AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #101 Del Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): poenget mitt er at dette kan umulig ha noe med brannforskrifter å gjøre. Dette var ren diskriminering. Det var masse steder til barnevogner! Jeg pleier å sette vognen helt inntil bordet og bruke den som stol. en rullestol er jo mye større enden vogn, for ikke å snakke om mye tyngre, men la oss si de er helt like da, hvorfor er det ene tillatt og ikke det andre? Når det er brannsikkerhet de argumenterer med. jeg hadde gladelig sittet der og spist suppen min under pålegget om at Hvis det mot formodning skulle komme en rullestolbruker nå, så må dere gå. Det er samme regler på bussen. ts Anonymkode: b9fb4...cdb Nå må du legge fra deg diskrimineringsargumentet! Barnevogner på kafé er ikke i noen særstilling her i samfunnet. Anonymkode: 9bb9f...b79 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #102 Del Skrevet 23. februar 2021 En rullestolbruker kommer seg mest sannsynlig ut på egenhånd også. Verre med en mor som insisterer på å ha med seg vogn i en evakuering. Anonymkode: a9b76...636 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheCatLady Skrevet 23. februar 2021 #103 Del Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En rullestolbruker kommer seg mest sannsynlig ut på egenhånd også. Verre med en mor som insisterer på å ha med seg vogn i en evakuering. Anonymkode: a9b76...636 Ja, skulle tro at det var mest viktig at alle kom seg helskinnet ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #104 Del Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En rullestolbruker kommer seg mest sannsynlig ut på egenhånd også. Verre med en mor som insisterer på å ha med seg vogn i en evakuering. Anonymkode: a9b76...636 Spesielt når argumentet blir prisen.... Barnevogner er livsfarlig å snu le i i en panikksituasjon. Man har brannøvelser for rullestolbrukere. Anonymkode: 9bb9f...b79 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #105 Del Skrevet 23. februar 2021 Det eneste jeg reagerer på ts, er om du måtte gå fra kjøpt og betalt mat uten å få pengene igjen. Akkurat dét synes jeg du kan klage på, men resten? Nei. Jeg har vært småbarnsmor selv for en del år siden, og det jeg og andre mødre alltid gjorde var å gå til de kafeene der det var litt tilrettelagt for småbarnsmødre. Ingen gikk inn hvor som helst og krevde å få være der med barnevogn og unger. Siden du insisterer på å nevne rullestolbrukere som sammenligning, så kan du huske på følgende: Rullestolbrukere må sjekke på forhånd om stedet de tenker å dra på er tilrettelagt for dem. Ofte må de bestille plass på forhånd, spesielt om de er flere. Loven er klar på at offentligheten skal være tilgjengelig for dem, men slik er det dessverre ikke alltid i praksis. Jeg har sett bussjåfører forlate rullestolbrukere på holdeplassen etter å ha sluppet andre passasjerer om bord. En gang var jeg og flere andre gjester i et selskap der det var bestilt og forhåndsbetalt maxitaxi for videre transport. Det var opplyst om at en av passasjerene brukte rullestol, og at han fikk all nødvendig hjelp av vennene til å komme seg inn i og ut av taxien. Sjåføren nektet å slippe ham inn i taxien. Han oppga ingen grunn men insisterte bare på at "det går ikke an", men det handlet nok heller om at han ikke ville ha en funksjonshemmet person i bilen. Det ble en lengre krangel før han ga seg(etter en helsikes skyllebøtte fra meg og trusler om å ringe politiet) mannen med rullestolen var helt på gråten. Der har du diskriminering, ts. Anonymkode: 13242...6c6 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #106 Del Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og potensielt søle varm suppe ned ryggen på babyen😬 ts Anonymkode: b9fb4...cdb AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trenger ikke være spesielt glovarmt for å få brannskader, derfor det er viktig å passe på med kaffe blant annet. ts Anonymkode: b9fb4...cdb AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan skulle det hindre suppespising? Baby ytterst på ett kne og lene seg over det, samme rutine som hjemme☺️ ts Anonymkode: b9fb4...cdb Du må nesten bestemme deg... Anonymkode: dbd86...624 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #107 Del Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Brannsikkerhetsmessig kan man absolutt det! Hva er forskjellen her egentlig? Snubler man mindre i en rullestol? Dekker den mindre for rømningsveier? Det var brannsikkerheten som var problemet deres! ts Anonymkode: b9fb4...cdb Nei, man kan på ingen måte sammenligne de to! I en evakueringssituasjon er rullestolen gjerne et menneskes eneste sjanse til å komme seg unna. Den kan også brukes av funksjonsfriske til et hjelpemiddel til å evakuere en funksjonsnedsatt. Barnevognen fungerer ikke slik - i et virkelig nødstilfelle hadde man tatt babyen i armene og løpt, ikke tatt babyen i ene armen og vognen i den andre som jeg så du skrev tidligere i tråden. En annen ting er at barnevogner ofte brenner ganske bra, mens rullestoler som regel har brannhemmende materialer. Anonymkode: 030a4...08a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #108 Del Skrevet 23. februar 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Og potensielt søle varm suppe ned ryggen på babyen😬 ts Anonymkode: b9fb4...cdb Hadde du hatt babyen i bæresjal kunne du bestilt noe annet enn suppe da, for å skåne lillegull for potensielle brannskader? Anonymkode: d27cc...7a8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #109 Del Skrevet 24. februar 2021 Bra med resturanter med forbud mot barnevogner, så slipper man det "styret" + brannsikkerhet. Men burde vært skiltet og de burde jo sagt ifra før du betalte, menmen. Ikke sammenlignbart med rullestol akkurat. Anonymkode: e522e...b63 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #110 Del Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg synes faktisk det er diskriminering å utestenge folk med barnevogn. Det er et redskap alle med små barn er nødt til å ha, ellers blir man som småbarnsforeldre stuck uten å kunne ta del i samfunnet. I veldig mange sammenhenger er det ikke OK å utestenge folk med barn, for eksempel i arbeidslivet, på offentlig transport etc, og det burde gjelde i offentligheten generelt (med noen unntak, som barer og lignende). Det finnes mange regler for areal og utforming når man etablerer et spisested, og plass til barnevogn burde være en del av det. Og jeg er en barnløs dame som ofte kan bli oppgitt over "barnevognmafiaer" som breier seg utover hele kafeen, bytter bleie i fullt påsyn osv. Men det å ganske enkelt ha med seg en baby i vogn er veldig langt fra dette. Å kjøpe en rimelig vogn kun til restaurantbesøk blir også merkelig, regner med man har kjøpt en vogn som passer til det livet man lever. Man skal jo typisk ferdes andre steder før og etter spisingen. De fleste foreldre ønsker en trygg og robust vogn som tåler å lempes av og på bussen, kjøre over is og snø, og de koster litt. Anonymkode: 56bf5...663 Er mulig å være hakket med løsningsorientert. Det er forskjell på en person i rullestol som er lam og «en barnevogn fordi det gjør det lettere». Tullete av deg å sammenligne. Herregud Anonymkode: f245f...b6f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenelz Skrevet 24. februar 2021 #111 Del Skrevet 24. februar 2021 (endret) Har det kommet fram til om TS fikk tilbake* pengene for suppen eller ikke? 😂 Endret 24. februar 2021 av Kenelz 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #112 Del Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og potensielt søle varm suppe ned ryggen på babyen😬 ts Anonymkode: b9fb4...cdb Bestill noe annet enn suppe da for helvete. Hadde sympati for deg i starten, men du fremstår svært probldmsøkende nå. Anonymkode: f245f...b6f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #113 Del Skrevet 24. februar 2021 TheCatLady skrev (7 timer siden): Det kan ha noe med brannforskrifter jo. Litt forskjell på å tillate barnevogner hvor det kommer en hel gjeng innom enn en annen rullestolbruker her og der. Det å sette et totalforbud er nok enklere enn å ha en maksgrense. Det er nok av andre steder hvor det er tillatt med barnevogn så da kan man heller gå dit og så gå tilbake til andre steder når barna blir større. For det er faktisk bare en liten stund at barnet må bruke barnevogn, mens en som bruker rullestol ofte må bruke det for alltid. De har derfor ikke mulighet til å kunne vente til de ikke har rullestol og rullestolen er noe de må ha for å komme seg frem. Det er noe vidt forskjellig mellom gruppen som bruker rullestol og det å ha barnet i barnevogn. Helt idiotisk å sammenligne de to. Hvorfor det, det gjøres da hele tiden, på bussen for eksempel, det er ikke vanskelig å hverken forstå eller håndheve det. selvsagt, men nå hadde jeg allerede betalt. funksjonsmessig, tja, brannsikkerhetsmessig er det veldig sammenlignbart. ts Anonymkode: b9fb4...