Gå til innhold

EUROVISION 2021 ROTTERDAM 💗


Tradegy

Anbefalte innlegg

NordicViking skrev (1 time siden):

Det italienske bidraget er klart. Det er rockebandet Måneskin (ja, de heter det) som synger 'Zitti e buoni'. De synger på italiensk, men det gjør ingen ting. WOW! Det er en herlig rockelåt, og her lukter det svidd! En av mine favoritter.

...

 

Oi...Så skremmende og kult samtidig 😃😃

Anonymkode: 06814...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TIX kommer til å sette ny stemmerekord i finalen

Anonymkode: 5bed3...79f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Oi...Så skremmende og kult samtidig 😃😃

Anonymkode: 06814...819

Italia velger sitt bidrag under den årlige Sanremo-festivalen. Det tar flere dager å gå gjennom alle artister/sanger, og vinneren får tilbud om å representere Italia i finalen i ESC. Det skal visstnok være første gang et rockeband vinner, noe som ikke har gått upåaktet hen i Italia eller i resten av Europa.  😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (På 3.3.2021 den 23.35):

I gave my heart to El Diablo.....  

Elena Tsagrinou representerer Kypros med sangen 'El Diablo'. Kypros er i samme gruppe som Norge i semifinalen. Det er en fengende låt med et refreng som sitter bra. Akkurat nå ligger de foran Norge på oddslista.  😁

...

 

Hun har jo plagiert Lady Gaga sin "Bad Romance".

Anonymkode: 2c77f...52d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

San Marino får hjelp av Flo Rida? Er han fra San Marino?? 🧐

Anonymkode: 06814...819

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hun har jo plagiert Lady Gaga sin "Bad Romance".

Anonymkode: 2c77f...52d

Det er enkelte likhetstrekk, men neppe nok til å kalle det plagiat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

San Marino får hjelp av Flo Rida? Er han fra San Marino?? 🧐

Anonymkode: 06814...819

Ja, han er med i videoen. Nei, han er ikke fra San Marino. Det er mulig han blir med på scenen i Rotterdam.  🙃

Sangen er ikke det helt store etter min mening, men Flo Ridas lille del gjorde den i hvert fall litt mer interessant. San Marino er med i gruppe 2 i semifinalen (ikke Norges gruppe). Skal ikke se bort fra at de kan komme til finalen.

...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (Akkurat nå):

Ja, han er med i videoen. Nei, han er ikke fra San Marino. Det er mulig han blir med på scenen i Rotterdam.  🙃

Sangen er ikke det helt store etter min mening, men Flo Ridas lille del gjorde den i hvert fall litt mer interessant. San Marino er med i gruppe 2 i semifinalen (ikke Norges gruppe). Skal ikke se bort fra at de kan komme til finalen.

...

 

Det jeg mener er...Er det lov for artister å involvere store kjendiser fra andre land? 

Anonymkode: 06814...819

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det jeg mener er...Er det lov for artister å involvere store kjendiser fra andre land? 

Anonymkode: 06814...819

Kjenner ikke til reglene på dette området, men kan ikke se noe galt i dette. Flo Rida spiller allikevel bare en liten rolle i sangen. Var ikke Céline Dion med i ESC for Sveits for noen år tilbake? Hun er vel fra Canada.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det jeg mener er...Er det lov for artister å involvere store kjendiser fra andre land? 

Anonymkode: 06814...819

Ja det er da fullt lov, ingen regler som forbyr det. Da hadde de nok ikke invitert han med i utgangspunktet... Flo Rida har jo også vært med i Esc før, dog litt i kulissene, bidro til Slovenia sitt bidrag i  2011 mener jeg det var. 

Og Dita von Teese var jo også med som sceneinnslag for Tyskland i 2009. Ikke artist, men dog - utenlandsk og eksotisk ;)

Endret av Måneskinn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det russiske bidraget er klart. Det er Manizha med sangen 'Russian woman'. Hun synger både på russisk og engelsk. Litt rap, litt tradisjonell russisk musikk, litt .... av hvert. Russland har ofte hatt gode sanger, og forventningene gjorde at de lå godt an på oddsen. Men nå faller de på oddsen! Kanskje mange er skuffet? De er i samme gruppe i semifinalen som Norge. Jeg tror Russland vil plukke opp mange poeng i øst, og at det vil få dem til finalen. Men de vinner ikke ESC med dette.

...

 

Endret av NordicViking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (1 time siden):

Det russiske bidraget er klart. Det er Manizha med sangen 'Russian woman'. Hun synger både på russisk og engelsk. Litt rap, litt tradisjonell russisk musikk, litt .... av hvert. Russland har ofte hatt gode sanger, og forventningene gjorde at de lå godt an på oddsen. Men nå faller de på oddsen! Kanskje mange er skuffet? De er i samme gruppe i semifinalen som Norge. Jeg tror Russland vil plukke opp mange poeng i øst, og at det vil få dem til finalen. Men de vinner ikke ESC med dette.

...

 

Så utrolig kul låt! 🤩🤪

Anonymkode: 06814...819

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå er 25 av bidragene klare. Jeg har de siste timene hørt på alle sammen, samt sett mange videoer på youtube der folk fra forskjellige land rangerer topp 25. Regnet ut gjennomsnitt plassering  og til nå ser det ut at gjennomsnittlig topp 25 er: 

25. Danmark (gjennomsnittsplassering: 23,45)
24. Portugal (22,72)
23. Tyskland (21,34)
22. Nederland (21,27)
21. Spania (17,9)
20. Estland (17,27)
19. Slovenia (16,27)
18. Israel (15,18)
17. Norge (13,45)
16. Albania (13,36)
15. Tsjekkia (12,63)
14. Moldova (12,27)
13. Ukraina (11,63)
12. Serbia (11,27)
11. Italia (11)
10. Litauen (10,9)
9. Australia (10,81)
8. Belgia (10,72)
7. Irland (10,36)
6. Kroatia (9,63)
5. Finland (9,09)
4. Romania (7)
3. Frankrike (6,09)
2. San Marino (5)
1. Kypros (4,63)

Nå er det fremdeles 15 bidrag som ikke er lansert enda, men denne lista gir en pekepinn på hvordan det ligger an i Europa foreløpig, og det ser ut til at Kypros stiller veldig sterkt i år. Det blir spesielt spennende å høre Island, Bulgaria, Russland og Sverige - Island og Bulgaria hadde sterke låter til 2020 og skal ha samme artist i 2021. Sverige og Russland gjør det vanligvis bra. 

Min personlige favoritt til nå er helt klart Frankrike, nydelig låt! Synes også det er gledelig at San Marino endelig kommer med et sterkt bidrag som kanskje kan konkurrere om seieren. 

I bunn ser vi tydelig at Danmark, Portugal, Tyskland og Nederland skiller seg ut negativt. Nederlands låt synes jeg er helt ok, de andre tre synes jeg er skikkelig dårlig - spesielt Danmark sin låt. 

Gleder meg skikkelig til finalen, jeg har mine tvil om Tix klarer å kvalifisere seg - det ser ut som at semifinale 1 er noe sterkere enn semifinale 2, så det kan bli hardt å komme til finalen. I følge den lista jeg nettopp presenterte ligger Tix som nummer 9 av låtene i hans semifinale, og det er før alle låtene er klare, men det blir spennende å se. 

EDIT: Ser at Russlands bidrag er klart - har ikke noe tro på dem i år, men de kvalifiserer seg nok som vanlig. 

Endret av mandel92
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg digger San Marino og tror de kan gjøre det godt i år. Kanskje vinne??  For de gjorde et vannvittig hopp på oddsen da de slapp låta i går.

Mine foreløpige favoritter er San Marino, Frankrike, Portugal, Estland. 

Storbritannia kommer med låt på torsdag, det samme gjør Nord Makedonia. Spent på begge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandel92 skrev (9 timer siden):

Til nå er 25 av bidragene klare. Jeg har de siste timene hørt på alle sammen, samt sett mange videoer på youtube der folk fra forskjellige land rangerer topp 25. Regnet ut gjennomsnitt plassering  og til nå ser det ut at gjennomsnittlig topp 25 er: 

25. Danmark (gjennomsnittsplassering: 23,45)
24. Portugal (22,72)
23. Tyskland (21,34)
22. Nederland (21,27)
21. Spania (17,9)
20. Estland (17,27)
19. Slovenia (16,27)
18. Israel (15,18)
17. Norge (13,45)
16. Albania (13,36)
15. Tsjekkia (12,63)
14. Moldova (12,27)
13. Ukraina (11,63)
12. Serbia (11,27)
11. Italia (11)
10. Litauen (10,9)
9. Australia (10,81)
8. Belgia (10,72)
7. Irland (10,36)
6. Kroatia (9,63)
5. Finland (9,09)
4. Romania (7)
3. Frankrike (6,09)
2. San Marino (5)
1. Kypros (4,63)

Nå er det fremdeles 15 bidrag som ikke er lansert enda, men denne lista gir en pekepinn på hvordan det ligger an i Europa foreløpig, og det ser ut til at Kypros stiller veldig sterkt i år. Det blir spesielt spennende å høre Island, Bulgaria, Russland og Sverige - Island og Bulgaria hadde sterke låter til 2020 og skal ha samme artist i 2021. Sverige og Russland gjør det vanligvis bra. 

Min personlige favoritt til nå er helt klart Frankrike, nydelig låt! Synes også det er gledelig at San Marino endelig kommer med et sterkt bidrag som kanskje kan konkurrere om seieren. 

I bunn ser vi tydelig at Danmark, Portugal, Tyskland og Nederland skiller seg ut negativt. Nederlands låt synes jeg er helt ok, de andre tre synes jeg er skikkelig dårlig - spesielt Danmark sin låt. 

Gleder meg skikkelig til finalen, jeg har mine tvil om Tix klarer å kvalifisere seg - det ser ut som at semifinale 1 er noe sterkere enn semifinale 2, så det kan bli hardt å komme til finalen. I følge den lista jeg nettopp presenterte ligger Tix som nummer 9 av låtene i hans semifinale, og det er før alle låtene er klare, men det blir spennende å se. 

EDIT: Ser at Russlands bidrag er klart - har ikke noe tro på dem i år, men de kvalifiserer seg nok som vanlig. 

Har du mer tro på Frankrike enn på Russland?? 🤣

Anonymkode: 06814...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du mer tro på Frankrike enn på Russland?? 🤣

Anonymkode: 06814...819

Definitivt! Hvorfor er det så rart? Frankrikes låt er helt klart bedre, ligger på tredjeplass på oddsen. Russland vil nok få en del stemmer likevel, men låta er ikke bra nok til å vinne. Jeg tror ikke Frankrike vinner heller, men deres låt høres mer ut som en vinnerlåt enn Russlands låt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det portugisiske bidraget er klart. Det er gruppa The Black Mamba med sangen 'Love Is On My Side'. Vokalisten har en litt særegen stemme, men sangen er OK. 

...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (4 timer siden):

Det portugisiske bidraget er klart. Det er gruppa The Black Mamba med sangen 'Love Is On My Side'. Vokalisten har en litt særegen stemme, men sangen er OK. 

...

 

Helt forferdelig 🙄

Anonymkode: 06814...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som elsker Frankrikes låt? 
Jeg mener oppriktig at dette er noe av det beste i Eurovision noen sinne. Den rører meg rett og slett til tårer. Skjønner ikke et ord av det som blir sagt, men sangen får meg virkelig til å føle. Den er nydelig og sterk. Frankrike har ikke gjort det bra i Eurovision de siste årene, men de har heller ikke sendt så veldig gode låter (etter min mening), men denne er fantastisk. Jeg håper den får de poengene og stemmene den fortjener. Det er noe av det fineste jeg har hørt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandel92 skrev (2 timer siden):

Er det bare jeg som elsker Frankrikes låt? 
Jeg mener oppriktig at dette er noe av det beste i Eurovision noen sinne. Den rører meg rett og slett til tårer. Skjønner ikke et ord av det som blir sagt, men sangen får meg virkelig til å føle. Den er nydelig og sterk. Frankrike har ikke gjort det bra i Eurovision de siste årene, men de har heller ikke sendt så veldig gode låter (etter min mening), men denne er fantastisk. Jeg håper den får de poengene og stemmene den fortjener. Det er noe av det fineste jeg har hørt.

Elsker Frankrike sitt bidrag! Den er min nr. 2 etter Italia, foreløpig.

Anonymkode: b3ab5...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...