Gå til innhold

Han tok tilbake alle gavene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg og min eks samboer avsluttet tidligere iår. Så kom han ved senere anledning og ba om alle gavene han har gitt meg, de skulle han ha igjen. 

Det meste var smykker, og litt annet småplukk. 

Hva tenker dere om sånt? Nå er det gått så mange uker siden det skjedde, så jeg ønsker ikke noe tilbake om jeg skulle bli tilbudt det, for de er allerede tatt. Jeg syns bare det er kjempe dårlig gjort. Vi var sammen i 14 år. 

Anonymkode: ec1a2...ddc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si nei. Gitt er gitt. Angrefrist er utløpt.

Anonymkode: ee205...535

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gave er en gave. Den er GITT til deg, ikke lånt bort. Han har ikke krav på noen av disse tingene. Han skal sikkert bare ha det for å selge likevel.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du igjen det du hadde gitt til ham, da?

Anonymkode: bb67a...e3b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min gjorde det samme da jeg dro. Jeg ga han alt. Han viste hva slags fyr han var. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig smålig. Og ikke noe han hadde krav på. Ting som er gitt deg som gave er ditt.

Anonymkode: d6840...ea9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spist er spist...if you know What I mean

Anonymkode: 6568b...f13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger jo selv. Har du fått gaver så har du fått gaver, de er dine. 

Dere kan evt forhandle om at gavene gis tilbake, isåfall er det om begge vil det, og det går begge veier. 

Men utgangspunktet er at en gave er en gave. Og skal ikke gis tilbake. Isåfall er det jo bare et lån. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemperomantisk: min elskede, jeg gir deg denne ringen/smykket på lån. Den skal jeg ha tilbake hvis/når det ikke funker mellom oss....

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er smålig. Men argumentasjonen om at en gave tilhører mottaker er nødvendig vis ikke juridisk holdbar. Er man gift, er det gaver fra andre enn ektefellen som skal holdes utenfor boet ved deling. Man har antakelig vis  rett til å få ta med seg gjenstanden dersom den er av personlig karakter, men man må da i så fall «kjøpe» den ut av boet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du dumpet han eller gjorde noe kjipt.

Anonymkode: a7915...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smålig oppførsel. Ikke noe man forventer av voksne, oppegående mennesker.

Med mindre du hadde fått en veldig dyr gave uken før du var utro og han oppdaget det. Da hadde jeg kanskje hatt forståelse for det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tydeligvis bitter for noe han der... 

 

Hva skal han med det liksom? Smykker ? Gi det videre til neste dame? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Si nei. Gitt er gitt. Angrefrist er utløpt.

Anonymkode: ee205...535

De er gitt tilbake. Det har gnagd litt i meg, derfor jeg spør. Jeg syns var dårlig gjort. 

Tuppeluri skrev (55 minutter siden):

En gave er en gave. Den er GITT til deg, ikke lånt bort. Han har ikke krav på noen av disse tingene. Han skal sikkert bare ha det for å selge likevel.

Han selger det nok videre eller gir deg til sin neste. Jeg syns det var dårlig gjort, jeg prøver og se forbi det. Det sier så mye om han. 

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Fikk du igjen det du hadde gitt til ham, da?

Anonymkode: bb67a...e3b

Nei, det er 8 uker siden nå. 

NewStart87 skrev (55 minutter siden):

Eksen min gjorde det samme da jeg dro. Jeg ga han alt. Han viste hva slags fyr han var. 

Fikk du det tilbake? Men du vil kanskje samtidig ikke ha det? Jeg vil ikke ha det tilbake om jeg får tilbudet, for tatt er tatt og det er som du sier. Det sier mye om han. 

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Utrolig smålig. Og ikke noe han hadde krav på. Ting som er gitt deg som gave er ditt.

Anonymkode: d6840...ea9

Ja det syns jeg også, og dårlig gjort. 

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Spist er spist...if you know What I mean

Anonymkode: 6568b...f13

Ja forstår det. Men det dårlig gjort. 

solmåneogstjerner skrev (54 minutter siden):

Du velger jo selv. Har du fått gaver så har du fått gaver, de er dine. 

Dere kan evt forhandle om at gavene gis tilbake, isåfall er det om begge vil det, og det går begge veier. 

Men utgangspunktet er at en gave er en gave. Og skal ikke gis tilbake. Isåfall er det jo bare et lån. 

Han krevde bare alt tilbake. Så jeg ga det. Jeg sa jeg syns det er dårlig gjort, han sa noe som, hvor fortjent er dette egentlig. Veldig spesielt, jeg vet ikke hva jeg har gjort som gjør at det er hans grunn. Jeg har vært trofast, lojal og stilt opp hele veien. Jeg har ikke spurt om det tilbake, det er 8 uker siden nå. Jeg syns bare det er dårlig gjort. 

Villfisker skrev (55 minutter siden):

Høres merkelig og bitter ut. 

Ikke vet jeg. Han avsluttet forholdet. 

Brunello skrev (49 minutter siden):

Det er smålig. Men argumentasjonen om at en gave tilhører mottaker er nødvendig vis ikke juridisk holdbar. Er man gift, er det gaver fra andre enn ektefellen som skal holdes utenfor boet ved deling. Man har antakelig vis  rett til å få ta med seg gjenstanden dersom den er av personlig karakter, men man må da i så fall «kjøpe» den ut av boet.

Så dypt trenger man ikke gå inn i det. Jeg syns bare at det og ta tilbake alt han har gitt meg gjennom årene er veldig smålig og dårlig gjort. Hvorfor ta det tilbake. 

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Høres ut som du dumpet han eller gjorde noe kjipt.

Anonymkode: a7915...a64

Han avsluttet med meg, han har gått bak min rygg, fant jeg ut etter bruddet. Så nei, jeg har ikke gjort han noe som gjør at han skal ta det. 

Billiebi skrev (44 minutter siden):

Smålig oppførsel. Ikke noe man forventer av voksne, oppegående mennesker.

Med mindre du hadde fått en veldig dyr gave uken før du var utro og han oppdaget det. Da hadde jeg kanskje hatt forståelse for det.

Jeg har ikke vært utro. Og den siste gaven var faktisk ifra 2019. Så jeg vet ikke hvorfor han tok alt. 

Atsjo skrev (37 minutter siden):

Tydeligvis bitter for noe han der... 

 

Hva skal han med det liksom? Smykker ? Gi det videre til neste dame? 

Jeg vet ikke hvorfor. Han avsluttet også forholdet, gått bak min rygg, fant jeg ut etter bruddet. 

Vet ikke hva han skal med det, selge det, gi det til neste. 

Anonymkode: ec1a2...ddc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resirkulering og gjenbruk er jo veldig på moten for tiden! 
 

Han høres ut som en veldig fin fyr, som tar sitt tunge samfunnsansvar på alvor. 🙂

Anonymkode: 3ca35...e92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det minner meg litt om han fyren som krevde at kjæresten skulle ta ut spiralen da de slo opp fordi han hadde betalt halvparten da de trengte prevensjon. 

At det er mulig å være så gjerrig? Skjønner deg godt ts.

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (7 minutter siden):

Det minner meg litt om han fyren som krevde at kjæresten skulle ta ut spiralen da de slo opp fordi han hadde betalt halvparten da de trengte prevensjon. 

At det er mulig å være så gjerrig? Skjønner deg godt ts.

Hahaha...huff! 😳

Jeg satt og leste nedigjennom og tenkte at jeg ikke ser det helt store problemet, jeg kvitter meg uansett med alt etter eksen og hadde i grunn ikke likt om eksen gikk rundt med ting som var en gave fra meg. Vet at en eks kan finne på det, og jeg opplever det bare som å ikke klare å gi slipp. Litt creepy. Så mine ekser kunne i prinsippet godt fått tilbake gaver, i stedet for at jeg kastet eller ga bort.

Men den der var drøy 😧

Anonymkode: 98aae...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg synes en bør kunne gi tilbake var om var f.eks arvegods som ringen etter oldemoren hans eller noe slikt.

 

Anonymkode: 52d1a...879

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått høre at han er samme med en ny dame. Man kunne ikke spart meg for den informasjonen til imorgen. Dette blir jo en fin natt. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Resirkulering og gjenbruk er jo veldig på moten for tiden! 
 

Han høres ut som en veldig fin fyr, som tar sitt tunge samfunnsansvar på alvor. 🙂

Anonymkode: 3ca35...e92

Ja noe sånt. Men og si at "hvor fortjent er egentlig dette" mens han tar det. Det syns jeg virkelig er dårlig gjort, etter så mange år. 

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Eneste jeg synes en bør kunne gi tilbake var om var f.eks arvegods som ringen etter oldemoren hans eller noe slikt.

 

Anonymkode: 52d1a...879

Var ingenting som var arvegods, men der er jeg helt enig. Det har også mer verdi for parten. 

Anonymkode: ec1a2...ddc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...