Gå til innhold

Spisesteder med forbud mot barnevogner.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

bttb skrev (2 timer siden):

Du kan ikke spise suppe med en baby i bæresjal på deg.

Man kan da gjøre mye rart med babyen i bæresjal. Er ikke det derfor man bruker bæresjal for å få frie hender?

Anonymkode: b6fff...3b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man kan da gjøre mye rart med babyen i bæresjal. Er ikke det derfor man bruker bæresjal for å få frie hender?

Anonymkode: b6fff...3b5

Og potensielt søle varm suppe ned ryggen på babyen😬

 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter vogna alltid utenfor. Er det ikke plass til den utenfor, går jeg bare videre. Men så har jeg flere i barselgruppen som skal kreve sin rett uansett hvor trangt det er. Dette så du vel før du gikk inn, ts? 
 

Bestilte du først og tok vognen inn etterpå? 
 

Jeg bor i Oslo og har en dyr barnevogn. Den har aldri vært stjålet. Har heller aldri giddet å bruke lås på den. 

Anonymkode: b6fff...3b5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og potensielt søle varm suppe ned ryggen på babyen😬

 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

Ja, for man spiser veldig varm suppe for å brenne seg på tungen😅

Det hadde jeg aldri gjort isåfall. 

Anonymkode: b6fff...3b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg setter vogna alltid utenfor. Er det ikke plass til den utenfor, går jeg bare videre. Men så har jeg flere i barselgruppen som skal kreve sin rett uansett hvor trangt det er. Dette så du vel før du gikk inn, ts? 
 

Bestilte du først og tok vognen inn etterpå? 
 

Jeg bor i Oslo og har en dyr barnevogn. Den har aldri vært stjålet. Har heller aldri giddet å bruke lås på den. 

Anonymkode: b6fff...3b5

DET👏🏻VAR👏🏻IKKE👏🏻TRANGT! 
 

jeg og vognen gikk selvsagt inn samtidig. Setter ikke babyen alene igjen på fortauet. 
 

Jeg har vært sammen med en venninne da hennes understell(!) ble stjålet, det var ikke hele vognen en gang, de fant den igjen på Finn, men det er en annen historie. Det var uansett ikke noe sted å sette fra seg vognen utenfor. 
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, for man spiser veldig varm suppe for å brenne seg på tungen😅

Det hadde jeg aldri gjort isåfall. 

Anonymkode: b6fff...3b5

Trenger ikke være spesielt glovarmt for å få brannskader, derfor det er viktig å passe på med kaffe blant annet. 
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (17 minutter siden):

Du har da ikke med deg unge i barnevogn på jobb - det er jo et strålende eksempel på steder det virkelig ikke er greit å ha med seg barn... På offentlig transport er det også begrensninger på barnevogner, også der av sikkerhetsgrunner.

Det er en merkelig sammenligning. Om alle hadde hatt små babyer med på jobb, hadde vi ikke fått gjort viktige samfunnsoppgaver. 

Om vi først skal drive med urimelige sammenlikninger: Du kan heller ikke ha med kjæresten din eller din funksjonshemmede lillebror på jobb. Likevel ville neppe noen forsvart at en kafé nektet f.eks. homofile å komme dit, eller noen som var dårlig til beins, trenger assistanse og dermed vanskelig å flytte på ved brann. 

Vi setter faktisk en grense for når det er greit å utestenge folk, og selv om ikke folk med barn nødvendigvis er en undertrykt gruppe generelt, burde de heller ikke utestenges for helt tullete grunner. Inkludering av flest mulig bør være et mål i samfunnet. Å gjøre det vanskeligere for nybakte mødre i en tid hvor isolasjon og fødselsdepresjon har skutt i været, er bisart i mine øyne. På samme måte som det burde finnes OK fasiliteter for amming i det offentlige rom, burde det også være beregnet plass for barnevogn. I min mors ungdom (70-tallet) ville de kalt det kvinnekamp. 

Anonymkode: 56bf5...663

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Barnevogna er et hjelpemiddel babyen trenger for å forflytte seg🙄 og uansett spiller vel nødvendigheten liten rolle når argumentet deres er brannsikkerhet. At en rullestol er helt nødvendig påvirker ikke brannsikkerheten. 
 

ts

 

Anonymkode: b9fb4...cdb

Nei, barnevognen er et redskap for din beleilighet, og slett ikke noe babyen trenger. Ta den i armene, eller bruk et bæretøy.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes faktisk det er diskriminering å utestenge folk med barnevogn. Det er et redskap alle med små barn er nødt til å ha, ellers blir man som småbarnsforeldre stuck uten å kunne ta del i samfunnet. I veldig mange sammenhenger er det ikke OK å utestenge folk med barn, for eksempel i arbeidslivet, på offentlig transport etc, og det burde gjelde i offentligheten generelt (med noen unntak, som barer og lignende). Det finnes mange regler for areal og utforming når man etablerer et spisested, og plass til barnevogn burde være en del av det. 

 

Anonymkode: 56bf5...663

Tull. Kjenner flere som ikke har hatt barnevogn, som har klart seg fint med bæresjal og/eller meitai eller sele. Jeg hadde barnevogn, men dro den aldri mer på ferier, selv om vi f.eks. var fire uker i Thailand da babyen var 6 måneder, og på flere andre turer før ungen var 2 år.

bttb skrev (2 timer siden):

Du kan ikke spise suppe med en baby i bæresjal på deg.

jo, det kan du. Knyt evt babyen på ryggen, eller på motsatt hofte av der du holder skjeen.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og potensielt søle varm suppe ned ryggen på babyen😬

 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

Så klønete tror jeg ikke på du er. Og om du faktisk er så klønete er det er forskjell på å miste 10 ml suppe fra en skje ned på babyen, og å f.eks. miste en kaffekopp med 200 ml. 

Anonymkode: dbd86...624

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Trenger ikke være spesielt glovarmt for å få brannskader, derfor det er viktig å passe på med kaffe blant annet. 
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

Hvor hadde du egentlig tenkt å plassere ungen hvis du skulle pakke sammen vogna under bordet? Skjønner ikke hvorfor varm suppe er et problem med bæretøy, men ikke med vogna under bordet. 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

jo, det kan du. Knyt evt babyen på ryggen, eller på motsatt hofte av der du holder skjeen.

Så klønete tror jeg ikke på du er. Og om du faktisk er så klønete er det er forskjell på å miste 10 ml suppe fra en skje ned på babyen, og å f.eks. miste en kaffekopp med 200 ml. 

Anonymkode: dbd86...624

Mitt inntrykk er at ts velger å se problemer fremfor løsninger. 
 

Anonymkode: b6fff...3b5

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, barnevognen er et redskap for din beleilighet, og slett ikke noe babyen trenger. Ta den i armene, eller bruk et bæretøy.

Tull. Kjenner flere som ikke har hatt barnevogn, som har klart seg fint med bæresjal og/eller meitai eller sele. Jeg hadde barnevogn, men dro den aldri mer på ferier, selv om vi f.eks. var fire uker i Thailand da babyen var 6 måneder, og på flere andre turer før ungen var 2 år.

jo, det kan du. Knyt evt babyen på ryggen, eller på motsatt hofte av der du holder skjeen.

Så klønete tror jeg ikke på du er. Og om du faktisk er så klønete er det er forskjell på å miste 10 ml suppe fra en skje ned på babyen, og å f.eks. miste en kaffekopp med 200 ml. 

Anonymkode: dbd86...624

Mulig du i din hyperprivilegerte boble ikke skjønner sånt, men det er faktisk ikke alle kvinner som har rygg eller helse til å bære en baby (som gjerne ikke er nyfødt heller) hele dagen alle dager. Har selv en venninne som fikk langvarige fysiske plager etter fødsel og slet med ymse. Her er mammaer like individuelle som andre folk. 

Anonymkode: 56bf5...663

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mitt inntrykk er at ts velger å se problemer fremfor løsninger. 
 

Anonymkode: b6fff...3b5

Mitt inntrykk er at spisestedet kun ser problemer og ikke løsninger. Halvtomt lokale, jeg kunne slå sammen vogna, putte den under bordet, men nei. Vi vil ikke ha barnevogner inn her! 
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

DET👏🏻VAR👏🏻IKKE👏🏻TRANGT! 
 

jeg og vognen gikk selvsagt inn samtidig. Setter ikke babyen alene igjen på fortauet. 
 

Jeg har vært sammen med en venninne da hennes understell(!) ble stjålet, det var ikke hele vognen en gang, de fant den igjen på Finn, men det er en annen historie. Det var uansett ikke noe sted å sette fra seg vognen utenfor. 
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

Man holder da selvsagt et øye med barnevogna, selv om man sitter inne. Og med babycall, kan man både se og høre babyen.
 

Bare et tips☺️

Anonymkode: b6fff...3b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mitt inntrykk er at spisestedet kun ser problemer og ikke løsninger. Halvtomt lokale, jeg kunne slå sammen vogna, putte den under bordet, men nei. Vi vil ikke ha barnevogner inn her! 
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

Det er ikke sikkert restauranten som har bestemt det, men er pålagt. 
 

Barnevogner tar plass, uansett hvor romslig du selv mener det er. 

Anonymkode: b6fff...3b5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man holder da selvsagt et øye med barnevogna, selv om man sitter inne. Og med babycall, kan man både se og høre babyen.
 

Bare et tips☺️

Anonymkode: b6fff...3b5

Det er ikke alle kafeer som har (ledige) bord vendt mot gata på samme side som inngangen. Og jeg for min del hadde aldri, aldri etterlatt en baby alene i vogna på de travleste fortauene i Oslo, for eksempel - selv om jeg kunne se gjennom vinduet. 

Bare et tips!

Anonymkode: 56bf5...663

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan de som driver kafeen selv bestemme og det er helt greit for meg. Jeg har kommet med diger koffert på to ulike steder og blitt nektet å ha den med inn. Det var ikke et sted der det passet seg å komme med stor koffert. Greit for meg, den ene gangen fikk jeg sette den i baren og den andre gangen gikk jeg et annet sted. Det forekommer også at folk blir nektet i køen på utesteder fordi "de er for fulle", når sannheten er at de har feil klær. Noen steder har i årevis nektet folk i joggesko. Så lenge det ikke er åpenbar rasisme eller sexisme er det faktisk lov å velge sin egen profil når man er restauranteier. 

Da jeg hadde barselpermisjon og ville ha med meg baby i vogn på kafe valgte jeg egnede kafeer som syntes det var i orden med barnevogner. Noen steder var det max to vogner. Bussen jeg tok til byen tok også Max to vogner. 

Jeg ville aldri drasset med meg vogn inn på et sted som ikke passet for småbarnsmødre med baby, og jeg kunne fint hatt kafe med barnevognnnekt selv, dersom jeg mente det var best for mitt sted. 

Hilsen mor som er over den verste babybobla/egobobla, thank god. 

Anonymkode: bf2ce...94e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så du ikke det da du gikk inn? At det var uegnet for barnevogn?? Du må jo vurdere litt selv...

Anonymkode: 9bb9f...b79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mitt inntrykk er at spisestedet kun ser problemer og ikke løsninger. Halvtomt lokale, jeg kunne slå sammen vogna, putte den under bordet, men nei. Vi vil ikke ha barnevogner inn her! 
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

Og det er jo helt greit. Finn deg et annet sted. Kafeen har ikke akkurat brutt noen menneskerettigheter. 

Anonymkode: bf2ce...94e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og det er jo helt greit. Finn deg et annet sted. Kafeen har ikke akkurat brutt noen menneskerettigheter. 

Anonymkode: bf2ce...94e

Etter at man allerede har fått kjøpe mat der? Da skal man forlate den uspiste lunsjen sin og gå, i full forståelse for restauranteiers "profil"? Ja, sikkert.

Anonymkode: 56bf5...663

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter meg ALDRI ned på kafé i nærheten av små barn! Særlig hvis mor er alene og skal snakke med babyen hele tiden. Grusomt.

Vise verden hvor «pedagogiske» de er... 

Ikke avslappende og hyggelig for for folk flest. Velg sted med omhu neste gang.

 

Anonymkode: 9bb9f...b79

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...