Gå til innhold

Skyhøye krav ift erfaringer, likevel startlønn og nekter kontrakt før jeg har bevist meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da møter de jo sin egen argumentasjon i døren.. tilsier din manglende hotellerfaring at du 1. skal jobbe dobbelt så mye som andre samtidig som du 2. skal få startlønn?

Anonymkode: 9d799...529

Nettopp det jeg skal si som motargument etterpå også se hva som skjer. 

Men jeg er redd for å kreve for mye. 

Forrige uke ble jeg lovet 4,- høyere timelønn fra sommeren. Nå sier de at jeg må bevise at jeg er god for å få høyere lønn.

Anonymkode: 55716...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De kan gi deg nybegynnerlønn med loven i hånd ja, men du kan også velge å ikke jobbe der. Lønn er et forhandlingstema, ikke uten grunn. Du kan si at du ikke ønsker den lønna og legge inn et motkrav.

Men jeg hadde ikke en gang gått inn i forhandlinger om det så lenge de ikke ønsker å gi noe kontrakt. Ingen kontrakt = ingen jobb

 

Anonymkode: c67b9...c30

Det har jeg gjort, men det ble bestemt som lønn. Men som sagt, nytt møte etterpå, jeg føler at jeg ikke blir værende i denne jobben. 

Anonymkode: 55716...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om noen prøver å få kvalitetsjobb gjort for en billig penge.

De kan jo heller løse dette med prøvetid. Altså, vanlig lønn og kontrakt, men en prøvetid på x måneder. Så kan arbeidsforholdet avsluttes hvis en av partene ikke er fornøyd.

Hotellbransjen er dessverre ofte litt luguber - spesielt kjøkken og restaurant! Her må du bare stå på, du har Arbeidstilsynet i ryggen. Og hvis du blir værende, så må du være obs på at de sikkert vil prøve å lure deg flere ganger også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nettopp det jeg skal si som motargument etterpå også se hva som skjer. 

Men jeg er redd for å kreve for mye. 

Forrige uke ble jeg lovet 4,- høyere timelønn fra sommeren. Nå sier de at jeg må bevise at jeg er god for å få høyere lønn.

Anonymkode: 55716...bd6

Trenger du denne jobben? Dette lover jo absolutt ikke godt og basert på hvordan de har opptrådt hittil kan man vel ikke akkurat si at du helt sikkert kommer til å stortrives...?

Anonymkode: 9d799...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Trenger du denne jobben? Dette lover jo absolutt ikke godt og basert på hvordan de har opptrådt hittil kan man vel ikke akkurat si at du helt sikkert kommer til å stortrives...?

Anonymkode: 9d799...529

Både og, det var en god mulighet, men jeg kan lett finne annet arbeid også. Hvis de hadde holdt alt jeg ble lovet så hadde det vært supert, men det virker ikke som om det ble slik jeg tenkte. 

Anonymkode: 55716...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leder satt opptatt hele siste timen, jeg ventet 30 min ekstra, men tilslutt måtte jeg reise. Så noe svar på hva som skjer, det har jeg ikke ennå. 

Anonymkode: 55716...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker veldig useriøst. Jeg ville skygget unna. Hvis de er useriøse på dette - som er helt basalt, man SKAL ha arbeidskontrakt - så er de nok useriøse på andre områder også. Her er det mange røde flagg! 

Anonymkode: a9172...ee5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa at jeg ikke kommer tilbake fordi papirene ikke var i orden. Fikk bare til svar at ok, det var synd. Litt merkelig?

Anonymkode: 55716...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sa at jeg ikke kommer tilbake fordi papirene ikke var i orden. Fikk bare til svar at ok, det var synd. Litt merkelig?

Anonymkode: 55716...bd6

Viser bare at det ikke er seriøst i det hele tatt.

Anonymkode: 9e347...c5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sa at jeg ikke kommer tilbake fordi papirene ikke var i orden. Fikk bare til svar at ok, det var synd. Litt merkelig?

Anonymkode: 55716...bd6

Beviser bare at de er totalt useriøse. Like greit at du slutter med en gang, en slik arbeidsgiver vil kun føre til trøbbel. 

Anonymkode: a9172...ee5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...