Gå til innhold

Høyskolen Kristiania erfaringer?


Pt66

Anbefalte innlegg

Jeg drev å vurdere å kanskje å ta et kontorfag fra kristiania men er det verdt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Sollerud skrev (3 timer siden):

Jeg drev å vurdere å kanskje å ta et kontorfag fra kristiania men er det verdt det?

Nei

Anonymkode: adf11...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina Sollerud skrev (3 timer siden):

Jeg drev å vurdere å kanskje å ta et kontorfag fra kristiania men er det verdt det?

Noe av problemet med hk er at de prøver å lokke til seg studenter ved å bruke fancy navn på utdanningene sine. De har eks hr og personalledelse, men man kan få akkurat de samme jobbene ved å eks ta organisasjon og ledelse eller organisasjonspsykologi. Nå vet jeg ikke hvilke emner som er i kontorfag, men de har sikkert noen studier på OsloMet som kan gå for omtrent det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/31/2024 at 8:22 PM, AnonymBruker said:

HK har fått et ufortjent dårlig rykte. Kanskje var det ræva da alt startet, men det eneste negative jeg kan si ved å ha vært elev der er alle fordommene fra arbeidsgivere som bare slenger CV'er med HK-navnet nevnt rett i søpla. 

Anonymkode: 4903c...632

Det er jo også den beste grunnen til å ikke ta en utdannelse fra HK. Jeg har ikke noe erfaring fra HK så skal ikke si noe om kvaliteten på utdannelsen. Men idioti å bruke mye penger og tid på en utdannelse arbeidsgiverne ikke verdsetter.

Anonymkode: e3736...1c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Nina Sollerud said:

Jeg drev å vurdere å kanskje å ta et kontorfag fra kristiania men er det verdt det?

Den er verdiløs. De ansatter folk som har bachelor i økonomi og administrasjon i de stillingene. 

Anonymkode: b58ac...377

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina Sollerud skrev (4 timer siden):

Jeg drev å vurdere å kanskje å ta et kontorfag fra kristiania men er det verdt det?

"Verdt". Hvis du jobber innenfor kontor eller vet om en mulighet til å gjøre det (gjerne en bakvei), så kan det være verdt det. Sånn sett er det greit å få en input av kunnskap. 

Men står du på bar bakke og uten kontorerfaring så er sjansen veldig stor for at studiet blir bortkastet. For du har lite å stille opp med mot alle bachelor-studentene innenfor økonomi, HR, regnskap, ledelse osv som ofte sliter med å få jobb. 

Likevel, 30 studiepoeng innenfor kontormedarbeider er bedre enn ingenting, og kanskje lærer du noe på veien som kan være nyttig i den jobben du har eller jobbene du får, selv om du ikke direkte får jobb innenfor kontor og administrasjon. Så det kan være greit. 

Er du arbeidsledig eller går på AAP der du får studiestøtte fra NAV, så tenker jeg det kan være likegreit å studere dette enn å ikke gjør noe i det hele tatt. 

Så spørsmålet er avansert alt utifra din situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående Kristiania så er det et bra studiested i dag. 

Klart, det kan ikke sammenlignes med NTNU, UiB, UiT, UiO f.eks, men dette er jo universitet, noe Kristiania ikke er. Kristiania er en høgskole, og har blitt en anerkjent sådan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en bachelor i økonomi og ledelse, regnskapsføring på Høyskolen i Kristiania. Kunne jeg tatt det på en offentlig skole hadde jeg det. Nå er jeg godt etablert med hus og barn og kan ikke flytte på meg. Alle fagene kan tas 100% nettbasert, noe som jeg enda ikke har funnet hos offentlige skoler. 

Anonymkode: ca69e...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...