AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #41 Skrevet 15. mars 2021 Dette har jeg erfaring med og suksess med Det skiller seg jo ikke veldig fra å flørte med noen på egen alder. Men du må muligens være hakket mer direkte enn du har lyst til her. Pga det kollegiale forholdet og kanskje en tanke om at en så mye yngre er litt utenfor hans sfære, så gjelder det at du viser litt interesse her, han kommer ikke til å #metoo-e deg uten å ha fått noen klare tegn på at det er velkomment. Med min mann så tenkte jeg egentlig først at det ikke var så mye kjangs, og det var bare en uskyldig avstandsforelskelse for meg da, eller en avstands-kåthet - jeg trodde jo heller ikke vi var meant to be og hadde bare en tanke om at han vil jeg ligge med en eller annen gang. Glodde nok bare litt ekstra på han da vi gikk forbi hverandre i gangene, liksom. Så var det først i en fredagspils-sammenheng at jeg hoppet inn på setet ved siden av ham, og etter en rekke pils og heftig flørt så kom det frem at vi begge hadde hatt samme tanker om hverandre. Etter dette tok jeg mest initiativ, til vi endte til sengs en dag. Og det var såpass stor suksess at den ble gjentatt flere ganger, så ble vi forelsket og så ble vi kjærester. Men altså.. denne perioden her varte over mangfoldige år fordi jeg som deg ikke hadde hastverk. Om du har tenkt å bli sammen med han før han blir 60 så må du være litt på og ikke ta det altfor rolig. Det funker bra å bygge noe opp med et smil her og å spørre om noe personlig der eller sette seg sammen i lunsjer etc, men man trenger ikke gjøre alt i sneglefart fordi det føles tryggest. Jo mer direkte du er, jo raskere kommer du i mål. Anonymkode: 68247...f96 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #42 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Stort sett. Endringen er mer livsfase, at de er ferdig med små barn, lite ellers. (er i 40-årene selv, og har datet både opp og ned i alder) Men ja, selv om mange overdriver her, så er nok potensen ofte litt synkende når du begynner å passere midten av 50-årene altså. Jeg har ikke merket det selv, men mennene har klaget på det. TS: en mann som er så mye eldre enn deg, og kollega, må trå svært varsomt. Om han så hadde vært interessert så kan han egentlig ikke gjøre noe med det uten ekstremt stor risiko. Her må du ta intiativ selv. Du er helt sikker på at han er singel? Anonymkode: 24183...9f6 Jeg vet at han er skilt, men har ikke full oversikt over hvem han treffer på fritiden.. Det er uaktuelt for meg å ta et åpenbart «initiativ» nå, men jeg ønsker å prøve meg fram. Hadde håpet noen kanskje visste hvilke komplimenter menn i den alderen setter ekstra pris på o.l. ts Anonymkode: 6e185...82a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #43 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette har jeg erfaring med og suksess med Det skiller seg jo ikke veldig fra å flørte med noen på egen alder. Men du må muligens være hakket mer direkte enn du har lyst til her. Pga det kollegiale forholdet og kanskje en tanke om at en så mye yngre er litt utenfor hans sfære, så gjelder det at du viser litt interesse her, han kommer ikke til å #metoo-e deg uten å ha fått noen klare tegn på at det er velkomment. Med min mann så tenkte jeg egentlig først at det ikke var så mye kjangs, og det var bare en uskyldig avstandsforelskelse for meg da, eller en avstands-kåthet - jeg trodde jo heller ikke vi var meant to be og hadde bare en tanke om at han vil jeg ligge med en eller annen gang. Glodde nok bare litt ekstra på han da vi gikk forbi hverandre i gangene, liksom. Så var det først i en fredagspils-sammenheng at jeg hoppet inn på setet ved siden av ham, og etter en rekke pils og heftig flørt så kom det frem at vi begge hadde hatt samme tanker om hverandre. Etter dette tok jeg mest initiativ, til vi endte til sengs en dag. Og det var såpass stor suksess at den ble gjentatt flere ganger, så ble vi forelsket og så ble vi kjærester. Men altså.. denne perioden her varte over mangfoldige år fordi jeg som deg ikke hadde hastverk. Om du har tenkt å bli sammen med han før han blir 60 så må du være litt på og ikke ta det altfor rolig. Det funker bra å bygge noe opp med et smil her og å spørre om noe personlig der eller sette seg sammen i lunsjer etc, men man trenger ikke gjøre alt i sneglefart fordi det føles tryggest. Jo mer direkte du er, jo raskere kommer du i mål. Anonymkode: 68247...f96 For en fin og romantisk historie 🙂 Vi er dessverre ikke så nære kollegaer at vi fredagspilser i samme gruppe. Dette er en stor arbeidsplass, for tiden med hjemmekontor for de fleste... Skjønner at jeg må være kreativ. ts Anonymkode: 6e185...82a
Gjest Fnuggolina Skrevet 15. mars 2021 #44 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet at han er skilt, men har ikke full oversikt over hvem han treffer på fritiden.. Det er uaktuelt for meg å ta et åpenbart «initiativ» nå, men jeg ønsker å prøve meg fram. Hadde håpet noen kanskje visste hvilke komplimenter menn i den alderen setter ekstra pris på o.l. ts Anonymkode: 6e185...82a Men herlighet da 😅 Menn på den alderen er like åpne og setter like stor pris på komplimenter som menn på 25 eller 40 år. Og flørtemetodene som blir nevnt her skiller seg ikke fra andre. Flørt er flørt uansett hvordan du formulerer deg, og du kommer ikke forbi at du på et tidspunkt må si noe mer direkte enn å smile av vitsen hans. Folk liker ærlige komplimenter, når de er ønsket. Så i mitt hode er det LANGT mer ryddig å be ham ut på en kaffe og si du skjønner det kanskje er litt kleint å takke nei som kollega, men du spør likevel bare fordi du synes han virker slik og slik *positiv tilbakemelding*. Takker han nei slipper du å lire av deg masse fjas han må finte unna uten å kunne være direkte. Og han har fått et fint kompliment.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #45 Skrevet 15. mars 2021 Fnuggolina skrev (8 minutter siden): Men herlighet da 😅 Menn på den alderen er like åpne og setter like stor pris på komplimenter som menn på 25 eller 40 år. Og flørtemetodene som blir nevnt her skiller seg ikke fra andre. Flørt er flørt uansett hvordan du formulerer deg, og du kommer ikke forbi at du på et tidspunkt må si noe mer direkte enn å smile av vitsen hans. Folk liker ærlige komplimenter, når de er ønsket. Så i mitt hode er det LANGT mer ryddig å be ham ut på en kaffe og si du skjønner det kanskje er litt kleint å takke nei som kollega, men du spør likevel bare fordi du synes han virker slik og slik *positiv tilbakemelding*. Takker han nei slipper du å lire av deg masse fjas han må finte unna uten å kunne være direkte. Og han har fått et fint kompliment. Det går ikke. Det er han som må be meg ut på kaffe 🤷🏻♀️Derfor trenger jeg å legge best mulig til rette for at han skal gjøre dette. Anonymkode: 6e185...82a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #46 Skrevet 15. mars 2021 Du kan jo ikke seriøst forvente at en mann tar initiativ ovenfor en kvinnelig kollega, som attpåtil er en god del yngre! Da risikerer han kraftige reaksjoner, fordømmelse og i ytterste instans risikerer han å miste jobben. Du må være den som direkte sier at du er interessert i han som mer enn en venn. Han kan vel strengt tatt ikke flørte tilbake engang om du skulle flørte med han. Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke spør han ut, du risikerer jo ingenting? Anonymkode: bc10c...e80 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #47 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 14.3.2021 den 6.52): Noen har problemer med humor....Ok. Og noen har så forbanna dårlig humor at de burde ha holdt kjeft ..... Ok Anonymkode: b54d6...347 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #48 Skrevet 15. mars 2021 Jeg vet hvordan jeg skal få oppmerksomheten til menn. Jeg slipper en KRAFTIG promp - og så titter han på meg med nysgjerrig blikk. Og så blir det kjærlighet i lukten ...! (altså, prompen min) Anonymkode: 925e8...bd2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #49 Skrevet 15. mars 2021 On 3/14/2021 at 10:13 AM, AnonymBruker said: #MeToo er faktisk en grunn for mannen til å ikke ta initativ på jobben, spesielt om du "spiller et spill..." Det kan få ham til å bli mistenksom og stenge deg helt ute. Kan lett få deg til å virke sneaky, mistenke deg for å ville skade ham. For flere menn nå en før er noe som helst i jobbrelasjon bare nei. Det er kanskje like greit. Anonymkode: 4376a...20b Menn har blitt de nye kvinnene. Anonymkode: 925e8...bd2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #50 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vet at han er skilt, men har ikke full oversikt over hvem han treffer på fritiden.. Det er uaktuelt for meg å ta et åpenbart «initiativ» nå, men jeg ønsker å prøve meg fram. Hadde håpet noen kanskje visste hvilke komplimenter menn i den alderen setter ekstra pris på o.l. ts Anonymkode: 6e185...82a Denne leken du legger opp til er bortkastet, voksne menn gidder ikke dette. Er du interessert i han så vis litt iniativ, ellers kan du bare glemme det. Komplimenter er helt latterlig. At du spør om det er jo merkelig, en kvinne i din alder må vel forstå ingen lar seg imponere av komplimenter. Det er jo bare overfladisk og falskt. Vær ekte. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det går ikke. Det er han som må be meg ut på kaffe 🤷🏻♀️Derfor trenger jeg å legge best mulig til rette for at han skal gjøre dette. Anonymkode: 6e185...82a Feiging, menn liker kvinner som det er tak i. Ikke spill kostbar. Menn er direkte og rett frem som regel, alt annet er fake. Anonymkode: bb9f2...bb4 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #51 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan jo ikke seriøst forvente at en mann tar initiativ ovenfor en kvinnelig kollega, som attpåtil er en god del yngre! Da risikerer han kraftige reaksjoner, fordømmelse og i ytterste instans risikerer han å miste jobben. Du må være den som direkte sier at du er interessert i han som mer enn en venn. Han kan vel strengt tatt ikke flørte tilbake engang om du skulle flørte med han. Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke spør han ut, du risikerer jo ingenting? Anonymkode: bc10c...e80 Nettopp. Er kvinnen som har makten. Anonymkode: bb9f2...bb4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #52 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Denne leken du legger opp til er bortkastet, voksne menn gidder ikke dette. Er du interessert i han så vis litt iniativ, ellers kan du bare glemme det. Komplimenter er helt latterlig. At du spør om det er jo merkelig, en kvinne i din alder må vel forstå ingen lar seg imponere av komplimenter. Det er jo bare overfladisk og falskt. Vær ekte. Feiging, menn liker kvinner som det er tak i. Ikke spill kostbar. Menn er direkte og rett frem som regel, alt annet er fake. Anonymkode: bb9f2...bb4 Hvorfor så sur? Hvorfor provoserer det deg at en kvinne ønsker å bli bedt ut av en eldre mann, uten å være den som tar det største steget? Hvorfor er jeg feig, mens mannen ikke er det? Enten kan jeg få ham interessert, eller så kan jeg ikke det. Og hvis jeg får ham interessert er det da like naturlig at han inviterer. Anonymkode: 6e185...82a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #53 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan jo ikke seriøst forvente at en mann tar initiativ ovenfor en kvinnelig kollega, som attpåtil er en god del yngre! Da risikerer han kraftige reaksjoner, fordømmelse og i ytterste instans risikerer han å miste jobben. Du må være den som direkte sier at du er interessert i han som mer enn en venn. Han kan vel strengt tatt ikke flørte tilbake engang om du skulle flørte med han. Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke spør han ut, du risikerer jo ingenting? Anonymkode: bc10c...e80 Nå overdriver du veldig her. Metoo har aldri handlet om at menn ikke kan be yngre kvinner på date. ts Anonymkode: 6e185...82a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #54 Skrevet 15. mars 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor så sur? Hvorfor provoserer det deg at en kvinne ønsker å bli bedt ut av en eldre mann, uten å være den som tar det største steget? Hvorfor er jeg feig, mens mannen ikke er det? Enten kan jeg få ham interessert, eller så kan jeg ikke det. Og hvis jeg får ham interessert er det da like naturlig at han inviterer. Anonymkode: 6e185...82a Hvis denne mannen ikke var en kollega men en bekjent som du var interessert i, kunne ikke du tatt initiativet da heller? Anonymkode: 7e56a...980
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #55 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis denne mannen ikke var en kollega men en bekjent som du var interessert i, kunne ikke du tatt initiativet da heller? Anonymkode: 7e56a...980 Dersom spørsmålet ditt er om jeg noengang har tatt initiativ overfor en mann, så er svaret ja. Det er ikke slik at jeg kategorisk unngår dette. Men i denne situasjonen ønsker jeg at initiativet kommer fra ham. Anonymkode: 6e185...82a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #56 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 14.3.2021 den 10.16): Nok til å unngå de. Anonymkode: b9bd2...0ab De i 20 åra som kommer etter 2 jukk er de noe bedre? Anonymkode: 2a07b...d43
Gjest Fnuggolina Skrevet 15. mars 2021 #57 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det går ikke. Det er han som må be meg ut på kaffe 🤷🏻♀️Derfor trenger jeg å legge best mulig til rette for at han skal gjøre dette. Anonymkode: 6e185...82a Og HAN må det fordi? Du ikke er singel? Du er sjefen hans?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #58 Skrevet 15. mars 2021 Fnuggolina skrev (24 minutter siden): Og HAN må det fordi? Du ikke er singel? Du er sjefen hans? Kanskje dere har rett. Kanskje jeg må være mer frempå enn jeg er komfortabel med. Anonymkode: 6e185...82a 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #59 Skrevet 15. mars 2021 On 3/14/2021 at 4:36 AM, AnonymBruker said: Det kommer ikke til å skje. Målet mitt er å bearbeide ham slik at Han ber Meg ut først. Men hvordan? Anonymkode: 6e185...82a I disse tider er dette helt nyttesløst. Ingen mann som bryr seg om karrieren sin kommer til å prøve seg på en kvinnelig kollega. Her er det du som må være frempå. Anonymkode: 051db...51b 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #60 Skrevet 15. mars 2021 Pass på at det også er mulig for menn å anmelde kvinner for seksuell trakasering på arbeidsplassen. Anonymkode: 051db...51b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå