AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2121 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): AogJ meldte ifra om det samme til produksjonen. De reagerer jo helt likt som de andre parene. Om ikke verre. Anonymkode: 5f3b0...d56 AJ klagde? På hva? At noen kunne det samme som de? Eller litt mindre enn de siden V ikke var så god til å snekre som J og Kurt ikke god på interiør som Anna. Det er det samme som å gå til produksjon å si «om jeg ikke vinner 100% sikkert, så vil jeg ikke bli med, HVA? Har dere tatt med noen som er nesten like gode som oss? » latterlig! Anonymkode: 137e2...fd5 16
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2122 Skrevet 11. juni 2021 Jeg er medlem i noen spleis-hjelpegrupper. Hvor folk poster spleiser for å få noen kr til mat, medisiner, klær til barna og tannlegeregning. Og så kommer det en spleis om noen som vil kjøpe en hytte?? Anonymkode: 5a39c...5dd 26
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2123 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er medlem i noen spleis-hjelpegrupper. Hvor folk poster spleiser for å få noen kr til mat, medisiner, klær til barna og tannlegeregning. Og så kommer det en spleis om noen som vil kjøpe en hytte?? Anonymkode: 5a39c...5dd helt fucka.🤦♀️ Anonymkode: 027ec...981 11
Gjest loveli Skrevet 11. juni 2021 #2124 Skrevet 11. juni 2021 (endret) Ctrl skrev (27 minutter siden): Jeg skjønner ikke denne "ført bak lyset"-definisjonen deres. Snakker vi ikke om å lure eller bedra da? Sommerhytta har jo sikkert 1000-vis av forskjellige søkere. Kanskje 10.000-vis. Hvorfor skulle casten ha motivasjon for å føre enkelte mennesker bak lyset? Så kan man jo snu på det. T&T hadde potensiale til å være kreative. C&A hadde jo et utgangspunkt som meglere som var opptatte av detaljer og sammenheng. Gir ikke casten egentlig T&T og C&A en mulighet her, foran å føre de bak lyset? Jeg mener det fordi AC og TT var klare på at de ikke ville delta hvis de andre lagene kunne mye mer enn dem. AJ kunne også mer enn det AC og TT sa at de ville konkurrere mot. Når de da blir forsikret gang på gang at "neida, de andre kan like lite som dere" så burde den informasjonen også stemme. Det gjorde den ikke. Selv ikke om man tar utgangspunkt i at Kurt ikke har løyet om erfaringen han hadde før programmet. Endret 11. juni 2021 av loveli
Gjest loveli Skrevet 11. juni 2021 #2125 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): AogJ meldte ifra om det samme til produksjonen. De reagerer jo helt likt som de andre parene. Om ikke verre. Anonymkode: 5f3b0...d56 Ja, men det er ikke poenget her, da jeg ikke har oppfattet at også AJ spurte produksjonen om de andre parene så vidt kunne forskjell på hammer og spiker.
Ctrl Skrevet 11. juni 2021 #2126 Skrevet 11. juni 2021 loveli skrev (1 minutt siden): Jeg mener det fordi de var klare på at de ikke ville delta hvis de andre lagene kunne mer enn dem. AJ kunne også mer enn det AC og TT sa at de ville konkurrere mot. Når de da blir forsikret gang på gang at "neida, de andre kan like lite som dere" så burde den informasjonen også stemme. Det gjorde den ikke. Selv ikke om man tar utgangspunkt i at Kurt ikke har løyet om erfaringen han hadde før programmet. Jeg synes ikke argumentet om at casten skal ha forsikret de om at de andre deltakerne kunne "like lite" er så godt som dere mener. All fornuft tilsier at når du ikke kan eller vet noe som helst om snekring, og melder deg opp til en snekkerkonkurranse som gjelder om å ha det beste resultatet mot andre, så bør du vite at du er den med aller dårligst utgangspunkt uavhengig av hva som blir sagt. For noen kan alltids litt mer enn ingenting. Jeg for min del skjønner ikke hvorfor de meldte seg på i det hele tatt i år (eller i fjor da), når de kan så lite og vet så lite. Og det blir jo helt rart at de med nærmest null utgangspunkt skal klage over at andre kan litt mer enn de, og samtidig indirekte mene at de burde ha en sjanse på å vinne hytta. Det gir ikke mening for meg. 15
Gjest loveli Skrevet 11. juni 2021 #2127 Skrevet 11. juni 2021 Ctrl skrev (2 minutter siden): Jeg synes ikke argumentet om at casten skal ha forsikret de om at de andre deltakerne kunne "like lite" er så godt som dere mener. All fornuft tilsier at når du ikke kan eller vet noe som helst om snekring, og melder deg opp til en snekkerkonkurranse som gjelder om å ha det beste resultatet mot andre, så bør du vite at du er den med aller dårligst utgangspunkt uavhengig av hva som blir sagt. For noen kan alltids litt mer enn ingenting. Jeg for min del skjønner ikke hvorfor de meldte seg på i det hele tatt i år (eller i fjor da), når de kan så lite og vet så lite. Og det blir jo helt rart at de med nærmest null utgangspunkt skal klage over at andre kan litt mer enn de, og samtidig indirekte mene at de burde ha en sjanse på å vinne hytta. Det gir ikke mening for meg. Vi får bare være enige om å være uenige. Jeg mener også helt klart at AC og TT burde forberedt seg mye bedre, for å forberede seg burde de gjort fra de søkte og ikke bare etter at de ble valgt ut, de gjorde jo ingen av delene og kan bare angre seg... Men når de spør om andre kan like lite som dem synes jeg de burde kunne forvente at svaret er sannheten.
Ctrl Skrevet 11. juni 2021 #2128 Skrevet 11. juni 2021 (endret) loveli skrev (18 minutter siden): Vi får bare være enige om å være uenige. Jeg mener også helt klart at AC og TT burde forberedt seg mye bedre, for å forberede seg burde de gjort fra de søkte og ikke bare etter at de ble valgt ut, de gjorde jo ingen av delene og kan bare angre seg... Men når de spør om andre kan like lite som dem synes jeg de burde kunne forvente at svaret er sannheten. Ja, og det er greit Sannheten var jo at de kunne aller minst, og knapt noe som helst, noe de for øvrig visste. Men en annen sannhet var jo at tvillingene ble blant annet plukket ut for deres kreativitet, som skulle være deres store fortrinn i konkurransen. At tvillingene ikke tok den muligheten får så være. Det er ikke Kurts feil. Uansett så nytter det ikke klage på Kurt. For Anna og Jone slo Kurt og Veronica i antall gullhammere med tanke på hytta. Så kritikken mot Kurt faller egentlig ned på sin egen urimelighet. Det viser seg jo at Kurt og Veronica var langt ifra uslåelige, hadde man bare selv vært litt mer kreative, planlagte, gjennomførte, nøye og effektive. Som A&J var. At T&T og C&A ikke var det kan ikke Kurt belastes for. Det er heller ikke hokkuspokkus å legge panel, gulv og terrassebord, samt sette opp lister og å male, selv som rookie. Derav, tenker jeg at casten ga T&T og C&A en unik mulighet med alt å vinne her, og ikke førte de bak lyset. Endret 11. juni 2021 av Ctrl 16
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2129 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Man lager da ikke HYTTE i gips? Helt ufortjent vinner. Anonymkode: 25517...3dd For du sitter på fasiten av hva som er en hytta da eller? Jeg syntes panel er stygt. Og har det heller ikke på noen av hyttene. Du må gjerne ha en hyttete hytte, jeg foretrekker komfor og ting som ser fint ut. Det var en verdig vinner. Det beste paret vant. Og da snakker jeg ikke om de med mest erfaring, for det var AJ. Sjekk instaen hennes. Hun driver jo ikke med annet enn å vise frem interiørbilder og har også pusset opp mye. Anonymkode: 6ee85...c99 9
Blålilla Skrevet 11. juni 2021 #2130 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Må si jeg støtter henne litt selv om jeg er glad at VK vant. Meeen.. hadde Veronica hatt med broren eller kjæresten så hadde nok ikke vunnet, det er fakta. De vant takket være faren, han kan mye. Og det er litt urettferdig ja. Anonymkode: 4e1e9...de0 Det samme er jo om Jone hadde hatt med søsteren i stedet for Anna. De gjorde det jo selv så bra fordi hun hadde snekret før. 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2131 Skrevet 11. juni 2021 Aina er en pussig dame.. hun elsker ton i ton, ting her og der ,tesktur osv… så kan ikke se for meg hun liker stilen til AJ såååå godt. Kan aldri tenke meg hun bor i et striglet minimalist hjem. Derimot kan jeg tenke meg Aina egentlig liker stilen til KV best, men at hun ser på Veronika som en stor konkurrent , fordi Veronika er utrolig dyktig når det kommer til stil, farger , teksturer osv! Dette beviser bare at Aina har elsket Anna og Jone fra dag 1, mest pga personlighet og for å føle at hun kunne «guide» AJ så det kunne bli en lodge hytte som er så veldig i vinden for tiden! Aina så tidlig at Veronika var altfor lik henne selv og «konkurrent» i sitt eget fag 😅🙈 Anonymkode: cd65f...3d3 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2132 Skrevet 11. juni 2021 Kronerulling for A & J De er jo bare barn. At de i fullt alvor mener å ta i mot pengene fra spleisen? For en hytte? Snakk om å være egosentriske. Anonymkode: 42298...e50 7
Gjest loveli Skrevet 11. juni 2021 #2133 Skrevet 11. juni 2021 (endret) Ctrl skrev (1 time siden): Ja, og det er greit Sannheten var jo at de kunne aller minst, og knapt noe som helst, noe de for øvrig visste. Men en annen sannhet var jo at tvillingene ble blant annet plukket ut for deres kreativitet, som skulle være deres store fortrinn i konkurransen. At tvillingene ikke tok den muligheten får så være. Det er ikke Kurts feil. Uansett så nytter det ikke klage på Kurt. For Anna og Jone slo Kurt og Veronica i antall gullhammere med tanke på hytta. Så kritikken mot Kurt faller egentlig ned på sin egen urimelighet. Det viser seg jo at Kurt og Veronica var langt ifra uslåelige, hadde man bare selv vært litt mer kreative, planlagte, gjennomførte, nøye og effektive. Som A&J var. At T&T og C&A ikke var det kan ikke Kurt belastes for. Det er heller ikke hokkuspokkus å legge panel, gulv og terrassebord, samt sette opp lister og å male, selv som rookie. Derav, tenker jeg at casten ga T&T og C&A en unik mulighet med alt å vinne her, og ikke førte de bak lyset. Jeg klager ikke på Kurt, men på produksjonen og castingen. Jeg ser to sider av saken, både at castingen dro en hvit til CA og TT og at CA og TT spolerte egne sjanser ved å stille som en naken kjærring uten sukker og smør på julekvelden. Og at de godtok unødvendig slurv. Som sagt snakker jeg ikke om Kurt, jeg sier jo at AJ også var vesentlig mye bedre enn det AC og TT var forespeilet. Det er ikke greit, mener jeg. For de spurte vel om dette med erfaring fordi de visste at de selv var på et latterlig lavt nivå. Og det burde også være greit, men da skal man også vite hva man går til. Og kanskje de hadde hatt sjans hvis det faktisk stemte at alle var like grønne på oppussing som dem selv. Det at de burde forberedt seg vesentlig mye bedre er liksom på siden av dette poenget. At de var slurvete er også på siden av poenget. For de kan absolutt bare skylde på seg selv for dette. Endret 11. juni 2021 av loveli
Kath H. Skrevet 11. juni 2021 #2134 Skrevet 11. juni 2021 BrukonymAner skrev (20 timer siden): Er visst bare å se ting på youtube så blir du dritgod.🤣 Du lærer i allfall mer enn hvis du ikke forbereder deg 🙃 5
Ctrl Skrevet 11. juni 2021 #2135 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kronerulling for A & J De er jo bare barn. At de i fullt alvor mener å ta i mot pengene fra spleisen? For en hytte? Snakk om å være egosentriske. Anonymkode: 42298...e50 Åja se der ja. Forsidereklame fra TV2 til Anna og Jone der altså. Værsegod, sier TV2. Jeg får fnatt av disse spleisene til taperne av Sommerhytta hvert år. Det kommer aldri nok inn til å kjøpe en hytte uansett. Greit, det er surt å tape, men det er en del av gamet. Det finnes uansett mange gevinster ved å delta. I alt fra kompensasjon for deltakelse fra Strix, til opplevelse for livet, til kjendisstatus og til gevinster. Det er ikke synd på taperne selv om det er innmari surt å tape. Og hvorfor fortjener ikke C&A og T&T samme spleis, med samme reklame fra TV2? Og hvorfor får ikke tapende finalist i Farmen det samme? Eller i Paradise Hotel, når kjøtthuet foran deg slipper kula i finalen? Gi heller pengene til noe mer fornuftig. Kreftforeningen. ME-foreningen. PLAN Norge. Naturvernforbundet. Norsk Folkehjelp. Eller whatever. 15
Gjest loveli Skrevet 11. juni 2021 #2136 Skrevet 11. juni 2021 (endret) Ctrl skrev (2 minutter siden): ... Og hvorfor får ikke tapende finalist i Farmen det samme? Eller i Paradise Hotel, når kjøtthuet foran deg slipper kula i finalen? Det har det faktisk vært. Spleisen gjorde at den som tapte finalen fikk mer enn selve vinneren. 🤣 https://www.dagbladet.no/kjendis/kronerullingen-for-paradise-kevin-ren-vil-ingen-ende-ta-na-har-han-fatt-inn-mer-enn-vinneren/67671572 Endret 11. juni 2021 av loveli
Kath H. Skrevet 11. juni 2021 #2137 Skrevet 11. juni 2021 DutchVanDeLind skrev (19 timer siden): Blir flau når jeg leser alt hat rettet mot Kurt. Til å begynne med var Mikkel og Kornelius i en heeeeelt egen liga ifjor på snekring. De skammet seg ikke når de snakket om at de drevet litt med hobbyoppussing tidligere og at de hadde kjenskap til det meste av verktøy og materiell. Har Kurt gjort en håndarbeid tidligere? Selvsagt. Det har de fleste i hans generasjon. Det gjør imidlertid ikke at han er overkvalifisert og har jukset med søknaden. Anna snakket åpent om at hun pusset opp en god del sammen med faren tidligere. Ingen annen har noen gang laget så mange egne møbler (og av den kvaliteten) som hun og Jone gjort den her sesongen. Så å tro at hun var helt rookie på snekringsbiten og syte over Kurt sin erfaring blir for dumt. Ja, han er eldre og har mer livserfaring men folk henger seg opp i det. Det er tydeligvis greit for Anna å ha erfaring Fra før men ikke han. Går man inn på Annas Instagram ser man at hun driver masse med styling, interiør og at det vært i fokus på hennes profil i flere år. Ingen annen av de 8 deltakerene legger opp 1/10 av det hun gjør på det temaet og man ser at de brukt masse tid og penger på å pusse opp og style boligen de kjøpte 2018. Det folk glemmer er at Sommerhytta ikke bare dreier seg om snekring. Deltakerene scorer poeng på interiør og hagearbeid og. Med logiken folk bruker på å klage på at Kurt er overkvalifisert på snekring burde folk syte over Anna når det gjelder interiør i så tilfelle. Det her er ikke ment som hat mot Anna. Mitt poeng er at kritikken mot Kurt blir feil. Selv om Jeg regnet med at Lars skulle gi hammern til K&V hadde Jeg ikke blitt sjokkert om A&J fikk den. Finishen til K&V var imponerande men A&J snekret som sagt flest egendesignet møbler i Sommerhyttas historie og de vant 4 av 5 innerom. Der fikk de mye skryt for snekringa. Anna viste et høyt nivå helt fra start så Jeg synes ikke det var så skeivt i nivå mellom de parene. 1000 % enig. 9
Ctrl Skrevet 11. juni 2021 #2138 Skrevet 11. juni 2021 loveli skrev (Akkurat nå): Det har det faktisk vært. Spleisen gjorde at den som tapte finalen fikk inn mer enn selve vinneren. 🤣 https://www.dagbladet.no/kjendis/kronerullingen-for-paradise-kevin-ren-vil-ingen-ende-ta-na-har-han-fatt-inn-mer-enn-vinneren/67671572 Nei gud fader i himmelske navn og rike! 😂 Hadde bare folk hatt halvparten av givergleden til de som faktisk trenger det, så.... 9
Dråpe Skrevet 11. juni 2021 #2139 Skrevet 11. juni 2021 Glemmer AJ at det var de som fikk flest gullhammere av dommerne gjennom konkurransen? Hvordan kan de ett år etterpå gå ut i media på den måten når det faktisk var de som fikk best uttelling? KV hadde flaks i de to konkurransene i finaleuka - det kunne vært hvem som helst av parene som tok disse. Det blir for dumt... 24
Kath H. Skrevet 11. juni 2021 #2140 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Helt uenig. Skjønner godt at alle de andre parene reagerte på ferdighetene til far. Datteren kunne vært der med samboeren og det ville vært rettferdig. Anonymkode: a38b3...d5e DET VAR IKKE SAMBOEREN SOM VAR PÅMELDT!! Og Anna og Jone hadde bare 1 hammer mindre enn vinnerne, og er mye yngre enn Kurt, kanskje de skulle trukket seg fordi de har for mye kunnskaper?? 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå