Gå til innhold

Wit sin vei til bedre helse

Wit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Luka_S skrev (3 minutter siden):

Nedgang er nedgang, synes du er kjempeflink jeg! Tenk, snart har du gått ned 30 kg! :)

Takk :) Ja, det nærmer seg 30 kilo nå. Hadde håpet å være der innen utgangen av november, men får bare smøre meg med tålmodighet (som jeg ikke har 😂)

Jeg er bare 10,2 kilo unna det som er min "sluttvekt" i dette prosjektet, så jeg blir litt ekstra utålmodig for å komme meg fort dit ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nok en helg over, og denne helgen har det ikke akkurat vært mye slanking 😉 Lørdag var jeg i byen på hotellovernatting med god mat, god drikke og hyggelig selskap. Dette har vært planlagt en stund, så jeg har gledet meg mye til dette. Spiste cheeseburger for første gang siden februar, og det smakte faktisk veldig godt 🤪 Men, det blir nok en stund nå til neste gang.

Om denne uka ikke blir som jeg ønsker mtp. vektnedgang, så hadde jeg ihvertfall en koselig helg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo en kjempefin og jevn nedgang. Ikke en eneste uke med oppgang? Super innsats, du har all grunn til å være fornøyd selv om jeg forstår veldig godt det med at tålmodigheten ikke alltid er enig :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kepaløk skrev (17 timer siden):

Du har jo en kjempefin og jevn nedgang. Ikke en eneste uke med oppgang? Super innsats, du har all grunn til å være fornøyd selv om jeg forstår veldig godt det med at tålmodigheten ikke alltid er enig :ler2:

Takk 😊 Hadde en uke i oktober med opp litt, men ellers er det riktig at jeg bare har gått ned :) Og tålmodigheten min er ikke verdens beste 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har det vært mye jobbing. Har mye som skal leveres, og jeg blir sliten. Det har ikke vært noen turer ut heller siden jeg har vært sliten og det har vært regn og grått. Må snart få tatt meg litt sammen igjen og komme meg i gang. Starte opp igjen med turer i første omgang, og så er faktisk tanken å gjøre det om til enkelte joggeturer. Rett og slett kjenne kroppen virker igjen 😊

I morgen har jeg faktisk fri fra jobb, og jeg og mannen skal få handlet litt julegaver. Gleder meg til en rolig dag og litt lenger helg. 

I tillegg har mamma blitt alvorlig syk, så dette tar mye av energien min i hverdagen. Heldigvis lar jeg ikke dette gjøre noe med matinntaket. Holder meg fortsatt borte fra snacks og godteri og fråtsing i mat. Noe av grunnen til det er kanskje at jeg er redd for flere gallesteinsanfall også 😉 Skal på ultralyd for å sjekke dette på mandag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist å høre om din mor. vil du dele hva det er? ❤️ Mistet mamma for 6 år siden, og jeg synes du er utrolig god som klarer å ikke spise følelsene dine 🙌

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bokdamen takk ❤ Vil ikke gå så mye i detalj, men kan si at det er en form for uhelbredelig kreft. Så får vi se hvordan hun responderer på behandling. Det er avgjørende for hvor lenge vi har henne.

Mistet faren min for nesten 2 år siden, og så kom pandemien. Så hun skulle liksom starte å leve igjen nå med reising og andre ting hun elsker. Sånn blir det kanskje ikke.

Nei, spising VET jeg jo at ikke hjelper, så jeg har bestemt meg for å ikke bruke det som "medisin". Men det tapper meg litt for energi når det gjelder trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (11 minutter siden):

@Bokdamen takk ❤ Vil ikke gå så mye i detalj, men kan si at det er en form for uhelbredelig kreft. Så får vi se hvordan hun responderer på behandling. Det er avgjørende for hvor lenge vi har henne.

Mistet faren min for nesten 2 år siden, og så kom pandemien. Så hun skulle liksom starte å leve igjen nå med reising og andre ting hun elsker. Sånn blir det kanskje ikke.

Nei, spising VET jeg jo at ikke hjelper, så jeg har bestemt meg for å ikke bruke det som "medisin". Men det tapper meg litt for energi når det gjelder trening.

Veldig vondt å høre. Mamma levde i 5,5 år etter det som var en veldig alvorlig diagnose, og hun utnyttet de årene til det aller fulleste! Håper dere får flere gode år sammen ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg, @Wit ❤️ Stå på! Som du sier så hjelper det nok ikke å "spise" følelsene sine, men håper likevel at du er litt ekstra god mot deg selv. Tror det alltid vil komme opp- og nedturer i livet som vi ikke kan planlegge, og jeg tror at en balansert livsstil også innebærer å vite når man skal gi seg selv litt ekstra pusterom uten at man nødvendigvis gir slipp på alle rutiner. Håper du får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går litt opp og ned ;) Som forventet denne uka ble det ikke nedgang, men heller ikke mye opp. MEN, tok det igjen i helga med 2 fine lange skogsturer, så håper jeg på en bedre uke denne uka 🙂

10.02.2021 - 112,9 kg.
19.02.2021 - 111,3 kg. 
24.02.2021 - 110,5 kg.

03.03.2021 - 110,1 kg. 
11.03.2021 - 108,1 kg. 
16.03.2021 - 107,3 kg. 
06.04.2021 - 104,9 kg. 
11.04.2021 - 103,0 kg
20.04.2021 - 102,4 kg
28.04.2021 - 100,9 kg
21.05.2021 - 99,2 kg
28.05.2021 - 98,1 kg
04.06.2021 - 96,6 kg
11.06.2021 - 96,2 kg
18.06.2021 - 95,4 kg
25.06.2021 - 94,5 kg
02.07.2021 - 93,4 kg
09.07.2021 - 93,4 kg
13.08.2021 - 92,7 kg
20.08.2021 - 91,9 kg
27.08.2021 - 90,5 kg
03.09.2021 - 90,5 kg
17.09.2021 - 90,0 kg
24.09.2021 - 89,9 kg
01.10.2021 - 88,9 kg
15.10.2021 - 86,9 kg
22.10.2021 - 87,3 kg
29.10.2021 - 86,6 kg
05.11.2021 - 85,4 kg
12.11.2021 - 85,2 kg
19.11.2021 - 85,4 kg

Totalt ned så langt 27,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (På 20.11.2021 den 9.48):

Stor klem til deg, @Wit ❤️ Stå på! Som du sier så hjelper det nok ikke å "spise" følelsene sine, men håper likevel at du er litt ekstra god mot deg selv. Tror det alltid vil komme opp- og nedturer i livet som vi ikke kan planlegge, og jeg tror at en balansert livsstil også innebærer å vite når man skal gi seg selv litt ekstra pusterom uten at man nødvendigvis gir slipp på alle rutiner. Håper du får en fin helg!

Tusen takk @KaBom ❤Det går greit. Har hatt en avslappende helg med to fine skogsturer. Søndag endte turen på over 11 km i fint vær, så jeg har fått ladet batteriene. Jeg får jo ikke gjort noe med sykdommen til mamma uansett, så her må vi bare vente og se hva som skjer.

Nå starter en ny uke, med målsetning om å komme under disse 85 kg. I dag skal jeg til ultralyd av galleblæra, så får vi se hva de finner der ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :) Nå er jeg ferdig med ultralyd, og de fant flere stener i galleblæra. Da vet jeg ihvertfall hva det der. Legen min må nå henvise meg til operasjon for å få disse ut. Heldigvis lå de ikke farlig til pr. nå, og det var ingenting som tydet på infeksjon. Det er bra ihvertfall 👍

Da er det bare å fortsette som før, og avvente en operasjon etterhvert. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ser ut til å bli forholdsvis bra vektmessig. Jeg lurer meg jo innom vekta ganske ofte, og kjenner nå kroppen min og vet hvordan den fungerer gjennom uka. Så jeg HÅPER virkelig jeg passerer målet mitt til jul med å komme under 85 kilo denne uka.

Jeg spiser nå "det jeg skal" og holder til litt mer aktivitet gjennom dagen (med unntak av i dag på hjemmekontor ;) ). Skal prøve å komme meg ut på noen flere turer også gjennom uka, men dette blir nok ikke i skogen, for jeg er innmari mørkeredd og tør ikke gå med hodelykt 🤪 Da får det heller blir turer opp og ned bakker i nærområdet her.

Ønsker alle en fin uke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! Håper du når målet ditt! :)
Jeg har også sneket på vekta, og jeg tror ikke det blir noe særlig bra nedgang denne uka. Men får heller ta det igjen senere, er litt travelt med jobb og fritidsaktiviteter for tiden, så kjenner at det glipper litt på å være streng i matveien. Men jeg har fått gjennomført de treningsøktene jeg har bestemt meg for, da, og det får være bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...