Gå til innhold

Har du noen gang opplevd at noen trodde du var homofil eller lesbisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Det opplever jeg fra tid til annen. Handler nok om at jeg jevnt over ikke er sånn typisk kvinne på det sosiale genderspektrumet, eller hva jeg skal si. Kan være litt barnslig/gutteaktig/umoden på noen ting, særlig humor. Og så tar jeg en del initiativ og ansvar når jeg først er sosial... Tror ikke det handler om utseendet. Jeg er 95% hetero med et hint av svakhet for sjarmerende tomboys 😛

Anonymkode: e1d92...63e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Det opplever jeg fra tid til annen. Handler nok om at jeg jevnt over ikke er sånn typisk kvinne på det sosiale genderspektrumet, eller hva jeg skal si. Kan være litt barnslig/gutteaktig/umoden på noen ting, særlig humor. Og så tar jeg en del initiativ og ansvar når jeg først er sosial... Tror ikke det handler om utseendet. Jeg er 95% hetero med et hint av svakhet for sjarmerende tomboys 😛

Anonymkode: e1d92...63e

I hvilken forbindelse har folk trodd det? Sjekker de deg opp? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (2 minutter siden):

I hvilken forbindelse har folk trodd det? Sjekker de deg opp? 🙂

En gang ble jeg forsøkt sjekket opp av  en dame, som ble ei venninne. Hun innrømmet senere at hun hadde hatt litt cruah på meg. Jeg skjønte IKKE det men husker hun var litt VEL fnisete da vi møttes 🤣

En annen gang ble jeg forsøkt fornærmet på byen, i utlandet. Var en fyr som reagerte på hvordan jeg tok vare på en litt "passiv" venninne, han sa ordrett, oversatt "Herregud. Du er så agil bare!" 

Det er de konkrete tilfellene jeg vet om. Men er også en følelse jeg har. Er mer mot midten av skalaen på det sosiale :) og du da? Var det ditt spørsmål? 

Anonymkode: e1d92...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg opplevde at noe trodde det før jeg forsto det selv 😂

Anonymkode: ab22a...e1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Og spørsmål om hvorfor jeg er singel. Er heterofil feminin. Kanskje det er klærne mine... Jeg vet ikke... 

Anonymkode: e5cfb...981

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele tiden. Jeg er bifil, og har stort sett vært sammen med menn, men jeg slår voldsomt ut på gaydaren til homofile menn, i den grad at de blir overrasket når de finner ut at jeg har mannekjæreste. Dette er selvsagt en helt ubrukelig egenskap, så lenge lesbiske/bifile kvinner tror jeg erhelt streit. Hadde det vært motsatt kunne jeg kanskje fått meg dame, men neida. 

Anonymkode: 39b9b...1a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en gang opplevde jeg det på byen når jeg gikk i slipknot hettegenser

Anonymkode: 9a8e5...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Bare en dude som skulle mase meg til å bli lesbisk. Og et par lesber som kom bort og spurte «unnskyld, men er du lesbisk? Jeg bare nei. Og de sa unnskyld, da skal jeg ikke sjekke deg opp, det var egentlig det jeg trodde. 😄 Søte var de da. 

Anonymkode: 7ad6b...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjentatte ganger. Verste er at jeg drar pene, snille, smarte damer og kan langt i fra si det samme om mennene jeg drar. Fullstendig utgjort at jeg ikke er så mye som litt bi engang. Men tar det som et kompliment. 

Anonymkode: eeed7...205

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri? 

Men kjenner dog ett par som er lesbiske eller homofile, men har aldri lagt an på en. Lesbiske har lagt an på meg, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine trodde det en periode, bla fordi jeg er følsom og liker mange "jenteting" og pastellfarger.

Ulykkelig forelska ble også tolket som ulykkelig homofil - har jeg blitt fortalt i voksen alder.

Har opplevd mange ganger å bli tatt for å være homo av folk som ikke kjenner meg godt. 

Noen av de beste sjekke-komplimentene har jeg fått fra homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faktisk aldri, selv om jeg er det. Derimot opplever jeg hele tiden at folk tror jeg er heterofil. Kanskje fordi jeg henger mest sammen med menn 🤔

Anonymkode: 14b23...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de virkelig trodde det vet jeg ikke, men da jeg var tenåring, lite pen (ikke blitt noe penere med årene ;-) og ikke hadde sjans på guttene, var det en del "hetsende" kommentarer om at jeg var lesbisk fordi jeg aldri hadde kjæreste.  (Jeg skriver hetsende fordi på bygde-Norge, 1980-tallet var det sett på som helt forferdelig å være skeiv).

Jeg er svært heterofil, har et svært maskulint ansikt og en svært feminin kropp.  Går bestandig i kjole, men sminker meg aldri.  Om folk som bare ser meg overfladisk i dag tror jeg er lesbisk?  Kanskje.  (Jeg feirer snart sølvbryllup med mannen min).

Anonymkode: 6515c...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen jenter har faktisk har trodd det til tross for at jeg ikke er spesielt feminin av meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det har jeg aldri opplevd.

Da jeg var bare 14 år og på ulovlig tur nede i Oslo sentrum sammen med en venninne (uten våre foreldres viten), var det en "voksen" dame som prøvde å sjekke meg opp en gang. Hun kan vel ha vært i tjueårene, og var veldig pen, men jeg ble livredd og vi bare løp derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ganske slank kropp uten mye former, og har heller ikke kledd meg sånn fryktelig feminint, så har fått spørsmålet om jeg er litt bifil. Ble fornærmet faktisk. Jeg er 100% hetero og elsker gutter 😞

Anonymkode: e11e8...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ei som prøvde å sjekke meg opp på byen en gang. Hun kommenterte musklene mine osv. Jeg skjønte det ikke først og tenkte at hun bare var veldig hyggelig og interessert i trening, helt til en kompis kom og visket meg at hun er lesbisk. It was a noo from me 🤟🏼😅

Anonymkode: e11e8...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...