Gå til innhold

Fars rett til å se eget barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Meget merkelig sak..  

Sybes det er pussig at far ikke har medbestemmelsesrett og samvær med barnet når ingen vedtak om noe annet er lagt på bordet . 
Har far blitt anmeldt for vold ? 

Anonymkode: f0830...2a7

Det er så bra for ungen å ha samvær med en som mora må beskyttes på krisesenteret for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Far og mor gikk fra hverandre for 3 uker siden. Det kom som en overraskelse på far da mor flyttet ut på dagen med felles barn (7år) 

Han har ikke sett barnet siden da,mor svarer ikke på noen henvendelser og han vet ikke hvor de bor,annet enn at krisesenteret er inne i bildet. 

Skal til mekling på familievernkontoret denne uken for å prøve å bli enig om samvær. 

Kan mor gjøre sånn (holde sønnen unna far) "ustraffet"? Har far noe rettigheter her når mor ikke samarbeider?

Anonymkode: 65d40...128

om krisesenter er inne i bildet, tenker jeg det er vold inni bildet og at far kan ha utsatt barnet også for vold og derfor er farlig for barnet. Om så er tilfelle håper ikke jeg at han har noen rettigheter ovenfor barnet. Tenker mor har rømt til krisesenter med barnet for å beskytte seg selv og barnet.

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Han bør melde mor til politiet- dette er kidnapping. Barnet har fars hjemmeadresse.

evnt: kan far hente barnet på skolen?

han har de samme rettighetene som mor der..

Anonymkode: 28f4d...ddd

Hallo. hun gikk til et krisesenter. man går ikke til dem uten grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg er ikke far,men en som har kjennskap til saken og kjenner begge.

Det som er sikkert er at barnet er tatt midlertidig ut av  skolen hun vanligvis går på, og ifølge barnevernet har krisesenteret hjulpet mor ut av et forhold hun beskriver som skadelig. Lagt fram flere beskyldninger som flere _vet_ ikke stemmer. Vil ikke legge ut detaljer i frykt for å bli gjenkjent. 

Far vet ikke hvor mor og barn har flyttet,bare at det er ut av kommunen. Han får ikke vite noen ting,og barnevernet oppfordrer til å ha dialog med mor og å prøve å bli enige. Dette går ikke så lenge mor ikke vil.  

Vil tro at krisesenteret hjelper mor pga at hun ikke har noen andre å henvende seg til. 

Mekling med familievernkontor nå denne uken men om hun ikke møter opp (jeg tror ikke hun kommer til å møte) eller nekte å samarbeide. Har hun da lov å holde barnet fra far fram til evt rettsak? 

Anonymkode: 65d40...128

hvordan vet du med hundre prosent sikkerhet at det ikke stemmer? Det skjer mer bak husets fire vegger enn folk utenfra kan vite noe om. I mange slike tilfeller blir naboer og venner sjokkerte når det kommer fram i lyset hva som har foregått, for det kunne de aaaaldri forestilt seg for han er jo en så snill og hyggelig kar....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Synes også det er meget merkelig. Han er ikke anmeldt for noe. 

Jeg stoler 100% på far og har hørt opptaket av møtet han var på med barnevernet,fra begynnelse til slutt. De hadde ingenting "på han" og kunne bare anbefale å prøve å kommunisere med mor,og ta kontakt med familievernkontor. 

Fortvilende situasjon for far og for barnet som ikke får treffe sin far og annen familie fordi mor lyver.

Har alltid tenkt at det må være noe man ikke får høre om i sånne saker og at ingen er så "rettsløse" som far og barn viser seg å være her... og skjønner dere som ikke tror meg,eller tror det ligger noe mer bak. Jeg hadde også gjordt det hadde jeg lest om denne saken uten å vite mer.

Anonymkode: 65d40...128

men han kunne jugd barnevernet midt oppi trynet. de har jo ikke observert far og barn sammen, så de har jo kun hans side av historien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (40 minutter siden):

Du vet ingen ting, det er rykter og tomme ord du kommer med.

Dersom jeg flytter fra kona så kan jeg og lage meg en historie som involverer krisesenter (det finnes for menn og) og barnevern, men om barnevernet konkluderer med at det ikke er substans i historien min, hva gjør man da....?  

det kan de ikke bare konludere med etter en samtale med far bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiuren skrev (19 timer siden):

Du har rett i det, men på den annen side så vet man heller ikke om mor er komplett psyko?

det er ord mot ord her... Enten juger hun eller juger han. Det kan kun han eller hun vite. ikke en gang ts kan vite med 100 prosent sikkerhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er ikke vold ham anklages for,verken seksuell vold eller annen vold,verken mot mor eller barn. 

Legger denne død nå,ville bare høre om noen hadde noe tips. Skjønner at dette virker rart og usannsynlig.

Anonymkode: 65d40...128

noe anklages han for når krisesenter er involvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Far og mor gikk fra hverandre for 3 uker siden. Det kom som en overraskelse på far da mor flyttet ut på dagen med felles barn (7år) 

Han har ikke sett barnet siden da,mor svarer ikke på noen henvendelser og han vet ikke hvor de bor,annet enn at krisesenteret er inne i bildet. 

Skal til mekling på familievernkontoret denne uken for å prøve å bli enig om samvær. 

Kan mor gjøre sånn (holde sønnen unna far) "ustraffet"? Har far noe rettigheter her når mor ikke samarbeider?

Anonymkode: 65d40...128

Dette er en veloverveid handling fra mors side for å omgå reglene og få fullt ut medhold i retten. Dette er ren planke slik praksisen i rettssystemet er i dag. 

Det finnes mange gode fedre som blir behandlet slik. Får du en bekymring rundt deg så er det gullbillett for resten av livet. Selv om den blir henlagt med at det foreligger ingen bevis for at noe straffbart har skjedd så ser ikke retten på det. De ser bare at det har foreligget en bekymringsmelding og du dømmes derfor ut fra den. 

Meklingen er bare en formalitet og mor vil her bare møte opp for å hente meklingsattesten og trenger dermed ikke mekle. Attest må du ha for å dra dette til domstolen. 

Så ja mødre kan gjøre sånn. 

Takket være han far som har gjort akkurat det samme mot ei mor så har det nå blitt satt mere press på de instanser for endring av denne praksis da den ikke er til barnets beste, men til den saboterende forelders beste. Fordi etter hvert som tiden går så får barnet en større relasjon til den saboterende forelderen noen som bidrar til at det skal mere til for å miste samvær selv om grunnen er sabotasje. 

Nav premierer slik opptreden og krever inn med hard hånd penger av den forelderen som er utsatt for sabotasje selv om det foreligger rettsdokumenter som sier det motsatte. 

Da det ikke ligger noen tvang i de dommer som ligger til grunn så er dette risikofritt for den som driver sabotasje bare barna har mat, rene klær og skolearbeid følges opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg er ikke far,men en som har kjennskap til saken og kjenner begge.

Det som er sikkert er at barnet er tatt midlertidig ut av  skolen hun vanligvis går på, og ifølge barnevernet har krisesenteret hjulpet mor ut av et forhold hun beskriver som skadelig. Lagt fram flere beskyldninger som flere _vet_ ikke stemmer. Vil ikke legge ut detaljer i frykt for å bli gjenkjent. 

Far vet ikke hvor mor og barn har flyttet,bare at det er ut av kommunen. Han får ikke vite noen ting,og barnevernet oppfordrer til å ha dialog med mor og å prøve å bli enige. Dette går ikke så lenge mor ikke vil.  

Vil tro at krisesenteret hjelper mor pga at hun ikke har noen andre å henvende seg til. 

Mekling med familievernkontor nå denne uken men om hun ikke møter opp (jeg tror ikke hun kommer til å møte) eller nekte å samarbeide. Har hun da lov å holde barnet fra far fram til evt rettsak? 

Anonymkode: 65d40...128

Hun har lov til det og kan i praksis gjøre det til barna er 18 år. Dette fordi selv om lovverket er klart er ikke dømmingen det og når praksisen er såpass skjev og det i tillegg ikke ligger tvang i dommen blir dette bare trist og en lett oppgave for mor å holde far unna veien med. Hun trenger ikke foreta seg noen ting da det er et helt system som ligger bak og styrer showet. 

Blir far for nærgående så melder hun ham til bv og da ender det opp med politibeskyttelse selv om hele greia bare er oppspinn. 

Trist at vi har et slikt system her i landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (7 minutter siden):

Dette er en veloverveid handling fra mors side for å omgå reglene og få fullt ut medhold i retten. Dette er ren planke slik praksisen i rettssystemet er i dag. 

 

Du tilegner mor noen fantstisk manipulative egenskaper her..

Ei dame som forøvrig ikke har klart å etablere noe som helst nettverk i Norge,

og i følge TS har «ingenting» i hjemmelandet å dra tilbake til...

 

- Hun har altså i følge deg lært seg hvordan hun kan  snyte og manipulere det Norske rettssystemet. Ja, virkelig imponerende, vil jeg si. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har far fått til en meklingsavtale hvis han ikke vet hvor mor er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mora som avgjør om faren skal få lov til å se barnet.

Anonymkode: 63d9e...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kenelz skrev (15 timer siden):

Hvorfor diskuterer folk om faren er voldelig eller ikke?

Svar på spørsmålet til ts; Hvilken rettigheter har faren i denne saken om han er helt uskyldig? 

Om barnet har byttet skole og far ikke får vite hvor barnet er så tipper jeg det er gode grunnet for det. At mor får hjelp av krisesenter er ingen automatikk som tilsier at barnet skal flytte skole som holdes hemmelig for far. 
 

Jeg tenker man må anta at om barnet holdes vekk fra far så har det en årsak som strekker seg forbi konflikt mellom mor og far. Det betyr i så fall at barnets rett til trygghet trumfer «fars rett» til samvær. TS sier dette har skjedd for en 3 ukers tid tilbake. Det skal være mekling nå. Da antar jeg det vil gjøres noen kartlegging og undersøkelser for å avklare om far skal ha samvær eller ikke. 
 

Så fars rett er at hans barn blir ivaretatt trygt så lenge det foreligger mistanke om at en foreldre ikke kan ha samvær med barnet.
 

Fars rett er også at dette undersøkes/kartlegges.

Fars rett er også at han får mekling med mor, og en avgjørelse blir tatt etterhvert vedrørende barnets fremtid og samvær.

I mellomtiden er det viktig at rette instanser får gjøre jobben sin, og så lenge det foreligger mistanke som tilsier at barnet må beskyttes vil dette altså trumfe «fars rett» til tross for at han potensielt er uskyldig.

 

Med det sagt:

Det vi vet er at det er snakk om et barneskolebarn tilhørende en mor uten etnisk norsk bakgrunn. Denne mora har «ingenting å dra tilbake til» i hjemmlandet og har heller «ingen nettverk» i Norge. 

Det vi vet videre er at slike kvinner utgjør en majoritet av kvinner på kvinnehus. Disse kvinnene uten etnisk norsk bakgrunn som havner på kvinnehus er i stor grad skeptisk til systemet, de tror ikke de reelt sett kan få hjelp, og siden de er lite integrert så vet de heller ikke om hva slags hjelpeapparat det norske systemet kan tilby. At de skal «manipulere» systemet slik @Hr. Aktiv Insinuerer. - Og at systemet skal være så naivt at det ikke evner å være kritisk og vurdere situasjonen relativt edruelig selv, er ganske «far fetched», spør du meg.  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Far og mor gikk fra hverandre for 3 uker siden. Det kom som en overraskelse på far da mor flyttet ut på dagen med felles barn (7år) 

Han har ikke sett barnet siden da,mor svarer ikke på noen henvendelser og han vet ikke hvor de bor,annet enn at krisesenteret er inne i bildet. 

Skal til mekling på familievernkontoret denne uken for å prøve å bli enig om samvær. 

Kan mor gjøre sånn (holde sønnen unna far) "ustraffet"? Har far noe rettigheter her når mor ikke samarbeider?

Anonymkode: 65d40...128

Såklart kan mor holde barnet unna faren. Har du ikke fått med deg alle sakene, selv der to foreldre har delt omsorg, der den ene helt ustraffet av noen, kan holde et barn unna den ene forelderen.

Her er blant annet en slik sak:

https://www.tv2.no/spesialer/longread/mariaskamp

Absolutt ingen løfter en finger for å hjelpe i slike situasjoner 🤪🤪

Mener ikke at det er riktig! Absolutt ingen skal holdes borte fra sitt eget barn. Men det er tydelig ikke ulovlig å bryte avtaler man har på delt omsorg... 🤪

Anonymkode: b64d2...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å avspore tråden. 

Anonymkode: 5ddf7...391

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis han betaler 16 000 for tre barn, har han oppunder 2 millioner i inntekt.

Uansett, de tar ikke et barn ut av skolen med mindre de tror det er hold i anklagene. En mor med barnet sitt på krisesenter fordi hun ikke har noe nettverk er en ting, men når barnet holdes skjult på denne måten er det sannsynligvis alvor. Ingen vet hva som foregår bak lukkede dører.

Anonymkode: f824f...149

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Maleficenta said:

det kan de ikke bare konludere med etter en samtale med far bare.

Sant, men en samtale med far har uendelig mye mer substans en spekulasjoner på KG av folk som trolig ikke har møtt noen av partene.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg er ikke far,men en som har kjennskap til saken og kjenner begge.

Det som er sikkert er at barnet er tatt midlertidig ut av  skolen hun vanligvis går på, og ifølge barnevernet har krisesenteret hjulpet mor ut av et forhold hun beskriver som skadelig. Lagt fram flere beskyldninger som flere _vet_ ikke stemmer. Vil ikke legge ut detaljer i frykt for å bli gjenkjent. 

Far vet ikke hvor mor og barn har flyttet,bare at det er ut av kommunen. Han får ikke vite noen ting,og barnevernet oppfordrer til å ha dialog med mor og å prøve å bli enige. Dette går ikke så lenge mor ikke vil.  

Vil tro at krisesenteret hjelper mor pga at hun ikke har noen andre å henvende seg til. 

Mekling med familievernkontor nå denne uken men om hun ikke møter opp (jeg tror ikke hun kommer til å møte) eller nekte å samarbeide. Har hun da lov å holde barnet fra far fram til evt rettsak? 

Anonymkode: 65d40...128

Faren sier at det er uten grunn, men slike tiltak blir ikke satt i gang hvis det ikke er noe i det. 

Anonymkode: 299f9...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette henger jo ikke på greip. Begge foreldre har foreldreansvar og begge må derfor samtykke til skolebytte. Hvis barnet nå går på en annen skole må det jo ligge noe alvorlig til grunn.

Anonymkode: baaec...b28

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...