Gå til innhold

- Jeg har lyst å møte en KG bruker, men samtidig tør jeg ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uredd skrev (7 minutter siden):

De aller fleste er normale oppegående folk.

Ja, og det tror jeg faktisk ikke alle er klar over. 

Mange både er bra og ser bra ut, faktisk. 

At noen har et medlemskap på KG er ikke synonymt med at noe er galt med dem. 

Anonymkode: 0c893...1b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sicario skrev (1 minutt siden):

Joda. Bare å hoppe i det. Folk flest er snille tenker jeg. Hva er det værste som kan skje?😊

Værste som kan skje er at det er en jævla creep? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uredd skrev (12 minutter siden):

Dette høres slitsomt ut. Det høres ikke ut som at dere har pratet så mye sammen siden du kjenner på denne frykten. Hvis det er en trussel å bli forelsket lurer jeg enda mer. Enten at begge ikke er single, eller at du muligens ser at du har bygget han opp til noe i din egen fantasi som han kanskje ikke lever opp til irl?

Det er slett ikke unormalt å møte noen herfra. De aller fleste er normale oppegående folk.

Det går som oftest bra, og selv om det er skummelt er det sjanser man ikke tar som man angrer mest på senere.

Jeg har egentlig bare gode erfaringer, og møtte min eks samboer her...

 

Vi har pratet en god del, men ikke så mye om personlige ting, så sånn sett kjenner ikke hverandre så godt. Men i samtalene våre og innleggene hans ser jeg at vi er på samme bølge og forstår hverandre selv med få ord så å si. Frykten er å miste dette fordi jeg liker ham. Det er ikke en direkte trussel å bli forelsket, men alt kan skje når 2 personer møtes og spesielt når de allerede har en positiv innstilling til hverandre. Jeg har selvfølgelig et bilde av ham i mitt hode om hvordan han er som person ut fra våre samtaler, hans måte å formulere seg og tenke på. Jeg vet ikke om han er singel, men jeg er ikke det. Da blir det uaktuelt for meg å la dette utvikle seg til noe mer. Det tryggeste er nok å la ting forbli som de er nå. 

Anonymkode: bd18d...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å hoppe i det  :) Man lever bare en gang. Det er bedre å angre på noe du har gjort, enn noe du ikke har gjort. 

Du har bare dagen i dag, morgendagen vet ingen hva som bringer ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vi har pratet en god del, men ikke så mye om personlige ting, så sånn sett kjenner ikke hverandre så godt. Men i samtalene våre og innleggene hans ser jeg at vi er på samme bølge og forstår hverandre selv med få ord så å si. Frykten er å miste dette fordi jeg liker ham. Det er ikke en direkte trussel å bli forelsket, men alt kan skje når 2 personer møtes og spesielt når de allerede har en positiv innstilling til hverandre. Jeg har selvfølgelig et bilde av ham i mitt hode om hvordan han er som person ut fra våre samtaler, hans måte å formulere seg og tenke på. Jeg vet ikke om han er singel, men jeg er ikke det. Da blir det uaktuelt for meg å la dette utvikle seg til noe mer. Det tryggeste er nok å la ting forbli som de er nå. 

Anonymkode: bd18d...a2e

Hvis du ikke er singel, vil jeg råde deg til å la være ja, og hvis dere ikke har snakket om personlige ting ville jeg ventet.

Men, det du gjør er jo å dyrke en interesse og tiltrekning til en person utenfor forholdet du er i. Jeg håper du er klar over hvor lett det kan bære avsted.

Jeg vil også råde deg til å gå litt i deg selv og se om det er noe som mangler i det forholdet du er i, for så se om det lar seg reparere. 

Det kan være lurt å ta en fot i bakken, og vurdere slike ting grundig. Før ting har eskalert ut av din kontroll. Når du vet om du vil satse på det du har, eller gå videre, blir det enklere. Det nye kan veldig lett framstå som mye bedre uten at det nødvendigvis er det. Kostnaden med å prøve kan være høy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uredd skrev (7 minutter siden):

Hvis du ikke er singel, vil jeg råde deg til å la være ja, og hvis dere ikke har snakket om personlige ting ville jeg ventet.

Men, det du gjør er jo å dyrke en interesse og tiltrekning til en person utenfor forholdet du er i. Jeg håper du er klar over hvor lett det kan bære avsted.

Jeg vil også råde deg til å gå litt i deg selv og se om det er noe som mangler i det forholdet du er i, for så se om det lar seg reparere. 

Det kan være lurt å ta en fot i bakken, og vurdere slike ting grundig. Før ting har eskalert ut av din kontroll. Når du vet om du vil satse på det du har, eller gå videre, blir det enklere. Det nye kan veldig lett framstå som mye bedre uten at det nødvendigvis er det. Kostnaden med å prøve kan være høy...

Jeg har satt tydelige grenser for meg selv i denne saken. Jeg er fornøyd med forholdet mitt og er ikke på jakt etter noe nytt. Men nye venner og gode samtalepartnere takker jeg ikke nei til. Jeg skrev allerede at jeg er interessert kun i platonisk forhold. Det er utvilsomt mer praktisk å kunne møtes og prate om ting. Jeg har flere venner av motsatt kjønn som er kun venner og det påvirker ikke mitt romantiske forhold. Med dem kan jeg diskutere andre ting enn med vennene av samme kjønn.

Men du tar opp viktige ting her, så håper alle kan få nytte av dem. Jeg vil bare ha det jeg har nå, men uten å må taste på tastatur. Når jeg ikke er sikker på om det lar seg gjøre, vil jeg heller ikke prøve fordi jeg vil bevare det jeg har nå.

Anonymkode: bd18d...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har satt tydelige grenser for meg selv i denne saken. Jeg er fornøyd med forholdet mitt og er ikke på jakt etter noe nytt. Men nye venner og gode samtalepartnere takker jeg ikke nei til. Jeg skrev allerede at jeg er interessert kun i platonisk forhold. Det er utvilsomt mer praktisk å kunne møtes og prate om ting. Jeg har flere venner av motsatt kjønn som er kun venner og det påvirker ikke mitt romantiske forhold. Med dem kan jeg diskutere andre ting enn med vennene av samme kjønn.

Men du tar opp viktige ting her, så håper alle kan få nytte av dem. Jeg vil bare ha det jeg har nå, men uten å må taste på tastatur. Når jeg ikke er sikker på om det lar seg gjøre, vil jeg heller ikke prøve fordi jeg vil bevare det jeg har nå.

Anonymkode: bd18d...a2e

Ok da vet du litt mer av hva du vil jeg mitt første inntrykk 

Du nok ikke oppnå det du ønsker ved å møte denne personen irl. Selv du ikke ønsker å taste på et tastatur, så er det mange ting som er lettere å prate om skriftlig. Dynamikken blir helt annerledes når man hører og ser den andre. Det blir viktigere å vise deg fra dine gode sider og prøve å gjøre inntrykk. Dette skjer nok enten du er det bevisst eller ei. Det er mange signaler som blir sendt og mottatt med kroppsspråk. Som oftest ubevisst.

Når man skriver er det mye lettere å være seg selv. Lettere å ikke tenke så mye på hva den andre parten synes eller vil tro om deg. Utseende betyr ingen ting. Osv.

Hvis det du har, er det du ønsker, ville jeg bare latt ting være som de er. Endrer det seg etter en.stund, så gjør du ny vurdering. Din frykt for at du kan miste det du har nå er nok fornuftig. Jeg tenker at det er mer sannsynlig at ting blir annerledes enn ikke. Og med ditt utgangspunkt ser jeg at det ikke er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spicymami skrev (8 timer siden):

Værste som kan skje er at det er en jævla creep? 

Sant. Kjipt at noen creeps gjør at det er «skummelt» å møte folk man har blitt kjent med (evt tror man har blitt kjent med) online. Litt trist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Vær forsiktig...

Møtte en mann her for mange år siden som viste seg å være chizofren. Han gjorde ting om nettene han selv ikke var klar over og ødela ting, var utro, hadde ikke normale grenser for hva man gjør og ikke gjør osv. Veldig snill og grei, over telefon og nett, men syk mentalitet. 

Anonymkode: 067ac...6eb

Hvis man er chizofren med to personligheter, og den ene er gift, er den andre personligheten utro hvis han/hun har sex med andre?

Anonymkode: 5bbe6...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis man er chizofren med to personligheter, og den ene er gift, er den andre personligheten utro hvis han/hun har sex med andre?

Anonymkode: 5bbe6...d1f

🤣 Du tenker på dissosiativ personlighetsforstyrrelse. Tja, kanskje de slipper unna ..

Anonymkode: 17cf6...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her som er fake/utgir seg for å være noen/noe de ikke er. Vet om minst en som sjonglerer flere forskjellige profiler/«personligheter» også.

Anonymkode: 3c0f4...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange her som er fake/utgir seg for å være noen/noe de ikke er. Vet om minst en som sjonglerer flere forskjellige profiler/«personligheter» også.

Anonymkode: 3c0f4...4eb

Da synes jeg du bør rapportere den brukeren. De fleste er nok seg selv. 

Anonymkode: 17cf6...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...