Gå til innhold

Spisesteder med forbud mot barnevogner.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Man holder da selvsagt et øye med barnevogna, selv om man sitter inne. Og med babycall, kan man både se og høre babyen.
 

Bare et tips☺️

Anonymkode: b6fff...3b5

Da må vinduer være sånn plassert da. Og her var det hverken egnet plass å sette vogna, eller egnede bord ved vinduet. 
 

bare et tips☺️

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da må vinduer være sånn plassert da. Og her var det hverken egnet plass å sette vogna, eller egnede bord ved vinduet. 
 

bare et tips☺️

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

Hvorfor måtte du på død og liv inn der da? Med vogn? Jeg satt alltid min utenfor. Det burde være en selvfølge rent bortsett far på kjøpesenterkafeer og lignende. 

Anonymkode: bf2ce...94e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke sikkert restauranten som har bestemt det, men er pålagt. 
 

Barnevogner tar plass, uansett hvor romslig du selv mener det er. 

Anonymkode: b6fff...3b5

Men det er ikke snakk om at det ikke var plass til en eneste barnevogn der. I så tilfelle har de ikke plass til en eneste rullestol heller, og det er vel ikke lov? 
 

De kunne fint sagt «maks ... barnevogner i dette lokalet», det hadde vært veldig ryddig å forholde seg til, men 0 barnevogner i romslig halvfullt lokale er et VALG, ikke et påbud. 
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så du ikke det da du gikk inn? At det var uegnet for barnevogn?? Du må jo vurdere litt selv...

Anonymkode: 9bb9f...b79

Det var velegnet etter det jeg kunne se. Romslig og halvfullt, helt perfekt👌🏼
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det er ikke snakk om at det ikke var plass til en eneste barnevogn der. I så tilfelle har de ikke plass til en eneste rullestol heller, og det er vel ikke lov? 
 

De kunne fint sagt «maks ... barnevogner i dette lokalet», det hadde vært veldig ryddig å forholde seg til, men 0 barnevogner i romslig halvfullt lokale er et VALG, ikke et påbud. 
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

Det er lov å velge. :) 

Anonymkode: bf2ce...94e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det er ikke snakk om at det ikke var plass til en eneste barnevogn der. I så tilfelle har de ikke plass til en eneste rullestol heller, og det er vel ikke lov? 
 

De kunne fint sagt «maks ... barnevogner i dette lokalet», det hadde vært veldig ryddig å forholde seg til, men 0 barnevogner i romslig halvfullt lokale er et VALG, ikke et påbud. 
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

De ønsker vel ikke småbarnsmiljø da. Det skjønner jeg jo godt. 

Anonymkode: 9bb9f...b79

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og det er jo helt greit. Finn deg et annet sted. Kafeen har ikke akkurat brutt noen menneskerettigheter. 

Anonymkode: bf2ce...94e

Nei, men så slutt å hjem seg bak «brannvern» da, si det som det er, her er barn uønsket. Stå for diskrimineringen da. 
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg som sagt er ferdig med den verste egobabybobla setter jeg personlig stor pris på kafeer uten barnevogner og tilhørende rot, skrik og skrål. Jeg er derfor meget glad for at disse kafeene finnes. 

Anonymkode: bf2ce...94e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, men så slutt å hjem seg bak «brannvern» da, si det som det er, her er barn uønsket. Stå for diskrimineringen da. 
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

det er ikke diskriminering. Det er ikke en menneskerett å få gå på kafe med baby i vogn. 

Anonymkode: bf2ce...94e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, men så slutt å hjem seg bak «brannvern» da, si det som det er, her er barn uønsket. Stå for diskrimineringen da. 
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

Ikke nødvendigvis barnet alene, men mødrenes adferd.

De ser ikke seg selv. 
Babybobla.

Anonymkode: 9bb9f...b79

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, men så slutt å hjem seg bak «brannvern» da, si det som det er, her er barn uønsket. Stå for diskrimineringen da. 
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

Lol. Ikke diskriminering, nei!!!
DU diskriminerer når du drar inn rullestol! 

Anonymkode: 9bb9f...b79

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig færre steder her i byen som tillater barnevogn inne i lokalet med samme begrunnelse, brannvern, fordi ved brann kan vognen bli stående og blokkere veien for folk som skal evakuere. Noen steder har tatt deg bryet med å lage egne plasser til barnevognparkering, men det går nok på restauranten sitt bruksareal og publikumsprofil om det blir prioritert. Strengere brannforeskrifter nå enn før. Men at du først fikk lov til å kjøpe mat for så å bli jaget uten å få spise det er for dårlig. Jeg ville klaget på det. Det er dårlig kundebehandling og du skal ihvertfall ha pengene tilbake med en skikkelig beklagelse. 

Anonymkode: 0dcb5...36b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Mulig du i din hyperprivilegerte boble ikke skjønner sånt, men det er faktisk ikke alle kvinner som har rygg eller helse til å bære en baby (som gjerne ikke er nyfødt heller) hele dagen alle dager. Har selv en venninne som fikk langvarige fysiske plager etter fødsel og slet med ymse. Her er mammaer like individuelle som andre folk. 

Anonymkode: 56bf5...663

Tipper ts hadde nevnt det hvis hun var invalid og dermed avhengig av vogn på en helt annen måte enn vanlige mødre. I så fall tviler jeg på at hun hadde klart å pakken sammen vogna og legge den under bordet.

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Mitt inntrykk er at spisestedet kun ser problemer og ikke løsninger. Halvtomt lokale, jeg kunne slå sammen vogna, putte den under bordet, men nei. Vi vil ikke ha barnevogner inn her! 
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

Du svarte ikke på hvordan du skulle få spist den livsfarlige glovarme suppa uten å skolde babyen hvis du pakket vogna under bordet?

Anonymkode: dbd86...624

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg setter meg ALDRI ned på kafé i nærheten av små barn! Særlig hvis mor er alene og skal snakke med babyen hele tiden. Grusomt.

Vise verden hvor «pedagogiske» de er... 

Ikke avslappende og hyggelig for for folk flest. Velg sted med omhu neste gang.

 

Anonymkode: 9bb9f...b79

Men nå var argumentet her brannsikkerhet, ikke at de andre kundene er så vanskelige at de ikke greier å omgås en baby. 
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor måtte du på død og liv inn der da? Med vogn? Jeg satt alltid min utenfor. Det burde være en selvfølge rent bortsett far på kjøpesenterkafeer og lignende. 

Anonymkode: bf2ce...94e

Fordi jeg har en baby,  derfor har jeg med vogn. Hver dag, alltid! Det var ikke et valg jeg tok den dagen, det var ikke et accesoar, noe jeg følte matcher skoene mine. Så ble jeg sulten da jeg var ute, gikk inn på et sted med plass og få folk, bestilte mat uten at noen sa noe, og da ble det sånn. 
 

For ente gang var det ingen sted utenfor der vognen kunne stå. 
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da må vinduer være sånn plassert da. Og her var det hverken egnet plass å sette vogna, eller egnede bord ved vinduet. 
 

bare et tips☺️

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

Hvis det ikke var mulig å ha utsikt til vogna utenfor, hadde jeg bare gått videre. 
 

Der fikk du enda et tips☺️

Anonymkode: b6fff...3b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest TheCatLady
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I en evakueringsituasjon klarer man fint å ha baby i ene armen og vogna i den andre. Så det argumentet over her utgår. En barnevogn tar heller ikke plassen k tillegg til en stol, og fungerer fint istedenfor. Så utsagnet der hang heller ikke på greip. Ei barnevogn tar heller ikke mere plass enn utallige shoppingvesker, kofferter, sekker osv. 

Anonymkode: b2b79...fd1

Nei, det er ikke nødvendigvis at man kan det i en evakuerongssituasjon. Det er ikke nødvendigvis sannsynlig at man får med seg vogna om alle skal ut kjapt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det ikke var mulig å ha utsikt til vogna utenfor, hadde jeg bare gått videre. 
 

Der fikk du enda et tips☺️

Anonymkode: b6fff...3b5

Det skulle jeg gjerne gjort, om jeg ikke allerede hadde brukt 120kr. På en suppe jeg ikke fikk spist😉

 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Men da kunne de enkelt løst det med «maks to barnevogner her»., evt. «barnevogner må dra om det kommer en rullestolbruker». Jeg hadde hatt stor forståelse for det! Det er mangelen på fleksibilitet og imøtekommenhet. 
 

hvordan i all verden skal disse ta i mot gjester i rullestol? Det er i hvert fall diskriminering! 
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

Litt forskjell på å flytte en stol og det å ha flere barnevogner stående midt på gulvet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheCatLady skrev (2 minutter siden):

Nei, det er ikke nødvendigvis at man kan det i en evakuerongssituasjon. Det er ikke nødvendigvis sannsynlig at man får med seg vogna om alle skal ut kjapt. 

Men en sammenslått vogn under bordet hindrer da ingen? 
 

mer sannsynlig at man snubler i en rullestol eller? 
 

ts

Anonymkode: b9fb4...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...