Gå til innhold

Han tok tilbake alle gavene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Smålig ja, på den annen side har vel de fleste ikke noe sterkt behov for å beholde og bruke smykker man har fått av en partner?

Anonymkode: 21670...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når jeg og min eks samboer avsluttet tidligere iår. Så kom han ved senere anledning og ba om alle gavene han har gitt meg, de skulle han ha igjen. 

Det meste var smykker, og litt annet småplukk. 

Hva tenker dere om sånt? Nå er det gått så mange uker siden det skjedde, så jeg ønsker ikke noe tilbake om jeg skulle bli tilbudt det, for de er allerede tatt. Jeg syns bare det er kjempe dårlig gjort. Vi var sammen i 14 år. 

Anonymkode: ec1a2...ddc

Det er faktisk lovstridig. Det er ikke lov å ta tilbake gaver. 

Anonymkode: 23100...af8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

...på den annen side har vel de fleste ikke noe sterkt behov for å beholde og bruke smykker man har fått av en partner?

Anonymkode: 21670...dbb

Hvis jeg ikke skulle brukt smykker etter ekser  hadde smykkeskrinet mitt vært ganske tomt 😄Jeg har vært i forhold hele livet og nesten ikke kjøpt sånt til meg sjøl. Det eneste jeg har kjøpt en del av sjøl, er billige øredobber. 

Er mye stygt jeg kan si om mine ekser, men flere av dem var både generøse og flinke til å plukke ut gaver. 

Anonymkode: 5ebb7...171

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Det der var en fryktelig måte å avslutte et 14 år gammelt forhold på. 

Føler med deg TS ❤️

Anonymkode: 76953...a40

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Lagre dette minnet i "for en smålig dust" skuffen, og gå videre. Vær glad ikke du er slik. Slikt er ikke normalt. Selv min eks som er en skikkelig gjerrig drittsekk ba ikke om noe slikt.

Anonymkode: 9c51c...22a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en sånn jeg å. Gikk en måned så hadde han gitt neste dame de samme smykkene jeg sendte i retur 😅

Møtte de på gata og så både ringen og halsskjede. Jeg var bitter og kommenterte fort. Bra du liker mine gamle smykker. Kan si deg den nye dama klikka i vinkel. 

Anonymkode: dc0f6...900

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til tufs sier jeg. Gir man en gave så kan man ikke ta den tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han har gitt det til deg er det din eiendom. Synd du gav det tilbake, frivilllig. Nå er det hans igjen. 

Anonymkode: 6a8c3...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Når jeg og min eks samboer avsluttet tidligere iår. Så kom han ved senere anledning og ba om alle gavene han har gitt meg, de skulle han ha igjen. 

Det meste var smykker, og litt annet småplukk. 

Hva tenker dere om sånt? Nå er det gått så mange uker siden det skjedde, så jeg ønsker ikke noe tilbake om jeg skulle bli tilbudt det, for de er allerede tatt. Jeg syns bare det er kjempe dårlig gjort. Vi var sammen i 14 år. 

Anonymkode: ec1a2...ddc

Det høres skikkelig smålig og barnslig ut må jeg ærlig innrømme. Som at han vil straffe deg på noe vis.

Dette sier uansett mer om han enn det gjør om deg TS, han avslørte seg der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde garantert ikke klart å la dette ligge, men hadde sendt ham følgende melding:

"Jeg venter fremdeles på tilbakelevering av alle gavene jeg har gitt deg. For du kan da umulig ha ment at det kun er meg som må levere dem tilbake?"

Anonymkode: bb67a...e3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt bort er gitt bort. Man kan selvfølgelig ikke kreve å få tilbake gaver man har gitt noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...