Gå til innhold

Hvorfor er det ikke lov å skryte av seg selv og sitt utseende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så barnslig. Ble du fornærmet? Finnes en mellomting. Hilsen ikke ts

Anonymkode: ab3f0...d60

Hvorfor skal jeg bli fornærmet? 😂
Selvfølgelig er jeg barnslig. Det er et ordtak som lyder følgende:

"Den som innrømmer at man er barnslig, den er voksen"❤️😂

Helt enig i at det finnes en mellomting.Alt MELLOM himmel og jord😂

Føles litt ut som om du har veldig mange anonyme brukere.Litt morsomt at folk sitter å svarer på sine egne tråder her inne😂

Hilsen til ikke ts❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, for all del - det bryr jeg meg fint lite om. Synes det er fint å elske seg selv, hele seg... Men nå kommer det an på hvordan du oppfører deg ovenfor andre. Om du går rundt og sier du er bedre/penere eller sammenligner deg med andre, så er det direkte ufint - og så klart du vil få hat for det. 

Det må være noe du sier som trigger folk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShivaSol skrev (8 minutter siden):

Vel, da kan jeg spørre deg slik som du spurte meg: Ble du fornærmet? 😂

Det går bra. Heldigvis så lever og ånder jeg ikke for å være ”flink pike”😂

Vel vel, det kan nok diskuteres hvem som er et patetisk menneske her. Jeg velger heller patetisk over sur og grinete😂

Fortsatt kjærlige hilsener til ikke ts❤️😂

For en irriterende bruk av emojis. 
Du kan like gjerne poste som anonym for en trenger ikke engang lese ab koden for å skjønne hvem det er.

Hadde man enda tjent penger på å gjette om du kommer til å bruke det igjen så hadde jeg jo blitt rik, 

Anonymkode: ab3f0...d60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.3.2021 den 22.34):

Så fort noen merker at jeg elsker hvordan jeg ser ut, og er selvsikker, blir de skremt. Og begynner å bli frekk og truende mot meg. Det er ikke lov å være fornøyd med seg selv uten at andre skal finne alt som er galt med å være fornøyd med seg selv. Og nei jeg er ikke en av de som er overlegen og skryter av meg selv i hytt og pine, men jeg klager aldri over meg selv. Er det janteloven? Blir andre jenter truet på en måte? Noen som har en god forklaring på dette...? 

Anonymkode: 0198b...e98

Er måten du viser dette som er problemet. Jeg liker meg selv men får ikke negativt tilbake fordi jeg ikke virker som en skrytepave i måten jeg utrykker meg på. 

Anonymkode: b88fb...f8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvskryt vitner generelt om lav sosial intelligens og i mange tilfeller om lav selvinnsikt. Begge deler er selvsagt lov. 

Anonymkode: c0d85...68f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.3.2021 den 22.34):

Så fort noen merker at jeg elsker hvordan jeg ser ut, og er selvsikker, blir de skremt. Og begynner å bli frekk og truende mot meg. Det er ikke lov å være fornøyd med seg selv uten at andre skal finne alt som er galt med å være fornøyd med seg selv. Og nei jeg er ikke en av de som er overlegen og skryter av meg selv i hytt og pine, men jeg klager aldri over meg selv. Er det janteloven? Blir andre jenter truet på en måte? Noen som har en god forklaring på dette...? 

Anonymkode: 0198b...e98

Ja, det kan hende du trigger noe i dem. Kanskje du irriterer demonene deres. 

Det er selvfølgelig lov å føle seg pen og å være fornøyd med seg selv, men tror de som blir sinte på deg føler at du prøver å være bedre enn dem? 

Anonymkode: 71bc9...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 7.14):

Men hva er egentlig "bra". Jeg har litt sånn "Bimbo utseende" som noen kaller det og det er ikke så gøy. Noen tar meg ikke seriøst og snakker til meg som om jeg er dum. Gutter ser på meg som billig eller de prøver ikke for de tror jeg er for kresen og sånn. 

Anonymkode: b50b9...a53

Jeg liker bimbo looken ;) Stå på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.3.2021 den 22.34):

Så fort noen merker at jeg elsker hvordan jeg ser ut, og er selvsikker, blir de skremt. Og begynner å bli frekk og truende mot meg. Det er ikke lov å være fornøyd med seg selv uten at andre skal finne alt som er galt med å være fornøyd med seg selv. Og nei jeg er ikke en av de som er overlegen og skryter av meg selv i hytt og pine, men jeg klager aldri over meg selv. Er det janteloven? Blir andre jenter truet på en måte? Noen som har en god forklaring på dette...? 

Anonymkode: 0198b...e98

For meg er det OK. Men de pleier ikke å være like kule tilbake, liksom. 
 

de skal markere at: HEEEEY, det er JEG som er digg her. 🙈

har til og med opplevd dette fra gutter og menn som ikke ligner grisen og kvinner som er 50+. Vil si det er veldig normalt å leke deilig. Hvis man ikke leker deilig er man liksom dum. 

Anonymkode: 81f9a...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.3.2021 den 22.34):

Så fort noen merker at jeg elsker hvordan jeg ser ut, og er selvsikker, blir de skremt. Og begynner å bli frekk og truende mot meg. Det er ikke lov å være fornøyd med seg selv uten at andre skal finne alt som er galt med å være fornøyd med seg selv. Og nei jeg er ikke en av de som er overlegen og skryter av meg selv i hytt og pine, men jeg klager aldri over meg selv. Er det janteloven? Blir andre jenter truet på en måte? Noen som har en god forklaring på dette...? 

Anonymkode: 0198b...e98

De bare krangler med deg fordi de anser seg selv som den digge, pene og deilige. Hardt for andre mennesker at noen har høyere seksuell verdi enn dem selv. 

Anonymkode: 81f9a...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsomt selvskryt og utseende fokuserte folk som er høye på seg selv er det vel strengt tatt få som liker tror jeg, uansett hvor vakker du måtte være, spesielt ift utseende og legge ut bilder av seg selv med hensikt å vise seg frem og høste likes. Det blir litt umodent og kleint av voksne å gjøre, uansett. Da passer det bedre om du var blitt fotomodell, der dette blir en mer naturlig setting. For den vanlige "mannen i gata" blir det litt teit" om jeg får innrømme. Å ta i mot et kompliment med et takk, gå med et stilig antrekk med selvtilitt osv, er noe ganske annet. Det spørs hva du mener. 

Anonymkode: 158b7...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cuntzilla skrev (På 9.3.2021 den 7.35):

Det er vel typisk norsk at man skal være beskjeden og ydmyk på sånt. Eller nærmest snakke ned utseendet sitt - sier du så fin du var i den kjolen, så er det noen som svarer "neeeii... denne gamle saken? Og jeg bommet helt på håret i dag" i stedet for å bare smile stort og si takk. 

Jeg har aldri opplevd at noen har blitt sure og frekke de gangene jeg har på den ene eller andre måten formidlet at jeg er er fornøyd med eget utseende, da. Bortsett fra på KG - her er det skuddpremie på de som kaller seg selv for pene (rart du ikke har fått noe edder og galle enda, faktisk).

Men ellers så er det nå heldigvis iallfall sånn blant mine folk at det er lov å si :) 

Skryter aldri av meg selv i det virkelige liv, men har opprettet noen tråder her hvor jeg har nevnt at jeg er over gjennomsnittet utseendemessig og da i forbindelse med dating, venninneproblemer, osv. og DET er det i hvert fall ikke lov til å nevne her. Har ikke telling på hvor mye hets og ufine kommentarer jeg har fått her inne om jeg er innbilsk, har elendig personlighet og tror jeg er noe. Er den mest low-key personen og har ikke kjempegod selvtillit, men det må da være lov å nevne det om det er relevant for det jeg spør om. Folk stempler deg som en fæl person som skryter av seg selv om man nevner det som AB på et anonymt nettforum...

Anonymkode: 2952e...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...