Gå til innhold

Vondt å si dette,.men begynner å lure på om kjæresten er litt "dum"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det høres mer ut som leseproblemer eller skade pga traumatiske hendelser. Etter en voldsomt traumatisk opplevelse mistet jeg min gode hukommelse. 

Korttidshukommelsen var elendig, jeg glemte hva jeg hadde gjort samme dag og dagen før, klarte ikke å huske noen avtaler og hadde store konsentrasjonsproblemer. Jeg måtte trene opp hukommelsen igjen og den har aldri blitt like bra som den var.

Anonymkode: 6ab8a...02a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, OlsenHansen said:

Ikke i Norge nei...

Husk at eventuelle barn vil arve dette.

Det er jo helt avhengig av hva som eventuelt er årsaken. Traumer etter krig, for eksempel, er ikke arvelig, selv om barn naturligvis kan påvirkes av foreldres traumer.

Anonymkode: fefc7...c3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke for å være kverulant men det er ikke nødvendigvis slik. Akkurat som medianinntekt blir påvirket av de som tjener milliarder. 

Anonymkode: 358cb...4e9

Ikke så mange med milliard i IQ. Tipper nok at 95% ligger innefor 20 % avvik om en går litt breiere i testen, ja rent bortsett fra KG brukerer, vi er stort sett så teite at vi ikke skjønner det selv 

Endret av RoH
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (10 timer siden):

Da burde du i så fall merke det på flere måter.

Har han jobb? Og fungerer han i så fall der? Kjører han bil? Får han til å kjøpe billetter og fikse andre ting pr. mobil? Klarer han å finne ut av andre ting? Skattemelding osv.?

Nei til alt, bortsett fra at han kjører bil.

Anonymkode: f503d...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei til alt, bortsett fra at han kjører bil.

Anonymkode: f503d...d24

Hvor fant du han fyren her? Har han en diagnose? Siden han ikke har jobb - studerer han? Hvordan klarte han teorien på bil?

Du sier han har bodd halve livet i Norge, men hvor gammel er han? Altså, flyttet han hit i voksen alder eller som barn? Om han har vokst opp og gått på skole her så er det jo ikke så relevant at han er født i utlandet tenker jeg, da er det jo ikke feks språkproblemer eller noe. 

Anonymkode: 0ada0...d99

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke normalt. Han burde sendes til en utredning for div diagnoser, evnetest og nevropsykologiske tester. 

Anonymkode: a420e...b9f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor fant du han fyren her? Har han en diagnose? Siden han ikke har jobb - studerer han? Hvordan klarte han teorien på bil?

Du sier han har bodd halve livet i Norge, men hvor gammel er han? Altså, flyttet han hit i voksen alder eller som barn? Om han har vokst opp og gått på skole her så er det jo ikke så relevant at han er født i utlandet tenker jeg, da er det jo ikke feks språkproblemer eller noe. 

Anonymkode: 0ada0...d99

Han er 50. 

Anonymkode: f503d...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ikke for å være kverulant men det er ikke nødvendigvis slik. Akkurat som medianinntekt blir påvirket av de som tjener milliarder. 

Anonymkode: 358cb...4e9

Du blander median og gjennomsnitt

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Han er ikke norsk, men bodd her i mange år. Han klarer ikke å betale sine regninger via nettbank. Han klarer ikke å lagre kontakter på navn på sin mobil.  Han skilte seg for noen år tilbake, hans eks og han hadde en leilighet sammen. 

Den ble solgt, og han fikk ett brev den gang hvor han måtte ta kontakt, gjorde ikke det og mistet dermed 1.5 mill.

Jeg kom sent inn, prøvde å rydde opp via adv, men det var for sent

Begynner dessverre å lure på om mannen er tilbakestående?

Dette kan da ikke være normalt?

Anonymkode: f503d...d24

Om han beviselig enten har lese- og skrivevansker, eller kognitivt ikke evner å forstå alt som foregår rundt seg, så kan da dette neppe være lovlig, juridisk sett?? Hvor «forsvant» hans 1,5 mill? I lomma på ekskona?? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (8 timer siden):

Om han beviselig enten har lese- og skrivevansker, eller kognitivt ikke evner å forstå alt som foregår rundt seg, så kan da dette neppe være lovlig, juridisk sett?? Hvor «forsvant» hans 1,5 mill? I lomma på ekskona?? 

Ja. Adv leste opp ett brev han hadde fått hvor han bare skulle svare ja,  og da hadde boet blitt delt. Han rev det istykker og hadde kastet det🙈

Han kan lese og skrive. Men, later som han forstår mer enn det han gjør.

Ikke en forsiktig sjåfør heller.

TS

 

 

Anonymkode: f503d...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ja. Adv leste opp ett brev han hadde fått hvor han bare skulle svare ja,  og da hadde boet blitt delt. Han rev det istykker og hadde kastet det🙈

Han kan lese og skrive. Men, later som han forstår mer enn det han gjør.

Ikke en forsiktig sjåfør heller.

TS

 

 

Anonymkode: f503d...d24

Så flaut å være sammen med en slik mann. Hadde dødd av skam!!!

Anonymkode: ffc10...b2d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Så flaut å være sammen med en slik mann. Hadde dødd av skam!!!

Anonymkode: ffc10...b2d

Ikke noe en merker med en gang.

Har reagert ved middagsbordet også. Han kan fint forsyne seg av noe med sitt eget bestikk flere ganger. Gjorde det da vi besøkte hans familie, da ble jeg flau🙈

Anonymkode: f503d...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke noe en merker med en gang.

Har reagert ved middagsbordet også. Han kan fint forsyne seg av noe med sitt eget bestikk flere ganger. Gjorde det da vi besøkte hans familie, da ble jeg flau🙈

Anonymkode: f503d...d24

Dette er kanskje litt «primitivt» men kan handle mer om kultur enn intelligens. 
 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja. Adv leste opp ett brev han hadde fått hvor han bare skulle svare ja,  og da hadde boet blitt delt. Han rev det istykker og hadde kastet det🙈

 

Anonymkode: f503d...d24

dette høres jo helt sykt ut, og jeg tenker det kan handle om hans mannlige stolthet eller noe? Veldig dramatisk å rive det i stykker ....

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han kan lese og skrive. Men, later som han forstår mer enn det han gjør.

Anonymkode: f503d...d24

Dette tror jeg også handler om en form for stolthet: å skulle hevde seg selv og fremstå litt smartere/bedre enn hva han egentlig er. Når det blir gjennomsiktig fremstår man kanskje først og fremst sosialt uintelligent. Det er jo bare flaut og kleint.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke en forsiktig sjåfør heller.

TS

Anonymkode: f503d...d24

Dette er jo bare trist og urovekkende. Høres igjen mer ut som noen som skal vise frem sin maskulinitet. Være litt grenseløs, tøff. Kanskje fremstå som bedre sjåfør enn det han egentlig er. 
 

Du må sette grenser og be han komme ned på jorda, og pakke bort en god del av egoet sitt. Virker som han tar dumme valg for å hevde seg selv, og er stort sett litt primitiv og «enkel», ja. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump. Du har allerede begynt å se etter tegn på lav intelligens, selv om den generelle oppførselen er nok til å ikke ville være sammen med ham.  Selv om han innrømmer problemer, skal du være støttekontakt? 

Anonymkode: b4c68...af6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (19 timer siden):

Dette er kanskje litt «primitivt» men kan handle mer om kultur enn intelligens. 
 

dette høres jo helt sykt ut, og jeg tenker det kan handle om hans mannlige stolthet eller noe? Veldig dramatisk å rive det i stykker ....

Dette tror jeg også handler om en form for stolthet: å skulle hevde seg selv og fremstå litt smartere/bedre enn hva han egentlig er. Når det blir gjennomsiktig fremstår man kanskje først og fremst sosialt uintelligent. Det er jo bare flaut og kleint.

Dette er jo bare trist og urovekkende. Høres igjen mer ut som noen som skal vise frem sin maskulinitet. Være litt grenseløs, tøff. Kanskje fremstå som bedre sjåfør enn det han egentlig er. 
 

Du må sette grenser og be han komme ned på jorda, og pakke bort en god del av egoet sitt. Virker som han tar dumme valg for å hevde seg selv, og er stort sett litt primitiv og «enkel», ja. 

Huff ja. Han snakker mye om hvor høyt venner fra hjemlandet liker han. Tydeligvis viktig for han. Han er sta som ett fjell, ikke lett å sette grenser da. Blir flau av og til, som da han kom en tur bort mens jeg var i slalåmbakken. Han kom i sommersko, vi gikk inn i varmestua tok en kaffe. Der hoster han rett ut, bra det ikke var mange der.

Anonymkode: f503d...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men herregud ts! Hvordan orker du?? Hva er poenget? Er det bare for å ha noen?

Anonymkode: 345ce...017

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bare snakke for meg selv....

 

...men hvis jeg hadde sett antydninger til at jeg hadde at en dum kjæreste hadde jeg funnet en ny kjæreste. Det går rett og slett ikke an å jobbe med. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2021 den 0.10):

Den ble solgt, og han fikk ett brev den gang hvor han måtte ta kontakt, gjorde ikke det og mistet dermed 1.5 mill.

 

Det virker litt rart om dette er tilfelle.. Pengene kan han nok få om han ønsker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...