Gå til innhold

Min mor har verge og jeg er redd for at søskene lurer min mor for penger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og husk, om din mor har mottatt gaver mens din bestemor selv styrte økonomien sin, så betyr ikke det at hun skal ha mindre arv! Selv om søskene til din mor mener det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar. Jeg skal ta dette opp med vergen. Måtte bare høre om noen visste hva som var riktig. 

Anonymkode: 25a7c...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

De bruker fra sin mors bankkonto, noe som igjen gjør at de bruker fra min mors arv. 

Anonymkode: 25a7c...4db

Da burde din mors penger være trygge, siden det kan dokumenteres at verken hun eller vergen har tatt ut de pengene. Uansett så skal vel kontoen avsluttes ved dødsfall og pengene overføres til arvingene.

Anonymkode: 56f61...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da burde din mors penger være trygge, siden det kan dokumenteres at verken hun eller vergen har tatt ut de pengene. Uansett så skal vel kontoen avsluttes ved dødsfall og pengene overføres til arvingene.

Anonymkode: 56f61...a87

Både moren og bestemoren lever enda, så kontoer kan ikke avsluttes. Litt dumt hvis ts sine tanter/ onkler tømmer begges kontoer sånn at disse to kanskje ikke har råd til noe ekstra mens de lever, samt bruker opp både ts og morens arv. 

Anonymkode: d69a9...770

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 0.25):

Både moren og bestemoren lever enda, så kontoer kan ikke avsluttes. Litt dumt hvis ts sine tanter/ onkler tømmer begges kontoer sånn at disse to kanskje ikke har råd til noe ekstra mens de lever, samt bruker opp både ts og morens arv. 

Anonymkode: d69a9...770

Jeg har nå snakket med min mors søsken, som sier at de kjøper ting til min mor fordi bestemor har sagt at hun betaler om det trengs noe. Min bestemor er dement, og er ikke i stand til det. Det har hun vært i mange år..  Min mors søsken mener at de kjøper det min mor trenger, og at har min bestemor sagt. Jeg sier at det er jo min mors arv det er snakk om. 

Må det ikke være noe skriftlig her der min bestemor har skrevet hva det skal gå til?

Anonymkode: 25a7c...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...