Gå til innhold

Savner du å snakke med folk på fasttelefon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva er forskjellen på denne, og en mobiltelefon? bare av nysgjerrighet. 

Anonymkode: d2e1b...b9f

Mye bedre lyd, den ligger bedre i hånden også. 

Anonymkode: ac4a0...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner det litt! Alltid likt fast telefoner..  husker da jeg fikk kontoret mitt sist.. var så fornøyd med innlagt telefon, følte meg nesten litt important.. haha! Ja jeg er i slutten av 30 årene altså. En barnslig men morsom greie jeg har..

Anonymkode: 39821...4e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner fasttelefon fordi da kunne ikke folk bli sure når jeg ikke tar telefonen eller ikke er tilgjengelig. Jeg ønsker ikke å være tilgjengelig hele dagen, hver dag, jeg har andre og bedre ting å gjøre.

Anonymkode: 269d8...fac

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Mye bedre lyd, den ligger bedre i hånden også. 

Anonymkode: ac4a0...609

Har aldri mobilen i handen for samtaler, mobiltelefonen er ikke laget for det, verken ergometrisk, eller mtp lyd. Bruk airpods, og lyden er som om man er i samme rom. 

Anonymkode: d2e1b...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner å kunne la være å svare uten at folk straks sender melding for å spørre hvorfor, hvor er du, er du utro?

(ok, den siste er det bare kg'ere som ville kommet med, da)

Men kort sagt, det at det ikke ble forventet at man alltid var tilgjengelig. 

Anonymkode: d5cb1...4b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har aldri mobilen i handen for samtaler, mobiltelefonen er ikke laget for det, verken ergometrisk, eller mtp lyd. Bruk airpods, og lyden er som om man er i samme rom. 

Anonymkode: d2e1b...b9f

Nåja, er ikke enig i det. Men det er vel slik for deg, vi har ikke alle samme erfaring. 

Anonymkode: ac4a0...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner at når man snakket med noen i telefonen, så satt man i ro og hadde hovedfokus på samtalen. Nå ringer folk mens de egentlig er opptatt med andre ting, og gjerne utendørs eller på andre offentlige steder. I forlengelsen av det savner jeg  at alle andre snakket i fasttelefon, så man slapp å bli påtvunget andres samtaler overalt...

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, savner det ikke. Jeg er også sluttet med å prate i mobilen, det er kun spesielle og viktige ting som tas munlig der. Resten går på sms. Også det så lite som mulig.

Jeg er så utrooooooooooolig lei av telefoner og savner at man må sende telegram, brev i posten eller gå fysisk til folk for å kunne kommunisere uansett hva det hander om.

Anonymkode: fe8d0...76f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner spenningen når man ventet og håpet at en spesiell person skulle ringe, dessverre stort sett skuffet hver gang jeg tok telefonen og sa Hallo? 😄 I tillegg til engstelsen for å ikke være hjemme i tilfelle Han skulle ringe..

Anonymkode: 5e697...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror helt oppriktig ikke jeg har snakket i fasttelefon på... minst 17 år? Kanskje én eller to ganger i jobbsammenheng for 10 år siden.

Men nei, jeg savner det ikke. Snakker MYE i telefonen med venninner nå under covid, og det er deilig å få gjort unna kjedelig husarbeid/matlaging/etc samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (13 timer siden):

Jeg tror helt oppriktig ikke jeg har snakket i fasttelefon på... minst 17 år? Kanskje én eller to ganger i jobbsammenheng for 10 år siden.

Men nei, jeg savner det ikke. Snakker MYE i telefonen med venninner nå under covid, og det er deilig å få gjort unna kjedelig husarbeid/matlaging/etc samtidig.

Bakgrunnstøy er det verste jeg vet når jeg snakker i tlf, hvis jeg opplever dette så sier jeg at vi kan snakkes når du er ferdig med det du driver med.

Anonymkode: d50ce...d1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Bakgrunnstøy er det verste jeg vet når jeg snakker i tlf, hvis jeg opplever dette så sier jeg at vi kan snakkes når du er ferdig med det du driver med.

Anonymkode: d50ce...d1d

Jeg opplever det samme fra mine besteforeldre. De blir veldig stresset. Da respekterer jeg det. 

Men utover det så har jeg knapt en kollega eller venninne som ikke går tur, eller tar unna litt i huset, mens man snakker. Og selvfølgelig har man erfaring nok til å ikke ta ut av oppvaskmaskinen, eller skru på vasken. 

Selv mine foreldre på 60 tar alltid på seg joggeskoa og rusler en tur, om de likevel skal prate i telefonen i 30 minutter. 

Anonymkode: d2e1b...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det var grusomt. Hadde ei venninne da jeg var tenåring som skulle ringe og skravle selv om vi kunne prates på nett. Å sitte i 1 time på en hard telefonbenk mens hun pratet hull i hodet mitt om bare dritt var til å bli sprø av.

Anonymkode: e22ba...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Men jeg har fortsatt "fasttelefon" via IP. Har flere dette her...?

Det er jo gratis tellerskritt! 

Bedre kvalitet på lyden enn mobil også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest TheCatLady

Nei, egentlig ikke. Jeg husker at som tenåring måtte jeg snakke i telefonen med venninner mens hele familien hørte på. Telefonen var sånn at det ikke var noen stol i nærheten og rett ved en dør ut til gangen, så jeg gikk ofte ut i gangen og ble sittende på gulvet. Gadd vel ikke å hente stol, men det er litt mer behagelig å kunne sitte i sofaen og ta med seg telefonen mens man snakker. 

Det eneste jeg kanskje savner litt er at om man ikke var hjemme så var man heller ikke tilgjengelig og det var større forståelse for om man ikke tok telefonen. Nå kan folk ofte se at man er tilgjengelig og forventer da at man tar telefonen eller svarer på meldinger. Akkurat det synes jeg er litt irriterende, men ønsker ikke å kvitte meg med smarttelefonen så da får enkelte bare bli litt sure. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheCatLady skrev (53 minutter siden):

Nei, egentlig ikke. Jeg husker at som tenåring måtte jeg snakke i telefonen med venninner mens hele familien hørte på. Telefonen var sånn at det ikke var noen stol i nærheten og rett ved en dør ut til gangen, så jeg gikk ofte ut i gangen og ble sittende på gulvet. Gadd vel ikke å hente stol, men det er litt mer behagelig å kunne sitte i sofaen og ta med seg telefonen mens man snakker. 

Det eneste jeg kanskje savner litt er at om man ikke var hjemme så var man heller ikke tilgjengelig og det var større forståelse for om man ikke tok telefonen. Nå kan folk ofte se at man er tilgjengelig og forventer da at man tar telefonen eller svarer på meldinger. Akkurat det synes jeg er litt irriterende, men ønsker ikke å kvitte meg med smarttelefonen så da får enkelte bare bli litt sure. 

Ja enig, det savner jeg faktisk. At man ikke var tilgjengelig hele tiden. Nå er man liksom avskum om man ikke tar telefonen, eller så må man "unnskylde" seg med at man ikke hørte den/var opptatt/hadde lagt ifra seg mobilen osv. Helt merkelig at vi må drive å beklage at vi ikke har den limt fast i hånden. Huff. 

Anonymkode: e22ba...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo1980 skrev (8 timer siden):

Ja! Men jeg har fortsatt "fasttelefon" via IP. Har flere dette her...?

Det er jo gratis tellerskritt! 

Bedre kvalitet på lyden enn mobil også. 

Mye bedre lyd ja...

Anonymkode: d50ce...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 13.30):

Bakgrunnstøy er det verste jeg vet når jeg snakker i tlf, hvis jeg opplever dette så sier jeg at vi kan snakkes når du er ferdig med det du driver med.

Anonymkode: d50ce...d1d

Det respelterer jeg fullt ut. Men da blir samtalen vår på 15 min i stedet for 75 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...