Gå til innhold

Hvor mange kcal spiser du hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1647. (118 P, 55 F and 170 C, teller makroer). 164 og ca 55 kg, prøver nå å finne maintenance, men har gått litt ned fortsatt, så må nok opp litt mer i kalorier. Var 59-ish i oktober, gikk ned til 55 før jul. 

Anonymkode: 2bd6c...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har som mål å ligge på 1600-1700. Prøver å gå ned i vekt, men det er svært vanskelig med en overspisingslidelse. Har telt kalorier før og ligget på 1700, det funket bra. Har en aktiv jobb, er lite aktiv ellers. Er alt for tung nå, 90 kg og 161 cm. Kjenner det godt på kroppen. 

Anonymkode: c54c0...cc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

166, 58, ca. 1600 pluss at jeg spiser tilbake det jeg forbrenner på trening. 

Anonymkode: e0e1e...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har som mål å ligge på 1600-1700. Prøver å gå ned i vekt, men det er svært vanskelig med en overspisingslidelse. Har telt kalorier før og ligget på 1700, det funket bra. Har en aktiv jobb, er lite aktiv ellers. Er alt for tung nå, 90 kg og 161 cm. Kjenner det godt på kroppen. 

Anonymkode: c54c0...cc8

Jeg var på 92 ved nyttår. Har foreløpig gått ned 9 kg ved å ligge på rundt 1200 kcl.

Anonymkode: f97a0...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Aner ikke. Vil tippe 1500 kcal til vanlig, kanskje 2000 i kcal per dag i helg og ferier. Moderat aktiv

158 cm og 45 kg

Anonymkode: 79a41...78d

Hvordan klarer du å holde så lav vekt? 

Anonymkode: a6fe8...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bet-t-ina skrev (4 timer siden):

Teller ikke kalorier. Spiser det jeg har lyst på. Spiser 3-4 måltider hver dag. 177 cm 52kg 

Ifølge bmi kalkulator er du undervektig. Hva med å øke mengden? 

Anonymkode: a6fe8...3ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg teller ikke kalorier, men ligger nok oppe i *minst* 3-4000 på en daglig basis. Er 165 cm og veier 82-84 kg. Slet med anoreksi og var sykelig undervektig for et par år siden så jeg ble oppfordret til å spise meg stappmett som en del av recovery, men i stedet for å bli frisk så tror jeg rett og slett at jeg bare byttet en avhengighet mot en annen. Vil gå ned i vekt og få et sunt forhold til mat, men det er vanskelig med lite forståelse fra omverdenen. Som undervektig ble jeg sett på som syk, men som overvektig tenker alle bare at jeg er lat og har lite viljestyrke. 

Anonymkode: 6ce85...fc0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dessverre ikke. Vekten går ikke nedover for å si det sånn. Har lagt på meg 6-7 kg siste 3 åra 😔

Anonymkode: bfad9...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bet-t-ina
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ifølge bmi kalkulator er du undervektig. Hva med å øke mengden? 

Anonymkode: a6fe8...3ed

Hva med å la være å forholde seg til bmi? Jeg er med fornøyd med kroppen min så lenge den fungerer som den skal. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg sikkert spist 3000 kcal. Til vanlig spiser jeg vel 1800-2200 om jeg skulle gjette. Er 165 og 57/58 kg. Trener ikke for tiden pga corona. Jobber i butikk, så står og går 7-8 timer hver dag. Heldigvis. Hadde nok vært større om ikke.

Anonymkode: 7b869...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på rundt 1600 kcal. Spiser mest mulig ren mat for å ha kontroll på hva jeg putter i meg. Skal trappe ned til 1400 kcal. Jeg har brent meg tidligere på å kutte for mye på en gang, så nå tar jeg det heller saktere for å unngå ulvehunger og grusomt søtsug. Spiser ikke det jeg forbrenner på trening. Skal i første omgang ned 25 kilo (eller, første delmål er om 6 kilo, da er jeg endelig under 100 kg). Målet er 65 kilo (enn så lenge). Så totalt må jeg ned 45 kilo. 
 

Anonymkode: 779fe...6de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke. Er svoren motstander av å gjøre mat til vitenskap, tall eller noe som minner om religion. 

163, 54 kg. 

Anonymkode: f631a...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke. Sluttet å telle. Og nå trener jeg så mye at jeg har gått ned uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke, men siden vekten min er stabil så spiser jeg så mye jeg trenger. Er vanligvis svært aktiv og trener mye og hardt. Nå er jeg operert og aktivitetsnivået mitt har endret seg drastisk. Var spent på om det kom til å gi noen utslag, men appetitten har justert seg så ingen endring på vekta på disse ukene. 163 cm høy, veier 53 kg. Spiser 2-3 måltider om dagen. 

Anonymkode: 02510...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har som mål å ligge på 1600-1700. Prøver å gå ned i vekt, men det er svært vanskelig med en overspisingslidelse. Har telt kalorier før og ligget på 1700, det funket bra. Har en aktiv jobb, er lite aktiv ellers. Er alt for tung nå, 90 kg og 161 cm. Kjenner det godt på kroppen. 

Anonymkode: c54c0...cc8

Slutt å slank deg til du får kontroll på spisingen. Ha fokus på å spise deg mett til måltidene, så unngår du heller sprekker. Fokus på stabil vekt. Tror likevel du vil oppnå en større vektnedgang ved å unngå å slanke deg :) Øk til 2000-2200kcal per dag.

Anonymkode: 7d063...e31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor mange kcal spiser du daglig og hva er din høyde og vekt?

Anonymkode: af8bb...fb1

82kg, 175 høy, 2800-3200 kcal daglig 

Anonymkode: 1c2e9...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for diskusjon rundt matinntak under 1500 kcal, og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kalorier om dagen, da går jeg ned ca 1 kg i måneden. Og dette blir vel snart slettet. Skal jeg spise 1500 kalorier om dagen, så går jeg opp i vekt. 

Anonymkode: a9b2b...14f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt :) Jeg spiser etter periodisk faste. Varierer hva jeg spiser dag til dag, og er ikke redd for litt usunne middager, men da spiser jeg bare en mindre porsjon.

Tippee jeg havner på ca 1500 om jeg må gjette.

Anonymkode: f9451...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...