Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg personlig er skuffet over at AJ ikke vant. 
Det betyr ikke at jeg mener KV ikke var verdige vinnere. For det synes jeg de var. De har stått på masse hele veien, og det var veldig jevnt mellom de to parene som sto igjen i finalen. 

Men jeg er likevel ikke så skuffet som jeg var i fjor. Da syntes jeg det ble gitt gullhammere i hytt og pine og det var helt umulig å vite hva som telte fra uke til uke. (Og da, som i år, var det tydelig at Ainas personlige smak styrte veldig hvem som fikk gullhammer og ikke. Traff de ikke hennes smak, men holdt seg til sin egen, så kunne de bare ha det så godt!) 
I fjor var AE kontinuerlig den evige toer. De som alltid klarte seg skikkelig bra gjennom alle konkurranser, men aldri fikk skikkelig uttelling i form av gullhammere. Og det opplevdes som urettferdig at de ikke vant når de var jevnt over best. 
Mens i år tror jeg at det også ville vært veldig jevnt om det ble utdelt poeng etter ukesoppdragene. Det hadde vært AJ og KV som hadde stått med mest poeng til slutt. 

Det var ikke snekkerferdighetene til Kurt som gjorde at de vant. Joda, de bidro til resultatet, men de var ikke utslagsgivende alene. 
De hadde faktisk mer fordeler av at han er en godt voksen og ganske oppegående fyr, som kan svare på spørsmål av den typen man lærer seg gjennom et langt liv. (Han var ganske overlegen de andre i flere av disse kunnskapsquiz greiene, som "herbariumet") De tok jo en av gullhammerne på quiz i finaleuka. 

TT har jo vunnet masse premier underveis på at de er kunstneriske, og i mine øyne var stilen deres ganske på linje med ØL sin fra forrige sesong. 
Så hvorfor fikk de ikke flere gullhammere? 
I  mine øyne var det fordi de var for unøyaktige. Istedenfor å bruke mye tid i starten på å få til teknikker og få ting helt rett, så lot de "halvveis" arbeid bare stå. De ble jo mye flinkere underveis, men det var mange slurvefeil hele veien. 
Man forstår jo at de gir opp etter hvert, og heller tar med seg det de kan av premier hjem etterpå. (Det kom ganske godt frem, både ved boblebad nr 2, og da de bare tok det gavekortet på 10.000kr og sa "da tar vi 5000kr hver".) 

AC kunne gjort det utrolig mye bedre, tror jeg, dersom de hadde lagt inn litt mer innsats. 
Adrian sa det jo selv. "Vi har gjort ALT sammen. Det er ikke en planke vi ikke har kuttet sammen." (Vi har jo sett at det var noen unntak. Adrian skrudde jo kjøkkenskrog tilnærmet alene.) Men tenk så mye mer de to hadde rukket på samme tiden dersom de faktisk hadde delt arbeidet mellom seg? 
Og jeg tro helt ærlig, at "rukket mer" = "hatt tid til å gjøre bedre arbeid".  

AJ gjorde etter mitt syn alt de kunne. Og det er helt forståelig at når det er så nært, så er det vanskelig å fokusere på å glede seg over andres seier, fremfor å være skuffet over eget tap. 
Det gir et bra program for oss seere å ha med konkurransemennesker i slike programmer. Folk som virkelig VIL vinne. Som gir alt, og som står på hele tiden. Men da må vi også tåle å se skuffelse og "dårlige tapere". Konkurransemennesker som det har det ikke i seg å gå rett inn i å glede seg på andres vegne. De må først få bearbeidet egen irritasjon og skuffelse. (Og jeg tror ikke AJ var de eneste der inne med konkurranseinstinkt. Jeg tror også KV ville blitt skikkelig skuffet umiddelbart, dersom AJ vant. Selv om de kanskje hadde klart å klistre på seg et smil raskere og gratulert.

Jeg sa egentlig i fjor at jeg ikke orket å se på en sesong til, for jeg opplevde dømmingen som så uforutsigbar. 
Den har ikke vært så ille i år. 

Anonymkode: aad7e...379

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oida skrev (3 minutter siden):

Det er jammen meg godt vi er skrudd forskjellig sammen. For min  del er det stor urettferdighet når kunnskapen og erfaringen er så sprikende som den var på de fire parene.

 

Der er vi enige!  Alle deltakerne skulle vært på nogenlude samme nivå, og etter min mening helst hatt litt erfaring med oppussing. (Det er for meg mer morsomt å se på når deltakerne ikke er totalt uerfarne).
Men dette er jo ikke deltakerne sitt ansvar, dette går på TV2.

Når de andre deltakerne i etterkant går ut i mot Kurt og Veronica, sier de er uverdige vinnere, at de burde vært diskvalifiserte, at han løy om erfaring osv, går det på person ikke sak/prinsipp, og det liker jeg ikke.

Rett kritikken der den hører hjemme, men gå ikke etter de andre deltakerne.

 

Anonymkode: e218b...6b6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken88 skrev (7 timer siden):

Kjenner jeg ikke blir annet enn flau av å se at det er opprettet ikke bare en men hele to spleiser for at de skal få råd til hytta selv. Spleiser som ligger mellom en spleis som handler om en fire år gammel gutt som trenger en hjerteoperasjon og en som nettopp har fått livet sitt snudd opp ned og blitt lam og som trenger penger til ekstra behandling og utstyr. SKAMMELIG! 

Dette!!!

Anonymkode: d9969...53a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at Kurt kan få så mye pes for å ha lært seg mye før programmet. Det samme som Anna gjorde. De virket nesten som på samme nivå, forskjellen var at Anna var flink med interiør også... skulle Jone kanskje hatt med seg kusinen sin og Veronika broren sin? Hvor får dere alle rare ideer fra? 

De eneste jeg synes er feil casta er CA, her skal det bygges en hytte til over 3mill. ikke en trehytte i et tre, burde man ikke da kunne noe? Pittelitt? Ett eller annet? 

Anna har snekra hele livet med snekkerfar, og er typen til å ha øvd hver dag før de ble med (på lik linje med Kurt)

Jone jobber (leder el) på Maxbo, så håper han også har tatt i en  hammer før. 

Hvorfor i all verden er Anna og Jone  mer verdig vinner? Fordi de er unge? 

Dere nevner også at CA ble casta seinere enn de andre, vel, hadde jeg meldt meg på sommerhytta hadde jeg startet å planlegge med en gang, uansett om jeg visste om jeg fikk bli med eller ikke. 

Kurt og Veronika fortjente seieren like mye som noen andre. Fine, flinke folk. 

Anonymkode: 137e2...fd5

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra85 skrev (1 time siden):

C fortalte i et klipp at de ikke kunne jobbe så lenge de ville utover kvelden. Men alle døgna under kjøkkenuka, og V fortalte at hun hadde sovet i snitt 4 timer pr. natt. Hva stemmer her? 

C kommenterte også noe at de tapte økonomisk på dette. Jeg har alltid tenkt de har blitt kompensert med vanlig lønn...? 

Hva skjer med alle møbler, stæsj og ting de har vunnet? Får de alt med hjem? 

Blir trist av å lese all negativitet. Det hindrer folk å stikke seg ut i media generelt, og jeg mener det er skadelig for demokratiet. 

De kan ikke lage støy etter kveldsro, for naboene sin skyld. Men de kan male og sparkle 24/7 om de ønsker. 

Anonymkode: 99b7a...f35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det var verdige vinnere! Jeg er gift med en sånn "Kurt-type", dersom han hadde meldt seg på et sånt program hadde han forberedt seg svært grundig! Han hadde lest og lest, sett på filmer på nett og gjort ALT han kunne for å ikke fremstå som "dum" på skjermen, tipper det er det Kurt har gjort også!

Det sagt, synes jeg det var veldig jevnt mellom KV og AJ, dersom sistnevnte hadde vunnet hadde det også vært greit!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

De kan ikke lage støy etter kveldsro, for naboene sin skyld. Men de kan male og sparkle 24/7 om de ønsker. 

Anonymkode: 99b7a...f35

Ja, det er nok grunnen! Tenkte de ikke kunne jobbe for lenge pga. sikkerhet. Trøtthet og saging hører ikke helt sammen🙈

Men hvorfor mener mange Aina har hakka så mye på vinnerparet? I de første episodene kommer det bare positivt frem? Vinduskarmene ble kommentert, og putene til utsiktsbenken.. 🤔 Enig at det er mye stilkræsj. (Om det skal være negativt er en annen sak) Og det så mye bedre ut da sofaen ble flyttet vekk fra vinduet. 

Sikkert mye som blir klippet av kommentarer. Hadde ikke fått med meg ønske om tunnel hos AJ eller dekke til duk i dammen. 

Uansett stusser jeg over at folk trives i grå og beige omgivelser. Jeg klarte derfor ikke ha en favoritt i år. Synd meglerne og tvillingene slang på en grå vegg hver🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Der er vi enige!  Alle deltakerne skulle vært på nogenlude samme nivå, og etter min mening helst hatt litt erfaring med oppussing. (Det er for meg mer morsomt å se på når deltakerne ikke er totalt uerfarne).
Men dette er jo ikke deltakerne sitt ansvar, dette går på TV2.

Når de andre deltakerne i etterkant går ut i mot Kurt og Veronica, sier de er uverdige vinnere, at de burde vært diskvalifiserte, at han løy om erfaring osv, går det på person ikke sak/prinsipp, og det liker jeg ikke.

Rett kritikken der den hører hjemme, men gå ikke etter de andre deltakerne.

 

Anonymkode: e218b...6b6

Har du i hele tatt lest intervjuet med deltakerne? Meglerne poengterer der at de ikke har noe nag til vinneren og unner dem seieren. Det de reagerer på er urettferdigheten i casting og produksjon. Når dette paret gang på gang spør om de andre deltakerne var like uerfaren som dem, og blir forsikret at jo det er de, da har de virkelig lov å reagere når dette ikke er tilfellet.

Det har i tidligere sesonger naturlig nok vært forskjellig kunnskap og erfaring blant deltagerne, men ikke så ekstremt som i år. Det har vel aldri tidligere skjedd at et par gikk inn i finalen uten hammer. Eller at det var klart uker før finalen at halvparten av deltagerne ikke hadde mulighet til å vinne hytten. Det  er kritikkverdig, og det må det være lov å reagere på uten at de skal bli hengt ut som dårlige tapere som ikke unner far og datter serien.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (3 minutter siden):

Har du i hele tatt lest intervjuet med deltakerne? Meglerne poengterer der at de ikke har noe nag til vinneren og unner dem seieren. Det de reagerer på er urettferdigheten i casting og produksjon.

Problemet med intervjuene og responsen fra de andre deltakerne er at fokuset deres er helt feil. Tvillingene og meglerne var sjanseløse, og ville vært det uansett sesong. Det er ingen grunn til å sutre høylytt i etterkant slik de gjør ettersom de har en fryktelig dårlig sak. Anna og Jone hadde også et par uttalelser som jeg mener er uheldige.

Alt dette støyet i ettertid setter Kurt og Veronica i dårlig lys selv om det er rettet mot castingen. De må altså gjentatte ganger forsvare seg selv og stå imot disse ryktene fra andre deltakere, som igjen potensielt gir en seier med litt bismak. Senest i dag på God Morgen Norge. Jeg synes rett og slett synd på Kurt og Veronica at de nå i ettertid må bruke energi på å forsvare seieren sin pga deltakerstøyen. 

For jeg ser ikke poenget med å virke som "dårlige tapere" nå i ettertid heller. Hva vinner de på det? Ikke spilles sesongen inn på nytt igjen, ikke reverseres avgjørelsen rundt vinnerne og ikke får de noe ekstra... Det er ingenting å vinne på dette.

Kurt og Veronica fortjener ikke å la seieren deres dreie seg om negative uttalelser fra andre deltakere. De andre deltakerne burde holde seg for god til det, bite litt i det sure eplet, rette seg i ryggen og vise litt storhet med å gratulere Kurt og Veronica, samtidig som de poengterer at det var fortjent. For det var det. Å påstå at Kurt og Veronicas seier var ufortjent og urettferdig fordi castingen og produksjonen var dårlig er jo bare uverdig oppgulp som ødelegger for Kurt og Veronica. 

Og saken blir jammen ikke bedre at Veronica spesielt har kjent på dårlig stemning innad i gruppa etter uke 2 og 3 nettopp pga denne sutringen. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mange her inne har mye unødvendige kommentarer: "derfor hun ikke har noen venner" "hun takler ikke motgang". Dere kjenner henne ikke, dette er bare hat. Det er ikke konstruktiv tilbakemeldinger. Dere bør skamme dere slik dere holder på.  Så klart synes jeg ikke atferden til enkelte deltakere er på topp hele tiden, men jeg svartmaler de ikke. Det handler om å ha nok innsikt til å forstå at mennesker både har gode og dårlige sider. Det er lov til å ha dårlige sider og. Husk at dette blir jo klippet til for å lge spenning, drama osv. Vi kjenner faktisk ikke personene fremfor oss. Så om de synes noe er urettferdig og går ute med det til media, betyr det ikke at de aldri takler motgang. Dette blir for dumt altså.

Synes dessuten at dere som sier de andre ikke forberedte seg godt nok, bare er tullete argumentasjon. De ble ikke castet på samme tid, og dermed fikk noen færre tid til forberedelse. Kurt har aldri slitt underveis med å finne ut hvordan han skal få til noe, åpenbart vet han for mye for å kunne kalle seg amatør. At han skulle lære opp dattera si er jo en rød alarm. 50 års hobbysnekring kunnskap. Jeg synes personlig at han ikke burde vært med, da hele konseptet er at det er amatører. Lettere blir det å se når du setter Kurt opp mot tvillingene/meglerne, da er forskjellen svær. De kunne ALDRI tatt han igjen på de 10 ukene, at de ikke engang skal få lov til å mene det er urettferdig blir teit. Det er ikke vits å sette han bare opp mot Anna som har lært noe av faren sin, dere må sette han opp mot alle parene. Såklart er noen litt flinkere enn andre, men dette er grunnleggende ferdigheter som er langt over amatørnivå. Tvillingene har jo mange bra løsninger, såklart er det noe dårlig her og der, men det bør en jo forvente når dette er et amatørprogram. Om det e profesjonelle kan de like gjerne bare caste profesjonelle. Selv om argumentasjonen min er at Kurt er for GOD, så betyr det ikke at det er deres feil. Det er produksjonens feil. Når 2 av parene nesten halvveis begynner å miste motivasjonen så er det noe galt. Lars siklet jo allerede etter Kurt hele sesongen. Det er vel bare en hammer som ble gitt til meglere for at de ble flinkere ? Hvor er de andre hammerne for forbedring? Samtidig bryr jeg meg ikke om tidligere sesonger, hva som var før. Om sommerhytta skal være et amatørprogram så har de virkelig ikke gjort jobben sin. Tullete musikk når tvillingene og meglerne holder på for å sette de i et dårlig lys. Spille på at Anna og Jone bare er klissete par hele tiden. men aldri noe negativt om far og datter?


Må si jeg er rimelig skuffet over produksjonen her.

Anonymkode: 019b1...3f7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Eller så kunne de andre også ha forberedt seg før innspillingsdatoen kom som julekvelden på kjerringa. Hva hvis samboeren til V også hadde forberedt seg godt først da? Hadde det fremdeles vært urettferdig i dine øyne??

Anonymkode: 373d8...709

Ingen klarer å tilegne seg kunnskapen til Kurt på noen uker.

Anonymkode: a38b3...d5e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppet glatt over den helt idiotiske spleisen til AJ og ga heller en liten sum som går til Geir Kåre Nyland ❤️ 

Anonymkode: 027ec...981

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Synes mange her inne har mye unødvendige kommentarer: "derfor hun ikke har noen venner" "hun takler ikke motgang". Dere kjenner henne ikke, dette er bare hat. Det er ikke konstruktiv tilbakemeldinger. Dere bør skamme dere slik dere holder på.  Så klart synes jeg ikke atferden til enkelte deltakere er på topp hele tiden, men jeg svartmaler de ikke. Det handler om å ha nok innsikt til å forstå at mennesker både har gode og dårlige sider. Det er lov til å ha dårlige sider og. Husk at dette blir jo klippet til for å lge spenning, drama osv. Vi kjenner faktisk ikke personene fremfor oss. Så om de synes noe er urettferdig og går ute med det til media, betyr det ikke at de aldri takler motgang. Dette blir for dumt altså.

Synes dessuten at dere som sier de andre ikke forberedte seg godt nok, bare er tullete argumentasjon. De ble ikke castet på samme tid, og dermed fikk noen færre tid til forberedelse. Kurt har aldri slitt underveis med å finne ut hvordan han skal få til noe, åpenbart vet han for mye for å kunne kalle seg amatør. At han skulle lære opp dattera si er jo en rød alarm. 50 års hobbysnekring kunnskap. Jeg synes personlig at han ikke burde vært med, da hele konseptet er at det er amatører. Lettere blir det å se når du setter Kurt opp mot tvillingene/meglerne, da er forskjellen svær. De kunne ALDRI tatt han igjen på de 10 ukene, at de ikke engang skal få lov til å mene det er urettferdig blir teit. Det er ikke vits å sette han bare opp mot Anna som har lært noe av faren sin, dere må sette han opp mot alle parene. Såklart er noen litt flinkere enn andre, men dette er grunnleggende ferdigheter som er langt over amatørnivå. Tvillingene har jo mange bra løsninger, såklart er det noe dårlig her og der, men det bør en jo forvente når dette er et amatørprogram. Om det e profesjonelle kan de like gjerne bare caste profesjonelle. Selv om argumentasjonen min er at Kurt er for GOD, så betyr det ikke at det er deres feil. Det er produksjonens feil. Når 2 av parene nesten halvveis begynner å miste motivasjonen så er det noe galt. Lars siklet jo allerede etter Kurt hele sesongen. Det er vel bare en hammer som ble gitt til meglere for at de ble flinkere ? Hvor er de andre hammerne for forbedring? Samtidig bryr jeg meg ikke om tidligere sesonger, hva som var før. Om sommerhytta skal være et amatørprogram så har de virkelig ikke gjort jobben sin. Tullete musikk når tvillingene og meglerne holder på for å sette de i et dårlig lys. Spille på at Anna og Jone bare er klissete par hele tiden. men aldri noe negativt om far og datter?


Må si jeg er rimelig skuffet over produksjonen her.

Anonymkode: 019b1...3f7

Joda. Kurt var flink. Meglerne og tvillingene var ikke så flink. Men selv om Kurt og Veronica var flink, så vant faktisk Anna og Jone aller flest gullhammere på selve hytten. 4 av 5 gullhammere på innerom, 1 fra interiøreksperten og 1 fra naboene. Problemet var jo at Kurt og Veronica stakk av med 2 gratishammere i disse pisskonkurransene som ikke hadde noe med hytta å gjøre. Dermed vant Kurt og Veronica hytta. Men det var faktisk Anna og Jone som satt igjen med flest gullhammere fra selve hytten.

Litt rart at argumentet om at Anna og Jone var total sett best og vant flest gullhammere på hytten ikke nevnes når dere mener at Kurt var overkvalifisert for programmet. 

Endret av Ctrl
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hoppet glatt over den helt idiotiske spleisen til AJ og ga heller en liten sum som går til Geir Kåre Nyland ❤️ 

Anonymkode: 027ec...981

Og du følte du måtte dele dette fordi? fordi du ville legge litt hat mot AJ? Om du ikke vil støtte dem, så bare ikke støtt dem.

Anonymkode: 019b1...3f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mangalover skrev (21 minutter siden):

Jeg har opprettet spleis til T&T. Synes de var de mest verdige vinnerne. 

Da mangler bare en spleis til meglerne :filer:

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og du følte du måtte dele dette fordi? fordi du ville legge litt hat mot AJ? Om du ikke vil støtte dem, så bare ikke støtt dem.

Anonymkode: 019b1...3f7

kanskje jeg bidrar til at noen andre også innser hvor idiotisk og patetisk dette er:) har like rett til å skrive det jeg skrev på lik linje som de som oppfordrer til å støtte dem.

Anonymkode: 027ec...981

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (Akkurat nå):

Joda. Kurt var flink. Meglerne og tvillingene var ikke så flink. Men selv om Kurt og Veronica var flink, så vant faktisk Anna og Jone aller flest gullhammere på selve hytten. 4 av 5 gullhammere på innerom, 1 fra interiøreksperten og 1 fra naboene. I praksis vant Anna og Jone Sommerhytta basert på antall gullhammere. De var totalt sett aller best. Og bedre enn Kurt og Veronica. Problemet var jo at Kurt og Veronica stakk av med 2 gratishammere i disse pisskonkurransene som ikke hadde noe med hytta å gjøre. Dermed vant Kurt og Veronica hytta. Men det var faktisk Anna og Jone som var best. 

Litt rart at argumentet om at Anna og Jone var total sett best ikke nevnes når dere mener at Kurt var overkvalifisert for programmet. 

Helt enig! 

Nesten 50 års erfaring kontra 26 års erfaring vil jeg si er ganske stor forskjell og er nok derfor folk reagerer på Kurt. Anna tok ikke med seg faren sin. Uansett synes jeg både KV og AV er nærmere nivå, men tidlig kan en se at KV ikke har noe problem med håndarbeidet, men det har de 3 andre parene. At Anna har lært noe av faren sin kontra Kurt som har egenerfaring i mange år er heller det jeg reagerer på. Og derfor jeg nevner han. En kan diskutere at KV og AJ er ganske likt nivå, der er jo heller når en tar med inn de andre parene at forskjellene blir for store i mine øyne.

Anonymkode: 019b1...3f7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det blitt gjort en gedigen tabbe ja. Kurt skulle aldri vært med i programmet. For oss som så på var det åpenbart veldig tidlig at to av fire par ikke hadde sjanse. Det var dessuten veldig tydelig at K har gjort alt arbeidet selv og at V har bidratt minimalt utover å plante og pusle med puter og pynt i deres beige orgie av en hytte. Det kom veldig godt fram under spikringskonkurransen den nest siste uka, hvor AJ vant en soleklar seier. V holdt hammeren som et lite barn ville gjort. Jeg ble helt sjokkert da jeg så det. En som liksom skal ha vært med på å bytte en hel hytte i 9 uker kan ikke spikre en spiker en gang? Den seieren skulle aldri vært deres og KVs deltagelse ødela hele programmet. 

Anonymkode: c1d4f...cb2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken88

For noen helt på trynet mange av noen kommentarer er her. Og slutt å misbruk spleis, helt dønn seriøst.😓 Den hytta blir solgt før spleisene har rukket å nå halvparten av hva hytta koster. Håper de som flytter inn i hytta får mye glede av hytta og det flotte arbeidet Anna og Jone har lagt ned, for de har jo vært ganske greit flinke de også, så dreven som Anna var med hammeren fra før av. For ikke å snakke om peiling på interiør og farger, gud a meg!! ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...