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #114 Del Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og - du må slutte å kalle dette diskriminering, for det er det ikke. Anonymkode: bf2ce...94e Det er jo det når de i praksis nekter babyer adgang og gjemmer seg bak brannsikkerhet. ts Anonymkode: b9fb4...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #115 Del Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du gir deg ikke. Spekulasjon, men: Jeg tror at dette stedet har innført strenge regler for å unngå det som mange kaller "barnevognmafiaen". Altså barselgrupper som durer inn med ørten vogner og unger, og som kjøper omtrent ingenting og som sitter der i timesvis. Griser ned stedet, noen skifter bleier på bordene. Det er en kundegruppe som ingen ønsker. Jeg har tidligere drevet en kaffebar i Oslo, så jeg vet litt om det. Kjøpe en kaffelatte til 30 kroner = sitte der i mange timer. Andre kunder orker ikke å komme inn, til rot og griseri og ungeskrål. Hadde disse barselgruppene lagt igjen noen flere kroner, hadde kanskje det vært annerledes. Men det er faktisk ikke små, privateide serveringssteders oppgave å tilfredsstille småbarnmødres behov for "sosialt liv". Brutalt, men sånn er det faktisk. Anonymkode: 7e357...89a Nettopp! Og vet du hva det kalles? Diskriminering! Det er det samme som min pakistanske venn som av en eller annen grunn aldri har riktige sko for å slippe inn på noe utested. Det er fordommer/forhåndsdømming mot/av en gruppe, og har ingenting med brannsikkerhet å gjøre. Du beviser bare poenget mitt. ts Anonymkode: b9fb4...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #116 Del Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er ikke de andre kundene som er vanskelige, frk boble. Anonymkode: 9bb9f...b79 Du er ganske vanskelig når du ikke tåler å ha babyer i nærheten av deg frøken snøflak. ts Anonymkode: b9fb4...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #117 Del Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): En rullestolbruker kommer seg mest sannsynlig ut på egenhånd også. Verre med en mor som insisterer på å ha med seg vogn i en evakuering. Anonymkode: a9b76...636 Du tror at jeg i en evakuering hadde dratt vognen frem fra under bordet og begynt å slå den opp? Tror jeg hadde tatt babyen på armen og kommet meg fort ut du. ts Anonymkode: b9fb4...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #118 Del Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Spesielt når argumentet blir prisen.... Barnevogner er livsfarlig å snu le i i en panikksituasjon. Man har brannøvelser for rullestolbrukere. Anonymkode: 9bb9f...b79 Så da skulle jeg dra vognen frem fra under bordet og begynne å slenge den rundt i lokalet ved en Brann? ts Anonymkode: b9fb4...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #119 Del Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, man kan på ingen måte sammenligne de to! I en evakueringssituasjon er rullestolen gjerne et menneskes eneste sjanse til å komme seg unna. Den kan også brukes av funksjonsfriske til et hjelpemiddel til å evakuere en funksjonsnedsatt. Barnevognen fungerer ikke slik - i et virkelig nødstilfelle hadde man tatt babyen i armene og løpt, ikke tatt babyen i ene armen og vognen i den andre som jeg så du skrev tidligere i tråden. En annen ting er at barnevogner ofte brenner ganske bra, mens rullestoler som regel har brannhemmende materialer. Anonymkode: 030a4...08a Ja, og så hadde vognen hadde jo stått trygt under bordet i mens jeg og babyen kom oss ut. Nå begynner du å slippe opp for argumenter her😂 ts Anonymkode: b9fb4...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #120 Del Skrevet 24. februar 2021 Kenelz skrev (5 timer siden): Har det kommet fram til om TS fikk tilbake* pengene for suppen eller ikke? 😂 Fikk ikke det. ts Anonymkode: b9fb4...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå