Gå til innhold

Håpet om baby🌺

nilci

Anbefalte innlegg

Åh så nydelig bønne!! Hurra for superfin UL 💕 Gøy å begynne å fortelle folk. Blir kjempegøy med dine foreldre i morgen da 🤗

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8+2.

Da har vi fortalt hele familien det. Så nå vet alle sammen på både min og samboers side av familien. Alle ble selvfølgelig kjempeglade :) min farmor sprang rett opp på loftet og hentet ned en full pose med ferdigstrikkede babyklær. Tydelig at hun har ventet på dette lenge 🙊 

MEN. I dag er kvalmen plutselig helt forsvunnet. Og brystene er mindre ømme. Og jeg er selvfølgelig SUPERbekymret. Det kan jo umulig være et godt tegn 😢 og det er jo typisk nå da, at ting ikke skal gå bra, dagen etter at hele familien har fått vite 😕 jeg var så sykt kvalm i hele går (på den fryktede båtturen i forbindelse med 70-årsdagen), men i dag null. Jeg har ingen smerter eller blødning enda. Off, jeg er så sikker på at dette er et tegn på at ting har stoppet å utvikle seg.. 😢 Kvalmen skal jo peake rundt uke 9, ikke gå bort uke 8… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt med en superivrig farmor 😅 Jeg har ikke fortalt min familie ennå, men begynner å glede meg. 

Har full forståelse for at bekymringene melder seg :klem: Men husk hvor normalt det er at symptomer kommer og går. Det er virkelig ikke noe som er konstant så. Har du en ny TUL å se frem til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (19 minutter siden):

Så morsomt med en superivrig farmor 😅 Jeg har ikke fortalt min familie ennå, men begynner å glede meg. 

Har full forståelse for at bekymringene melder seg :klem: Men husk hvor normalt det er at symptomer kommer og går. Det er virkelig ikke noe som er konstant så. Har du en ny TUL å se frem til?

Nei jeg vet, men det er så sykt stor forskjell liksom. I min desperasjon bestilte jeg meg en ny TUL i dag, til lørdag 14. august. Da vil jeg være 10+1. Men hvis jeg blir mer kvalm igjen så vil jeg sikkert utsette den til rundt uke 12-13 som tidligere planlagt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, for en ubehagelig følelse, kjære deg😔 Det er heldigvis heelt normalt at symptomene varier (og både forsvinner og kommer tilbake igjen) uten at det er noe galt❤️ Forstår likevel godt at du blir bekymret, symptomene er liksom det eneste vi har å forholde oss til på dette tidspunktet.

Jeg følte meg plutselig fin og pigg i formen, ingen kvalme og nesten ikke ømme bryster, dagen etter ultralyden… Da tenkte jeg bare «faen, nå har det gått galt», men et par dager senere føler jeg at kvalmen og ømheten er tilbake igjen🙃 

Håper du klarer la være å bekymre deg så mye frem til UL, og gjerne at du får (litt) kvalme igjen snart slik at du kan slappe bedre av:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet jeg tidlig og var kvalm, og kastet også opp en gang. Det beroliger meg litt. Puppene er fortsatt ikke ømme. Optimisten i meg tenker at dette bare er svingninger i symptomnivå, og alt er fint. Pessimisten i meg tenker at jeg er kvalm fordi i går kveld var første kvelden jeg ikke tok Postafen, og at nivået av kvalme fortsatt er mindre og derav betyr det at ting ikke utvikler seg som det skal 🙄 jeg prøver så godt jeg kan å la optimisten  vinne 😅🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0. 

I dag har jeg hatt første svangerskapskontroll hos fastlegen. Ikke noe nytt å komme med der, det er jo ikke så mye man gjør annet enn å fylle ut det helsekortet og henvise til ordinær ultralyd. Fikk time igjen i november til kontroll i uke 24, da også med glukosebelastningstest siden min mor hadde svangerskapsdiabetes med lillebroren min og jeg er over 25 år. Tror jeg også skal bestille meg time med jordmor for å se hvordan det er. Tenker jeg kommer til å gå litt til både jordmor og fastlege. Ny TUL er lørdag neste uke, på 10+1! Det gleder vi oss til! Spent på å se om vi ser stor forskjell i størrelse og utforming på babyen 🥰 håper jo selvfølgelig at alt skal være ok, prøver å ikke tenke altfor mye negative tanker..

Fikk sykmelding for to uker fremover, så da har jeg litt mer tid til å komme meg før jeg begynner på igjen. Jeg føler kvalmen har nådd et platå nå, føler ikke den forverrer seg noe mer, så forhåpentligvis så begynner den å gå over gradvis også. Helst før sykmeldingen går ut 🤞

Ellers så vet alle det nå. Fortalte de fleste venninnene mine det over melding siden vi bor i forskjellige byer. Hun ene fikk baby i februar, så hun var forståelig litt mer engasjert med flere spørsmål enn de andre veldig single venninnene 😂 I tillegg fortalte vi det på onsdag til min beste venninne og hennes samboer. Det var de som fortalte på bursdagen min at de var blitt gravid med nr to med en gang spiralen kom ut 🙊så da skjønte hun hvorfor jeg ble litt rar når de fortalte det! Hun ble veldig gira, hun er bare 5-6 uker foran meg, og det er såååå koselig 🥰 det eneste kjipe er at vi bor litt unna hverandre, ca 1 time reise med ferge, så det blir allikavel ikke permisjon sammen, men hvertfall samtidig! Så da får vi bare dele på å ta turen over med fergen så ofte som vi får til 😍🙉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+1

Da er andre ultralyd gjennomført. Babyen hadde definitivt vokst siden sist, det så vi med en gang han la proben på magen. Han målte lengden til 9+5, 9+6 og 10+0. Han sa at det var helt fint ut fra hvor langt jeg er på vei, men jeg kjenner at jeg ble litt bekymret at det ikke var 10+1 eller evt mer. Forrige ultralyd var jeg 7+5, og da målte han til 8+3 og 8+4, altså mer enn jeg var på vei. Er dette et dårlig tegn tror dere? Han mente ikke det, men jeg vet ikke helt om jeg stoler på ultralydlegen siden han ikke er gynekolog. 🤔

Hjertet slo fint da, med en puls på rundt 170. Navlesnoren så vi også, med god blodgjennomstrømning. Morkaken ligger foreløpig på bakre vegg. Babyen turnet og bevegde på seg mye også 🥰

Sånn sett er det jo bare selve lengden jeg bekymrer meg litt over, men det kommer vel sikkert litt an på vinkelen babyen ligger i osv? Har noen av dere opplevd målinger på ultralyd som var litt annet enn det det skulle være? 

4FD55B09-CD32-4075-98AF-83F7269ABEAF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (13 minutter siden):

10+1

Da er andre ultralyd gjennomført. Babyen hadde definitivt vokst siden sist, det så vi med en gang han la proben på magen. Han målte lengden til 9+5, 9+6 og 10+0. Han sa at det var helt fint ut fra hvor langt jeg er på vei, men jeg kjenner at jeg ble litt bekymret at det ikke var 10+1 eller evt mer. Forrige ultralyd var jeg 7+5, og da målte han til 8+3 og 8+4, altså mer enn jeg var på vei. Er dette et dårlig tegn tror dere? Han mente ikke det, men jeg vet ikke helt om jeg stoler på ultralydlegen siden han ikke er gynekolog. 🤔

Hjertet slo fint da, med en puls på rundt 170. Navlesnoren så vi også, med god blodgjennomstrømning. Morkaken ligger foreløpig på bakre vegg. Babyen turnet og bevegde på seg mye også 🥰

Sånn sett er det jo bare selve lengden jeg bekymrer meg litt over, men det kommer vel sikkert litt an på vinkelen babyen ligger i osv? Har noen av dere opplevd målinger på ultralyd som var litt annet enn det det skulle være? 

4FD55B09-CD32-4075-98AF-83F7269ABEAF.jpeg

Så glad for at det var liv i magen og at alt stod bra til 🥳❤️ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å få tatt en titt på den lille! 💕 Gratulerer med frisk og fin spire! Ville ikke være så bekymret for lengden. Kan være vanskelig å måle på TUL. Blir raskt noen feilmarginer da. Derfor vi har rutineultralyden i uke 18 for nøyaktig terminbestemmelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (19 minutter siden):

Så fint å få tatt en titt på den lille! 💕 Gratulerer med frisk og fin spire! Ville ikke være så bekymret for lengden. Kan være vanskelig å måle på TUL. Blir raskt noen feilmarginer da. Derfor vi har rutineultralyden i uke 18 for nøyaktig terminbestemmelse. 

Ja, jeg prøver å tenke slik 😊 jeg har googlet litt, og ser at flere kilder skriver at det kan være en feilmargin på 3-5 dager, så det er det vel helt innafor nå! Vi fikk ta en video av bevegelsen til den lille, den videoen har jeg sikkert sett 50 ganger allerede 😅😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10+3

I dag er jeg i overraskende fin form igjen. Kastet ikke opp i dag tidlig, brakk meg heller ikke! Blir jo smått bekymret om at ting har gått galt, men prøver å huske tilbake til forrige gang jeg opplevde dette og tenke at det går fint nå også :) har fortsatt en uke med sykmelding igjen, så håper at utviklingen fremover gjør slik at jeg kan returnere til jobb. Planen er hvertfall å begynne på igjen på mandag. Veldig spent på hvordan det går! 🤞🥴

Ellers så har jeg bestilt meg min siste TUL. Planen var jo alltid å ha en rundt uke 8 og en rundt uke 13, men så kom jo den ekstra rundt uke 10 også. Men vil allikavel ha en i uke 13 for å se at organene osv har utviklet seg okay. Bestilte denne ultralyden hos en annen klinikk hvor det er jordmor som gjør undersøkelsen, tenker kanskje de har mer kunnskap om akkurat dette enn han ultralydlegen som ikke er gynekolog. Denne er bestilt til 8. september, da vil jeg være 13+5. Gleder meg 🥰

I tillegg har jeg ombestilt timen til OUL på sykehuset. Fikk time i uke 18+4, men det er akkurat i høstferien og da vil samboer være bortreist for å besøke familien sin (endelig lov mtp korona og vaksine!). Prøvde å få timen uken før, slik at samboer kan ha med et fint ultralydresultat til familien, men gynekologene ville helst ikke ha pasienter i uke 17, da det tydeligvis er vanskeligere å se absolutt alt da. Timen ble derfor utsatt til uken etterpå, da vil jeg være i uke 19+4. I følge hun i telefonen ønsket gynekologene helst timen fra 18+0-19+0, men hun sa de fikk lov å sette opp i 19+4 også, alt opp til maks 20+0. Håper ikke det blir vanskelig å se alt når det blir litt sent.. men jeg vil så gjerne at samboer får være med ❤️ Noen som har hatt OUL etter 19 fullgåtte uker, og vet hvorfor det kanskje er litt sent? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med neste UL og ikke minst OUL! Jeg skulle faktisk egentlig også ha UL den 8. september (13+0)😍 Måtte dog fremskynde timen et par dager grunnet en jobbreise, så blir 6. september her i stedet. Eller, først må jeg komme meg gjennom onsdagens resultater som jeg gruer meg veldig til🙈 Men synes det er litt gøy at vi har timer i så likt tidsrom🥰

Jeg kjenner ikke til hvorfor de vil ha inn gravide til OUL senest i uke 19🤔 Antar at det, som du skriver, henger sammen med at det er enkelte forhold de ikke kan se så godt senere enn dette? Ser også for meg at de har lagt inn en god «sikkerhetsmargin» inni der, slik at du likevel er godt innafor med timen 19+4! Hvilken dato er din OUL?💕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Annabel skrev (37 minutter siden):

Så spennende med neste UL og ikke minst OUL! Jeg skulle faktisk egentlig også ha UL den 8. september (13+0)😍 Måtte dog fremskynde timen et par dager grunnet en jobbreise, så blir 6. september her i stedet. Eller, først må jeg komme meg gjennom onsdagens resultater som jeg gruer meg veldig til🙈 Men synes det er litt gøy at vi har timer i så likt tidsrom🥰

Jeg kjenner ikke til hvorfor de vil ha inn gravide til OUL senest i uke 19🤔 Antar at det, som du skriver, henger sammen med at det er enkelte forhold de ikke kan se så godt senere enn dette? Ser også for meg at de har lagt inn en god «sikkerhetsmargin» inni der, slik at du likevel er godt innafor med timen 19+4! Hvilken dato er din OUL?💕 

Jeg også synes det er koselig at vi ligger så likt 😍👌 jeg er sikker på at timen din på onsdag vil bli en fin time også ❤️

Ja, jeg håper at det er ok med 19+4. Hun damen i telefonen spurte jo om jeg måtte ha med samboer, men det vil jeg jo selvfølgelig. Og det virket ikke som at det var verdens undergang at det ble 19+4.. så satser på at det er ok.. hun hadde vel ikke satt meg opp hvis det ikke var ok. Selve datoen blir 19. oktober 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sniktittet i dagboken din en del de siste mnd, men nå tenkte jeg at det var på tide å legge igjen en hilsen gratulerer så mye med graviditeten, håper at den gode formen holder seg 😘 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alilja skrev (12 minutter siden):

har sniktittet i dagboken din en del de siste mnd, men nå tenkte jeg at det var på tide å legge igjen en hilsen gratulerer så mye med graviditeten, håper at den gode formen holder seg 😘 

Tusen takk! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+0

Kvalmen begynner endelig å slippe taket. Våkner bare litt kvalm, brekker meg/kaster opp litt, også har jeg det relativt greit utover dagen. Håper det går helt bort snart 🤞

Imidlertid fikk jeg akutte korsryggsmerter i går 😩 det er så sykt vondt. Har hatt mye ryggplager siden jeg var tenåring, med kinker i hytt og pine akkurat som min far, men har egentlig ikke vært så plaget de siste årene. Men i går, da kom det igjen, og det kom for fullt! Sitter på venstre side og stråler litt nedover rumpen og beinet. Er redd for et skikkelig prolaps denne gangen. Jeg klarer nesten ikke ligge, sitte eller stå. Gå er også vanskelig, men kanskje litt bedre, men jeg kan jo ikke gå 24/7 heller.. fikk nesten ikke sove noe i natt pga smertene. Og alt jeg kan ta er jo Paracet, og helst ikke for mye mtp graviditeten.. Hjelp, hvordan skal dette gå!? Jeg skulle jo begynne på jobb neste uke! 😩 noen som har opplevd prolaps/ryggplager tidlig i svangerskapet som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...