deedee_ Skrevet 8. mars 2021 #141 Del Skrevet 8. mars 2021 Stina234 skrev (3 minutter siden): Har ingen respekt for Megan. Om hennes versjon av sannheten er riktig, hvorfor da gå til the største Tv showet i verden med Oprah Winfrey. Hun burde heller ha liten profil i mediene, da mediene er noe av problemet hun påstår de hadde mens de var i England. Her lukter det store pengesummer i forflytting. Hun tjener sikkert svært godt på dette intervjuet. Tror ikke dette ekteskapet varer særlig lenge. De stilte opp på intervjuet gratis, så de tjener ingenting på dette. Selvfølgelig vil de fortelle sin side av saken når de har vært utsatt for helt syke rykter og trakkassering av britiske tabloider. Hvorfor skulle de bare sitte å holde kjeft, egentlig? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkatten Skrevet 8. mars 2021 #142 Del Skrevet 8. mars 2021 Poppie skrev (8 minutter siden): Diana holdt kjeft, fant seg i å bli trakassert og mobbet på det groveste til det SEKUNDET hun døde, selv da sto paparazzi over henne mens hun sa sine siste ord. Folk roser Diana for å ha gå stille i dørene når hun selv gikk i oppløsning, jeg roser Meghan for å ikke la seg overkjøre av en av verdens mektigste institusjoner. Jeg er helt for at man ikke skal gå stille i dørene, og for at man skal sette grenser for seg selv og ikke bare bite tennene sammen og holde ut. Men dessverre tror jeg ikke Meghan kommer så godt ut av dette i det lange løp, hun mangler allerede sympati blant folk flest, og når hun kommer med såpass alvorlige anklager, hvor få eller ingen av dem kan dokumenteres, så kommer nok de fleste briter til å ta kongehusets side. Dronning Elizabeth er veldig populær blant britene. Diana kom også med anklager etter skilsmissen, men hun var mer ydmyk i sin fremtoning. Det faller sikkert ikke Meghan naturlig, og det er for så vidt greit, men hun kunne nok gjort klokt i å tone litt ned. I alle fall for en periode, gi ting en sjanse til å roe seg litt. På en måte synes jeg det er litt synd at Harry og Meghan trakk seg ut av kongefamilien. Misforstå meg rett, det er kjempebra at de gjorde det når de kjente at det var nødvendig, men samtidig kunne de fått frem mye forandring fra innsiden. De kunne vært den endringen kongehuset trengte. Ellers ønsker jeg ikke å ha noen veldig sterke og bastante meninger om hverken Harry, Meghan eller det engelske kongehuset for øvrig. Jeg kjenner ingen av dem, og har heller aldri opplevd systemet fra innsiden. The Crown er fiksjon. Jeg har ikke noe ønske om å snakke stygt om noen, men jeg ville si hvorfor jeg tror Meghan og Diana oppleves og tas i mot på forskjellig måte når de egentlig gjør det samme. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trynefaktor Skrevet 8. mars 2021 #143 Del Skrevet 8. mars 2021 (endret) Dævendøtte skrev (13 minutter siden): Link på det? https://www.google.no/amp/s/www.forbes.com/sites/markjoyella/2021/03/06/report-cbs-paid-at-least-7-million-for-oprahs-interview-with-meghan-markle-and-prince-harry/amp/ De har visst ikke fått betalt.. Endret 8. mars 2021 av Trynefaktor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 8. mars 2021 #144 Del Skrevet 8. mars 2021 2 minutter siden, deedee_ said: De stilte opp på intervjuet gratis, så de tjener ingenting på dette. Selvfølgelig vil de fortelle sin side av saken når de har vært utsatt for helt syke rykter og trakkassering av britiske tabloider. Hvorfor skulle de bare sitte å holde kjeft, egentlig? For noe tull, selvfølgelig tjener de alle på dette og helt sikkert ganske mye. Nei, det er godt mulig de ikke har fått et direkte vederlag, men tror du et slik intervju deles ut gratis til alle? Jeg regner med de har beholdt rettigheter og får sin lønn gjennom royalties ( oh the irony).. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. mars 2021 #145 Del Skrevet 8. mars 2021 Trynefaktor skrev (1 minutt siden): https://www.google.no/amp/s/www.forbes.com/sites/markjoyella/2021/03/06/report-cbs-paid-at-least-7-million-for-oprahs-interview-with-meghan-markle-and-prince-harry/amp/ Vel, hvor mye fikk Meghan og Harry av disse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trynefaktor Skrevet 8. mars 2021 #146 Del Skrevet 8. mars 2021 Dævendøtte skrev (Akkurat nå): Vel, hvor mye fikk Meghan og Harry av disse? Det står at de ikke fikk betalt. Hva som er sant vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg clyde Skrevet 8. mars 2021 Populært innlegg #147 Del Skrevet 8. mars 2021 Hva jeg tenker? Tja, Meghan er en person med mange brutte relasjoner (uten kontakt med far, søsken, venner hun plutselig har droppet) som ble sammen med en som tilsynelatende hadde et godt forhold til den nærmeste familien sin. Resultatet er som følger: de giftet seg, han droppet familien sin og nå bor de i hennes hjemland + skaper konflikter gjennom intervju. Nå er han også en med mange brutte relasjoner. Jeg tviler ikke på at det foregår ting i kongefamilien som ikke tåler dagens lys (som en over her sa), men jeg tror Meghan har "skyld" i en del som er gått galt (direkte eller indirekte). 68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bie-damen Skrevet 8. mars 2021 #148 Del Skrevet 8. mars 2021 Tanuki skrev (8 timer siden): Greier ikke å ha så mye sympati med dem. Det britiske kongehuset er konservativt, gammeldags og helt sikkert flere der som er rasistiske, ble nok veldig kulturkræsj med woke Meghan. Men det får da være måte på å melke situasjonen. - hun visste hva hun gikk til - de giftet seg flere dager FØR det store bryllupet som kostet millioner - de sier de vil ha privatliv og fred men hvorfor da stille opp i intervjuer, podcast, etc etc - de skylder på kongehuset men de er jo ingenting uten titlene sine Nettopp! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. mars 2021 #149 Del Skrevet 8. mars 2021 Trynefaktor skrev (5 minutter siden): Det står at de ikke fikk betalt. Hva som er sant vet jeg ikke. Jeg har ikke funnet en artikkel som viser at de fikk betalt for å stille opp til intervju. Selvsagt kommer de til å tjene på dette, men betalt for intervjuet, det fikk de ikke ettersom hva jeg kan lese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baldrian Skrevet 8. mars 2021 #150 Del Skrevet 8. mars 2021 (endret) parmanoia skrev (36 minutter siden): Jeg tror at behandlingen man får som nykommer i det norske kongehuset og pressen her, ikke er i nærheten av det tilsvarende helvete det må være i Storbritannia. Norsk presse har fortsatt noen grenser. Enkelte ting er kjent i mediamiljøet, men de skriver ikke om det. De mest tabloide britiske media er helt grenseløse. Thaila skrev (28 minutter siden): Tja, både Mette Marit, Ari Behn og Martas nye kjæreste Durek har fått gjennomgå. Den som virkelig fikk gjennomgå i sin tid, var daværende kommende kronprinsesse Sonja, selv om det da ikke fantes andre media enn trykksaker, radio og TV. Jeg tror nok Sonjas opplevelse de årene medvirket sterkt til at Mette Marit ble tatt så godt imot av sine kommende svigerforeldre, selv om hun hadde barn fra før, broket ungdomstid og en ustyrlig far. Skogkatten skrev (13 minutter siden): På en måte synes jeg det er litt synd at Harry og Meghan trakk seg ut av kongefamilien. Misforstå meg rett, det er kjempebra at de gjorde det når de kjente at det var nødvendig, men samtidig kunne de fått frem mye forandring fra innsiden. De kunne vært den endringen kongehuset trengte. Dronningen kommer ikke til å bli 120 år, så det beste ville trolig vært om Charles, William, Harry, Camilla, Kate og Meghan hadde orket å vente noen få år og forsøkt å forandre kongehuset sammen. Alle disse har jo selv fått merke hvordan de stokk konservative reglene og systemene fra middelalderen nesten ødelegger de personene som må leve oppi dette "fangenskapet". Det er synd hvis dette ødelegger forholdet mellom William og Harry, de har en felles erfaringsbakgrunn de er helt alene om, og som de kunne brukt til å gi sine egne barn et bedre liv. Endret 8. mars 2021 av baldrian 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Megplussto Skrevet 8. mars 2021 #151 Del Skrevet 8. mars 2021 (endret) Jeg tenker at de er fantastisk sterke som står frem. Diana valgte i stor grad å holde kjeft, og vi vet alle hvordan det gikk med henne. Jeg synes det er utrolig hvordan Harry står bak sin kone, og gjør det som må til (forlate og distansere seg) når det er familien/institusjonen kongefamilien som gjør henne syk og behandler henne dårlig. Uansett hvordan man vrir og vender på det så har de blitt behandlet dårlig av mediene og tydeligvis av kongefamilien. De er smarte folk, og de har ingenting å vinne på å lyve om dette. Alle som velger å stå frem mot urett har min støtte. Synes det er spesielt hvordan alle i etterkant reagerer på behandlingen av kvinner - som ved Diana, Britney, Paris osv, men når de står midt i det så skylder man på offeret. På tide å få huet ut av ræva og prøve å ta litt lærdom av historiene som har kommet frem i det siste, spør du meg. Vi får be Netflix lage en dokumentar, så kanskje verden får opp øynene. (Ja, jeg er oppgitt over verden nå.) Endret 8. mars 2021 av Megplussto 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thaila Skrevet 8. mars 2021 #152 Del Skrevet 8. mars 2021 baldrian skrev (13 minutter siden): Norsk presse har fortsatt noen grenser. Enkelte ting er kjent i mediamiljøet, men de skriver ikke om det. De mest tabloide britiske media er helt grenseløse. Den som virkelig fikk gjennomgå i sin tid, var daværende kommende kronprinsesse Sonja, selv om det da ikke fantes andre media enn trykksaker, radio og TV. Jeg tror nok Sonjas opplevelse de årene medvirket sterkt til at Mette Marit ble tatt så godt imot av sine kommende svigerforeldre, selv om hun hadde barn fra før, broket ungdomstid og en ustyrlig far. Dronningen kommer ikke til å bli 120 år, så det beste ville trolig vært om Charles, William, Harry, Camilla, Kate og Meghan hadde orket å vente noen få år og forsøkt å forandre kongehuset sammen. Alle disse har jo selv fått merke hvordan de stokk konservative reglene og systemene fra middelalderen nesten ødelegger de personene som må leve oppi dette "fangenskapet". Det er synd hvis dette ødelegger forholdet mellom William og Harry, de har en felles erfaringsbakgrunn de er helt alene om, og som de kunne brukt til å gi sine egne barn et bedre liv. Det er nettopp det, dette hår mest utover Harry. Meghan kan jo bare dra til USA igjen uten problem. Og jeg tror at Harry er ganske overbeskyttende for henne på grunn av hva som skjedde med moren, og tenker mer på henne enn seg selv. Men trist om dette vil komme mellom forholdet til brødrene. Han har den familien han har at the end of the day. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thaila Skrevet 8. mars 2021 #153 Del Skrevet 8. mars 2021 Megplussto skrev (8 minutter siden): Jeg tenker at de er fantastisk sterke som står frem. Diana valgte i stor grad å holde kjeft, og vi vet alle hvordan det gikk med henne. Jeg synes det er utrolig hvordan Harry står bak sin kone, og gjør det som må til (forlate og distansere seg) når det er familien/institusjonen kongefamilien som gjør henne syk og behandler henne dårlig. Uansett hvordan man vrir og vender på det så har de blitt behandlet dårlig av mediene og tydeligvis av kongefamilien. De er smarte folk, og de har ingenting å vinne på å lyve om dette. Alle som velger å stå frem mot urett har min støtte. Synes det er spesielt hvordan alle i etterkant reagerer på behandlingen av kvinner - som ved Diana, Britney, Paris osv, men når de står midt i det så skylder man på offeret. På tide å få huet ut av ræva og prøve å ta litt lærdom av historiene som har kommet frem i det siste, spør du meg. Vi får be Netflix lage en dokumentar, så kanskje verden får opp øynene. (Ja, jeg er oppgitt over verden nå.) Angivelig skal Diana ha innrømmet at hun har vært utro i ekteskapet med prinsen. Vet ikke om dette intervuet var 100% ekte eller journalisten fikset på det, men om det er sant så hvorfor? Hvorfor være en dramaqueen om du er en del av en sånn familie og utbrodere dette for pressen? Tenker bare at hvis man ikke kan respektere hierarkiet så ikke vær en del av det da. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 8. mars 2021 #154 Del Skrevet 8. mars 2021 deedee_ skrev (42 minutter siden): De stilte opp på intervjuet gratis, så de tjener ingenting på dette. Selvfølgelig vil de fortelle sin side av saken når de har vært utsatt for helt syke rykter og trakkassering av britiske tabloider. Hvorfor skulle de bare sitte å holde kjeft, egentlig? Det har vel allerede lekket ut at det er store pengesummer i spill her. Megan har overhodet ikke sittet stille og holdt kjeft. Hun har stilt opp i masse aviser. Hun vet veldig godt at hun får hele verden som tilskuere på et slikt intervju med Oprah og vet også veldig godt at nå kan hun velge å vrake i godt betalte intervju tilbud fremover. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 8. mars 2021 #155 Del Skrevet 8. mars 2021 Dette burde de spart den gamle dronningen for! Om de absolutt må bedrive offentlig skittentøyvask kunne de ventet til etter hennes død. Kongelige kan jo heller ikke, på den måten andre kan, forsvare seg mot det som blir sagt. Trist også at forholdet mellom brødrene sannsynligvis er ødelagt for alltid. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 8. mars 2021 #156 Del Skrevet 8. mars 2021 FruRosa skrev (1 minutt siden): Dette burde de spart den gamle dronningen for! Om de absolutt må bedrive offentlig skittentøyvask kunne de ventet til etter hennes død. Kongelige kan jo heller ikke, på den måten andre kan, forsvare seg mot det som blir sagt. Trist også at forholdet mellom brødrene sannsynligvis er ødelagt for alltid. Altså virker som en del mener folk skal holde kjeft for de gamle og at Megan burde forstå at sånn har kongehuset alltid vært. En annen ting er at en av få som kommer godt ut av dette er dronningen, hun er jo ikke problemet, det er hele strukturen som er avleggs. Hvorfor skal de vente? Elizabeth er ikke skrøpelig og tåler det her helt fint At alle vet kongehuset er sånn er ikke en god grunn til at det skal fortsette sånn. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joppeline Skrevet 8. mars 2021 #157 Del Skrevet 8. mars 2021 Skjønner ikke de som forsvarer behandlingen de har fått av både pressen og kongehuset med at «hun visste/burde visst hva hun gikk til». Det er da virkelig ikke greit likevel. Fantastisk at det endelig blir en oppvask i den suppen der. Å ha et rottent kongehus på topp kan umulig ha gode ringvirkninger for samfunnet. Og at det er gjennomrottent er det vel heller liten tvil om etter alle skandalene som har kommet til overflaten gjennom årene. Andrew-Epstein-skandalen er bare en latterlig graverende topp av et betydelig isfjell. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 8. mars 2021 #158 Del Skrevet 8. mars 2021 Joppeline skrev (3 minutter siden): Skjønner ikke de som forsvarer behandlingen de har fått av både pressen og kongehuset med at «hun visste/burde visst hva hun gikk til». Det er da virkelig ikke greit likevel. Fantastisk at det endelig blir en oppvask i den suppen der. Å ha et rottent kongehus på topp kan umulig ha gode ringvirkninger for samfunnet. Og at det er gjennomrottent er det vel heller liten tvil om etter alle skandalene som har kommet til overflaten gjennom årene. Andrew-Epstein-skandalen er bare en latterlig graverende topp av et betydelig isfjell. Er helt vilt å lese faktisk 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous33 Skrevet 8. mars 2021 #159 Del Skrevet 8. mars 2021 Forstår ikke hvorfor alle hater Meghan? Hadde det vært bedre om hun forsvant inn i den rigide, konservative kongefamilien? At hun holdt kjeft og bøyde hodet som Diana? Og Harry er ikke en stakkarslig gutt uten meninger og vilje. Han har følt seg fanget av kongefamilien, har hatet institusjonen og hvordan Diana ble behandlet av media. Å forlate kongefamilien ga ham frihet. Om dette hadde vært en film, hadde det vært en film om star-crossed lovers som trosser tradisjon, hvor kvinnen gir mannen en mulighet til å leve livet på hans premisser, og mannen støtter kvinnen mot hans rigide og nådeløse familie. Hver gang jeg ser klipp av de sammen, så er det tydelig hvor forelsket de er, hvor mye de respekterer hverandre og støtter hverandre. Folk sier hele tiden "blod er ikke tykkere enn vann. Familie er de man velger, ikke den familien man er født inn i". Men når Harry, med sin moderne, viljesterke kone, velger å skape og fokusere på familien han har valgt, så blir det ramaskrik og hat, og selvsagt er det kvinnen som har skylden, som har manipulert mannen. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 8. mars 2021 #160 Del Skrevet 8. mars 2021 Er nesten en viss ironi i disse uttalelsene fra folk på kvinnedagen 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå