Gå til innhold

Håpet om baby🌺

nilci

Anbefalte innlegg

Eira2020 skrev (35 minutter siden):

Gratulerer så mye med positive tester! 🎉❤️ Forstår godt følelsen av uvirkelighet, jeg føler det enda er litt sånn selv om jeg har bikket 12 uker nå! 

Ellers var det utrolig trist å lese om venninnen din, ord blir fattige 💔 

Tusen takk ❤️🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5+0

Endelig over i ny uke 🤩 tiden går så forferdelig sakte! Jeg trodde det gikk sakte i DPO-land, haha, lite visste jeg 😂 jeg klarer fortsatt ikke helt å tro på det her. I går måtte jeg ta en strimmeltest før jeg la meg, fordi jeg var SIKKER på at jeg ikke var gravid lenger, men teststreken var sterkere enn kontrollstreken 🥰 det her er så koselig! 😍 

Babyen er nå på størrelse med et granateplefrø! I dag sier appen at embryoet har begynt å få antydning til hjerne, små begynnende armer og ben, og ti begynnende tenner i begge kjevene! Og i morgen skal hjertet begynne å slå!! Altså hallo 🤩❤️ 

Ellers har vi bestilt noen få ting for å gi til de vordende besteforeldre og oldeforeldre når vi forteller nyheten. Alle skal få en sånn poster innrammet, og mine foreldre skal også få en liten body hver. De kom i posten i går, og jeg måtte grine litt av bodyene altså. Første gang jeg har kjøpt noe slikt. De var så små 😍 nå begynner jeg virkelig å glede meg! Håper håper håper sånn spiren sitter! 🤞🌱

9A338BEF-4239-411E-9F5E-7AB3A505D505.jpeg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (På 9.7.2021 den 16.34):

5+0

Endelig over i ny uke 🤩 tiden går så forferdelig sakte! Jeg trodde det gikk sakte i DPO-land, haha, lite visste jeg 😂 jeg klarer fortsatt ikke helt å tro på det her. I går måtte jeg ta en strimmeltest før jeg la meg, fordi jeg var SIKKER på at jeg ikke var gravid lenger, men teststreken var sterkere enn kontrollstreken 🥰 det her er så koselig! 😍 

Babyen er nå på størrelse med et granateplefrø! I dag sier appen at embryoet har begynt å få antydning til hjerne, små begynnende armer og ben, og ti begynnende tenner i begge kjevene! Og i morgen skal hjertet begynne å slå!! Altså hallo 🤩❤️ 

Ellers har vi bestilt noen få ting for å gi til de vordende besteforeldre og oldeforeldre når vi forteller nyheten. Alle skal få en sånn poster innrammet, og mine foreldre skal også få en liten body hver. De kom i posten i går, og jeg måtte grine litt av bodyene altså. Første gang jeg har kjøpt noe slikt. De var så små 😍 nå begynner jeg virkelig å glede meg! Håper håper håper sånn spiren sitter! 🤞🌱

9A338BEF-4239-411E-9F5E-7AB3A505D505.jpeg

Hihi, så utrolig koselig oppdatering ❤️ Minner meg helt klart om meg selv for noen uker tilbake! Fine bodyer og gøy med plakater 🥰 Har dere tenkt på når dere har tenkt å annonsere nyheten etterhvert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (10 minutter siden):

Hihi, så utrolig koselig oppdatering ❤️ Minner meg helt klart om meg selv for noen uker tilbake! Fine bodyer og gøy med plakater 🥰 Har dere tenkt på når dere har tenkt å annonsere nyheten etterhvert? 

Hihi ja jeg synes tiden går SÅ sakte nå! Jeg vil helst bare spole frem til 12 uker slik at jeg kan roe meg litt ned og være litt mindre nervøs for SA/MA. Nå føler jeg liksom at jeg er et slags limboland, vil så gjerne planlegge og kjøpe inn alt mulig, men tør ikke i frykt for at spiren ikke skal sitte.

Også blir jeg jo helt koko i hodet da. I dag hadde vi granateple til middag, og da tok jeg ene frøet i hånden og tenkte at dette var babyen 😂 helt koko! 

Jeg klør i fingrene etter å fortelle folk, og vet ikke hvor lenge jeg klarer å holde meg. Den opprinnelige planen er at jeg skal ha TUL 28. juli som er 7+5, så skal vi besøke foreldrene mine dagen etterpå. De får vite det da (om jeg klarer å holde meg så lenge😅). Annen familie og venner er jeg litt mer usikker på. Det har seg slik at når jeg er 8+1 så skal vi feire mormor sin 70-års dag. Der vil ikke være noen unnskyldning for at jeg ikke skal ta et glass vin til maten, så lurer på om vi faktisk må levere nyheten da. Det vil være med tanter og søskenbarn, så hvis alle de skal få vite det, så må nesten andre siden med besteforeldre få vite det også. Vi er en ganske liten og nær familie, så hvis bare noen vet ville jeg vært veldig nervøs for at noen andre skulle forsnakke seg! Men synes egentlig uke 8 er LITT tidlig å fortelle alle sammen.. jeg tror vi kommer til å rådføre oss med mine foreldre når de får nyheten, og sikkert da ta det litt som det kommer 😊 har dere fortalt alle sammen det nå?

Endret av nilci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (33 minutter siden):

Jeg klør i fingrene etter å fortelle folk, og vet ikke hvor lenge jeg klarer å holde meg.

Det skjønner jeg godt! Og er man sammen med familie er det verre. Hittil i mitt svangerskap har jeg ikke vært rundt så mye venner/familie, men nå har vi dratt på ferie og ser noen hver dag 🙈 Til og med jeg som VIL vente lenge klør litt nå (straks 13 uker her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (38 minutter siden):

Det skjønner jeg godt! Og er man sammen med familie er det verre. Hittil i mitt svangerskap har jeg ikke vært rundt så mye venner/familie, men nå har vi dratt på ferie og ser noen hver dag 🙈 Til og med jeg som VIL vente lenge klør litt nå (straks 13 uker her).

Ja, vi bor veldig nærme hele familien og slekta egentlig, så nå når vi alle sammen har ferie så er det ganske unaturlig å ikke sees. Men jeg prøver å unngå det så godt som jeg kan, for hvis vi ser dem så vet jeg at jeg MÅ si det. Så nå har vi bestilt oss reiser innenlands for de neste to ukene, slik at vi mest sannsynlig klarer å vente med å treffe de til uke 8 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+3

Da har jeg forhåpentligvis tatt min siste graviditetstest for denne runden. Var forferdelig spent i dag tidlig, våknet grytidlig av at jeg måtte tisse 😅 men heldigvis viste den 3+, så det tyder jo det på at alt går som det skal 🥰 jeg har så utrolig lite symptomer, og blir veldig bekymret for det, så det var godt at testen i dag bekreftet stigning av hcg. Jeg kjenner på brystene mine sikkert 20 ganger om dagen, for å sjekke at de fortsatt er ømme 🙊 murringene jeg hadde i bekkenet fra 5dpo har egentlig gått over for 1 uke siden. Jeg har av og til noen blaff av kvalme, men det er forferdelig lite så kan like gjerne være noe annet. 
Går nesten å håper på å få kvalme og litt oppkast hihi, men jeg vet jeg vet at hvis den etterhvert kommer så vil jeg angre på de ordene der 😂🥴

76EFC32C-4348-4AF6-9750-0805465C020B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med 3+ på testen! :klem: Dette kunne jo ikke blitt bedre! Har hørt om flere som aldri opplever å få 3+ på testen, selv om de føder friske barn til slutt. Så du produserer nok en fin mengde med HCG. 🙌 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå herlig! Det er så flott når man kommer dit at man maxer testene! Virkelig en milepæl... Tenk så mange tester man tar iløpet av en sånn her prøveperiode... Og nå er du ferdig! 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Åå herlig! Det er så flott når man kommer dit at man maxer testene! Virkelig en milepæl... Tenk så mange tester man tar iløpet av en sånn her prøveperiode... Og nå er du ferdig! 😁 

Ja jeg vet! Veldig deilig 🤩 nå håper jeg bare spiren holder seg fast 🌱🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg trekke tilbake det jeg skrev for to dager siden? I dag er jeg definitivt kvalm, og det er IKKE gøy!
Begynte for alvor i går kveld når jeg la meg, men fikk heldigvis sove. I dag tidlig når jeg våknet kom det i bølger. Ikke oppkast foreløpig, men hvis jeg er så kvalm nå på 5+5 så mistenker jeg at jeg kommer til å kaste opp i nærmeste fremtid. Lå i sengen og kjempet med dilemmaet om jeg skulle stå opp for å prøve å få i meg noe mat (har hørt det hjelper på kvalmen?) eller sove videre (jeg er jo så forferdelig trøtt også!). For et dilemma det der vil bli! Tips og triks mot svangerskapskvalme tas i mot med takk! 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så synd at kvalmen har meldt sin ankomst! :( Også med et slikt pang da, helt plutselig.Har lest at uke 6 er den uken hvor kvalmen ofte kommer dessverre. :( Har ikke noen veldig gode råd å gi deg heller, men har hørt at mint-drops kan hjelpe litt? Håper kvalmen forsvinner like fort som den dukket opp! 🙏

Edit: Sea-band armbånd kan visst også hjelpe på svangerskapskvalme. Jeg bruker disse mot reisesyke, og de funker faktisk ganske bra til det hvert fall. Står på pakken at de også kan brukes mot svangerskapskvalme, så det er kanskje verdt et forsøk. :)  

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (8 minutter siden):

Så synd at kvalmen har meldt sin ankomst! :( Også med et slikt pang da, helt plutselig.Har lest at uke 6 er den uken hvor kvalmen ofte kommer dessverre. :( Har ikke noen veldig gode råd å gi deg heller, men har hørt at mint-drops kan hjelpe litt? Håper kvalmen forsvinner like fort som den dukket opp! 🙏

Edit: Sea-band armbånd kan visst også hjelpe på svangerskapskvalme. Jeg bruker disse mot reisesyke, og de funker faktisk ganske bra til det hvert fall. Står på pakken at de også kan brukes mot svangerskapskvalme, så det er kanskje verdt et forsøk. :)  

Takk for tips, skal sjekke det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (8 timer siden):

Kan jeg trekke tilbake det jeg skrev for to dager siden? I dag er jeg definitivt kvalm, og det er IKKE gøy!
Begynte for alvor i går kveld når jeg la meg, men fikk heldigvis sove. I dag tidlig når jeg våknet kom det i bølger. Ikke oppkast foreløpig, men hvis jeg er så kvalm nå på 5+5 så mistenker jeg at jeg kommer til å kaste opp i nærmeste fremtid. Lå i sengen og kjempet med dilemmaet om jeg skulle stå opp for å prøve å få i meg noe mat (har hørt det hjelper på kvalmen?) eller sove videre (jeg er jo så forferdelig trøtt også!). For et dilemma det der vil bli! Tips og triks mot svangerskapskvalme tas i mot med takk! 🥴

Jeg prøver å "forebygge" med å ta en banan sammen med kveldsmaten, eller en mellombar når jeg kjenner en antydning til å skulle bli sulten - nettopp fordi kvalmen hos meg har kommet når jeg vet jeg har fått i meg litt for lite. Har hørt at det å spise "ofte" men "lite" kan hjelpe, og virker som det hjelper for meg. Har hatt to dager med enorm kvalme og det var dager der jeg ikke spiste nok rett og slett. 😄 Håper ikke det blir verre vertfall!  😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ME97 skrev (1 time siden):

Jeg prøver å "forebygge" med å ta en banan sammen med kveldsmaten, eller en mellombar når jeg kjenner en antydning til å skulle bli sulten - nettopp fordi kvalmen hos meg har kommet når jeg vet jeg har fått i meg litt for lite. Har hørt at det å spise "ofte" men "lite" kan hjelpe, og virker som det hjelper for meg. Har hatt to dager med enorm kvalme og det var dager der jeg ikke spiste nok rett og slett. 😄 Håper ikke det blir verre vertfall!  😄

Takk for tips! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Jeg sliter så innmari med kvalme nå, jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Det begynte for alvor 5+5 og er nå 6+2. Altså har jeg bare hatt det i 5 dager!! Føles som en evighet. Jeg har bare kastet opp noen ganger, men brekker meg litt mer. Men jeg er altså konstant helt forferdelig kvalm. Ikke bare litt kosekvalme heller, det er helt j*****. Jeg blir helt utslått av dette, og alle ferieplanene har vi bare måttet avlyse. Har prøvd mintdrops, akupunktur armebånd, spise lite og ofte, spise før jeg legger meg, spise før jeg står opp av sengen, men INGENTING hjelper! Så vet jeg at jeg kan ta Postafen eller Phenergan, men da kan jeg jo ikke kjøre bil, og vet av erfaring at jeg blir helt steike utslått og sover hele døgnet 😅 akkurat nå har jeg ferie, så egentlig gjør jo ikke det noe akkurat nå. Men jeg tenker allerede fremover. Bare på disse fem dagene har det blitt så innmari mye verre, og det sies jo at kvalmen skal peake rundt uke 9, altså om 3 uker fra nå! Jeg begynner på jobb igjen når jeg er 9+3.. og da kan jeg ikke ta noe mer Postafen/Phenergan siden jeg må fungere/kjøre bil. Hva i alle dager skal jeg gjøre?! Har dere noen tips eller tanker? Akkurat nå er det så forferdelig at tankene ofte går til at jeg angrer på å bli gravid, og DET er ikke noe gøy 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så leit.. kvalmen er kjip 😔 Mitt beste tips er å snakke med legen om sykemelding og få tilbakeført ferie. Da kan du spare den til litt senere på året når du er i form til å gjennomføre litt planer. Jeg hadde tatt kvalmestillende om det hjelper, selv om man blir stasjonær og kanskje sengeliggende av det, man blir hvertfall sengeliggende av kvalmen.. For meg hjalp dessverre ingenting mot kvalmen, men fikk aldri kvalmestillende heller da, så for meg ble dagene benyttet i senga på det værste, var det jeg orka. Kjipt når den formen skal komme i ferien 😔

Håper det går fort over for deg og at du går i deg og får beholde næringen 🤞 Supper, smoothie og annen flytende mat blir tatt opp fortere så det er å anbefale hvis det etterhvert begynner å komme i retur oftere, da får man hvertfall beholde litt av det. Og husk å ha tett dialog med legen i tilfelle du etterhvert skulle trenge væskebehandling eller intravenøs næring. Dette skulle jeg gjerne visst selv på mitt dårligste hvertfall, for da fikk jeg nesten ikke i meg noe og det jeg fikk i meg kom opp igjen 🙈

Sender deg en styrkeklem ❤ Mitt aller beste råd er å ta det med ro framover, og få sykemeldingen 😊

Endret av Atticmess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (9 minutter siden):

Huff, så leit.. kvalmen er kjip 😔 Mitt beste tips er å snakke med legen om sykemelding og få tilbakeført ferie. Da kan du spare den til litt senere på året når du er i form til å gjennomføre litt planer. Jeg hadde tatt kvalmestillende om det hjelper, selv om man blir stasjonær og kanskje sengeliggende av det, man blir hvertfall sengeliggende av kvalmen.. For meg hjalp dessverre ingenting mot kvalmen, men fikk aldri kvalmestillende heller da, så for meg ble dagene benyttet i senga på det værste, var det jeg orka. Kjipt når den formen skal komme i ferien 😔

Håper det går fort over for deg og at du går i deg og får beholde næringen 🤞 Supper, smoothie og annen flytende mat blir tatt opp fortere så det er å anbefale hvis det etterhvert begynner å komme i retur oftere, da får man hvertfall beholde litt av det. Og husk å ha tett dialog med legen i tilfelle du etterhvert skulle trenge væskebehandling eller intravenøs næring. Dette skulle jeg gjerne visst selv på mitt dårligste hvertfall, for da fikk jeg nesten ikke i meg noe og det jeg fikk i meg kom opp igjen 🙈

Sender deg en styrkeklem ❤ Mitt aller beste råd er å ta det med ro framover, og få sykemeldingen 😊

Takk for svar ❤️ Ja, jeg har tenkt å prøve meg frem for hva kroppen min vil godta av matvarer. Hittil er det knekkebrød med ost eller gravidvennlig salami som har gått lettest ned. Og Ritz-kjeks. Men det er ikke akkurat så mye næring i 😅 dog er det bedre enn potetgull, som er noe av det eneste jeg faktisk har lyst på, men det kan jeg jo ikke spise hver dag! Men supper og smoothies er noe jeg så klart må prøve. 

Når det gjelder sykmelding så har jeg også tenkt tanken, hvertfall fra uke 9 hvis det fortsetter/peaker da. Problemet er at jeg er selvstendig næringsdrivende, slik at hele sykmeldingsprosessen er et forferdelig styr både mtp dokumentasjonen det er behov for, men også et enormt inntektstap. I tillegg vil arbeidet mitt bare bli liggende å vente på meg, og de få kollegaene jeg har som allerede er svært presset, vil få ennå mer arbeid hvis jeg er sykmeldt. Så jeg vet ikke om jeg har samvittighet/økonomi til å sykmelde meg. Sosiale rettigheter for selvstendig næringsdrivende i dette landet er en vits.. men jeg må nesten bare se det an fremover til siste dagene av ferien min hvordan dette utarter seg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...