt at det er veldig forskjellig hvor mye hver enkelt merker, men at det skulle variere så mye fra dag til dag, det hadde jeg ikke sett komme. Ene dagen så merker jeg nesten ingenting og som i dag var jeg så kvalm så det eneste jeg kunne gjøre var å sitte i ro,brukte en times tid før jeg klarte å finne meg mat. Og det vet jeg jo hjelper. Og brystene så ømme så å snu seg i senga er smertefult. 

Det blir mye læring i årene som kommer! 

Jeg begynner å bli tryggere på at det faktisk skal bli en baby. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nesten litt fascinerende hvor varierende og forskjellig det kan være. Både innad samme svangerskap, men også forskjellige. Jeg har f.eks i ett svangerskap kastet opp daglig fra uke 6, mens i et helt annet et så kjente jeg ikke at jeg var gravid før babyen begynte å sparke etter uke 20 :rolleyes: Heldigvis er alt like normalt. Ikke lenge til du er på tosifret svangerskapsuke :heiajente:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9+6

Det er tid for å bestille ultralyd, men er blitt så usikker på når. 

Planen var egentlig å bestille på 12+4 

Men de får vel kanskje sett det de trenger hvis vi bestiller på 11+6 også... hadde vært fint å få gjort det litt før både pga praktiske ting og så jeg slipper å gå å vente så mye lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hva du ønsker å se... om du skal ha fosterdiagnostikk (sjekke organer) så må dette gjøres rundt uke 13. Da jeg ville komme 12+3 på det så sa St.Olavs at det var for tidlig for den diagnostikken. Var en gang på 13+2, og det var visst perfekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Amatariel Det er vel bare å vente. Spørs om jeg klarer det 😅 

Får ta et par runder til med meg selv, å se hva jeg ender opp med. Kjenner stort på behovet for å bare vite at det er liv, men samtidig vil man jo vite om det ser ut som et friskt barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner det kjempegodt. Jeg har jo vært gravid så mange ganger og flere ganger løpt til TUL rundt uke 6 f.eks fordi jeg så gjerne ville se at det var liv. Men man lager seg noen erfaringer på veien og når man opplever at det f.eks er liv i uke 6, men ikke senere så føler den i uke 6 for fremtiden bortkastet... Så konklusjonen på min erfaring og i alle fall hva jeg er mest komfortabel med er å dra på TUL i uke 9 og 13. Uke 9 fordi da slipper man å vente sååå lenge, og det meste med hjertet skal være ferdigutviklet da (jeg var på 9+5 nå sist). Og så den i uke 13 for å se på organene. Disse to i tillegg til OUL har vært de som skal til for meg i alle fall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...