Eira2020 Skrevet 9. mars 2021 Forfatter #21 Del Skrevet 9. mars 2021 Atticmess skrev (2 timer siden): Håper du ser en positiv test når du starter på letrozol 😊 Kanskje det er det som skal til for å få kickstart kroppen litt. Skjønner dette med at el-testene har vært et pengesluk når du har hatt såpass uforutsigbar syklus. Så sikkert ikke dumt å la det ligge denne gangen. Det blir etterhvert endel penger lagt igjen i prøvingen, men så blir det så verdt det når spiren sitter. Takk for det, hadde vært gøy å endelig oppleve en etter så lang tid uten! Kommer sikkert til å gå i bakken når det skjer 😅 Ja, det er litt deilig å slippe å stresse med det nå kjenner jeg. Spesielt når jeg gjerne har testa fra ca dag 10 til alt fra dag 22-40 hver eneste måned siden jeg ikke ante om EL plutselig skulle dukke opp 🙈 Og det er mye penger ja, men så lenge vi til slutt når målet så vil det jo ikke kunne måles i kroner og øre noe av det så klart 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 9. mars 2021 #22 Del Skrevet 9. mars 2021 Eira2020 skrev (38 minutter siden): Takk for det, hadde vært gøy å endelig oppleve en etter så lang tid uten! Kommer sikkert til å gå i bakken når det skjer 😅 Ja, det er litt deilig å slippe å stresse med det nå kjenner jeg. Spesielt når jeg gjerne har testa fra ca dag 10 til alt fra dag 22-40 hver eneste måned siden jeg ikke ante om EL plutselig skulle dukke opp 🙈 Og det er mye penger ja, men så lenge vi til slutt når målet så vil det jo ikke kunne måles i kroner og øre noe av det så klart 🥰 Ja, det skjønner jeg! Det vil være en fin milepel å sitte med positiv el-test 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 9. mars 2021 #23 Del Skrevet 9. mars 2021 Eira2020 skrev (51 minutter siden): Takk for svar @Amatariel🙌🏼 Jeg håper virkelig jeg også vil oppleve eggløsning snart - hadde ikke vært feil om den kom til normal tid i syklus heller 🤞🏼 Hvordan gjør du det med tolkning av strimlene? Jeg har vært litt usikker på hvor mye jeg skal stole på de tallene som kommer opp når man plotter inn i Premom 🤷🏼♀️ Premom syns jeg er helt håpløs. Føler ikke det har noe å si de målingene. Man tar testen, enten er den negativ eller positiv. Noen får en jevn økning mot positiv test, men det er slettes ikke alle som får det. Nå i denne syklusen gikk jeg fra veldig svak test til sterk test på under en dag. De få gangene jeg er usikker på om strekene faktisk er like sterke eller ikke, så tar jeg en digital test for å dobbelsjekke. Dette syns jeg helt klart er den enkleste måten og holde på med EL-testene på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eira2020 Skrevet 21. mars 2021 Forfatter #24 Del Skrevet 21. mars 2021 PP6, Syklusdag 23. (Starter med å si takk for svar @Amatariel. Enig med deg angående Premom, jeg har bare blitt mer forvirra av det hele. Kommer nok ikke til å bruke det på den måten videre, men heller kontrollsjekke med digital test som du nevner 🙌 ). Nå har det gått 18 dager siden timen jeg bestilte hos privat gyn, og i morgen har jeg omsider kommet til dagen hvor vi avtalte at jeg skulle komme inn for å avlevere blodprøver. Jeg er jo nå litt spent på om jeg etter dette vil få klarsignal til å starte opp med Letrozol i neste syklus som vi avtalte for noen uker tilbake. Mest sannsynlig vil jeg nok det for jeg har heller ikke denne måneden kjent noe til symptomer på at eggløsningen er kommet naturlig i gang av seg selv... Det har forøvrig vært litt deilig denne måneden å bare slappe av og ikke bruke EL-tester. Jeg og mannen har også kost oss en god del uten å tenke på at vi har sex for å bli gravide, noe jeg tror har vært sunt for oss. Alt i alt har vi kanskje slappet mer av i perioden som er gått siden jeg fikk utskrevet Letrozol-tablettene tidligere i mars. I morgen når jeg skal ta blodprøvene er jeg som nevnt kommet til dag 24 i syklus, og det eneste jeg lurer på nå er hvor lenge jeg skal la syklus gå før jeg eventuelt hjelper den i gang igjen "kunstig" med Provera. Jeg fikk ny resept på dette også av gyn og har allerede hentet de ut. Hun sa riktignok at jeg kunne bruke de i neste syklus dersom mensen ikke kom, men jeg vet ikke helt om jeg vil orke å vente mer enn 30-35 dager før jeg får startet på Letrozol. Er det noen som har noen formening om det vil ha noe å si for effekten av Letrozol om man bruker Provera i forkant eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 21. mars 2021 #25 Del Skrevet 21. mars 2021 Så godt at du og mannen har hatt et par fine uker 💕 Blir bra å få tatt blodprøvene i morgen! Føler man går litt fremover da. Vil tro du får høre fra gynekologen når det blir noe sort for svar på prøvene? Jeg tror det er viktig at letrozol tas på de dagene i syklusene som de skal (3-7) - at det er i begynnelsen av syklusen. Derfor viktig å få i gang syklusen med da provera om ikke mensen kommer av seg selv. Du får snakke med gynekologen så får du nok sikkert en anbefaling på når du bør starte med det, tror du ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 22. mars 2021 #26 Del Skrevet 22. mars 2021 Så greit å få tatt blodprøver i dag, da har du straks svar på om det blir letrozol da 😊 Herlig å lese at du har fått litt fri fra prøverlivet og bare kost deg sammen med mannen! Det gjør godt i blant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eira2020 Skrevet 23. mars 2021 Forfatter #27 Del Skrevet 23. mars 2021 Amatariel skrev (På 21.3.2021 den 19.49): Så godt at du og mannen har hatt et par fine uker 💕 Blir bra å få tatt blodprøvene i morgen! Føler man går litt fremover da. Vil tro du får høre fra gynekologen når det blir noe sort for svar på prøvene? Jeg tror det er viktig at letrozol tas på de dagene i syklusene som de skal (3-7) - at det er i begynnelsen av syklusen. Derfor viktig å få i gang syklusen med da provera om ikke mensen kommer av seg selv. Du får snakke med gynekologen så får du nok sikkert en anbefaling på når du bør starte med det, tror du ikke? Det har vi så absolutt hatt, tror det er lurt å ikke bli helt oppslukt i prøvingen og bare være litt kjærester også 🥰 Det var fint å få tatt de prøvene i går endelig ja. Alle små ting en gjør for å komme nærmere målet føles bra! 🙌🏼 Jo, det kan godt hende jeg skal ta kontakt med gynekologen på nytt dersom ikke mensen kommer naturlig. Samtidig er ikke dette en gynekolog som skal følge meg opp videre, så det gjør at jeg blir litt usikker på om jeg bare kan ringe dit for å få råd «gratis» om du forstår. Jeg har i mitt hode tenkt at jeg kanskje skal la det vente ut påsken, eller hvertfall til dag 35 før jeg tar en ny runde med Provera (og da Letrozol fra dag 3 i den syklusen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eira2020 Skrevet 23. mars 2021 Forfatter #28 Del Skrevet 23. mars 2021 Atticmess skrev (På 22.3.2021 den 10.24): Så greit å få tatt blodprøver i dag, da har du straks svar på om det blir letrozol da 😊 Herlig å lese at du har fått litt fri fra prøverlivet og bare kost deg sammen med mannen! Det gjør godt i blant. Jaa, det er veldig fint at man kan ha det litt sånn i denne perioden også! Lett å «glemme» litt av midt oppi alt 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eira2020 Skrevet 23. mars 2021 Forfatter #29 Del Skrevet 23. mars 2021 (endret) PP6, Syklusdag 25. Så var det gått enda noe tid her. Blodprøver ble tatt som planlagt og når jeg logget meg inn på pasientsiden nå så jeg at svarene allerede var kommet opp der i kveld. Forsøker nå å google svarene litt, men blir ikke veldig klok. Det ser ut til at jeg har normale verdier på bl.a. stoffskifte og folikkelfase, mens jeg har Prolaktin på 116, Progesteron på < 3 , hCG på < 5 - som alle ser ut til å være noe under normalen. Dette er jo som ventet ut fra hypotesen om ikke forekomst av eggløsning. Problemet med dette er jo også da videre at jeg blir usikker på om jeg bare skal starte på Provera først som sist ettersom jeg ved manglende eggløsning også mest sannsynlig ikke vil få en normal initiert mensen. Gynekolog skulle kontakte meg for å gi klarsignal på bruk av Letrozol, så jeg får se om jeg blir kontaktet i morgen eller om jeg bare ringer inn selv og spør om tolkning/klarsignal på å starte opp med både Provera og Letrozol så fort som mulig 😊 Både jeg og mannen er rimelig klar for å endelig få være prøvere "på ordentlig" nå etter så mange måneder uten en eneste eggløsning! Vi har i tillegg flere vennepar som enten er blitt gravide gjennom perioden vi har vært prøvene selv eller som vi mistenker er like ved å sette i gang med prosessen nå. Jeg føler meg på sett og vis litt heldig som ikke har hatt flere veldig nære venninner som har blitt gravide gjennom denne perioden, for jeg begynner nå å forstå hvor vanskelig det må kjennes ut når andre får det til på første forsøk. Siden vi nå har forsøkt i til sammen 7 måneder har jeg også tenkt tanken på at det kan være flere som oss i vårt nettverk, uten at vi er klar over det. Tiden vil vel vise dette - det er hvertfall ingen tvil om at inngangen til 30-årene fungerer som rene domino-effekten når det gjelder annonsering av graviditeter! Endret 23. mars 2021 av Eira2020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. mars 2021 #30 Del Skrevet 24. mars 2021 Eira2020 skrev (9 timer siden): Samtidig er ikke dette en gynekolog som skal følge meg opp videre, så det gjør at jeg blir litt usikker på om jeg bare kan ringe dit for å få råd «gratis» om du forstår. Jeg skjønner hva du mener. Samtidig syns jeg det er innafor å ringe og spørre gynekologer omkring ting som har med medisinen du har fått å gjøre. Men nå ser jeg i innlegget over her at du skal bli kontaktet eller ringe selv, så det er bra! Blir veldig godt få startet ordentlig ja Tenk om det er dette som skal til..!! Jeg gikk igjennom nesten et helt EL-løst år som prøver første gang jeg var prøver og det var umenneskelig frustrerende. Fikk endelig spesialisthjelp, ble satt på medisin, fikk EL og ble gravid med det samme på den ❤️ Så det var ikke mer som skulle til da. Krysser fingrene for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eira2020 Skrevet 25. mars 2021 Forfatter #31 Del Skrevet 25. mars 2021 Amatariel skrev (På 24.3.2021 den 8.49): Jeg skjønner hva du mener. Samtidig syns jeg det er innafor å ringe og spørre gynekologer omkring ting som har med medisinen du har fått å gjøre. Men nå ser jeg i innlegget over her at du skal bli kontaktet eller ringe selv, så det er bra! Blir veldig godt få startet ordentlig ja Tenk om det er dette som skal til..!! Jeg gikk igjennom nesten et helt EL-løst år som prøver første gang jeg var prøver og det var umenneskelig frustrerende. Fikk endelig spesialisthjelp, ble satt på medisin, fikk EL og ble gravid med det samme på den ❤️ Så det var ikke mer som skulle til da. Krysser fingrene for deg! Ja, og avtalen var jo faktisk også at jeg skulle høre fra henne. Det har jeg derimot ikke gjort enda. Jeg ringte inn dit i går og fikk beskjed om at hun egentlig ikke er på jobb før over påske... Fikk lagt igjen en spesifikk beskjed hvor jeg spurte direkte om jeg nå kan få begynne på Letrozol - og at jeg også lurer på om jeg skal kickstarte prosessen på nytt igjen med Provera først. Jeg er egentlig veldig fristet til å bare sette i gang med Provera fra i morgen av, men hadde likevel vært fint å få et klarsignal. Det er så spennende å endelig skulle få begynne på medisin nå! Leser flere historier som din og det gjør meg veldig håpefull ❤️🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unicorn27 Skrevet 25. mars 2021 #32 Del Skrevet 25. mars 2021 Så spennede at du skal begynne på medisiner du også 😍 Håper virkelig det får seg til for deg og at du endelig sitter med en positiv test 🤞❤️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eira2020 Skrevet 25. mars 2021 Forfatter #33 Del Skrevet 25. mars 2021 Unicorn27 skrev (1 time siden): Så spennede at du skal begynne på medisiner du også 😍 Håper virkelig det får seg til for deg og at du endelig sitter med en positiv test 🤞❤️❤️ Takk for det, krysser fingrene for oss begge nå ❤️🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eira2020 Skrevet 6. april 2021 Forfatter #34 Del Skrevet 6. april 2021 PP7, Syklusdag 3. På tide med en ny oppdatering i dagboken her.🌻 Siden sist har det skjedd en god del. Før påske kastet vi oss noe impulsivt inn i en budrunde, som endte med at vi nå har kjøpt oss en større leilighet(!) 🥳 Innflytting i starten av sommeren! Så nå skal vi i gang med leilighetssalg også plutselig. Hektiske dager! Samtidig med alt dette har jeg fått fullført en 10 dagers kur med Provera, fått mensen og begynte i dag endelig på Letrozol som jeg ble anbefalt å gjøre på syklusdag 3. 🙌🏼 Så nå er jeg spent på om jeg får noen bivirkninger denne uka - og enda mer spent på om jeg endelig skal få til en eggløsning! 🤞🏼Tenk at det nå har gått åtte, snart ni måneder siden jeg sluttet på p-piller... Så har jeg fått vite at tre gode venninner er gravide den siste tiden. ❤️ Selv om vi ikke føler vi har dårlig tid og vi har tatt hele prosessen veldig mer ro er det klart at slike ting påvirker litt! Så har jeg bestilt flere eggløsningstester (både strips og digitale) og et termometer. Fikk nettopp beskjed om at pakken var levert i postkassen 😄 På tross av at gynekologen mente jeg ikke trengte å teste etter eggløsning, har jeg etter litt tenking frem og tilbake konkludert med at jeg selv ønsker å fortsette med dette. Så får jeg se om jeg får til denne tempingen i tillegg, som jeg har skjønt er enda viktigere for å få bekreftet om EL faktisk har skjedd 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakrisen Skrevet 6. april 2021 #35 Del Skrevet 6. april 2021 Eira2020 skrev (53 minutter siden): PP7, Syklusdag 3. På tide med en ny oppdatering i dagboken her.🌻 Siden sist har det skjedd en god del. Før påske kastet vi oss noe impulsivt inn i en budrunde, som endte med at vi nå har kjøpt oss en større leilighet(!) 🥳 Innflytting i starten av sommeren! Så nå skal vi i gang med leilighetssalg også plutselig. Hektiske dager! Samtidig med alt dette har jeg fått fullført en 10 dagers kur med Provera, fått mensen og begynte i dag endelig på Letrozol som jeg ble anbefalt å gjøre på syklusdag 3. 🙌🏼 Så nå er jeg spent på om jeg får noen bivirkninger denne uka - og enda mer spent på om jeg endelig skal få til en eggløsning! 🤞🏼Tenk at det nå har gått åtte, snart ni måneder siden jeg sluttet på p-piller... Så har jeg fått vite at tre gode venninner er gravide den siste tiden. ❤️ Selv om vi ikke føler vi har dårlig tid og vi har tatt hele prosessen veldig mer ro er det klart at slike ting påvirker litt! Så har jeg bestilt flere eggløsningstester (både strips og digitale) og et termometer. Fikk nettopp beskjed om at pakken var levert i postkassen 😄 På tross av at gynekologen mente jeg ikke trengte å teste etter eggløsning, har jeg etter litt tenking frem og tilbake konkludert med at jeg selv ønsker å fortsette med dette. Så får jeg se om jeg får til denne tempingen i tillegg, som jeg har skjønt er enda viktigere for å få bekreftet om EL faktisk har skjedd 😊 Wow, gratulerer med kjøp av ny bolig! Spennende 🤩 veldig spennende med Letrozol også. Gleder meg til å følge deg videre 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. april 2021 #36 Del Skrevet 6. april 2021 Ojj det var mye herlig info! Gratulerer så mye med leilighetsskjøp! så utrolig deilig det blir å flytte inn i en ny og større leilighet. Spennende tid! Og travelt som du kanskje allerede har merket, men som prøver er jo det bare en positiv ting - at dagene går raskt. Herlig at du er i gang med en syklus og letrozol nå. Jeg elsker denne medisinen. Jeg har kartlagt i mange år, vært frustrert prøver lenge osv., men letrozol er virkelig det som har vist seg å være en fantastisk medisin. Håper den også gir deg normaltidlig og stabil EL! 🤞 Veldig bra at du er klar både med tester og termometer! Hjertelig velkommen inn i tempetråden! (Og tusen takk for koselig melding i dagboken min ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eira2020 Skrevet 6. april 2021 Forfatter #37 Del Skrevet 6. april 2021 Lakrisen skrev (52 minutter siden): Wow, gratulerer med kjøp av ny bolig! Spennende 🤩 veldig spennende med Letrozol også. Gleder meg til å følge deg videre 😍 Tusen takk! Det er litt kjekt å ha noe å se frem til og holde på med kjenner jeg 😄 Ja, spent på hvordan denne uka her blir videre pga det 😅 Noen av de vanligste bivirkningene er visst humørsvingninger 🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eira2020 Skrevet 6. april 2021 Forfatter #38 Del Skrevet 6. april 2021 (endret) Amatariel skrev (52 minutter siden): Ojj det var mye herlig info! Gratulerer så mye med leilighetsskjøp! så utrolig deilig det blir å flytte inn i en ny og større leilighet. Spennende tid! Og travelt som du kanskje allerede har merket, men som prøver er jo det bare en positiv ting - at dagene går raskt. Herlig at du er i gang med en syklus og letrozol nå. Jeg elsker denne medisinen. Jeg har kartlagt i mange år, vært frustrert prøver lenge osv., men letrozol er virkelig det som har vist seg å være en fantastisk medisin. Håper den også gir deg normaltidlig og stabil EL! 🤞 Veldig bra at du er klar både med tester og termometer! Hjertelig velkommen inn i tempetråden! (Og tusen takk for koselig melding i dagboken min ) Hihi, tusen takk for det @Amatariel 🥰 Det er veldig spennende ja! Hodet er fullt opp med drømmer og planer om fremtiden i den boligen nå ☺️ Det er også litt godt å vite at vi vil ha god tid på å komme i orden i ny leilighet før man (forhåpentligvis) er blitt 3 ❤️ Jaa, endelig kan jeg starte! Har føltes veldig lenge å vente helt til nå med å få starte på den. Hehe, jeg er så klar da 🤒😎 Spennende - den tråden skal jeg sjekke ut! (Og så bra ❤️) Endret 6. april 2021 av Eira2020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unicorn27 Skrevet 6. april 2021 #39 Del Skrevet 6. april 2021 Gratulerer så mye med kjøp av ny leilighet 😄❤️ så utrolig stas!! Så spennede at du også har begynt på letrozol ☺️ håper sånn at du skal få til eggløsning denne mnd!!🤞❤️ Det er ikke så lett når andre rundt seg blir gravide når man selv ønsker det og prøver på barn. Men man blir jo selvfølgelig glad på deres vegne❤️ Masse masse lykke til med EL testingen 🤞 Blir så spennende fremover 😄😄❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkee Skrevet 6. april 2021 #40 Del Skrevet 6. april 2021 Gratulerer så mye med leilighetskjøp og at du er i gang med syklusen 🥳 Håper det kommer flere gode nyheter for deg snart 💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå