Gå til innhold

Spisesteder med forbud mot barnevogner.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det i det hele tatt lov? Ble kastet ut av et spisested i dag fordi de ikke tillot barnevogner. Stod ingensteds at det ikke var lov. Jeg hadde kjøpt meg varm suppe og skulle sette meg, blir så stoppet av en annen ansatt, og kastet på dør med begrunnelse av «brannsikkerhet» veldig bittert, måtte bare gå fra suppa🤬

 

hva hvis jeg var en rullestolbruker da? Er ikke det minst like brannfarlig, kan jo ikke nekte rullestolbrukere servering? 

Anonymkode: b9fb4...cdb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis barnevognen stod i veien så må de jo gi beskjed. Du kunne jo tatt med barnet inn og satt vognen igjen utenfor. Rullestolbrukere har ikke til vane for å sette fra seg rullestolen, og synes virkelig ikke det er sammenlignbart. 

Anonymkode: 9f58b...a85

Barnevognen sto på ingen måte i veien. Jeg kan ikke sette den utenfor nei, var ingen steder å sette vognen utenfor, bare et smalt fortau, da hadde vognen sperret hele fortauet og jeg hadde ikke kunnet se den. I tillegg koster vognen 12 000 kr. Ikke akkurat noe man har lyst til å gå fra. 
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart at de valgte å si fra etter du hadde kjøpt suppen. Så de ikke at du hadde barnevogn? Det er kjipt, men kafeer må jo følge brannvernsreglene

Anonymkode: 4c42d...80d

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Veldig rart at de valgte å si fra etter du hadde kjøpt suppen. Så de ikke at du hadde barnevogn? Det er kjipt, men kafeer må jo følge brannvernsreglene

Anonymkode: 4c42d...80d

Tydeligvis ikke. Jeg tilbød dem også at jeg kunne slå vognen sammen og putte den under bordet, da er den jo ikke større enn en koffert. Nekter de folk med kofferter på grunn av brannvern? Neppe. 
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri gått om jeg hadde kjøpt og betalt for mat. Helt seriøst, om vogna kan legges under bordet, hadde jeg gjort det, satt meg, og sagt at jeg går når jeg har spist opp.🤬

Anonymkode: eb9ca...c57

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg hadde aldri gått om jeg hadde kjøpt og betalt for mat. Helt seriøst, om vogna kan legges under bordet, hadde jeg gjort det, satt meg, og sagt at jeg går når jeg har spist opp.🤬

Anonymkode: eb9ca...c57

Jeg har fått beskjed om å la kofferten stå i garderoben, så ikke sikkert de ville ha den under bordet.

Anonymkode: a9b76...636

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke sammenligne barnevogna di med et hjelpemiddel mennesker må bruke for å forflytte seg 😐 

Skjønner det var kjipt og spesielt at de ikke ga deg beskjed før du hadde kjøpt mat, men du får bare la vær å dra dit igjen og gjerne sende en klage til sjefen. Det må stå skilt i det minste. 

Anonymkode: 430f7...e68

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har fått beskjed om å la kofferten stå i garderoben, så ikke sikkert de ville ha den under bordet.

Anonymkode: a9b76...636

Det er helt greit å nekte barnevogner. Men når de allerede har solgt mat til noen med barnevogn må de enten gjøre et untak fra regelen, eller gi pengene tilbake. Spesielt når det ikke var skiltet! 

Anonymkode: eb9ca...c57

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du kan ikke sammenligne barnevogna di med et hjelpemiddel mennesker må bruke for å forflytte seg 😐 

Skjønner det var kjipt og spesielt at de ikke ga deg beskjed før du hadde kjøpt mat, men du får bare la vær å dra dit igjen og gjerne sende en klage til sjefen. Det må stå skilt i det minste. 

Anonymkode: 430f7...e68

Barnevogna er et hjelpemiddel babyen trenger for å forflytte seg🙄 og uansett spiller vel nødvendigheten liten rolle når argumentet deres er brannsikkerhet. At en rullestol er helt nødvendig påvirker ikke brannsikkerheten. 
 

ts

 

Anonymkode: b9fb4...cdb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres drøyt ut når du allerede hadde kjøpt. Men vet at brannvern og barnevogner er blitt ganske strengt de siste par årene, folk må kunne komme seg kjapt ut uten å falle over ting og hverandre i mørket. Hørte noen gikk til sak og krevde kompensasjon fra borettslaget fordi de visstnok fikk lovnad om at de kunne parkere barnevogn ved inngangsdøren da de kjøpte leiligheten, det har stått barnevogn der ofte før opp gjennom, men at brannvesenet senere krevde at de ikke kunne stå der. (Vet ikke hvordan det endte)

Anonymkode: d170c...a35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart de sa ifra ETTER du hadde kjøpt. Hadde skjønt det om dere var en gjeng som hadde barseltreff med mange barnevogner, men må da gå an å isåfall kunne tilby deg et annet bord eller en plass å kunne sette den når du har kjøpt suppa. Synes det var rart..

Anonymkode: f245f...b6f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barnevogna er et hjelpemiddel babyen trenger for å forflytte seg🙄 og uansett spiller vel nødvendigheten liten rolle når argumentet deres er brannsikkerhet. At en rullestol er helt nødvendig påvirker ikke brannsikkerheten. 
 

ts

 

Anonymkode: b9fb4...cdb

Hvis man skal begynne å nekte folk i rullestol restaurantbesøk blir det diskriminering. Synes ikke det er sammenlignbart. Hva med å kjøpe en rimelig vogn du kan ta med deg som er såpass rimelig at du «tør» å sette den utenfor? Eller som tar mindre plass til senere? 

Anonymkode: f245f...b6f

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er helt greit å nekte barnevogner. Men når de allerede har solgt mat til noen med barnevogn må de enten gjøre et untak fra regelen, eller gi pengene tilbake. Spesielt når det ikke var skiltet! 

Anonymkode: eb9ca...c57

Nettopp. Her burde de vært åpne for løsninger med tanke på at ts allerede hadde fått kjøpe mat. 

TheTrollHunter skrev (2 timer siden):

Denne "historien" tror jeg ikke på. Men, greit forsøk. Litt for mange momenter du drar frem

Hva er du ikke tror på? Jeg har selv jobbet på et slikt sted. Opplevde flere ganger at servitøren bortviste folk. Dessverre skjedde det et par ganger etter at mat var bestilt også.  

Anonymkode: 9a2f1...82f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barnevogna er et hjelpemiddel babyen trenger for å forflytte seg🙄 og uansett spiller vel nødvendigheten liten rolle når argumentet deres er brannsikkerhet. At en rullestol er helt nødvendig påvirker ikke brannsikkerheten. 
 

ts

 

Anonymkode: b9fb4...cdb

Du kunne teknisk sett hatt babyen i en bæresele. Men det er ikke poenget. Å nekte rullestolbruker tilgang blir diskriminering, så enkelt er det bare.

Uansett, jeg hadde som sagt klaget på at det ikke er skilting, og at de ikke sa ifra før du hadde betalt. Hadde nok krevd pengene tilbake, for det er dårlig gjort av kafeen.

Anonymkode: 430f7...e68

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barnevogna er et hjelpemiddel babyen trenger for å forflytte seg🙄 og uansett spiller vel nødvendigheten liten rolle når argumentet deres er brannsikkerhet. At en rullestol er helt nødvendig påvirker ikke brannsikkerheten. 
 

ts

 

Anonymkode: b9fb4...cdb

Nei, barnevogn er et hjelpemiddel DU bruker for P forflytte babyen lettere 🤣

Anonymkode: 3b3cc...b87

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...