Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får deltakerne mulighet til å kjøpe hyttene til rabattert pris?

Hvis ikke synes jeg kanskje tv2 bør satse på noen billigere hyttemodeller til neste sesong, sånn at deltakerne faktisk kan ha en mulighet til å kjøpe sine egne hytter. Det å betale opp mot 4 millioner for ei hytte hvor du har jobba for rundt halvparten av prisen må være ganske surt. 

Ønsker meg også en sesong av farmenhytta. Hvor tidligere farmenvinnere skal bygge gevinstene sine selv.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har likt meglerne, jeg, frem til nå.. Altså.. Det blir jo bare helt usakelig. De hadde jo uansett ikke hatt sjans til å vinne, selv med andre konkurrenter. Synes oppriktig synt på Kurt og Veronika.. Skal de liksom straffes bare fordi de er flinke, nøye og har forberedt seg godt? Anna og Jone ble slått på målstreken og vant flest innerom, det vil jo si at de var så og si like flinke. Hvorfor klager ingen på dem? Som flere sier var far og sønn ifjor også veldig flinke snekkermessig, men det har ikke alt å si. K&V vant også fordi de gjorde en beinhard innsats ute med planter osv., som hovedsaklig var V sitt ansvarsområde.

Anonymkode: bbd2f...f6b

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir flau når jeg leser alt hat rettet mot Kurt. 

Til å begynne med var Mikkel og Kornelius i en heeeeelt egen liga ifjor på snekring. De skammet seg ikke når de snakket om at de drevet litt med hobbyoppussing tidligere og at de hadde kjenskap til det meste av verktøy og materiell. Har Kurt gjort en håndarbeid tidligere? Selvsagt. Det har de fleste i hans generasjon. Det gjør imidlertid ikke at han er overkvalifisert og har jukset med søknaden. Anna snakket åpent om at hun pusset opp en god del sammen med faren tidligere. Ingen annen har noen gang laget så mange egne møbler (og av den kvaliteten) som hun og Jone gjort den her sesongen. Så å tro at hun var helt rookie på snekringsbiten og syte over Kurt sin erfaring blir for dumt. Ja, han er eldre og har mer livserfaring men folk henger seg opp i det. Det er tydeligvis greit for Anna å ha erfaring Fra før men ikke han. 

Går man inn på Annas Instagram ser man at hun driver masse med styling, interiør og at det vært i fokus på hennes profil i flere år. Ingen annen av de 8 deltakerene legger opp 1/10 av det hun gjør på det temaet og man ser at de brukt masse tid og penger på å pusse opp og style boligen de kjøpte 2018. Det folk glemmer er at Sommerhytta ikke bare dreier seg om snekring. Deltakerene scorer poeng på interiør og hagearbeid og. Med logiken folk bruker på å klage på at Kurt er overkvalifisert på snekring burde folk syte over Anna når det gjelder interiør i så tilfelle. 

Det her er ikke ment som hat mot Anna. Mitt poeng er at kritikken mot Kurt blir feil. Selv om Jeg regnet med at Lars skulle gi hammern til K&V hadde Jeg ikke blitt sjokkert om A&J fikk den. Finishen til K&V var imponerande men A&J snekret som sagt flest egendesignet møbler i Sommerhyttas historie og de vant 4 av 5 innerom. Der fikk de mye skryt for snekringa. Anna viste et høyt nivå helt fra start så Jeg synes ikke det var så skeivt i nivå mellom de parene.

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

K&V vant også fordi de gjorde en beinhard innsats ute med planter osv., som hovedsaklig var V sitt ansvarsområde.

Anonymkode: bbd2f...f6b

Nettopp. Kurt er også fargeblind, noe som selvsagt fører til at de fleste interiørvalgene har falt på Veronica. Ja, Kurt er kanskje god å snekre, men er tydelig at interiør og stil har hatt mye å si denne sesongen. Det er helheten av de to som par som har gjort at de  har vunnet, ikke at Kurt lå et hestehode foran på snekring.

Endret av Sprinkle
Han heter KURT ikke KNUT!!!!
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, DutchVanDeLind said:

Blir flau når jeg leser alt hat rettet mot Kurt. 

Til å begynne med var Mikkel og Kornelius i en heeeeelt egen liga ifjor på snekring. De skammet seg ikke når de snakket om at de drevet litt med hobbyoppussing tidligere og at de hadde kjenskap til det meste av verktøy og materiell. Har Kurt gjort en håndarbeid tidligere? Selvsagt. Det har de fleste i hans generasjon. Det gjør imidlertid ikke at han er overkvalifisert og har jukset med søknaden. Anna snakket åpent om at hun pusset opp en god del sammen med faren tidligere. Ingen annen har noen gang laget så mange egne møbler (og av den kvaliteten) som hun og Jone gjort den her sesongen. Så å tro at hun var helt rookie på snekringsbiten og syte over Kurt sin erfaring blir for dumt. Ja, han er eldre og har mer livserfaring men folk henger seg opp i det. Det er tydeligvis greit for Anna å ha erfaring Fra før men ikke han. 

Går man inn på Annas Instagram ser man at hun driver masse med styling, interiør og at det vært i fokus på hennes profil i flere år. Ingen annen av de 8 deltakerene legger opp 1/10 av det hun gjør på det temaet og man ser at de brukt masse tid og penger på å pusse opp og style boligen de kjøpte 2018. Det folk glemmer er at Sommerhytta ikke bare dreier seg om snekring. Deltakerene scorer poeng på interiør og hagearbeid og. Med logiken folk bruker på å klage på at Kurt er overkvalifisert på snekring burde folk syte over Anna når det gjelder interiør i så tilfelle. 

Det her er ikke ment som hat mot Anna. Mitt poeng er at kritikken mot Kurt blir feil. Selv om Jeg regnet med at Lars skulle gi hammern til K&V hadde Jeg ikke blitt sjokkert om A&J fikk den. Finishen til K&V var imponerande men A&J snekret som sagt flest egendesignet møbler i Sommerhyttas historie og de vant 4 av 5 innerom. Der fikk de mye skryt for snekringa. Anna viste et høyt nivå helt fra start så Jeg synes ikke det var så skeivt i nivå mellom de parene.

Jeg tror egentlig mye av hatet mot Kurt (fra seerne) ligger i det at det på skjermen ser ut til at han gjør alt av snekkerjobbing og at Veronica planter i hagen og maler litt. Og det er jo litt irriterende, at han kan snekkere for to når de andre må jobbe sammen hele tiden for å få prosjektet i havn. Jeg unner virkelig Kurt hytta, men i flere episoder har Veronica sagt at HAN ikke har tid til å ta seg pauser og at HAN må jobbe videre etc, noe som gir meg en dårlig magefølelse når hun snakker om sitt rom og sin hytte.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig urettferdig vinnere! Kjenner et par veldig dyktige «snekkere» som glatt hadde vunnet. Ikke med fagbrev men voksne folk som kan veldig mye. De hadde jo selvsagt aldri meldt seg på og løyet om snekkererfaringene. Kurt kom unna med det og for meg er det første og siste gang jeg ser sommerhytta!

Anonymkode: a38b3...d5e

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DutchVanDeLind skrev (7 minutter siden):

Den utvilsomme snekkererfaringen til "youtube-snekkeren" ga de et forsprang på tre hammere, fordi nivåforskjellen på snekringen var såpass stor allerede fra starten av. Det sier egentlig alt. Nok en TV2-produksjon hvor man sitter igjen med en litt vond smak etter endt sesong. 

Endret av BrukonymAner
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel fortjent selv om jeg personlig heiet på Anna og Jone :)

Det skal sies at A&J hadde vunnet om det ikke hadde vært for at Kurt og Veronica vant to hammere i de to konkurransene.

Å skylde på at Kurt hadde så gode kunnskaper fra før av blir bare for teit og er lavmål.

Anonymkode: 47f54...50c

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BrukonymAner said:

Den utvilsomme snekkererfaringen til "youtube"-snekkeren ga de et forsprang på tre hammere, fordi nivåforskjellen på snekringen var såpass stor allerede fra starten av. Det sier egentlig alt.

Tre hammere som ble innhentet av interiøreksperten Anna... Anna og Jone hadde vunnet hadde det ikke vært for de to konkurransene man fikk gullhammer siste uka. Konkurranser som går mest på flaks. Vil si at de har vært jevnt gode, men det hadde kanskje føltes mer rettferdig for noen om AJ hadde vunnet alle hammerne? For det hadde de jo nesten gjort om KV hadde vært på nivå med AC og TT. 

Synes det er helt utrolig smålig å kritisere vinnerene. De andre burde begynt å lese seg opp og trene i det de meldte seg på konkurransen i tilfelle de ble plukket ut.

Anonymkode: 67c9f...a44

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedømmingen som er urettferdig i dette programmet, ikke hvem som vant. Det burde vært en mye mer nøytral dømming enn det som er nå. Det går mye på hvem de liker best, hvilken stil osv. Noen av dommerene legger heller ikke sjul på favorisering av deltagere, det blir bare feil. 

Anonymkode: e3348...5fb

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Har likt meglerne, jeg, frem til nå.. Altså.. Det blir jo bare helt usakelig. De hadde jo uansett ikke hatt sjans til å vinne, selv med andre konkurrenter. 

Vanskelig å vinne når de fortsatt, etter 10 ukers snekring, må være to for å kappe en planke 🤦‍♀️

Veldig morsomme, men tror ikke de skal skylde på Kurt for at de ikke vant 😏

Anonymkode: 67c9f...a44

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like trist hver gang å se reaksjonen til de som ikke vinner. I år synes jeg deltakerne virkelig har gitt jernet og all innsats, tid og slit som AJ har lagt ned både i hagen og inni hytta gjør det ekstra vondt å vite at de må forlate konkurransen uten hytte. Likevel synes jeg det er flott å se far og datter rørt og overlykkelig når de innser at de har vunnet sin egen hytte. Kan ikke skjønne at man skal bli sint på deltakerne som vinner eller taper, for selv om de har meldt seg på selv så er det tross alt produksjonen som bestemmer hvem som skal være med i programmet. Så hvis man synes nivåforskjellen er for stor så er det produksjonen/TV2 man skal rette sinnet mot ikke deltakerne.

Anonymkode: 5ba07...1d0

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er like trist hver gang å se reaksjonen til de som ikke vinner. I år synes jeg deltakerne virkelig har gitt jernet og all innsats, tid og slit som AJ har lagt ned både i hagen og inni hytta gjør det ekstra vondt å vite at de må forlate konkurransen uten hytte. Likevel synes jeg det er flott å se far og datter rørt og overlykkelig når de innser at de har vunnet sin egen hytte. Kan ikke skjønne at man skal bli sint på deltakerne som vinner eller taper, for selv om de har meldt seg på selv så er det tross alt produksjonen som bestemmer hvem som skal være med i programmet. Så hvis man synes nivåforskjellen er for stor så er det produksjonen/TV2 man skal rette sinnet mot ikke deltakerne.

Anonymkode: 5ba07...1d0

Strengt tatt burde de rettet sinnet mot seg selv. Det er mulig å se tidligere sesonger, lære/prøve å lære seg det grunnleggende før man blir med etc.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Veldig urettferdig vinnere! Kjenner et par veldig dyktige «snekkere» som glatt hadde vunnet. Ikke med fagbrev men voksne folk som kan veldig mye. De hadde jo selvsagt aldri meldt seg på og løyet om snekkererfaringene. Kurt kom unna med det og for meg er det første og siste gang jeg ser sommerhytta!

Anonymkode: a38b3...d5e

Hva har Kurt løyet om?

Jeg jublet da de vant, det var så fortjent!🥳

Som Kurt sa selv, så vant de fordi de vant to konkurranser i finaleuken. AJ vant jo flest hammere på selve byggingen? De vant jo både kjøkken- og baderomsuken, så at de klager på at kv var så mye mer erfaren?🤔

Det er nesten kvalmt hvordan folk holder på.

Anonymkode: f78ff...b93

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 time siden):

Ja, dette stod i Finn-annonsen som lå ute rundt kl 18.00.

image.thumb.png.c41da27b73afe28d9f3b66d9e12c6cc8.png

Tenk å ikke vinne hytten du har seriøst har bygd mesteparten av i flere uker. Så må du ut med 4,1 million for å kjøpe den. Skam. Spesielt når 2 av parene der er såpass unge at de mest sannsynligvis ikke har de pengene liggende på bok til å kunne kjøpe dette. Såfremt ikke eldre heller. 4,1 million på en hytte  er ikke det gjennomsnittspersonen kan bruke.

Anonymkode: 019b1...3f7

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenk å ikke vinne hytten du har seriøst har bygd mesteparten av i flere uker. Så må du ut med 4,1 million for å kjøpe den. Skam. Spesielt når 2 av parene der er såpass unge at de mest sannsynligvis ikke har de pengene liggende på bok til å kunne kjøpe dette. Såfremt ikke eldre heller. 4,1 million på en hytte  er ikke det gjennomsnittspersonen kan bruke.

Anonymkode: 019b1...3f7

Hvis det som står på Jodel stemmer, at foreldrene til J har arvet mange mill, så tror jeg de klarer seg helt fint. Ikke at det er J sine penger så jeg skjønner at han vil ha egen hytte men 😅 Begge familiene har visstnok hytter allerede så de får sikkert låne til de har råd til sin egen. Med forbehold om at det er riktig.

Har ikke tenkt til å legge igjen en krone i soleis tilnoen av de sytete smålige taperne.

Anonymkode: 0e599...188

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn sa at alle lagene hadde både sterke og svake sider. KV hadde ikke bare sterke.

Kurt: + utholden, nøye, snekkerkunnskap

Kurt - ingen fliseerfaring, fargeblind og derfor ikke noe interiørinteresse

Veronica + interesse for interiør og planter, klarer ikke å gjøre som Aina vil...

Veronica - ingen snekkerkunnskap, usikker på alt unntatt det hun kan, pga fars kapasitet ikke fått gjøre så mye snekring

KV sammen: +- selvstendige/fordeler tiden fra hverandre (som gjør at både KV sine individuelle sterke/svake sider kommer så mye tydeligere frem)

Anna og Jone gjorde alt sammen, som naturlig for unge kjærestepar. Anna skrøt av erfaring og hadde ekstremt behov for å vise seg frem, mens KV i mye større grad virket beskjedne.  Anna laget masse møbler inne som Kurt ikke gjorde.  Samlet synes jeg bare at de to parene som ikke kunne vinne at de ikke skulle skryte av å ikke komme forberedte. Litt som ungdom som skryter av dårlige karakterer på skolen fordi de ikke gidder å forberede seg. 

Anonymkode: 17c6e...9da

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til vinnerne, det var fortjent. Kommer ikke til å bidra på spleisen, det er ingen menneskerett å eie hytte. Livet går videre og man får andre muligheter

Anonymkode: 1f32b...74f

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, spleis liksom. De er under 30 begge to, han er leder på Maxbo og de sitter på egen bolig. Altså, de har mange år igjen til å kunne kjøpe seg hytte. Dette blir for dumt. 

Anonymkode: e497b...da9

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...