Gå til innhold

Håp om en liten baby 🌟

Prøver2021

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Huff, har ikke ord😞 mange gode klemmer til deg!❤️ Å miste en gang er uretferdig men at man må oppleve det på nytt er så ordfattig! Dette er virkelig ikke rettferdig! Er lov å være nedfor en stund nå, og ta pause her ifra om det også er litt til hjelp! ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen ❤️ Dere er så gode og støttende. Det å gå gjennom disse tingene gjør ikke akkurat at ønsket blir noe mindre. Alle gode ting er tre - håper hvertfall det gjelder i vårt tilfelle 🥰 Vi skal klare det på et eller annet vis.

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så vondt ♥️ Sender deg en stor klem. 

Håper du har rett. Alle gode ting er tre :klemmer: Bra du har tatt litt fri fra jobb. Ta vare på deg selv, er sikker på at det blir deres tur snart. JM sa jo livmor og plommesekken var fine. Så kroppen din kan denne jobben, gjelder bare å få lagt det riktige gullegget ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (10 minutter siden):

Hvordan går det med deg? ♥️

Takk som spør ❤️ Det går opp og ned. På den ene siden er det en lettelse at kroppen ordner opp selv. Det å ta medisinsk abort som jeg gjorde sist var mer krevende. Kanskje også fordi det var første gang? De verste smertene har gitt seg, men blør fortsatt hver dag. Sist blødde jeg i en uke, så regner med det fortsetter over helgen. Jeg blir gradvis mer meg selv igjen. Er trist at det ikke gikk, men samtidig godt å få energi og motivasjon tilbake. Det føles på en måte som en «ny» start. På den andre siden er det krevende. Jeg er veldig redd for at det er noe galt med oss siden det har skjedd to ganger på rad. Første gangen tenkte jeg «det skjer for de aller fleste». Denne gangen er ikke det like lett. Er veldig i tvil om hvordan jeg vil gå frem videre. På den ene siden hadde det vært deilig å bestemme seg for å prøve en gang til uten å søke hjelp. Vi har jo blitt gravide naturlig to ganger på et år. Det vil kanskje stresse oss mindre og vi vil potensielt kunne lene oss på at det var flaks/uflaks som de fleste fagfolk hevder. På den andre siden hadde det vært interessant å ta kontakt med en privat gynekolog for å ta blodprøver og lignende. Vi får sannsynligvis ikke hjelp fra det offentlige før det har skjedd tre ganger på rad. Det er farlig å begynne og lese på nettet merker jeg. Da konkluderer jeg raskt med dårlig eggkvalitet, eventuelt sædkvalitet, og mister håpet. Vi snakker av og til om IVF, men tror ingen av oss føler oss klare for det enda. Vi er også i tvil om vi skal sette i gang prøvingen med en gang eller vente en måned slik de anbefaler. 

Skal ta siste blodprøve i dag, men antar at det er en spontanabort grunnet kombinasjonen av blødninger og kraftige smerter. Har fortalt det til foreldrene mine. De har vært en stor støtte ❤️ Har også fortalt det til et par venninner. Merker jeg skammer meg over at vi ikke klarer det som virker så enkelt for andre…. Skam, kombinert med sorg og redsel, er ganske vondt å kjenne på. Jeg tror hvertfall det blir viktig med tett oppfølging hvis jeg skulle bli gravid igjen. Da skal jeg ta tidlig ultralyd for jeg er i tvil om hjertet i det hele tatt begynner å slå. Mistenker at utviklingen stanser tidlig. Kanskje det ville hjulpet med blodfortynnende? 

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå dette var veldig trist å klikke seg inn til kjære deg 😢 :troest:

Jeg vet så veldig godt hvordan du har det nå. Spesielt de tankene om det aldri skal gå. Man får dem når man mister flere ganger. Jeg kan ikke si annet til deg enn det jeg har blitt fortalt selv så mange ganger: nesten alle tidlige aborter er uflaks. 20% av alle svangerskap går til grunne, så det er ikke uvanlig at det er noen avvik og da er det naturens måte å rydde opp på. Høres brutalt ut... men kanskje det hjelper litt å vite at det bare er uflaks? Jeg mistet jo 3 ganger på ett år, så vet at det er vanskelig å tro på. Men da jeg fikk positiv test for fjerde gang det året så holdt den. Så det går som oftest til slutt. Bare ikke gi opp :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 timer siden):

Åå dette var veldig trist å klikke seg inn til kjære deg 😢 :troest:

Jeg vet så veldig godt hvordan du har det nå. Spesielt de tankene om det aldri skal gå. Man får dem når man mister flere ganger. Jeg kan ikke si annet til deg enn det jeg har blitt fortalt selv så mange ganger: nesten alle tidlige aborter er uflaks. 20% av alle svangerskap går til grunne, så det er ikke uvanlig at det er noen avvik og da er det naturens måte å rydde opp på. Høres brutalt ut... men kanskje det hjelper litt å vite at det bare er uflaks? Jeg mistet jo 3 ganger på ett år, så vet at det er vanskelig å tro på. Men da jeg fikk positiv test for fjerde gang det året så holdt den. Så det går som oftest til slutt. Bare ikke gi opp :hug:

Takk for at du sier det. Vi skal ikke gi opp! 🥰 Ble det satt i gang noen tiltak da du mistet? Medisiner eller lignende? Håper forresten du koser deg med den lille prinsessa di! Så stas at hun er her ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (2 minutter siden):

Takk for at du sier det. Vi skal ikke gi opp! 🥰 Ble det satt i gang noen tiltak da du mistet? Medisiner eller lignende? Håper forresten du koser deg med den lille prinsessa di! Så stas at hun er her ❤️

Da jeg hadde mistet tre ganger startet vi på en utredning. Selv om abortene var av ulik sort og legene sa det var tilfeller av uflaks. Men ville jo likevel sjekke... Så ble noen blodprøver og analyser der vi fikk beskjed om at det ikke var noe genetisk feil med oss. 

Men ba også om ovitrelle og progesteronstøtte da jeg følte jeg trengte det (to av abortene var tidlig SA), og det fikk jeg. Ble gravid igjen på første syklus etter SA (da den tredje aborten på 1 år) og den spiren holdt! Noe jeg ikke tror hadde skjedd om jeg ikke fikk den medisinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (Akkurat nå):

Da jeg hadde mistet tre ganger startet vi på en utredning. Selv om abortene var av ulik sort og legene sa det var tilfeller av uflaks. Men ville jo likevel sjekke... Så ble noen blodprøver og analyser der vi fikk beskjed om at det ikke var noe genetisk feil med oss. 

Men ba også om ovitrelle og progesteronstøtte da jeg følte jeg trengte det (to av abortene var tidlig SA), og det fikk jeg. Ble gravid igjen på første syklus etter SA (da den tredje aborten på 1 år) og den spiren holdt! Noe jeg ikke tror hadde skjedd om jeg ikke fikk den medisinen. 

Skjønner! Ventet dere en måned eller kjørte dere bare på rett etter SA? Er så i tvil om hva vi bør gjøre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var spontanaborten bekreftet. HCG verdien har gått fra 7300 til 1300 på to dager. Virker sikkert rart, men jeg er så lettet og glad for det. Når det først skulle skje, er jeg så takknemlig for at kroppen ordner opp selv. Føler meg allerede som meg selv igjen. Prøver å tenke optimistisk! Vi er fortsatt i tvil om vi skal vente en syklus, slik vi har blitt anbefalt, eller kjøre på. Må prøve å ha fokus på at jeg klarer å bli gravid (har faktisk klart det to ganger på et år, egentlig tre om jeg regner med en kjapp streifer) og håpe at det blir vår tur snart!! ❤️ Denne helgen skal jeg kose meg med ost, vin, spekeskinke, lakris og lignende. Må tross alt nyte det jeg kan, selv om jeg ville valgt å være gravid anytime 

Endret av Prøver2021
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Prøver2021 said:

Da var spontanaborten bekreftet. HCG verdien har gått fra 7300 til 1300 på to dager. Virker sikkert rart, men jeg er så lettet og glad for det. Når det først skulle skje, er jeg så takknemlig for at kroppen ordner opp selv. Føler meg allerede som meg selv igjen. Prøver å tenke optimistisk! Vi er fortsatt i tvil om vi skal vente en syklus, slik vi har blitt anbefalt, eller kjøre på. Må prøve å ha fokus på at jeg klarer å bli gravid (har faktisk klart det to ganger på et år, egentlig tre om jeg regner med en kjapp streifer) og håpe at det blir vår tur snart!! ❤️ Denne helgen skal jeg kose meg med ost, vin, spekeskinke, lakris og lignende. Må tross alt nyte det jeg kan, selv om jeg ville valgt å være gravid anytime 

Godt å se at du ser lyst på at det kommer til å bli deres tur ❤️ Du har jo hekt rett i alt du sier, også gjelder det å vente på det riktige lille gullegget!

Ost, vin, spekeskinke og alle de forbudte frukter hørtes helt fantastisk ut! Kos dere maks i helgen og se på dette som en ny start ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beundrer mote ditt opp i det tøffe❤️ Du er en tøffing! Veldig trist at det endte sånn! Men som du skriver så har du blitt gravid 3 ganger så du blir jo gravid, og har hatt max uflax! De sier vel at man helst skal hoppe over en syklus men har lest litt på nettet etter jeg mistet, så er det vel egentlig dumt å hoppe over når det er en SA da jeg har hørt at man er max fruktbar den første prøve mnd etter SA. Er noe annet med MA, ikke like fruktbar etter da. Så sånn sett når det først skjedde, bra det ikke ble en MA og at det kom av seg selv for da blir du mest sannsynlig lettere gravid igjen også🥰 sender deg mange gode klemmer, å kos deg med alt du ikke kunne kost deg med som gravid❤️❤️ Har troen på at din tur er rett rundt hjørnet❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...