Amatariel Skrevet 7. januar 2022 #261 Del Skrevet 7. januar 2022 Prøver2021 skrev (4 minutter siden): Det er akkurat det - det er en følelsesmessig konflikt!! Burde kanskje bare bestille ja. Har du fått dekket TUL etter MA? Eller gått privat? ☺️ Ja jeg har vært involvert i Medicus under prøvingen. Var de som skrev ut medisiner til meg og hadde UL av egg. Så da jeg ble gravid satt de opp en TUL-time. Har aldri betalt noe mer enn egenandel de gangene jeg har vært der, inkludert TUL. Nærmere fosterdiagnostikk rundt uke 13 har jeg fått henvist via fastlegen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 9. januar 2022 Forfatter #262 Del Skrevet 9. januar 2022 5+2 I går ble jeg overveldet av trøtthet. Til tross for mange timer med søvn om natten og rolig dag hjemme, måtte jeg sove på ettermiddagen. Jeg kjente også på perioder med kvalme og verking i korsryggen. Jeg ble ganske optimistisk på egne vegne og tenkte at jeg kunne teste etter 3+ i dag, til tross for at det ikke har gått en uke siden jeg fikk 2-3 enda. Jeg lovte meg selv at jeg ikke skulle stresse hvis jeg fikk 2-3, noe som selvfølgelig var tilfelle. Klarer ikke la være å tenke på det og kjenner jeg er irritert på meg selv for at jeg testet. Samtidig velger jeg å tenke at svangerskapet går bra frem til det motsatte er bevist. Erfaringen min er at 3+ på test ikke nødvendigvis indikerer at svangerskapet går bra. Jeg hadde 30.000 i HCG da jeg fikk påvist MA i uke 8, til tross for at fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 5. Jeg hadde sterk positiv test rett før jeg gikk til gynekologen og brystene var fortsatt ømme, så er vel egentlig bare TUL som kan bekrefte graviditeten. Leser også at det er mange som aldri får 3+ til tross for at de har langt over 3000 i HCG. Skal teste igjen tirsdag ettermiddag tenker jeg. Så lenge jeg ikke begynner å blø og symptomene fortsetter å øke, skal jeg prøve å tenke at dette kan gå bra. Har fortsatt ikke bestilt TUL. Det er en del tilbud der jeg bor, så tenker jeg venter med å bestille til jeg kjenner det er rett. Mulig jeg unnviker svaret, men er samtidig så i tvil om når jeg skal bestille. På den ene siden kunne jeg tenke meg å bestille når jeg er rundt uke 7-8 for å få klarhet i om det er et foster, om det ligger riktig og om hjertet banker. På den andre siden kunne jeg tenke meg å vente til uke 10-12 for å være mer sikker på at svaret jeg får er et godt utgangspunkt videre. Hvis jeg ser et bankende hjerte i uke 10, er sannsynligheten mindre for at jeg mister. Samtidig må jeg gå i 5 uker til å vente 🙈 Ikke lett. Jeg får kjenne etter og bestille hvis jeg merker at jeg trenger det 💫 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 9. januar 2022 #263 Del Skrevet 9. januar 2022 Veldig positivt at trøttheten har meldt ankomst da det var et STERKT sikkert tegn at ting var i orden hos meg, var at jeg mistet den sterke trøttheten og kvalmen over natten som gjorde meg bekymret, og fosteret ble målt til akkurat den dagen jeg mistet trøttheten og kvalmen. Så vil si at det lover veldig godt når trøtthet dukker opp, lover godt mot at ting er som det skal der inne 🥰 uff, skjønner du bekymrer deg når du ikke får 3+ som du ville, kan bekrefte at jeg er en av de som ALDRI fikk 3+ på digital når jeg gikk gravid med jenta mi, tok den da jeg var 5+3 og fikk 2-3, og fikk også 2-3 da jeg tok den en hel uke senere også😳 men alt var jo i skjønneste orden på TUL i uke 7, var sååå nervøs og sikker på at det hadde stoppet opp bare pga den clear bluen, men ultralyden viste det motsatte og jenta mi kom jo ut frisk å rask så🥰 da jeg var gravid sist så sluttet jeg å teste etter jeg fikk gravid 2-3 fordi jeg ville slippe unødvendig stress som første gangen! Skjønner det er vanskelig, men anbefaler det samme! Har og lest om mange flere som har opplevd det samme som meg med clear blue digital som og har vært hos legen å målt hcg og har hatt laangt over nivåer for at det skulle vist 3+! Så du må prøve å finne roen med det! Så tviler jeg sterkt på at du hadde fått flere symptomer som du nå har fått hvis ting ikke var som det skulle 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 9. januar 2022 #264 Del Skrevet 9. januar 2022 Du er nok akkurat i grenseland for 3+. Jeg gjorde det samme som deg - testet akkurat litt for tidlig og fikk 2-3. Såå irritert på meg selv 🙄 Så prøv igjen senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mallisa Skrevet 9. januar 2022 #265 Del Skrevet 9. januar 2022 Skjønner så alt for godt tankene dine ☹️ men symptomer er jo veldig lovende da! Og så lenge du ikke blør får du beholde håpet ❤️ krysser fingrene for at den lille holder seg fast 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 10. januar 2022 Forfatter #266 Del Skrevet 10. januar 2022 5+3 Da var jeg offisielt ferdig med testingen for denne gang! For en glede jeg kjente på da jeg så 3+ ❤️ HURRA!!! Jublet med meg selv i speilet 😂 Jeg vet jo at det ikke er ensbetydende med at det går bra, men føles bare så godt å se at det går fremover ✨ Nå har jeg lært at jeg bør vente minst en uke mellom hver testing. Testen i går har ikke skapt noe annet enn bekymring og dårlig søvn. Håper jeg får sove bedre i natt 😄 Jeg følte meg som en zombie på jobb i dag. Telte timer, noe jeg aldri har gjort tidligere. Trives egentlig veldig godt! Ingen tvil om at jeg føler meg trøttere for tiden, men det er kanskje ikke så rart når det skjer så mye i kroppen min ❤️ Jeg har bestilt videokonsultasjon med gynekolog til fredag for å drøfte veien videre. Spent på det! Takk for hyggelige meldinger dere legger igjen!! Setter så pris på det ❤️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrno Skrevet 10. januar 2022 #267 Del Skrevet 10. januar 2022 Så deilig med 3+! 🥳 Lurt med videokonsultasjon med gynekolog, blir spennende å høre hva du bestemmer det for angående TUL og veien videre 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alilja Skrevet 10. januar 2022 #268 Del Skrevet 10. januar 2022 Hurra for 3+ på testen! 🥳🥳 Deilig milepæl å komme forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Tusenfryd Skrevet 10. januar 2022 #269 Del Skrevet 10. januar 2022 Gratulerer så mye med 3+ 🥳 Det er en deilig følelse 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 10. januar 2022 #270 Del Skrevet 10. januar 2022 Hurra for maxing av test! Det er virkelig en deilig følelse 😊 Lykke til med konsultasjon på fredag, spent på å høre rapport fra den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 10. januar 2022 #271 Del Skrevet 10. januar 2022 Ååå, så hyggelig!! Hurra for 3+! 😄 Nå kan du legge vekk testene og begynne å se fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 11. januar 2022 #272 Del Skrevet 11. januar 2022 Se der ja! Så godt å få bekreftet så du slipper å gå å tenkte å bekymre deg for økningen 😄 unner deg så dette! ❤️ Var det i januar du egentlig skulle ha termin? Isåfall Veldig bra at du ble gravid før termindatoen var her isåfall!🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 11. januar 2022 #273 Del Skrevet 11. januar 2022 Så hyggelig! Satser på at dette går veien 🤞🏻☺️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 11. januar 2022 Forfatter #274 Del Skrevet 11. januar 2022 (endret) 5+4 I dag bestilte jeg TUL til neste fredag. Da er jeg 7+0. Føles vilt siden det er så tidlig, men har behov for å se om det er noe der og om det lever, særlig siden jeg trolig mistet rundt uke 5-6 sist gang. Orker ikke gå og tro at alt utvikler seg fint bare fordi dagene går, slik jeg gjorde sist. Jeg er klar over at det kan gå galt selv om hjertet banker i uke 7. Det er fortsatt stor risiko mellom uke 6-12, men hvis fosteret er der og lever, har vi hvertfall komme et hakk lengre. Det vil bli tøft uansett hvis det ender opp med at jeg mister. Tenker å ta TUL i uke 11/12 også (hvis det blir aktuelt). Jeg har bestemt meg for å avspasere neste fredag, i tilfelle jeg får dårlige nyheter. Formen begynner å bli dårlig. Er veldig sliten, så strever med å komme meg gjennom dagene på jobb. Det eneste jeg lengter etter er å legge meg på sofaen. Merker kvalme sporadisk. Håper selvfølgelig at dette er tegn på at det går bra, men det ligner symptomene jeg hadde sist. Det som var annerledes da var at jeg ble bedre i stedet for å bli dårligere i uke 7-8. Blir spennende å følge utviklingen!! ❤️ Hadde vært helt fantastisk hvis vi ble foreldre i september 💫 Endret 11. januar 2022 av Prøver2021 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 11. januar 2022 Forfatter #275 Del Skrevet 11. januar 2022 Love90 skrev (3 timer siden): Se der ja! Så godt å få bekreftet så du slipper å gå å tenkte å bekymre deg for økningen 😄 unner deg så dette! ❤️ Var det i januar du egentlig skulle ha termin? Isåfall Veldig bra at du ble gravid før termindatoen var her isåfall!🥰 Det stemmer. Terminen var 27. januar. Krysser fingrene for at det er vår tur nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 11. januar 2022 Forfatter #276 Del Skrevet 11. januar 2022 (endret) Yrno skrev (22 timer siden): Så deilig med 3+! 🥳 Lurt med videokonsultasjon med gynekolog, blir spennende å høre hva du bestemmer det for angående TUL og veien videre 🥰 Tusen takk for at du følger med! 🥰🥰 Endret 11. januar 2022 av Prøver2021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 11. januar 2022 Forfatter #277 Del Skrevet 11. januar 2022 Hjertespar skrev (41 minutter siden): Så hyggelig! Satser på at dette går veien 🤞🏻☺️❤️ Fiora skrev (20 timer siden): Ååå, så hyggelig!! Hurra for 3+! 😄 Nå kan du legge vekk testene og begynne å se fremover! Amatariel skrev (22 timer siden): Hurra for maxing av test! Det er virkelig en deilig følelse 😊 Lykke til med konsultasjon på fredag, spent på å høre rapport fra den. alilja skrev (22 timer siden): Hurra for 3+ på testen! 🥳🥳 Deilig milepæl å komme forbi. Frk. Tusenfryd skrev (22 timer siden): Gratulerer så mye med 3+ 🥳 Det er en deilig følelse 🥰 Tusen takk for at dere følger med og heier ❤️ Føles fint å dele tanker og følelser et sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alilja Skrevet 11. januar 2022 #278 Del Skrevet 11. januar 2022 Prøver2021 skrev (1 time siden): 5+4 I dag bestilte jeg TUL til neste fredag. Da er jeg 7+0. Føles vilt siden det er så tidlig, men har behov for å se om det er noe der og om det lever, særlig siden jeg trolig mistet rundt uke 5-6 sist gang. Orker ikke gå og tro at alt utvikler seg fint bare fordi dagene går, slik jeg gjorde sist. Jeg er klar over at det kan gå galt selv om hjertet banker i uke 7. Det er fortsatt stor risiko mellom uke 6-12, men hvis fosteret er der og lever, har vi hvertfall komme et hakk lengre. Det vil bli tøft uansett hvis det ender opp med at jeg mister. Tenker å ta TUL i uke 11/12 også (hvis det blir aktuelt). Formen begynner å bli dårlig. Er veldig sliten, så strever med å komme meg gjennom dagene på jobb. Det eneste jeg lengter etter er å legge meg på sofaen. Merker kvalme sporadisk. Håper selvfølgelig at dette er tegn på at det går bra, men det ligner symptomene jeg hadde sist. Det som var annerledes da var at jeg ble bedre i stedet for å bli dårligere i uke 7-8. Blir spennende å følge utviklingen!! ❤️ Hadde vært helt fantastisk hvis vi ble foreldre i september 💫 vi har samme tanker angående TUL. Jeg har også behov for å se at det er noe der, at dette er virkelig, og at det er noe levende der inne. kommer rett etter deg med TUL mandagen etter! synes ventetiden dit er fryktelig lang da🥵 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 11. januar 2022 Forfatter #279 Del Skrevet 11. januar 2022 alilja skrev (33 minutter siden): vi har samme tanker angående TUL. Jeg har også behov for å se at det er noe der, at dette er virkelig, og at det er noe levende der inne. kommer rett etter deg med TUL mandagen etter! synes ventetiden dit er fryktelig lang da🥵 Spennende! Ja, føles lenge til 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrno Skrevet 11. januar 2022 #280 Del Skrevet 11. januar 2022 Prøver2021 skrev (3 timer siden): 5+4 I dag bestilte jeg TUL til neste fredag. Da er jeg 7+0. Føles vilt siden det er så tidlig, men har behov for å se om det er noe der og om det lever, særlig siden jeg trolig mistet rundt uke 5-6 sist gang. Orker ikke gå og tro at alt utvikler seg fint bare fordi dagene går, slik jeg gjorde sist. Jeg er klar over at det kan gå galt selv om hjertet banker i uke 7. Det er fortsatt stor risiko mellom uke 6-12, men hvis fosteret er der og lever, har vi hvertfall komme et hakk lengre. Det vil bli tøft uansett hvis det ender opp med at jeg mister. Tenker å ta TUL i uke 11/12 også (hvis det blir aktuelt). Jeg har bestemt meg for å avspasere neste fredag, i tilfelle jeg får dårlige nyheter. Formen begynner å bli dårlig. Er veldig sliten, så strever med å komme meg gjennom dagene på jobb. Det eneste jeg lengter etter er å legge meg på sofaen. Merker kvalme sporadisk. Håper selvfølgelig at dette er tegn på at det går bra, men det ligner symptomene jeg hadde sist. Det som var annerledes da var at jeg ble bedre i stedet for å bli dårligere i uke 7-8. Blir spennende å følge utviklingen!! ❤️ Hadde vært helt fantastisk hvis vi ble foreldre i september 💫 Neste fredag er jo tross alt ikke lenge til! Tiden kommer garantert til å gå fort og sent på samme tid 😅 Krysser alt jeg har for at du ser en perfekt liten bønne med et bankende hjerte 🧡 Det er jo tross alt mye større sjanse for at det går bra enn dårlig 🥰 Blir veldig spennende å følge med fremover, men jeg har en god følelse altså 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå