Gå til innhold

Håpet om baby🌺

nilci

Anbefalte innlegg

Gratulerer såå mye med den magiske grensen ❤️🥳😍🎉 Så herlig å få høre hjertelyd, og så fint at du endelig kan glede deg ❤️ Vel fortjent! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nilci skrev (12 timer siden):

Haha å nei du, jeg har hatt to ultralyder allerede 🙉😅 crazy førstegangsgravid hehe 🙋‍♀️

Haha, men skjønner der godt jeg 😂🙈 Man vil liksom være på sikre siden! Føler med deg der 🙋🏻‍♀️😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lianne skrev (2 timer siden):

Så deilig å ha passert 12 uker! 😊 Og så gøy det må være å få høre hjertelyden 🥰

Ja, det er uten tvil verdens fineste lyd ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide å skrive noe her igjen? 🙋‍♀️ Kjenner at tiden går litt raskere nå, og alle rundt meg vet om graviditeten, så har ikke like stort behov for å skrive lenger. Men jeg følger med på de fleste prøve- og graviddagbøker fortsatt ☺️ 

Jeg er fortsatt kvalm, stort sett hele dagen, og morgenen kaster jeg stort sett opp 1-2 ganger før jobb. Har noen dager som er bedre enn andre, og da tror jeg liksom at det endelig har gått over, men så får jeg en verre dag dagen etterpå 😅 noen dager har jeg ok med energi, noen dager sover jeg 12 timer på natten og må allikavel sove 1-2 ganger på dagtid 😅 13+2 i dag, så håper at det snart skal gå over for godt! 🤞

Onsdag har vi vår tredje og siste TUL! Gleder oss sykt mye! 🥰 håper vi skal se litt mer, at baby skal se større ut og være mer «baby-formet» og at vi kaaaanskje skal få vite kjønnet 😍👶🏻

Jeg synes fortsatt det er helt uvirkelig at et menneske vokser og gror inni meg. Jeg troor jeg begynner å se litt på magen, men jeg har såpass mye flesk over at for alle andre så ser det sikkert bare ut som en valk som er litt større enn vanlig 😅💁‍♀️Gleder meg til det begynner å vise på skikkelig!

Buksene mine begynner absolutt å bli trangere og mer ubehagelig. Jeg var på h&m i går, og mamma-seksjonen var ekstremt skuffende. Kun to reoler med klær, det meste stygt, og det meste i xs og s. Altså unnskyld meg, kan vi ikke forvente litt bedre utvalg i større størrelser når man er gravid en gang?! 🤨 jeg er vant til den diskrimineringen med vanlige klær, men jeg tenkte det kom til å være LITT mer utvalg i størrelser i mammaseksjonen.. men tydeligvis skal man være xs gravid også 😣 noen tips om hvor det er godt utvalg med mammaklær? Liker helst å kjøpe i butikker og ikke på internett, da jeg ikke har en a4-kropp som passer inn i alt, sikkert enda mindre nå når jeg er gravid 🤪 men vurderer å sjekke zalando eller noe, der er det hvertfall enkelt å sende tilbake..

Endret av nilci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med en oppdatering😍 Men så synd at du fremdeles er kvalm da?! Uff, håper det gir seg veldig snart altså🤞🏻🌸

Ååå - spennende med TUL på onsdag allerede🤩 Den har nok vokst utrolig mye siden forrige gang ja, og ligner nok veldig på en liten minibaby! Utrolig fascinerende at vi gror bittesmå mennesker?! Jeg klarer heller ikke å tro det, haha🙈

Jeg har min siste (i hvert fall etter planen, men har innsett at jeg ikke helt stoler på meg selv der🤪) TUL i morgen😱 Sååå spent! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annabel skrev (21 minutter siden):

Koselig med en oppdatering😍 Men så synd at du fremdeles er kvalm da?! Uff, håper det gir seg veldig snart altså🤞🏻🌸

Ååå - spennende med TUL på onsdag allerede🤩 Den har nok vokst utrolig mye siden forrige gang ja, og ligner nok veldig på en liten minibaby! Utrolig fascinerende at vi gror bittesmå mennesker?! Jeg klarer heller ikke å tro det, haha🙈

Jeg har min siste (i hvert fall etter planen, men har innsett at jeg ikke helt stoler på meg selv der🤪) TUL i morgen😱 Sååå spent! 

Shit i morgen allerede! Så stas! 🤩 jeg gleder meg helt vilt til min i hvertfall 🥰 masse lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (5 timer siden):

Shit i morgen allerede! Så stas! 🤩 jeg gleder meg helt vilt til min i hvertfall 🥰 masse lykke til! 

Tusen takk, og masse lykke til på onsdag!🥰 Jeg det samme gjør jeg! Klarer knapt å vente lenger nå🙊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til på TUL på onsdag! Du vil nok bli gledelig overrasket hvor stor babyen ser ut da. Egentlig helt ferdig, bare i miniformat ♥️

Som overvektig har jeg gitt opp å finne noe spesielt av gravidklær i fysisk butikk. Har forsøkt flere graviditeter, men er som du sier - veldig lite utvalg og små størrelser. For to graviditeter siden kjøpte jeg mye via ebay.uk da de har et superfint merke som heter Purpless. Har kjøpt myye derifra. Elsker tunikaene (har på meg en akkurat nå 😄) og gensere/t-skjorter. De har så fin passform, farger og rimelig pris. Har noen med ammehull i også, så kan brukes etter graviditeten. Og nå bruker jeg mye a av dette for tredje gang. Ville dog supplere litt i klærne nå i høst, så har bestilt hos Zalando et par ganger. Det har vært 50% suksess. Fornøyd med noe som jeg har beholdt, mens også sendt tilbake mye. Men enkelt å returnere som du sier...

Jeg ble så glad da jeg hørte at Zizzi hadde kommet med svangerskapskolleksjon, så jeg var innom der i forrige uke. Ble fortalt at denne kolleksjonen kun finnes på nett 🙄 Så like langt der altså. Eneste fysiske butikk jeg kan anbefale er Kappahls XLNT-serie. Det er riktignok ikke mammaklær, men klær i store størrelser. Så enkelte ting fungerer der syns jeg. Absolutt ikke alt, for føles som et telt innimellom, så man må prøve seg frem. Men jeg har bl.a funnet sorte tøybukser og tights der som jeg er avhengig av. Normal i lår/beinstørrelse, men har goood plass til å dra over magen. Deilig. I tillegg har de enkelte skjorter, jakker o.l som kan passe en gravidmage fint. Verdt å ta en titt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Masse lykke til på TUL på onsdag! Du vil nok bli gledelig overrasket hvor stor babyen ser ut da. Egentlig helt ferdig, bare i miniformat ♥️

Som overvektig har jeg gitt opp å finne noe spesielt av gravidklær i fysisk butikk. Har forsøkt flere graviditeter, men er som du sier - veldig lite utvalg og små størrelser. For to graviditeter siden kjøpte jeg mye via ebay.uk da de har et superfint merke som heter Purpless. Har kjøpt myye derifra. Elsker tunikaene (har på meg en akkurat nå 😄) og gensere/t-skjorter. De har så fin passform, farger og rimelig pris. Har noen med ammehull i også, så kan brukes etter graviditeten. Og nå bruker jeg mye a av dette for tredje gang. Ville dog supplere litt i klærne nå i høst, så har bestilt hos Zalando et par ganger. Det har vært 50% suksess. Fornøyd med noe som jeg har beholdt, mens også sendt tilbake mye. Men enkelt å returnere som du sier...

Jeg ble så glad da jeg hørte at Zizzi hadde kommet med svangerskapskolleksjon, så jeg var innom der i forrige uke. Ble fortalt at denne kolleksjonen kun finnes på nett 🙄 Så like langt der altså. Eneste fysiske butikk jeg kan anbefale er Kappahls XLNT-serie. Det er riktignok ikke mammaklær, men klær i store størrelser. Så enkelte ting fungerer der syns jeg. Absolutt ikke alt, for føles som et telt innimellom, så man må prøve seg frem. Men jeg har bl.a funnet sorte tøybukser og tights der som jeg er avhengig av. Normal i lår/beinstørrelse, men har goood plass til å dra over magen. Deilig. I tillegg har de enkelte skjorter, jakker o.l som kan passe en gravidmage fint. Verdt å ta en titt!

Tusen takk for tips! 🥰 Skal sjekke ut alt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er over 13 uker allerede!! Og så spennende med TUL i morgen! Jeg håper du får en fin time, og at lille samarbeider godt med dere. Tenk om dere allerede i morgen kan få en pekepinn på kjønn! 😍 Synd at du fremdeles føler deg såpass dårlig. :( Krysser alt jeg har for at ukene fremover blir lettere, og at formen kommer seg fort!

Jeg har ingen erfaring med gravidklær, men generelt når butikken bare har små størrelser så har jeg tenkt at det er fordi alle de andre er utsolgt. Jeg spurte i butikken engang om hvorfor de ikke tok inn mer av M eller mer av XL, og fikk til svar at det var bestemte pakker, ett visst antall av hver størrelse. Så de ble alltid sittende igjen med masse XS og S, som ikke ble solgt. Synd at det skal være slik, for det legger jo en stor demper på gleden ved å kjøpe seg noe nytt for de som ikke finner noe som passer, og når alt i hyllene er i samme størrelse. Om jeg var deg ville jeg nok prøvd Zalando jeg også, gratis retur og om du velger klarna som betalingsmetode kan du velge etterpå å bare betale for det du vil beholde, så slipper du å vente på refundert beløp også. :) Ønsker deg masse masse lykke til i morgen! ❤️ Gleder meg til å høre hvor stor lille har blitt - og om dere får en pekepinn på hva som skjuler seg der inne. 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til på TUL i dag @nilci! Det blir så spennene, og helt utrolig hvor mye babyen har vokst siden uke 10😍 Nå er jo du noen dager foran meg også, så det er sikkert en enda større forskjell å se Gleder meg til å lese oppdatering om hvordan det har gått🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (5 timer siden):

Masse lykke til på TUL i dag @nilci! Det blir så spennene, og helt utrolig hvor mye babyen har vokst siden uke 10😍 Nå er jo du noen dager foran meg også, så det er sikkert en enda større forskjell å se Gleder meg til å lese oppdatering om hvordan det har gått🥰

Tusen takk! 🥰 kjenner jeg begynner å bli veldig nervøs nå. Timen er ikke før kl 19.. håper håper håper alt er fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tredje og siste TUL er gjennomført! Og alt gikk veldig veldig fint 🥰 det er helt sykt hvor mye den har vokst siden sist! Var et lite minimenneske jo! 🤩 Oooog jordmoren trodde ganske sikkert det var en jente 💕👶🏻 Tenk det, ei lita jente!🙉 hun målte til 14+0, og når jeg selv mener jeg er 13+5 så lover jo det godt! Stort hode akkurat som moren hehe 😅👌 hun likte ikke å bli tatt bilde av, så fikk ikke noen særlig gode bilder (akkurat som moren det også😅). Noe av det første vi fikk se var en vinkende hånd, og hun turnet og strakk på beina hele tiden ❤️ Alt av organer så fint ut, ingen synlig nakkefold, ti fingre og ti tær!

Ååå vi er så lykkelige og fnisete akkurat nå 🥰🙊 NÅ skal jeg roe meg hundre hakk ned og bare nyte resten! OG jeg kan begynne å kjøpe inn jenteklær hoho! 😍🙉

A94A23BD-B434-4D26-A861-E24242B3842B.jpeg

Endret av nilci
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh så fantastisk å lese oppdateringen din @nilci😍😍 For en nydelig liten jente❤️ Gratulerer såå masse, nå må du bare senke skuldrene og nyte tiden fremover🌸

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

• 2 uker senere...

Så utrolig kjekt med vellykket TUL!! 🥰🙏🏻 Og tenk at det mest sannsynlig er ei lita jente som gjemmer seg inni der!! 🌸 Helt fantastisk!!! 🥰🥰🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+2

Nå synes jeg tiden snegler seg sakte avgårde igjen.. det gikk raskt i noen uker, men siste uken har gått så innmari sakte! Føler jeg har vært gravid i en evighet allerede, også ser jeg så lite på magen og kjenner ingen bevegelser osv. Føler jeg er i en slags mellomtilstand, hvor kvalmen fra første trimester stort sett er borte, og magen som vil komme i andre trimester ennå ikke viser så tydelig. Så nå er det faktisk dager hvor jeg glemmer jeg er gravid 🙊😆

Men i går tok vi og bestilte masse greier fra Stokke! 🥰 Endte opp med en svart Tripp trapp med både newborn seat og baby set, og en hvit Sleepi med diverse tilbehør. Vi hadde egentlig tenkt å vente med å kjøpe slike store ting til etter OUL, men akkurat nå i helgen var det salg. Så da slo vi til ☺️ Det var salg på disse tingene på flere sider, men det var tydeligvis mange andre som slo til på salget, fordi vi endte opp med å måtte bestille fra fire forskjellige nettsider for å få alt. Og fortsatt mangler vi laken, det var det tomt for overalt 😅 men det kommer vel inn igjen etterhvert tenker jeg! 

Føles litt skummelt å kjøpe så mye sånt når det fortsatt er tidlig, men sjansen for at ting går bra er jo veldig stor når alt så fint ut på UL i uke 13+5 🤞

Endret av nilci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...