Gjest Kira Skrevet 21. juni 2007 #3661 Del Skrevet 21. juni 2007 Gratulerer med ny bil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 21. juni 2007 #3662 Del Skrevet 21. juni 2007 Høres ut som det blir et kjempelekkert bord Jeg skulle også kjøpt meg symaskin. Låner faktisk min mors fortsatt, i en alder av eeeh.... 29 Ganske flaut i grunnen, enhver skikkelig husmor bør vel eie sin egen symaskin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #3663 Del Skrevet 22. juni 2007 Dåpsbordet kommer til og bli kjempefint. Hvor mange gjester skal dere ha? Jeg har funnet ut at vi blir litt for mange når den tid kommer (jada, tidlig ute... hehe)... Har servise til 12, men blir nok flere enn det. Liker ikke og blande flere serviser, men blir vel dyrt og kjøpe inn mer også. Symaskin er greit og ha, ja. Jeg laget også en sånn kurv da T@ssen sluttet i barnehagen. Ble kjempegodt mottatt. Vi blir ikke mange i dåpen, om alle kommer blir det 13 med Lillegull (9 voksne og 4 barn). Jeg har ikke servise til mer enn 8, men bestilte to fat til i går så jeg får 10. Hadde tenkt å la barna spise av noe annet, men kanskje jeg liksågodt kjøper enda 2 fat så jeg har... Synes ikke det er noe problem å blande serviser om de passer sammen, ellers kan en leie servise fra der man bestiller mat. Gratulerer med ny bil! Så godt å se deg!! :juhu: Høres ut som det blir et kjempelekkert bord Jeg skulle også kjøpt meg symaskin. Låner faktisk min mors fortsatt, i en alder av eeeh.... 29 Ganske flaut i grunnen, enhver skikkelig husmor bør vel eie sin egen symaskin Min mor bor litt for langt borte til at det å låne fungerer særlig bra. Den første sy-oppgaven blir noen helt enkle gardiner til rommene i kjelleren, må bare ut og kjøpe stoff. Kommer til å bli innkalt på sykurs der jeg kjøpte maskinen også, det er greit å få med seg for en nybegynner som meg. ------------------ Siste dagen på veldig lenge at jeg måtte da vekkerklokka på! :juhu: Er første dagen av skoleferien i dag, men mellomste hadde fått tannlegetime kl 08 så det ble en travel morgen likevel. Heldigvis bor vi bare 5 min fra tannlegen, så jeg putta bare Lillegull i vogna med pysjamasen på og trillet ned. Så spiste vi frokost da vi kom hjem igjen. Har lekt husmor i noen timer, og fikk såvidt satt rumpa i stolen før Lillegull våknet igjen. Og nå er det tid for lunsj til to sultne gutter også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 22. juni 2007 #3664 Del Skrevet 22. juni 2007 Vi blir ikke mange i dåpen, om alle kommer blir det 13 med Lillegull (9 voksne og 4 barn). Jeg har ikke servise til mer enn 8, men bestilte to fat til i går så jeg får 10. Hadde tenkt å la barna spise av noe annet, men kanskje jeg liksågodt kjøper enda 2 fat så jeg har... Synes ikke det er noe problem å blande serviser om de passer sammen, ellers kan en leie servise fra der man bestiller mat. Jeg hadde også planer om og la ungene få spise av noe annet, men likevel blir det litt lite hvis alle kommer. Må eventuelt låne av svigers@uen, men hun har vel egentlig en litt annen smak igjen. Leie går kanskje an, ja. Det hadde jeg ikke tenkt på. T@ssen hadde siste skoledag i dag, skal bli godt og få sove uten vekkerklokke på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #3665 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg hadde også planer om og la ungene få spise av noe annet, men likevel blir det litt lite hvis alle kommer. Må eventuelt låne av svigers@uen, men hun har vel egentlig en litt annen smak igjen. Leie går kanskje an, ja. Det hadde jeg ikke tenkt på. T@ssen hadde siste skoledag i dag, skal bli godt og få sove uten vekkerklokke på mandag. Du får satse på litt frafall. Kjempegodt å slippe ringeklokka ja. Og i natt sov Lillegull rundt for første gang! :juhu: La henne 21.30 i går og jammen sov hun helt til over 6! Og deretter videre til nesten 10! Tror hun har arvet sin mors sovehjerte. Helgen har blitt brukt til mer rydding i kjelleren, har gått gjennom masse kasser med gamle leker og kastet alt som ikke er brukbart. Var også å kikket på benkeplate og hyller til hobbyrommet, så vi vet hva som skal handles inn til uka når rommet er rensket for esker. Det ble en stille og rolig St. Hans feiring hjemme i år, egentlig greit å være hjemme hos seg selv nå når Lillegull enda er liten. I dag har vi vært på turorientering. Kjempefin tur med nydelig vær, men endte ikke så veldig hyggelig siden mannen og jeg misforstod hverandre.... Han ble skjelt ut for å si det sånn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 25. juni 2007 #3666 Del Skrevet 25. juni 2007 Dåpsbordet ditt blir sikkert kjempelekkert! Så må jeg få lov til å reklamere for rosa peoner, (om du skal ha blomster på bordet) jeg har nemlig endelig fått blomster på peonene mine - og det etter 5 år! (eller er det 6 år nå?) Det er enda bare knopper, så jeg måtte fjuske litt, og kjøpte en stor bukett til å pynte opp inne i helgen. Når skal dere ha barnedåp da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 25. juni 2007 #3667 Del Skrevet 25. juni 2007 Så godt at Lillegull har begynt å sove hele natten. Da fikk jeg livet mitt tilbake, kan jeg huske. Peoner er nydelig, jeg har også blomster på mine dyprøde, sor første gang i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 25. juni 2007 #3668 Del Skrevet 25. juni 2007 Og mine peoner er i ferd med å springe ut, lys rosa og kjempefine Men det tok noen år hos meg også, før det i det hele tatt ble noe særlig blomstring. Jeg drev og flytta dem de første årene, og det skulle jeg visst ikke ha gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #3669 Del Skrevet 25. juni 2007 Dåpsbordet ditt blir sikkert kjempelekkert! Så må jeg få lov til å reklamere for rosa peoner, (om du skal ha blomster på bordet) jeg har nemlig endelig fått blomster på peonene mine - og det etter 5 år! (eller er det 6 år nå?) Det er enda bare knopper, så jeg måtte fjuske litt, og kjøpte en stor bukett til å pynte opp inne i helgen. Når skal dere ha barnedåp da? Barnedåpen er 8.juli. Allerde litt småstressa over alt som må ordnes først. Skal reise bort i helga og noen dager etterpå, men det ordner seg nok. Takk for tips om rosa peoner. Så godt at Lillegull har begynt å sove hele natten. Da fikk jeg livet mitt tilbake, kan jeg huske. Peoner er nydelig, jeg har også blomster på mine dyprøde, sor første gang i år Mine peoner er allerde avblomstra.. Og mine peoner er i ferd med å springe ut, lys rosa og kjempefine Men det tok noen år hos meg også, før det i det hele tatt ble noe særlig blomstring. Jeg drev og flytta dem de første årene, og det skulle jeg visst ikke ha gjort Har skjønt at peoner ikke liker flytting, så her får de stå i fred. Men har ikke hatt allverdens blomster på de, mulig de trenger litt mer stell enn de får her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #3670 Del Skrevet 26. juni 2007 Fikk et aldri så lite sjokk da jeg leste nyhetene! Leker husmor i dag også, litt lei av å aldri se enden på det som skal gjøres. Har vasket persiennene på kjøkkenet, tok og spylte de under dusjen. Nå henger de til tørk ute, men vet ikke hvor vellykket det ble.. Og i kjelleren er det ganske kaos fremdeles, selv om vi har ryddet vekk alle eskene. Blir alltid stående igjen masse småting som en ikke vet helt hvor en skal gjøre av. Og hvorfor tar vi egentlig vare på så mye som aldri blir brukt??? Har kastet med hard hånd, men likevel blir det mye igjen. Resten av uka blir travel, og til helgen reiser vi bort noen dager. Jeg kjenner jeg blir litt stressa over tanken på at vi ikke skal blir ferdige til barnedåpen.. Samtidig så kan det være godt å reise bort og koble av noen dager, istedet for å sitte i kaoset og irritere seg. Så hvis jeg får unna en del ting de neste dagene håper jeg at det blir bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 26. juni 2007 #3671 Del Skrevet 26. juni 2007 Fikk et aldri så lite sjokk da jeg leste nyhetene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 26. juni 2007 #3672 Del Skrevet 26. juni 2007 Fikk et aldri så lite sjokk da jeg leste nyhetene! :klø: Hvorfor får jeg aldri med meg noe... Blir nok bra å reise bort noen dager. Forhåpentligvis kommer du hjem igjen med nytt pågangsmot og energi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 26. juni 2007 #3673 Del Skrevet 26. juni 2007 :klø: Jeg har også lurt på det med alle de unyttige tingene vi omgir oss med, og som i hvert fall jeg ikke er i stand til å kvitte meg med heller. Merkelig! Tror du har godt av å komme litt bort jeg. Slapp av og kos deg litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 26. juni 2007 #3674 Del Skrevet 26. juni 2007 Fikk et aldri så lite sjokk da jeg leste nyhetene! Skjønner ingenting jeg, men ble veeeldig nysgjerrig Egentlig bare innom for og gi deg en stor Husk og slappe av litt mellom slagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #3675 Del Skrevet 26. juni 2007 :klø: Hvorfor får jeg aldri med meg noe... Blir nok bra å reise bort noen dager. Forhåpentligvis kommer du hjem igjen med nytt pågangsmot og energi. :klø: Jeg har også lurt på det med alle de unyttige tingene vi omgir oss med, og som i hvert fall jeg ikke er i stand til å kvitte meg med heller. Merkelig! Tror du har godt av å komme litt bort jeg. Slapp av og kos deg litt Skjønner ingenting jeg, men ble veeeldig nysgjerrig Egentlig bare innom for og gi deg en stor Husk og slappe av litt mellom slagene. Antar dere ble ganske skuffet nå! Takk for . Jeg skulle gjerne ha slappet litt mer av, men det er så mye som skjer at det er vanskelig. I morgen skal jeg på dåpssamtale med presten (kan ikke si jeg gleder meg..) og på intervju. På torsdag er det barseltreff på dagen og venninne-treff på kvelden. Og innimellom skal jeg helst rydde og vaske.. Så det skal egentlig bli deilig med en rolig helg hjemme hos foreldrene våre. Får jo ferdig middag og greier. Jeg får se hvor mange dager jeg klarer å stoppe over helgen før panikken tar meg og jeg må hjem til forberedelser igjen. Lillegull er allerede i seng, og nå står de store guttene for tur. Mellomste skal i barnehagen i morgen og dagen etter, så er det slutt. Han synes det er utrolig feigt at storebroren har ferie og ikke han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 27. juni 2007 #3676 Del Skrevet 27. juni 2007 Det er jeg enig i, skikkelig feigt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 27. juni 2007 #3677 Del Skrevet 27. juni 2007 Nå ble jeg klokere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 28. juni 2007 #3678 Del Skrevet 28. juni 2007 Tusen takk for PM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #3679 Del Skrevet 28. juni 2007 Det er jeg enig i, skikkelig feigt Men nå har han også ferie! Siste dagen i barnehagen i dag, og det ble en flott dag. De var kun 5 barn på avdelingen så de tok bussen til byen, var på McDonalds og på sandvolleyball. De så to kamper, Brasil og Liverpool vant. (Alle lag med rød drakter er Liverpool) Nå ble jeg klokere Tusen takk for PM ----------------------- Da var to travle dager unnagjort og det har gått veldig greit. Har truffet masse hyggelige mennesker som jeg trives sammen med, og da glemmer man at det er travelt. I kveld har jeg hatt besøk. Jeg hadde laget meksikansk suppe som skal kokes i timevis. Denne gangen ble den passe sterk og ikke som sist da røyken omtrent stod ut ørene på gjestene. Jeg har også unnet meg et glass vin i kveld, antar at Lillegull sover såpass mange timer nå at det ikke er noe problem. I morgen blir det å stå opp å pakke, så får vi se når vi er klar til å reise. Antar at det ikke er det verste helgetrykket nå på sommeren, og at vi slipper timevis med ferjekø selv om det skulle bli litt ut på ettermiddagen. Skal ta med meg utstyret for å lage bordkort, og kanskje jeg kommer igang med litt takkekort også. Men det kommer helt an på været, jeg gidder ikke å sitte inne om sola skinner. Skal også ta med meg alle bladene + boka jeg har kjøpt i det siste og ennå ikke fått lest... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synseren Skrevet 28. juni 2007 #3680 Del Skrevet 28. juni 2007 Nå har jeg oppdatert meg i dagboka di. Det høres ut som det er travelt å være trebarns mor. Med dåpsforberedelser, bursdager, barseltreff osv. Men det skinner igjennom at du trives i hverdagen og da er ingenting bedre. Luking kan virke som et evighetsprosjekt av og til, jeg kjenner til det. Jeg er så lei av de brune sneglene som spiser opp alle de flotte plantene våres. Tror jeg må kjøpe et middel som kan ta knekken på de. Håper dere får det fint hos foreldrene dine og kan ta det litt med ro og kanskje bli litt oppvarta.... Ha en fin miniferie!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå