Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så trailer på denne filmen i helgen. Dette ser virkelig lovende ut for oss Narnia fans! Og det beste er at det kommer tre filmer! Disse ser riktignok ikke like barnevennlige ut som det serien var, men fytti grisen som jeg gleder meg!

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Gjett, da!

Men jeg hadde nå tenkt til å ta med meg ungene - blir det veldig skummelt? Aldersgrense?

Skrevet

Gleder meg jeg også! Har den gamle serien på dvd, men vil gjerne se en versjon myntet mer på voksne!

Tror man kan gjøre mye spennende ut av de bøkene der...

Håper The Magician's Nephew er med denne gangen, den boka ble jo utelatt i den gamle tv-serien.

Skrevet

Disse må jeg og få med meg. Elsker serien, så det ser lovende ut dette.

Skrevet
Gjett, da!

Men jeg hadde nå tenkt til å ta med meg ungene - blir det veldig skummelt? Aldersgrense?

Det vet jeg ikke enda, men her kan du lese om den, OG se en trailer. Husk også at trailere er laget slik at de skal fenge publikum, så den kan virke litt mer "ekstrem" enn hva den egentlig er.. ;)

Narnia

Skrevet

Fatter ikke at de ikke har vett på å begynne på den første (og beste!!) boka!!! Hvorfor i alle dager skal alt begynne med bok nr to??? (løven heksa og klesskapet..)

VIL VIL VIL VIL HA "DRØMMEN OM NARNIA" BOKA MED!!!

Skrevet

Narniabøkene er bare så flotte (og dette blir opplagt noe annet enn de gamle filmene)

Favoritten hjemme hos oss var Reisen til det øde hav - men er vel litt usikker på om jeg vil se film - for det er så fort gjort at bildene i hodet ikke stemmer...

(Men jeg får se om jeg får lånt meg et barn å ta med meg på kino :ler:)

Skrevet

Har lest alle bøkene, sett serien gjentatte ganger, så jeg antar at disse filmene kommer på "må se"-lista mi..

:)

Skrevet
Fatter ikke at de ikke har vett på å begynne på den første (og beste!!) boka!!! Hvorfor i alle dager skal alt begynne med bok nr to??? (løven heksa og klesskapet..)

VIL VIL VIL VIL HA "DRØMMEN OM NARNIA" BOKA MED!!!

Du sier noe der, ja.. Kanskje enkelte av scenene blir litt vanskelige å lage uten å få alskens narnia-fans på nakken.. :roll:

:ler:

Skrevet
Du sier noe der, ja.. Kanskje enkelte av scenene blir litt vanskelige å lage uten å få alskens narnia-fans på nakken..  :roll:

:ler:

De får i alle fall meg på nakken av å konstant overse den første boka.. (jeg synes den første og den siste er de to beste.. mest filosofisk innhold.. ;) )

Og jeg har vært ihuga fan i snart 20 år!

Skrevet

Tjaaa den gode gamle Narnia-serien som gikk på TV begynte vel også med "Løven, heksa og klesskapet" hvis hukommelsen min ikke spiller meg et puss? Er nok for at både gamle og nye skal kjenne igjen historien.. Nostalgi vet du. ;)

Skrevet

Two wrongs don`t make one right.. :(

Det er den første boka som er den første!!!

(den første boka jeg har eid selv, forresten.. fikk den av min bestemor.. som heldigvis hadde sansen for å begynne på begynnelsen)

Å begynne på bok nr to blir som å fjerne de par første kapitlene i en bok man skal utgi...

Skrevet

Ringenes herre droppet vel også første boken (Hobbiten)??

Skrevet
Ringenes herre droppet vel også første boken (Hobbiten)??

men hobbiten er jo en historie i seg selv.. Ringenes herre regnes som et komplett verk(triologi), Narniaserien har syv bøker som bygger på hverandre.. Man får en bedre helhetlig oversikt og en mulighet til å sette seg bedre inn i ting dersom man er med helt fra starten.. Mener jeg da.. :roll:

Skrevet

Hecuba har rett..

Ringenes herre er et verk og Hobbiten et annet... Men de har en viss sammenheng, og derfor var det også tatt med litt av handlingen fra Hobbiten på begynnelsen av den første Ringenes Herre filmen.. for å sette ting litt i sammenheng..

Skrevet

Jeg fikk en helt fin innføring i Narnia via TV-serien til BBC selv om jeg ikke fikk med første eller de siste bøkene. Det er det som er strålende med å filmatisere. Man får bilder av ting slik at inntrykket blir innprintet. Det er helt riktig at dersom man skal lese bøkene må man begynne på bok 1 for å få en oversikt, men når det kommer til TV-serier og film behøver man ikke dette av den enkle grunn at den blir filmet som en enkeltstående film. Manuset blir med andre ord tilpasset slik at den ikke ødelegger historien, og samtidig gir info om hva som har skjedd dersom det er nødvendig (jfr. Ringenes Herre).

Skrevet

Selvfølgelig kan alle bøkene i Narnia serien filmatiserers enkelstående..

Men HVOFOR HVORFOR HVORFOR skal alle på død og liv hoppe over den første boka??

Mange (svært mange) aner ikke at den første boka finnes.. De har gjerne sett både TV-serien og lest de fleste av bøkene.. På pga at TV serier (og nå også filmer!) fullstendig overser denne boka blir den bare oversett..

Og jeg mener den er den nest beste boka i hele serien (nest etter den siste) og mener derfor dette er både trist og svært feil!!!

Skrevet

Det kan hende den er den beste boka i serien, men den kan like gjerne vise seg å være vanskelig å filmatisere. Nå har ikke jeg lest den, men jeg mistenker at det kanskje er endel tanker og beksrivelser av følelser i boken? Det kan være derfor den er vrien å filmmatisere, og derfor det er den beste boka i serien. ;)

Dessuten ville det nok vært vanskelig å promotert en film om Narnia med en historie ingen kjenner til. De tre som er laget som TV-serie vil nok være adskillig lettere å selge enn en ukjent tittel.

Skrevet

elsket den serien da jeg var liten, erv litt i tvil nå, tror jeg er for STOR til å se på det nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...