Gå til innhold

Benedicte Haugaard


LinnPinnSukkerspin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Dingeldangel

Djises, er det dette som overtar etter «coaching» som var så populært for noen år siden.  Folk i NAV systemer er ofte en plass der mye skal landes/utredes/falle på plass, ingen gunstig situasjon å begynne som influenser. Hva faen har de tenkt med!

Endret av Dingeldangel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker helt vanvittig - uvirkelig at NAV - et statlig foretak - kan finne på dette. 
Kjenner hun noen i systemet, tro?
Jeg håper inderlig dette når media, dette er ikke greit. Både pengebruken av offentlige midler - og å prøve å sende flere ut i den slags lite nyttige «yrker» 🤬😤

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettsiden har en bug som gjør at det som er lengst ut mot kantene forsvinner. Man kan alltids gjette seg til hva som står der, men det er litt dumt med tanke på at dette skal være et proft nettsted, godkjent av NAV. Lengre ned på siden er det tekst som overlapper og er uleselig. Kanskje hun/de må få seg en stødigere webdesigner?

Jeg håper forresten hun vet hva hun gjør og ikke lover noe hun/de ikke kan holde. ABDs lignende nettkurs endte med skandale etter at deltakerne følte seg lurt.

Endret av Pust
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (11 timer siden):

Du har rett. Hvis man skal ta alle modulene, blir ca.20000 for et kurs. Av våre skattepenger faktisk. 

Nei dette stemmer ikke. Du kan ikke bare kjøpe noen av modulene. 8500kr for hele kurset. Blir lei av folk som bare må skrive ting før de vet at det er riktig. Fakta som står svart på hvitt bør være enkle å forholde seg til

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

moncabang skrev (4 timer siden):

Nei dette stemmer ikke. Du kan ikke bare kjøpe noen av modulene. 8500kr for hele kurset. Blir lei av folk som bare må skrive ting før de vet at det er riktig. Fakta som står svart på hvitt bør være enkle å forholde seg til

Kurset er delt opp i et kurs til 8700, så kan du betale mer for pro kurs som koster fra 900 kr mnd? 

Endret av Lill :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lerke987 skrev (3 timer siden):

Håper noen tipser media.

Frujohansen har et innlegg om dette på sin IG story, det burde definitivt media tatt tak i. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (17 timer siden):

Du har rett. Hvis man skal ta alle modulene, blir ca.20000 for et kurs. Av våre skattepenger faktisk. 

Fy fader, er nesten så man har lyst til å gråte. Gi heller de pengene til noe skikkelig som folk faktisk trenger! 

Endret av Bibbi_
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (Akkurat nå):

Fy fader, er nesten så man har lyst til å gråte. Gi heller de pengene til noe skikkelig som folk faktisk trenger! 

Ja, det er helt sykt. Særlig med tanke på B.H ikke er en av de mest seriøse influenserne som finnes.

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

moncabang skrev (6 timer siden):

Nei dette stemmer ikke. Du kan ikke bare kjøpe noen av modulene. 8500kr for hele kurset. Blir lei av folk som bare må skrive ting før de vet at det er riktig. Fakta som står svart på hvitt bør være enkle å forholde seg til

Uansett, 8500 eller 20000, så er det sløseri av VÅRE skattepenger!!! Helt hinsides! Og jeg håper dette blir stoppet! 

Influenser"yrke" er et helt meningsløst "yrke". Å jeg håper det kan bli slutt på å kalle det et yrke. Det er fjas! 

  • Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (1 minutt siden):

Ja, det er helt sykt. Særlig med tanke på B.H ikke er en av de mest seriøse influenserne som finnes.

Nei der er det bare løgn og bedrag. Fy f... for en verden vi lever i! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (19 minutter siden):

Nei der er det bare løgn og bedrag. Fy f... for en verden vi lever i! 

Hun må kjenne noen i systemet. Jeg vet hvor vanskelig det er å få finansiert kurs og hvor vanskelig det er å få på plass en rammeavtale med NAV. Andre seriøse aktører som kan tilby folk jobb i etterkant, får avslag når de ønsker avtale med NAV. Her sitter bruker igjen med ingenting. Hverken jobb eller noe     fagbrev/sertifisering. Det er helt horribelt. 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen som har tipset media om dette her? Det bør virkelig fram i lyset hva skattepengene til nordmenn går til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en som går på dagpenger eller AAP kan bli tvunget av Nav til å ta et influencer-kurs som tiltak for å beholde dagpengene😳 Det er jo galskap!

Viser bare hvor lav terskel Nav har for hvem de ansetter. Denne som har foreslått eller bestemt dette som vedtak må være ei kvinne som har som interesse i å følge influencere…..skal ikke se bort fra at vedkommende er følger av BH.

Jeg har alltid trodd at man måtte ha ei spesifikk utdanning for å jobbe som sakkyndig i Nav, helt til en slektning av meg som ikke har en bachelor engang fikk seg jobb som sakkyndig. Så ei som bare har fullført 2-årig yrkesfag (uten å fullføre lærlingtiden og få fagbrev) og som hele livet enten har vært hjemme med barn eller hatt tilfeldige jobber i barnehage, sekretær, jobbet i kiosk, jobbet som billettør på ei ferje fikk seg jobb som sakkyndig på Nav og sitter nå og tar avgjørelser som har store innvirkninger på andre mennesker sitt liv

Ganske skremmende når jeg vet at hun ble ansatt også leser jeg dette om at Nav betaler for influencer-kurs. Tror nav at ved å ta et sånt kurs så vil man slå igjennom og få millioninntekt sånn som de største influencerne i landet? Er de klar over hvor sinnsykt mange det er om beinet i denne bransjen og at de færreste slår igjennom?

Tror nav at alle som er fysisk eller psykisk syk har lyst å utlevere seg selv i sosiale medier? Barna sine? Hva er kravet for å beholde stønaden? Ta kurset også ett innlegg om dagen på blogg eller IG? To innlegg? Daglig aktivitet på snap?

Og mens den vanlige mannen i gata kjemper sine kamper mot Nav, dårlig økonomi og lave satser mens alt blir dyrere så betaler Nav BH sånn at kontoen hennes blir enda feitere der hun koser seg på båten eller den nyinnkjøpte hytta på Norefjell… Hva med å heller droppe å betale en som allerede har til smør på brødet og mere til og heller øke satsene? Eller jobbe for kortere behandlingstid? Leste for ikke lenge siden at det i snitt tar 6-7 år for å få innvilget uføretrygd med mindre man blir akutt kritisk syk (jeg ble ufør på 3mnd da jeg fikk kreft, men 3mnd er unntaket). Eller kortere tid på arbeidsavklaring for å finne restarbeidsevne og unngå at folk blir enda sykere av presset ved å teste ut ulike arbeidssteder og ulike stillingsprosenter…….det er så mye mere fornuftig Nav kan bruke budsjettet på enn å sende folk på influencer-kurs! 

Dette er det sjukeste jeg har lest på lenge. Galskap! 

  • Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker og som @skruf at det må stilles krav til den som får kurset dekket av NAV. For eks:
- Minst ett innlegg pr dag på platform av eget ønske
- Minst en diagnose må utbrettes for følgere, helst i detalj
- Minst en mindreårig må eksponeres (egen eller andres)
- Minst en gang i måneden bør man gråte eller vise følelser for følgere
- Bruker skal forsøke å tjene penger på følgere ved hjelp av donasjoner (Spleis/Vipps), salg av håndarbeid, salg av brukte ting og klær eller oppstart av egen vilkårlig bedrift
- NAV skal omtales i positive ordlag, eller ikke nevnes i det hele tatt

Noe som vil inkludere 99% av influensere her på Rampelyset...

  • Liker 14
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...