Uredd Skrevet 15. mars 2021 #61 Skrevet 15. mars 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vet at han er skilt, men har ikke full oversikt over hvem han treffer på fritiden.. Det er uaktuelt for meg å ta et åpenbart «initiativ» nå, men jeg ønsker å prøve meg fram. Hadde håpet noen kanskje visste hvilke komplimenter menn i den alderen setter ekstra pris på o.l. ts Anonymkode: 6e185...82a Du flørter med menn akkurat likt uansett alder. Vi er akkurat like inni hodet selv om kropp, livserfaring og økonomi har endret seg endel. Eneste forskjellen på gutter og menn er prisen på leketøyet... Som nevnt tidligere er ikke aldersforskjellen til hinder for at dere kan passe sammen, men den hever terskelen for å initiere noe betydelig for ham. Når dette er på en arbeidsplass i tillegg er risikoen enorm for ham. Nesten null for deg... Er det noe som har stor avstand mellom aksept eller forakt så er det nettopp tilnærmelser på et arbeidssted. Spesielt hvis stillingsforholdet er med på å forskyve maktbalansen. Aldersforskjellen polariserer dette enda mer. Og du og dine ønsker er hele forskjellen på aksept eller forakt. Fra alle kollegaer sosialt, men i tillegg har arbeidsgiver et enormt ansvar for å beskytte kvinner mot uønsket oppmerksomhet... Det er derfor omtrent umulig å få dette til hvis ikke han er helt sikker på at dette er ønsket fra din side. Men ikke bare han, faktisk må alle andre som har dette som arbeidsplass og arbeidsgiver være overbevist om det samme. Når du i tillegg vil bli fortalt av dine medsøstre at du sannsynligvis tar feil hvis du ønsker dette, fordi de ikke gjør det, blir det fort utrivelig på jobb. Men! Alt dette kan overvinnes hvis dere bare kommer forbi usikkerheten. Ditt minste problem er å lure på om han er interessert eller ikke. Det er han mest sannsynligvis. Et lite tips kan jo være at omgivelsenes aksept for at noe skulle skje, er mye høyere i forbindelse sosiale sammenhenger oppløst i alkohol som Fredags/lønningspils og julebord. Men det enkleste er nok å bare fortelle rett ut hva du føler og ønsker deg. Selv om det også kan være det vanskeligste... Lykke til. 3
Uredd Skrevet 15. mars 2021 #62 Skrevet 15. mars 2021 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Det går ikke. Det er han som må be meg ut på kaffe 🤷🏻♀️Derfor trenger jeg å legge best mulig til rette for at han skal gjøre dette. Anonymkode: 6e185...82a Den tilretteleggingen er enkelt og greitt å la ham forstå at du er interessert uten noe som helst tvil... Menn er suckers for komplimenter og en kvinne som ser opp til ham. Skryt av jobben han gjør eller hvordan han greier å kle seg som skilt mann... Eller hva det er som gjør at du er tiltrukket. Det er ikke vanskelig, bare fylt av emosjonell risiko... Endret 15. mars 2021 av Uredd 2
Gjest Fnuggolina Skrevet 15. mars 2021 #63 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Pass på at det også er mulig for menn å anmelde kvinner for seksuell trakasering på arbeidsplassen. Anonymkode: 051db...51b Å be noen høflig og ryddig på kaffe er ikke meetoo eller seksuell trakassering.
Gjest Airman Skrevet 15. mars 2021 #64 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 13.3.2021 den 23.16): Så mange tåpelige svar. Er alle her inne 25 år? ts Anonymkode: 6e185...82a 15 mener du... Stå en over for en gutt på 25 så har du en 20 åring foran deg har du to gutter på 25 foran deg så har du to gutter på 14.
Uredd Skrevet 15. mars 2021 #65 Skrevet 15. mars 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vet hvordan jeg skal få oppmerksomheten til menn. Jeg slipper en KRAFTIG promp - og så titter han på meg med nysgjerrig blikk. Og så blir det kjærlighet i lukten ...! (altså, prompen min) Anonymkode: 925e8...bd2 Right. Love is in the air liksom... Tviler på at han finner det sjarmerende selv om du nok får oppmerksomhet ja... 13 minutter siden, AnonymBruker said: Pass på at det også er mulig for menn å anmelde kvinner for seksuell trakasering på arbeidsplassen. Anonymkode: 051db...51b Det er nok mulig, men skjer neppe før TS beveger seg over i kaninkoketerritoriet
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #66 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For en fin og romantisk historie 🙂 Vi er dessverre ikke så nære kollegaer at vi fredagspilser i samme gruppe. Dette er en stor arbeidsplass, for tiden med hjemmekontor for de fleste... Skjønner at jeg må være kreativ. ts Anonymkode: 6e185...82a Ja det må du, korona gjør jo jobbflørt mye vanskeligere. Du kan starte en mer personlig/vennskapelig tone på mail som foreslått tidligere, legge til en ekstra setning om hvordan det går e.l. når dere mailes? Smyge inn en liten blunkesmiley på et vis? Avtale et teams-møte om noe "faglig" og ta praten videre? Enkleste hadde jo bare vært å be han ut på noe, da.. Jeg forstår ikke helt hvorfor du er så bestemt på at han skal ta initiativet, er det fordi det er skummelt med avslag? Du må jo ta initiativ for og få han til å be deg ut også, du må vise tydelig at du er interessert for at han skal finne på å gjøre det. På flere arbeidsplasser nå så kan du risikere å få sparken for å be en kvinnelig kollega på date. Han må være 100% sikker på at det er ønskelig fra din side, og at du ikke melder det til HR eller forteller om det til en annen kollega som gjør det. Anonymkode: 68247...f96
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #67 Skrevet 15. mars 2021 Uredd skrev (4 timer siden): Du flørter med menn akkurat likt uansett alder. Vi er akkurat like inni hodet selv om kropp, livserfaring og økonomi har endret seg endel. Eneste forskjellen på gutter og menn er prisen på leketøyet... Som nevnt tidligere er ikke aldersforskjellen til hinder for at dere kan passe sammen, men den hever terskelen for å initiere noe betydelig for ham. Når dette er på en arbeidsplass i tillegg er risikoen enorm for ham. Nesten null for deg... Er det noe som har stor avstand mellom aksept eller forakt så er det nettopp tilnærmelser på et arbeidssted. Spesielt hvis stillingsforholdet er med på å forskyve maktbalansen. Aldersforskjellen polariserer dette enda mer. Og du og dine ønsker er hele forskjellen på aksept eller forakt. Fra alle kollegaer sosialt, men i tillegg har arbeidsgiver et enormt ansvar for å beskytte kvinner mot uønsket oppmerksomhet... Det er derfor omtrent umulig å få dette til hvis ikke han er helt sikker på at dette er ønsket fra din side. Men ikke bare han, faktisk må alle andre som har dette som arbeidsplass og arbeidsgiver være overbevist om det samme. Når du i tillegg vil bli fortalt av dine medsøstre at du sannsynligvis tar feil hvis du ønsker dette, fordi de ikke gjør det, blir det fort utrivelig på jobb. Men! Alt dette kan overvinnes hvis dere bare kommer forbi usikkerheten. Ditt minste problem er å lure på om han er interessert eller ikke. Det er han mest sannsynligvis. Et lite tips kan jo være at omgivelsenes aksept for at noe skulle skje, er mye høyere i forbindelse sosiale sammenhenger oppløst i alkohol som Fredags/lønningspils og julebord. Men det enkleste er nok å bare fortelle rett ut hva du føler og ønsker deg. Selv om det også kan være det vanskeligste... Lykke til. Takk for et fint svar. Hyggelig at du skriver at han mest sannsynlig er interessert. Et slikt svar kan jeg drømme meg bort i. Samtidig kan jeg ikke akkurat ta for gitt at enhver mann på 14 år eldre enn meg selv, er interessert i meg 🙂 Ønsker selvsagt at han her er det da. Hvorfor tror du sannsynligheten er så høy? Dårlige muligheter for alkoholmøter her vi bor dessverre .. Kanskje til høsten. Anonymkode: 6e185...82a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #68 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja det må du, korona gjør jo jobbflørt mye vanskeligere. Du kan starte en mer personlig/vennskapelig tone på mail som foreslått tidligere, legge til en ekstra setning om hvordan det går e.l. når dere mailes? Smyge inn en liten blunkesmiley på et vis? Avtale et teams-møte om noe "faglig" og ta praten videre? Enkleste hadde jo bare vært å be han ut på noe, da.. Jeg forstår ikke helt hvorfor du er så bestemt på at han skal ta initiativet, er det fordi det er skummelt med avslag? Du må jo ta initiativ for og få han til å be deg ut også, du må vise tydelig at du er interessert for at han skal finne på å gjøre det. På flere arbeidsplasser nå så kan du risikere å få sparken for å be en kvinnelig kollega på date. Han må være 100% sikker på at det er ønskelig fra din side, og at du ikke melder det til HR eller forteller om det til en annen kollega som gjør det. Anonymkode: 68247...f96 Blir litt motløs av alle dere som nevner metoo. Er eldre menn virkelig så redd for dette altså? Om jeg ble bedt på date av en kollega jeg ikke likte, så ville jeg bare svart nei takk. Hadde ikke gått til HR akkurat. Gjør folk virkelig det? Anonymkode: 6e185...82a
Uredd Skrevet 16. mars 2021 #69 Skrevet 16. mars 2021 17 hours ago, AnonymBruker said: Takk for et fint svar. Hyggelig at du skriver at han mest sannsynlig er interessert. Et slikt svar kan jeg drømme meg bort i. Samtidig kan jeg ikke akkurat ta for gitt at enhver mann på 14 år eldre enn meg selv, er interessert i meg 🙂 Ønsker selvsagt at han her er det da. Hvorfor tror du sannsynligheten er så høy? Dårlige muligheter for alkoholmøter her vi bor dessverre .. Kanskje til høsten. Anonymkode: 6e185...82a Tja. I enkelte sammenhenger er menn nokså enkle... Han er middelaldrende og skilt. Dermed er det nok så lenge siden han følte at noen faktisk var tiltrukket, at han mest sannsynlig har glemt dette og lever et liv uten. Hvis det så kommer en kvinne og viser interesse og tydelig viser at hun ønsker oppmerksomhet fra ham, så vil nok dette være et savn som han både blir minnet på og samtidig blir gitt forhåpninger om å få dekket. You do the math. Derfor, selv om det kan virke uoverkommelig ubehagelig, er det så enkelt som å gi ham den tryggheten som trengs for at han skal vite at det er ønsket. Det er faktisk ikke dumt å være direkte og f.eks spørre: "Kan ikke du invitere meg ut på middag eller noe?" Det enkle er ofte det beste. 17 hours ago, AnonymBruker said: Blir litt motløs av alle dere som nevner metoo. Er eldre menn virkelig så redd for dette altså? Om jeg ble bedt på date av en kollega jeg ikke likte, så ville jeg bare svart nei takk. Hadde ikke gått til HR akkurat. Gjør folk virkelig det? Anonymkode: 6e185...82a Det er absolutt en reell risiko for voksne menn å gjøre tilnærminger uten at de er sikre på at det er ønsket ja. Selv om du kanskje ikke hadde gått til HR, er det på ingen måte usannsynlig at en av dine kollegaer kunne funnet på å gjøre det. Det er alltid noen som ser på all oppmerksomhet som trakkasering... I de fleste arbeidsmiljø, av en viss størrelse, er det en giftig (ofte skadet) kvinne som bare venter på å få en slik anledning til å demonstrere for alle for fæle menn er... Hvis du ikke vet hvem det er, så er det mest sannsynlig deg...
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #70 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Blir litt motløs av alle dere som nevner metoo. Er eldre menn virkelig så redd for dette altså? Om jeg ble bedt på date av en kollega jeg ikke likte, så ville jeg bare svart nei takk. Hadde ikke gått til HR akkurat. Gjør folk virkelig det? Anonymkode: 6e185...82a Alle har ulike grenser for hva de ser på som trakassering, og en eldre mann vs. en yngre kvinne lever farligere der enn om det er to jevngamle. Jeg har selv hørt kollegaer legge ut om ting de har opplevd som trakasserende, mens jeg har opplevd tilsvarende og ikke reagert overhodet. Folk er ulike. Og man kan ha andre opplevesler og erfaringer som får noe til å fremstå på en annen måte enn det kanskje gjør for andre som ikke har denne erfaringen. Følelser er individuelle. Derfor skal man trå ekstremt varsomt. Og mange menn har heldigvis blitt bevisste på dette. Anonymkode: 24183...9f6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #71 Skrevet 16. mars 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Blir litt motløs av alle dere som nevner metoo. Er eldre menn virkelig så redd for dette altså? Om jeg ble bedt på date av en kollega jeg ikke likte, så ville jeg bare svart nei takk. Hadde ikke gått til HR akkurat. Gjør folk virkelig det? Anonymkode: 6e185...82a Selv om hendelser ikke alltid blir meldt til ledelsen / HR betyr det ikke at de ikke får konsekvenser. Ingen ønsker å få et dårlig rykte eller bli sett på som creepy og ekkel av alle kollegene. Anonymkode: bc10c...e80
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #72 Skrevet 16. mars 2021 Uredd skrev (3 timer siden): Tja. I enkelte sammenhenger er menn nokså enkle... Han er middelaldrende og skilt. Dermed er det nok så lenge siden han følte at noen faktisk var tiltrukket, at han mest sannsynlig har glemt dette og lever et liv uten. Hvis det så kommer en kvinne og viser interesse og tydelig viser at hun ønsker oppmerksomhet fra ham, så vil nok dette være et savn som han både blir minnet på og samtidig blir gitt forhåpninger om å få dekket. You do the math. Derfor, selv om det kan virke uoverkommelig ubehagelig, er det så enkelt som å gi ham den tryggheten som trengs for at han skal vite at det er ønsket. Det er faktisk ikke dumt å være direkte og f.eks spørre: "Kan ikke du invitere meg ut på middag eller noe?" Det enkle er ofte det beste. Det er absolutt en reell risiko for voksne menn å gjøre tilnærminger uten at de er sikre på at det er ønsket ja. Selv om du kanskje ikke hadde gått til HR, er det på ingen måte usannsynlig at en av dine kollegaer kunne funnet på å gjøre det. Det er alltid noen som ser på all oppmerksomhet som trakkasering... I de fleste arbeidsmiljø, av en viss størrelse, er det en giftig (ofte skadet) kvinne som bare venter på å få en slik anledning til å demonstrere for alle for fæle menn er... Hvis du ikke vet hvem det er, så er det mest sannsynlig deg... Håper du har rett. Da skal jeg gjøre mitt for å få ham til å føle seg sett og verdsatt og slike ting. Så får jeg se om dette bærer frukter før jeg vurderer neste steg. Ts Anonymkode: 6e185...82a 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #73 Skrevet 16. mars 2021 Noen eldre menn som har noen innspill? Hadde dere syntes det var ok om en 15 år yngre kvinnelig kollega ble litt ekstra opptatt av dere? Eller hadde det vært ubehagelig? Anonymkode: 6e185...82a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #74 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Noen eldre menn som har noen innspill? Hadde dere syntes det var ok om en 15 år yngre kvinnelig kollega ble litt ekstra opptatt av dere? Eller hadde det vært ubehagelig? Anonymkode: 6e185...82a Nå må du gi deg. Du oppfører deg som en 16-åring som aldri har hatt en kjæreste. Dette fikser du selv, eller så bare lar du være. Anonymkode: bb9f2...bb4 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #75 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå må du gi deg. Du oppfører deg som en 16-åring som aldri har hatt en kjæreste. Dette fikser du selv, eller så bare lar du være. Anonymkode: bb9f2...bb4 Hehe. Jeg er nylig singel etter et 17 år langt forhold. Er litt uerfaren, ja. Beklager om det provoserer. Anonymkode: 6e185...82a
Uredd Skrevet 17. mars 2021 #76 Skrevet 17. mars 2021 16 hours ago, AnonymBruker said: Noen eldre menn som har noen innspill? Hadde dere syntes det var ok om en 15 år yngre kvinnelig kollega ble litt ekstra opptatt av dere? Eller hadde det vært ubehagelig? Anonymkode: 6e185...82a Nå er jeg omtrent på samme alder som denne mannen og har vel allerede fortalt hvordan dette mest sannsynlig vil fungere. Jeg vil foreslå at i stedet for å sitte på KG og dyrke tvil og frustrasjon, så tar du kontakt med ham. Det skjer ikke noe før du gjør det som du har blitt fortalt virker. Kvinn deg opp og sett igang. Det du gjør nå i stedet kalles prokrastinering. Jeg kan ikke garantere deg denne mannen, men jeg kan garantere at ingenting skjer før du får det til å skje.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #77 Skrevet 17. mars 2021 Uredd skrev (12 minutter siden): Nå er jeg omtrent på samme alder som denne mannen og har vel allerede fortalt hvordan dette mest sannsynlig vil fungere. Jeg vil foreslå at i stedet for å sitte på KG og dyrke tvil og frustrasjon, så tar du kontakt med ham. Det skjer ikke noe før du gjør det som du har blitt fortalt virker. Kvinn deg opp og sett igang. Det du gjør nå i stedet kalles prokrastinering. Jeg kan ikke garantere deg denne mannen, men jeg kan garantere at ingenting skjer før du får det til å skje. Enig. Kvinner som ikke klare å handle selv, er ikke noe å satse på. Lyser usikkerhet lang vei, noe som er turn-off. Voksne menn orker ikke leke og dra ut ting. Anonymkode: bb9f2...bb4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #78 Skrevet 17. mars 2021 Si til han, sånn i forbifarten, at du har en datter på 16 år. Anonymkode: 925e8...bd2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #79 Skrevet 17. mars 2021 Lokk han med kamferdrops og napoleonskake. Anonymkode: c46d7...3d5 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #80 Skrevet 17. mars 2021 Uredd skrev (3 timer siden): Nå er jeg omtrent på samme alder som denne mannen og har vel allerede fortalt hvordan dette mest sannsynlig vil fungere. Jeg vil foreslå at i stedet for å sitte på KG og dyrke tvil og frustrasjon, så tar du kontakt med ham. Det skjer ikke noe før du gjør det som du har blitt fortalt virker. Kvinn deg opp og sett igang. Det du gjør nå i stedet kalles prokrastinering. Jeg kan ikke garantere deg denne mannen, men jeg kan garantere at ingenting skjer før du får det til å skje. Men hvordan gjøre det når man går forbi hverandre eller så vidt rekker å hilse et par ganger løpet av dagen? Anonymkode: 4af85...2ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå