Gå til innhold

Vondt å si dette,.men begynner å lure på om kjæresten er litt "dum"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han er ikke norsk, men bodd her i mange år. Han klarer ikke å betale sine regninger via nettbank. Han klarer ikke å lagre kontakter på navn på sin mobil.  Han skilte seg for noen år tilbake, hans eks og han hadde en leilighet sammen. 

Den ble solgt, og han fikk ett brev den gang hvor han måtte ta kontakt, gjorde ikke det og mistet dermed 1.5 mill.

Jeg kom sent inn, prøvde å rydde opp via adv, men det var for sent

Begynner dessverre å lure på om mannen er tilbakestående?

Dette kan da ikke være normalt?

Anonymkode: f503d...d24

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Råååsa

Det er vanligere enn hva du tror. Han er ikke dum, han forstår seg ikke på internett og dokumenter. Send han på kurs. Jeg tror folkeuniversitetet har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke barebare å flytte til et annet land. Bare det krever mye av en. Hva slags bakgrunn har han? Hvis han har kommet til norge feks på humanitært grunnlag så kan han ha traumeskader i bunn. Det gjør at man kan få problemer med å ha overskudd til helt normale ferdigheter som alle tar som en selvfølge. Jeg feks har ptsd og sliter massivt med å lære meg å kjøre bil. Det er fordi systemet og hjernen min er overbelastet og jeg klarer ikke ta inn så mye info som jeg opplever trafikken er. 

Anonymkode: 82837...d0c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som er under median på IQ-skalaen. En god del er også definert som tilbakestående uten at en kan se det. Når det er sagt, IQ handler ikke om å kunne opprette kontakter på telefonen. Når du er sammen med noen VET du hvor smarte de er basert på samtalene deres. Det handler om problemløsning og hvordan en tilegner seg kunnskap. 

Anonymkode: 358cb...4e9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han behøver slett ikke å være dum, kanskje han ikke har lært å lese og skrive? I hvert fall høres det ikke ut som han er en funksjonell leser på norsk. Men mange synes dette er skambelagt og bruker mye krefter på å holde det skjult - som kan gi noen utslag som blir svært merkelige i omverdenen øyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er mange som er under median på IQ-skalaen.

Nøyaktig halvparten -1, faktisk. Det ligger i definisjonen av median.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Råååsa skrev (6 timer siden):

Det er vanligere enn hva du tror. Han er ikke dum, han forstår seg ikke på internett og dokumenter. Send han på kurs. Jeg tror folkeuniversitetet har. 

han er ikke smart i vertfall.

Anonymkode: 0ef2e...9ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer med mange påstander, men klarer ikke å argumentere.  Han har bodd over halve livet sitt her i Norge. 

TS

Anonymkode: f503d...d24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette kan da ikke være normalt?

Anonymkode: f503d...d24

Ikke i Norge nei...

Husk at eventuelle barn vil arve dette.

Endret av OlsenHansen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (1 time siden):

Nøyaktig halvparten -1, faktisk. Det ligger i definisjonen av median.

Ikke for å være kverulant men det er ikke nødvendigvis slik. Akkurat som medianinntekt blir påvirket av de som tjener milliarder. 

Anonymkode: 358cb...4e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke for å være kverulant men det er ikke nødvendigvis slik. Akkurat som medianinntekt blir påvirket av de som tjener milliarder. 

Anonymkode: 358cb...4e9

Median er det midterste tallet i en tallerken, så halvparten vil ligge over og halvparten under. Den opprinnelige kommentaren var at mange ligger under median, og det sier ikke annet enn at halve befolkningen ligger under og halvparten over, hvor mange som trekker opp og ned har egentlig ingen betydning. 

Anonymkode: 3e09e...7ca

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallerken faktisk, mener selvfølgelig tallrekke 😆👆

Anonymkode: 3e09e...7ca

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han er ikke norsk, men bodd her i mange år. Han klarer ikke å betale sine regninger via nettbank. Han klarer ikke å lagre kontakter på navn på sin mobil.  Han skilte seg for noen år tilbake, hans eks og han hadde en leilighet sammen. 

Den ble solgt, og han fikk ett brev den gang hvor han måtte ta kontakt, gjorde ikke det og mistet dermed 1.5 mill.

Jeg kom sent inn, prøvde å rydde opp via adv, men det var for sent

Begynner dessverre å lure på om mannen er tilbakestående?

Dette kan da ikke være normalt?

Anonymkode: f503d...d24

Det blir feil å si at han er dum. Han har bare ikke brukt dette. Mange eldre har problemer med det samme og de er slett ikke dumme. Dataverden er et tankesett man må tilvenning. Jeg husker min første opplevelse med data i skolen, der det å starte den og i tillegg komme på nett var måloppnåelsene for de første timene...    maskinen brukte også et kvarter på å sku seg på og heldig var man om alt gikk som det skulle. 

 

 

Anonymkode: 0a06a...106

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som mannen min. Han er norsk, men har lite utdanning og leser sjelden noe annet enn overskriftene i avisa. Han har etter mange år lært seg å bruke nettbank, og får til Vipps med litt hjelp. Andre praktiske apper, som Easypark o.l, får han ikke til, og han skjønner ikke hvordan f.eks Autopass fungerer.

Anonymkode: 25a32...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som mannen min. Han er norsk, men har lite utdanning og leser sjelden noe annet enn overskriftene i avisa. Han har etter mange år lært seg å bruke nettbank, og får til Vipps med litt hjelp. Andre praktiske apper, som Easypark o.l, får han ikke til, og han skjønner ikke hvordan f.eks Autopass fungerer.

Anonymkode: 25a32...6ff

Ikke for å være frekk, men hvordan orker du å være gift med ham?😫

Anonymkode: fc5f8...022

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du i så fall merke det på flere måter.

Har han jobb? Og fungerer han i så fall der? Kjører han bil? Får han til å kjøpe billetter og fikse andre ting pr. mobil? Klarer han å finne ut av andre ting? Skattemelding osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres litt ut som venninna mi. Hun er ikke så smart, men hyggelig da. Må forklare henne hvordan ting er og hvordan de henger sammen. Men vet ikke om det går inn. Foreldrene hjelper henne fortsatt med mye. 

Anonymkode: a420e...b9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er lesinga som er problemet. Dysleksi?

Anonymkode: bb357...187

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...