Gå til innhold

Besteforeldre og julegaver til besvær - barnebarn og stebarnebarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 3/1/2021 at 10:03 PM, Juniper said:

Hvordan viser barnas far ansvar her? Han startet jo hele spetakkelet. Håper virkelig at han tar din side! 

Ikke gi de 50.000! Sånn de holder på har de virkelig ikke fortjent det! 

Jeg tenker fort at barnas far er enig med sin eks om at barna hans skal få tilsvarende, hvorfor ellers skulle han fortelle om disse pengene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

malifika skrev (På 1.3.2021 den 23.38):

Igjen skrevet lenger opp: DETTE kan IKKE sammenlignes! 

At voksne mennesker i denne tråden ikke ser forskjellen på hvilke rolle ts har i bonusbarna sitt liv kontra rollen som biomor har i barna til ts sitt liv er helt ubegripelig.

Den biologiske moren til TS sine bonusbarn er IKKE bonusmamma til ts sine biologiske barn eller ts og mannen sitt felles barn. Foreldrene til denne mammaen er heller ikke bonus- besteforeldre til noen av ts sine unger, men foreldrene til ts er følgelig bonus- besteforeldre til ts sine bonus barn. 

Helt greit at man ikke har krav på noe arv når man ikke deler blodsbånd og helt greit å mene at foreldrene og familien til disse bonusbarna er frekke. Men, at man ikke greier å skille ts sin nåværende familie med bonus barn fra bonusbarna sin biologiske familie på morsiden blir for dumt.

Hæ?

Anonymkode: b6d6c...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten1 skrev (59 minutter siden):

Hvilke rettigheter er det du egentlig sikter til? Stebarn har jo ingen rettighet på at de skal få tilsvarende sum? Verden er ikke rettferdig, folk må lære seg dette. Hele denne saken burde gi folk en boost for å spare opp selv og jobbe for pengene.

Enig.

Blir helt overrasket over de som mener stebarnebarna også skal arve. Virker som at de som har skilt seg fra barnemor / barnefar og nå sitter i nye «konstellasjoner», har en overdreven forestilling om at den nye konstellasjonen er like mye familie som den biologiske familien.

En ting er at man som mor og bonusmor skal behandle stebarn og biologiske barn likt i hverdagen. En annen ting er at dette ikke er noe man kan kreve av alle andre slektninger. Du kan ikke kreve at stebestefar kjøper bil til bonusbarnebarn i 18-års presang, bare fordi han gjør det til sitt biologiske barnebarn. 
Andre sleltninger skal selvsagt behandle bonusslektninger hyggelig og bra, men man kan ikke forvente at man skal behandle dem på lik linje som sin biologiske slekt.

Anonymkode: b6d6c...677

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager har din mann snakket om dette til dine bonusbarn? Og jeg kan ikke fatte at du skal gi bort 100 000 kr av din arv til dem. Dette er arv etter din far, dine barns bestefar. Det var idiotisk gjort av din mann å nevne dette for bonusbarna i det hele tatt. Og pga det, så er de, moren deres og din manns søster potte sure. 

Jeg hadde rett og slett sagt at de har ingenting med arven vår å gjøre. Det er ikke deres biologiske far og bestefar. Hva dere arver, har de ikke noe med. Men dette beviser bare at penger er roten til alt vondt. Når det er sagt, så hadde ikke jeg gitt noe av min arv bort til noen av dem (mye vil ha mer). Bonusbarna har besteforeldre og foreldre som de kan arve av. Så jeg hadde latt dem få bli så sure som de vil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...