Gå til innhold

EUROVISION 2021 ROTTERDAM 💗


Tradegy

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor folk tror at det er ungdom uten ordentlig musikksmak som har stemt på Tix.

Monument er rett og slett bare en kjedelig låt, altfor lik spirit in the sky, men uten alt som gjorde den bra. Hvorfor skal vi sende videre den samme gruppa som sist med en mye svakere låt?

Ja, låt til Tix er klisjéfylt og enkel. Men det er hvertfall pent og fengende og på en måte sårt, der Keiino sin låt er intetsigende og ikke alltid helt rent sunget en gang. Da foretrekker jeg en sang som sitter og klaffer med en gang, fremfor å sende videre en middelmådig sang bare fordi man mener gruppa burde vunnet sist.

Hilsen noen-og-tredveåring som stemte på Tix uten å ha noe sans for han fra før

Anonymkode: 333e9...58c

Er så enig! Jeg var på en ganske stor MGP-fest på Zoom med folk i starten av 30-årene, og av 25 ga 23 av oss 3 stemmer til Tix under gullduellen. Selv hadde jeg opprinnelig noen andre som favoritt, men for meg var han soleklart best i gullfinalen. Jeg tror folk glemmer litt at de som stemmer også tenker over at Keiino stiller for andre gang på 2 år, mange som mener at de har hatt sin sjanse, og ikke minst har jeg inntrykk av at de fleste synes Spirit in the sky var bedre enn Monument, og den holdt bare til 6. plass. I mine øyne er det i alle fall helt det samme om vi ender på 6. eller 20. plass, og jeg mener at ingen av årets bidrag ville fått oss til topps uansett. Så da var det ikke vanskelig å stemme Tix, selv om jeg tror Keiino ville gjort det bedre i selve ESC pga fanbasen.

Anonymkode: 27cab...901

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tix sitt tidspunkt på å ‘åpne seg’ på Lindmo var ren taktikk. Alle disse som plutselig åpner seg når de har noe å selge er ikke troverdige i mine øyne. 

På Lindmo fikk han oppmerksomhet fra et nytt publikum, nemlig de eldre. Fra før var det mer yngre garden som kjente til han, men det er ikke de som ser på mgp. 
 

Ser det gjentatte ganger, både på mgp og mgp jr. Den som får nrk sin oppmerksomhet, radio og tv, gjør det bra (vinner) på finalene. 

Anonymkode: 06f18...ee5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme go'følelse av "Fallen angel" som med "Circles" av Post Malone. 

Veldig behagelig og pent.

Anonymkode: 2c77f...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele Facebook-feeden min på lørdag var full av folk i femtiåra som stemte på Tix. Det gjorde jeg også, mye som en protest mot kritikken, men også fordi jeg faktisk likte sangen. 

Anonymkode: 53c7a...62e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIX var definitivt best av de norske. Men har ingen tro på at han skal vinne ESC. Finland har jeg troen på så langt. Digger den!

Anonymkode: 9614f...b05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

TIX var definitivt best av de norske. Men har ingen tro på at han skal vinne ESC. Finland har jeg troen på så langt. Digger den!

Anonymkode: 9614f...b05

Jeg tror jeg liker Finland sin, den er en blanding som jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. 
 

Frankrike sin kan jeg høre flere ganger. Også Litauen, de folka digger jeg 😍 

Anonymkode: 06f18...ee5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor folk tror at det er ungdom uten ordentlig musikksmak som har stemt på Tix.

Monument er rett og slett bare en kjedelig låt, altfor lik spirit in the sky, men uten alt som gjorde den bra. Hvorfor skal vi sende videre den samme gruppa som sist med en mye svakere låt?

Ja, låt til Tix er klisjéfylt og enkel. Men det er hvertfall pent og fengende og på en måte sårt, der Keiino sin låt er intetsigende og ikke alltid helt rent sunget en gang. Da foretrekker jeg en sang som sitter og klaffer med en gang, fremfor å sende videre en middelmådig sang bare fordi man mener gruppa burde vunnet sist.

Hilsen noen-og-tredveåring som stemte på Tix uten å ha noe sans for han fra før

Anonymkode: 333e9...58c

Synes låten var ganske intesigende. Og engelskuttalen hans var, hm, skikkelig cringe 🙈

Anonymkode: a3572...58f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tix seiler opp som stor favoritt til å vinne

Anonymkode: 5bed3...79f

😂

Anonymkode: 06f18...ee5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (På 21.2.2021 den 19.15):

Leste en kommentar på sosiale medier fra en utenlandsk ESC-fan at Norge i år droppet å sende ESC-gullfavoritten (Keiino) for en låt (TIX) som Balkan-landene typisk bruker å sende hvert år, og som vestlige land bruker å riste på hodet til. 

Ser at folk her hjemme mener at dem liker TIX' låt mer og mer jo oftere dem hører den. Vel, du hører den bare én gang i ESC, så Balkan-stemningen man får første gang man hører den er jo ikke helt feil. 

Kommentarfeltene fra utlandet har ikke vært nådig på sosiale medier siste døgnet.  "You crazy Norwegians..."

Jeg tenker at TIX er heldig om han når igjennom til finalen i det hele tatt. For hans del tenker jeg at det kanskje er like greit om han ikke gjør det i fare for å bli ydmyket i finale-avstemmingen. 

Når dét er sagt så er ESC et politisk spill. Klarer TIX å spille ut mobbekortet, psykisk helse-kortet og sympatikortet i litt mer avansert grad enn i MGP på forhånd av ESC, så kan TIX fort bli en joker. Men han konkurrerer hardt med andre land og deltagere om sympatien. Likevel, TIX har jo god erfaring med å spille offer nå, så det kan jo gå. Det er vel hans eneste håp for en habil plassering og for å ikke bli ydmyket. 

Enig

Anonymkode: 54948...324

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror jeg liker Finland sin, den er en blanding som jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. 
 

Frankrike sin kan jeg høre flere ganger. Også Litauen, de folka digger jeg 😍 

Anonymkode: 06f18...ee5

Der er slags blanding av HIM - Join me in death og Rasmus - In the shadow.

Underlig nok er begge de bandene også finske 😄

Anonymkode: 06f18...ee5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva har han gjort mot andre? 

Anonymkode: 399b2...f02

Husker du russesangene han skrev?

Anonymkode: 54948...324

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.2.2021 den 18.47):

Norge har lav musikk sans rett og slett. Det som er problemet. 

Anonymkode: 124f7...3cd

Det høres veldig forenklet ut. Nordmenn har forskjellig musikksans. Når det gjelder MGP, så ser ikke alle på det, og ikke alle som ser på stemmer. I år var det også mange forskjellige musikkstiler i delfinalene. Hvem som vinner til slutt viser bare musikksmaken til de som stemmer på vedkommede. I MGP er det ikke nødvendigvis bare musikken folk gir stemmer til, men hele pakka musikk/tekst/vokalprestasjon/framførelse/underholdningsverdi/kostyme. 
 

Når det gjelder Tix så tror jeg nok at han også fikk en del sympatistemmer. Han har de siste månedene vært åpen i media om psykisk sykdom, Tourettes, at han vurderte å begå selvmord. Går han for slikt mediaopplegg i Rotterdam, kan han sikkert få flere stemmer, særlig fordi han er mann, og menn «skal ikke» snakke om psykiske problemer.

For det tredje. Jeg skulle gjerne ha visst hva du mener er lav musikksans generelt. Eller som du selv skriver det «lav musikk sans». 

 

 

Endret av MyMichelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir sagt at "av alle uviktige ting i verden er fotball den viktigste", men etter å ha lest disse trådene tenker jeg at det viktigste av alle uviktige ting i livet må være MGP og ESC.  Det ser i alle fall slik ut på kommentarene.

Jeg elsker MGP og ESC selv, og det har jeg gjort i hele mitt liv, men jeg håper virkelig at jeg aldri vil komme til det punktet at jeg tar denne musikkfesten så seriøst at jeg ikke klarer å se utover min egen nesetipp.

Nei vel, så vant ikke favoritten min den nasjonale konkurransen.  Synd, men slik er det.
Nå gleder jeg meg til å se et fantastisk show om noen uker.
 

 

Anonymkode: 60b0e...981

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

TIX var definitivt best av de norske. Men har ingen tro på at han skal vinne ESC. Finland har jeg troen på så langt. Digger den!

Anonymkode: 9614f...b05

Hvorfor mener du TIX var best?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tix seiler opp som stor favoritt til å vinne

Anonymkode: 5bed3...79f

Vi kjenner ikke alle bidragene ennå, så da er det umulig å si hvem som er stor favoritt til å vinne.  (Odds)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest 123 eller noe

Så mye kjedelig musikk i den norske finalen, like greit at TIX vant som hvem som helst andre.. Helt ræva. Heier på diskoteksangen i ESC!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irske bidraget er klart. Lesley Roy representerer Irland med sangen 'Maps'. Irland har ofte gode sanger, og dette er slett ingen dårlig sang. Ikke blant mine favoritter, men jeg synes den er hakket bedre enn den norske. Irland og Norge er for øvrig i samme gruppe i semifinalen.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tyske bidraget er Jendrik med 'I Don't Feel Hate'. Veldig politisk korrekt? Må være noe av det svakeste tyskerne har levert på lenge. Tyskland er direkte kvalifisert til finalen, så dette blir ikke luket ut i semifinalen. Kommer Norge gjennom semifinalen, så ender vi garantert foran Tyskland.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...