Gå til innhold

✨ 89jenta prøver på nr 2


89jenta

Anbefalte innlegg

Lykke til idag ❤️ Er like nervøs som deg når det kommer til ultralyd, gruer meg like mye hver gang uansett hva det er jeg skal sjekke, til og med når jeg skal inn for å sjekke folikkene 😂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En perfekt liten bønne med et bankende hjerte ❤️🥹 

Kjenner noen kg er borte fra skuldrene. Men litt engstelig kommer jeg nok å være helt fram til Oul

 

IMG_4720.jpeg

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

9+0 

Jeg har siden Søndag slitt med kraftig diare, magesmerter og smerter i muskler og ledd. I tillegg til kvalme. 

Jeg får i meg lite mat og drikke. Og når jeg først spiser noe må jeg på do. 

Vurderer å ringe lege i morgen, men føler kanskje jeg overreagerer? Eller at jeg ikke er dårlig nok? Jeg er redd for at jeg blir dehydrert når formen er så dårlig i tillegg til smerter i kroppen.. 

Noen som har noen råd? Erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (6 minutter siden):

9+0 

Jeg har siden Søndag slitt med kraftig diare, magesmerter og smerter i muskler og ledd. I tillegg til kvalme. 

Jeg får i meg lite mat og drikke. Og når jeg først spiser noe må jeg på do. 

Vurderer å ringe lege i morgen, men føler kanskje jeg overreagerer? Eller at jeg ikke er dårlig nok? Jeg er redd for at jeg blir dehydrert når formen er så dårlig i tillegg til smerter i kroppen.. 

Noen som har noen råd? Erfaringer? 

Jeg tenker at du ikke skal være redd for å ta en prat med legen jeg. Bedre å spørre en gang for mye en en gang for lite ❤️

Leit at formen er så kjip. Heldigvis pleier baby å ta til seg det den trenger i en slik setting da. Men er virkelig ingen spøk for en selv å ha det slik ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fantastisk med fine hjerteslag og fin bønne! 🥰❤️ syns du skal kontakte legen, så har dere dialog framover dersom det ikke skulle gi seg 😷❤️ hørtes ikke noe godt ut 😔 drikk masse vann, gjerne med drikkebuljong om du får i deg veldig lite! 🩷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

12+3 

og dagene snirkler seg i vei! formen har rett og slett vært så elendig.. kvalmen har enda ikke gitt seg. jeg er også veeeldig trøtt og sliten. merker det blir et litt annerledes svangerskap med en liten en som springer rundt bena min og trenger meg. skal snart på tul, og jeg gruer meg fryktelig mye.. 

Endret av 89jenta
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Oi! her var det lenge siden jeg har oppdatert noe. 

TUL gikk fint. for meg er ikke dette betryggende uansett, pga min tidligere historikk. jeg går uansett å er nervøs helt fram til OUL. 

jeg har siden TUL måtte ringe sykehuset 2 ganger for å bekrefte timen min for OUL. da jeg aldri fikk noe varsel eller brev i posten om time. kontaktet min jordmor som kontaktet sykehuset og bekreftet at jeg hadde fått time. så jeg ventet en uke men ingen varsel eller brev. så ringte jeg igjen og de var rett og slett ufin i telefonen. helt til de innså at de ikke hadde sendt ut noe varsel eller brev. jeg er nå på et annet sykehus enn sist, og kjenner jeg har lite tillit til dette sykehuset. når jeg har vært der ift andre ting enn svangerskap har jeg bare dårlige erfaringer. og det at de glemmer gang på gang å sende ut et brev, gjør at jeg tenker «hva annet kan de glemme?» 

alle som jeg kjenner er veldig fornøyd med føde/barsel på dette sykehuset. og jordmor i kommunen anbefalte de over det andre sykehuset jeg fødte på. da de har et litt større fokus på tiden etter fødsel. noe jeg savnet forrige gang. men nok om det. 

Jeg ønsker å lufte hode litt, kanskje få noen gode tanker eller råd.

jeg har siden TUL i uke 13 vært ekstremt urolig og nedstemt. det er vel traumene fra første svangerskap som spøker litt. den gangen følte jeg at noe var feil, og jeg sitter med den følelsen nå også. jeg har snakket med fastlegen om det, men h*n feier det bort med at «dere har ikke slik uflaks igjen, dere har «brukt opp» den uflaksen.» men det blir som å si til en med som overtenker at du må slutt å tenke så mye. skulle så inderlig ønske at jeg kunne få en ekstra sjekk. jeg sendte en melding til jordmor i går ang tankene mine, så jeg skal til henne en tur på mandag. regner med hun skal «overtale» meg om at alt er bra og evt bruke dopler. men som jeg skrev til henne så tror jeg det ikke er nok til å roe meg. så jeg regner med at jeg bare må gå å vente til OUL som er om 18 dager. jeg synes det er slitsomt og tenke på at jeg skal gå å grue å være lei meg helt fram til da.. 

jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal slå meg til ro.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja jeg skjønner deg så godt :klem3: Det er ikke noe annet som hjelper enn å bli betrygget på OUL, og da må man bare vente da. 

Jeg blir litt matt av slike kommentarer som legen sin kommer med. Jeg også fikk ofte høre "det er bare 1% sjanse for å miste etter uke 12 hvis man har sett hjertet slå og alt bra på TUL, så ta det heeeelt med rooo". Hjelper veldig lite når man før har vært nettopp en av de 1% som mistet da... :roll:

Men håper du får dagene frem mot OUL til å gå så raskt som mulig! Gjør noen morsomme og lystbetonte ting.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...