Gå til innhold

Har jeg grunn til å bli lei meg og reagere slik imot min venninne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

må presisere at det er over år, ikke kun mnd før covid

Anonymkode: d81da...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. du var ekstremt passiv-agressiv i svaret til din venninne. Hun har helt rett i at slike ufine toner ikke inngår i et vennskap. det inngår ikke i noen form for sivilisert kommunikasjon. Vil du si noe? Ok. Men ha folkeskikk nok til å si det ordentlig.

For at du skal få et eksempel er høflighet: "jeg ville blitt veldig glad om vi kunne møtes nå selv om det er korona" eller "jeg kunne ønske at du bad med meg på noe, gjerne sammen med de andre du treffer i denne tiden". Ditt svar er bare ufint. 

2. Det er ikke din venninnes ansvar eller hennes feil at du har valgt å ikke skaffe deg andre venner. Å sysselsette eller sosialisere deg er ditt ansvar. Hun er din venninne, ikke din sosialarbeider eller støttekontakt. Hun har null forpliktelser retning deg. Hun står, selvsagt, helt fritt til å velge seg 3 nære venner hun møter under korona, og dermed utelate deg. Du kunne ha valgt å skaffe deg din egen gjeng.

3. Nå har du fått en brutal oppvekker. Neste gang noen skjer trenger du en flokk. Så sett deg ned og legg en plan for å skape flokken din heller enn å bruke energi på å være furt fordi din venninne har skapt sin flokk. 

Anonymkode: b209c...0df

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

1. du var ekstremt passiv-agressiv i svaret til din venninne. Hun har helt rett i at slike ufine toner ikke inngår i et vennskap. det inngår ikke i noen form for sivilisert kommunikasjon. Vil du si noe? Ok. Men ha folkeskikk nok til å si det ordentlig.

For at du skal få et eksempel er høflighet: "jeg ville blitt veldig glad om vi kunne møtes nå selv om det er korona" eller "jeg kunne ønske at du bad med meg på noe, gjerne sammen med de andre du treffer i denne tiden". Ditt svar er bare ufint. 

2. Det er ikke din venninnes ansvar eller hennes feil at du har valgt å ikke skaffe deg andre venner. Å sysselsette eller sosialisere deg er ditt ansvar. Hun er din venninne, ikke din sosialarbeider eller støttekontakt. Hun har null forpliktelser retning deg. Hun står, selvsagt, helt fritt til å velge seg 3 nære venner hun møter under korona, og dermed utelate deg. Du kunne ha valgt å skaffe deg din egen gjeng.

3. Nå har du fått en brutal oppvekker. Neste gang noen skjer trenger du en flokk. Så sett deg ned og legg en plan for å skape flokken din heller enn å bruke energi på å være furt fordi din venninne har skapt sin flokk. 

Anonymkode: b209c...0df

Du syns ikke hun er ufin som lar "bestevennen sin" uten kohort sitte hjemme alene å se på private snaps om hvor gøy hun har det? 

Jeg er bare et menneske da, det er ikke alltid jeg klarer å være like sivilisert.

Anonymkode: 71219...31d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere bor i forskjellige byer og at de hun treffer er studievenner, som det kan være ekstra nyttig og viktig å treffes når så mye av undervisning er digital høres for meg ut som to gode forklaringer på hvorfor hun prioriterer som hun gjør. Flere av mine nære venner har barn - at de prioriterer nærkontakter som er viktige for barna har ikke noe med vårt vennskap å gjøre, det handler om at man må gjøre en helhetsvurdering når ting er som de er. Hva jeg (ikke) har av andre kontakter er ikke deres ansvar.

Svaret ditt var veldig passiv-aggressivt - jeg hadde gått rett i forsvar om jeg hadde fått en sånn melding. Det er fullt lovlig å bli lei seg og å ta det opp med den det gjelder, men det finnes bedre og mer konstruktive måter å gjøre det på (og å klage både over at du ikke hører noe fra henne og på at hun sender private snaps er jo litt selvmotsigende...).

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var flott at du turte å sende en slik melding og står litt opp for deg selv. Det eneste som kan virke litt krasst er nok siste setning i meldingen  Den hadde jeg nok droppet selv. Kanskje er det det hun reagerer på? Uansett virker hun ikke til å være stort å samle på.  Hvis du som nærmest vennine blir utelatt og skjøvet vekk, er det forferdelig vondt. Jeg kjenner godt til det ( før corona) og det er en grunn til at jeg omtaler henne som tidligere vennine. Hun prioriterer andre konsekvent foran andre,   lyver om hvor hun er (hjembyen) , avlyser/endrer avtaler for å slippe å møte meg,  men istedet kan treffe de kule folka. Hvis hun noen gang angrer seg, vil jeg ikke akkurat stå der med åpne armer 

Anonymkode: 693ff...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Du syns ikke hun er ufin som lar "bestevennen sin" uten kohort sitte hjemme alene å se på private snaps om hvor gøy hun har det? 

Jeg er bare et menneske da, det er ikke alltid jeg klarer å være like sivilisert.

Anonymkode: 71219...31d

Det er ikke hennes ansvar at du sitter alene uten kohort, og hun er heller ikke ufin mot deg fordi hun har det bra og er aktiv på sosiale medier.

Du får slette henne fra snap, hvis du ikke orker å se at andre har et liv.

I stedet for å klage over andre, hva med å se på hva du kan gjøre for deg selv?

Anonymkode: cb2d2...dad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hvorfor kan aldri kg folk ta det ts skriver som det det er. Jeg sier jo at det er de 3 siste månedene det har vært sånn. Og nøyaktig hva som har gjort det sånn føler jeg ikke for å dele med kg. Men det er mye at jeg har blitt alene oppi en situasjon som ikke er lett å stå i alene. Hvorfor skal man gidde å synse og være så detektiv? Jeg sier at dette har vært de siste 3 mnd, en slags livskrise. Hun har ikke visst at jeg har tatt det så dårlig. Jeg sliter ikke psykisk til vanlig!!! Kan du/dere gi dere med dette synseret nå? 

Anonymkode: 71219...31d

Ærlig talt, vi alle har livskrise vi må igjennom! Pandemi eller ikke! Grunnen til hun ikke har visst er fordi du selv sitter destruktiv hjemme og offer rolle gjør deg selv! Og siden hun har sagt beklager er det jo greit. Du skriver du har stått i en situasjon alene du ikke ville?! Ingen av oss har villet dette her! Det er kjipt, men sånn har det vært og sånn er det enda. Du bør faktisk få ut fingeren og skaffe deg et større nettverk. Og ikke legge ditt på alle andre...! 

Anonymkode: 154b9...c3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke svare mer. Jeg blir dårlig av all den kjeften. Kall meg hva dere vil, men jeg må skåne meg selv å gå ut herfra. Helt greit med konstruktiv kritikk, men mange av dere regelrett kjefter og er fryktelig ufine.  Dere kan bare fortsette å holde på her, men jeg gir ikke noe mere svar. 

Anonymkode: 71219...31d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du syns ikke hun er ufin som lar "bestevennen sin" uten kohort sitte hjemme alene å se på private snaps om hvor gøy hun har det? 

Jeg er bare et menneske da, det er ikke alltid jeg klarer å være like sivilisert.

Anonymkode: 71219...31d

Huff...Stakkars. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

^ eneste jeg lurte på var om reaksjonen min gog det jeg skrev til henne var teit. Jeg trenger ikke noe leksjon på hvor vidt vi er nære eller ikke, eller hvor vidt jeg er slitsom eller ikke til vanlig. For det har jeg jo oversikten over selv. - ts

Anonymkode: 71219...31d

Synes reaksjonen din var perfekt. Fikk henne sikkert til å tenke og nå vet du hva slags dårlig venninne hun egentlig er. Hva skal du med en slik dritt?

Anonymkode: 2e893...851

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

1. du var ekstremt passiv-agressiv i svaret til din venninne. Hun har helt rett i at slike ufine toner ikke inngår i et vennskap. det inngår ikke i noen form for sivilisert kommunikasjon. Vil du si noe? Ok. Men ha folkeskikk nok til å si det ordentlig.

For at du skal få et eksempel er høflighet: "jeg ville blitt veldig glad om vi kunne møtes nå selv om det er korona" eller "jeg kunne ønske at du bad med meg på noe, gjerne sammen med de andre du treffer i denne tiden". Ditt svar er bare ufint. 

2. Det er ikke din venninnes ansvar eller hennes feil at du har valgt å ikke skaffe deg andre venner. Å sysselsette eller sosialisere deg er ditt ansvar. Hun er din venninne, ikke din sosialarbeider eller støttekontakt. Hun har null forpliktelser retning deg. Hun står, selvsagt, helt fritt til å velge seg 3 nære venner hun møter under korona, og dermed utelate deg. Du kunne ha valgt å skaffe deg din egen gjeng.

3. Nå har du fått en brutal oppvekker. Neste gang noen skjer trenger du en flokk. Så sett deg ned og legg en plan for å skape flokken din heller enn å bruke energi på å være furt fordi din venninne har skapt sin flokk. 

Anonymkode: b209c...0df

Nei, TS var ÆRLIG, noe som burde være i flere vennskap så ikke alt er så falskt og overfladisk. 

Anonymkode: 2e893...851

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Nei, TS var ÆRLIG, noe som burde være i flere vennskap så ikke alt er så falskt og overfladisk. 

Anonymkode: 2e893...851

Nei, den meldingen var helt klart passiv aggressiv. Vet du hva ærlighet er og hvordan man kommuniserer det?

Anonymkode: 89ba3...4cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.3.2021 den 21.23):

Jeg høres akkurat ut som din venninne 🤔 Jeg kan skjønne hennes side, jeg blir helt deprimert av alt dramaet og følelses praten konstant. Jeg blir direkte deppa når hu ringer, for alt er bare feil og trist hele tiden. Hennes holdning suger energi ut av meg, og særlig i disse korona tider hvor det er vanskeligere å holde motet oppe fra før av. 

Hun kan finne på å sende meg meldinger for å få meg til å føle meg dårlig, litt sånn du er dårlig venn for du har ikke holdt kontakten, vet du at dette skjedde meg?? Nei det vet du ikke, fordi du har ikke ringt. Åja, så du møtte en på onsdag? Jeg satt hjemme alene jeg. Fint for deg! Jeg hater livet mitt! Ha en fin dag! 

Men for alt jeg vet, siden jeg ikke vet så mye om din situasjon enn det som står her, så kan det jo være helt annerledes 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 54223...787

Sorry men sånn holdning du utviser her virker ikke litt egoistisk på meg. Man ønsker kun å være en venn når ting er positivt for vennene dine? Litt inntrykket man får. De fleste blir påvirket og lei seg når gode venner sliter men det er en del av «vennskapspakka» i mine øyne. Men ekte venner som er med deg gjennom tykt og tynt og gode og vanskelige tider hat jeg skjønt er mangelvare blant det man kaller «venner». 
 

jeg kan klart fortså at man blir sliten av å ha negativ energi rundt seg hele tiden og har selv erfart hvor sliten man blir av venner som KUN er negative og sure, men hvor har ts skrevet at hun kun er slik? 😂Dette er KG i rt nøtteskall: person skriver at hun ikke hører fra venninnen sin overhodet, skriver ikke at hun har klaget masse til venninne (?) i tide og utide den siste tiden, eller bre hatt masse «følelsesprat» rundt seg selv, kg svarer: huff sånne mennesker som deg virker så utrolig masete og slitsomme, ikke rart venninnen din skygger banen hvis alt fra deg er negativt og du er plagsom..Jeg orker heller ikke folk som suger ut all min energi».. osv osv osv. 

tror folk seriøst dette hjelper ts sin situasjon? Ja alle har det vanskelig nå, men da syns jeg faktisk det er litt på sin plass å vise ekstra omsorg for venner og familie som sliter ekstra under dette.. jeg har en bestevenn som sliter mer enn meg i det her og jeg blir drit sliten av alt det negative, og selvfølgelig kan det bli for mye av det og da sier man tilslutt ifra på en ok måte. men i det store og det hele prøver jeg jo å være en god venn! 
 

skjønner ikke hvordan man kan kalle seg en venn om man bare gidder å være der når en person har det bra.. og overhodet ikke skjønner at å få snaps av sosiale ting hele tiden der man ikke er inkludert kan føles kjipt. Og nå snakker jeg ikke om deg men er nok av folk som ikke eier sosiale antenner som bare pøser ut med slike oppdateringer 20 ganger per dag. Sånt suger nemlig ut MIN energi og av den grunn holde jeg meg unna det meste av SoMe.
 

kankje venninna di skriver slikt til deg fordi hun er lei av å aldri høre noe fra deg eller få noe spørsmål om hvordan det går?...sånt kommer jo fra er sted.. enig i at slike meldinger er slitsomme og barnslige og skjønner om man overser dem om man faktisk er uenig og mener man er en god venn.. men man kan også kanskje gå i seg selv og spørre hvorfor man får slike meldinger.

 

Endret av ukjentjente
Feilformulering
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 1.37):

Det har blitt avklart og vi har blitt "venner igjen" Hun visste jeg var alene, men ikke at jeg slet fortiden, det har jeg ikke sagt noe om før nå. 

Men ja, vi bor i forskjellige byer og kohorten hennes er mye større enn noen få stk. Etter hva jeg kan huske av folk nå så omgåes hun vel rundt 15-20 mennesker på fritiden. Men de bor i samme by som henne. 

Jeg bare skjønner ikke at det skulle være noe problem å ta en skitur eller gå tur ute f.eks med avstand. Eller i det minste å ringe meg. Ikke vente en hel måned. Men hun er veldig opptatt med skole og jobb også. 

Men det er uansett avklart at hun ikke har ment det sånn og at hun absolutt ikke vil miste meg som venn. Jeg vet hun ikke ville løyet om det. Hadde hun ikke villet vært venn med meg hadde hun vært klar på det. 

Det er ihvertfall i orden nå. Gidder ikke dvele noe mer på det. 

Anonymkode: 71219...31d

Det høres veldig lurt ut å ikke dvele noe mer rundt det. Det kan være alskens grunner til at dere ikke har hatt mer kontakt, og det kommer ikke noe godt ut av å spekulere mer i det. Du vet nå hvor du har henne, og stol på det. 

God bedring. Jeg har også vært der jeg må ha kontaktet legevakt samt blitt innlagt. Det er ikke noe særlig. 

Anonymkode: 699cb...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/5/2021 at 9:18 PM, AnonymBruker said:

Nei, den meldingen var helt klart passiv aggressiv. Vet du hva ærlighet er og hvordan man kommuniserer det?

Anonymkode: 89ba3...4cf

Nei, dem meldingen var helt fin. Tåler man ikke slik melding fra en venn er man ikke venn.

Anonymkode: 98622...703

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...