Gå til innhold

Savner du å snakke med folk på fasttelefon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At det var flere linjer på telefonen?

 

 

Anonymkode: 7a725...e4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det savner jeg faktisk. Fast telefon hadde så mye mye bedre lyd enn mobil tlf har. Kan virkelig ikke sammenlignes...

Anonymkode: d50ce...d1d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, savner det litt, de gamle telefonene var jo mye bedre å snakke i :jepp:

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig ikke. 

Har gode airpods. Så når jeg snakker kan jeg gå rundt i huset, ta unna husarbeid, lage mat, og mer. 

Og det er fantastisk, god, lyd. 

Anonymkode: d2e1b...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i det hele tatt. Lenket til telefonbordet i gangen. Ikke noe å savne, nei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste jeg savner med fasttelefonen, er å kunne legge røret hardt på! 😉

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg vokste opp med svært så varierende kvalitet på lyden på telefon.

Med gode øretelefoner er mobil ikke et problem. Og nå med videosamtaler så savner jeg i alle fall ikke 70-talls teknologi.

Det eneste jeg savner er det å kunne være utilgjengelig uten å vite om innkommende samtaler eller e-post. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner å tyvlytte på samtalene til søsknene mine fra telefonen på soverommet til foreldrene våre. Men, savner ikke alt maset det var når man skulle ringe. Måtte be om lov. Før kl 17 så måtte jeg pent gå hjem til venninnene mine hvis jeg skulle prate med dem. Etter kl 17 var det billigere å ringe. Mamma ringte slekta i andre fylker på søndagene, da var det billigst. 
Som tenåring hadde jeg fest hjemme og ei på festen ringte til USA i sikkert to timer🙈Da stengte foreldrene mine telefonen i en måned.  

Anonymkode: 37dfc...36e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner det. 

I dag når alle har mobiltelefoner, så forventes det at man alltid skal være tilgjengelig. Epost, chat, messenger, instagram, snapchat osv, og det bare vokser og vokser hvor man skal utlevere seg selv og like det andre gjør.

Med fasttelefonen så var det bare en funksjon den hadde, og det var å ringe med.

Pluss jeg synes det er litt trist at mine barn ikke vil oppleve å måtte ringe hjem til noen for å spørre om noen var hjemme og høre at det ble ropt på den man ringte til gjennom telefonen. "Tooooore, telefoooon, Stine ringer"

Eller enda verre at barn i dag ikke vil dra bort på døra for å spørre om man vil leke

Anonymkode: 55975...6ed

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jo....det var en trivelig tid. Da var det faktisk et fremskritt å kunne gjøre akkurat det
og jeg var veldig fornøyd med nyvinningen. :jepp: Jeg liker fasttelefon som en kan ta med seg rundt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt fasttelefon, trådløs sådan, og kommer til å savne den dypt og inderlig når den forsvinner! 

Anonymkode: ac4a0...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg husker man måtte sitte på en gammel telefonbenk i tre som stod ute i gangen. Sitte der i timesvis var ikke akkurat godt. 

Anonymkode: 9d80d...89e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei. Jeg husker man måtte sitte på en gammel telefonbenk i tre som stod ute i gangen. Sitte der i timesvis var ikke akkurat godt. 

Anonymkode: 9d80d...89e

Ikke alle som hadde det sånn da. Vi hadde tlf i stua og jeg satt godt i sofaen da jeg pratet i tlf.

Anonymkode: d50ce...d1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg savner det. 

I dag når alle har mobiltelefoner, så forventes det at man alltid skal være tilgjengelig. Epost, chat, messenger, instagram, snapchat osv, og det bare vokser og vokser hvor man skal utlevere seg selv og like det andre gjør.

Med fasttelefonen så var det bare en funksjon den hadde, og det var å ringe med.

Pluss jeg synes det er litt trist at mine barn ikke vil oppleve å måtte ringe hjem til noen for å spørre om noen var hjemme og høre at det ble ropt på den man ringte til gjennom telefonen. "Tooooore, telefoooon, Stine ringer"

Eller enda verre at barn i dag ikke vil dra bort på døra for å spørre om man vil leke

Anonymkode: 55975...6ed

Veldig enig. Med fasttelefon trengte man ikke å være tilgjengelig for alt og alle hele tiden. Det var utrolig deilig.

Anonymkode: d50ce...d1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Jeg husker man måtte sitte på en gammel telefonbenk i tre som stod ute i gangen. Sitte der i timesvis var ikke akkurat godt. 

Anonymkode: 9d80d...89e

Du kunne vel ha lagt en pute der da? <_< 

Jeg savner det litt :sukk: Skulle gjerne ha hatt en sånn smultringtelefon:

069581C8-C398-45A5-8B28-7B00B0732823.jpeg.4ae848c45c785765256292269599aa9b.jpeg
Det var jo litt enklere før da, om noen skulle ha tak i deg og du ikke ville så var det jo bare å blokkere vedkommende ved å ta av røret :biggrin:

Endret av Peanut
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det var mye lettere å få kontakt med mine foreldre på den måten. Mobilen legger de fra seg og skrur på lydløs uten at de mener det 🙄

Anonymkode: e6090...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner å ringe foreldrene til fasttelefonen. Da visste jeg ikke hvem som tok telefonen, og jeg lot bestandig som at jeg egentlig skulle snakke med den andre. Da fikk jeg pratet med begge. 

Med mobiltelefoner må jeg aktivt velge hvem jeg vil snakke med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (1 time siden):

Ikke i det hele tatt. Lenket til telefonbordet i gangen. Ikke noe å savne, nei! 

Minner...

Vi hadde det veldig romslig økonomisk, og hadde hele tre fasttelefoner. Valgene du hadde var; å sitte på en krakk i yttergangen. Sitte i trappa mellom to etasjer. Eller stå ved skjenken i den ene stua. 

Var vel bare slik det skulle være? Det satt vel i fra oppveksten til mine foreldre at det ble dyrere om det var komfortabelt å snakke i telefonen 😅

Anonymkode: d2e1b...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har fortsatt fasttelefon, trådløs sådan, og kommer til å savne den dypt og inderlig når den forsvinner! 

Anonymkode: ac4a0...609

Hva er forskjellen på denne, og en mobiltelefon? bare av nysgjerrighet. 

Anonymkode: d2e1b...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...