Gå til innhold

Til dere som reiser mye til asia og lignende land og trives der:


te_groupies

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 hours ago, AnonymBruker said:

Så sånn sett så liker du asia fordi du kan drikke så mye alkohol du vil ja... :)

Ja, men hva er så fasinerende med asia? Selv syns jeg asia virker som et skikkelig møkkahøl, sovjetland er bedre sånn jeg ser det.
 

Hvem finner på å reise til slike land når de er selve sentrumet for enkelte sykdommer. Galskap! 

De er ikke så hyggelige, de bare later som. Det har jeg hørt fra noen som har vært der. De smiler når de er forbanna osv. De blir forresten sure for alt. 
 

Der folk med sort helt stritt hår er. Skjønner du?

Tenker asiatere generelt. 

 

Oki.... ALdri vært i de drittlanda der. Ikke skal jeg dit heller. Er bare raringer som drar dit. 

Ja, asia du skjønner vel hva jeg mener... kontonentet, lendene... hvorfor tiltrekkes dere av sånne steder og folk mener jeg (folk med lite hår, som er sort og helt stritt). 

Anonymkode: d80c8...651

Skjønner ikke hvorfor du poster på et reiseforum, når du uansett ikke liker å reise... 

Jeg liker ikke kokt torsk, kan noen fortelle meg hva som er så godt med det, samt gi meg en oppskrift?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, asia du skjønner vel hva jeg mener... kontonentet, lendene... hvorfor tiltrekkes dere av sånne steder og folk mener jeg (folk med lite hår, som er sort og helt stritt). 

Beklager, men jeg skjønner fortsatt ikke hvilke land du mener. Selv har jeg bare vært i de asiatiske landene Kina, Myanmar og Tyrkia. Ingen av stedene traff jeg folk med helt stritt hår.

Endret av Hulderen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De er ikke så hyggelige, de bare later som. Det har jeg hørt fra noen som har vært der. De smiler når de er forbanna osv. De blir forresten sure for alt

Du har hørt det fra noen som var der? Jobber man i ett serviceyrke må man ofte smile, det gjelder i de fleste land. Jeg har bodd en periode i India, Kambodsja og Thailand og har ikke opplevd at de blir sure for alt, det er gjerne europeere flinke til. De liker selvsagt ikke arrogante og nedlatende turister. 

Anonymkode: 9bac9...ff0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så sånn sett så liker du asia fordi du kan drikke så mye alkohol du vil ja... :)

Ja, men hva er så fasinerende med asia? Selv syns jeg asia virker som et skikkelig møkkahøl, sovjetland er bedre sånn jeg ser det.
 

Hvem finner på å reise til slike land når de er selve sentrumet for enkelte sykdommer. Galskap! 

De er ikke så hyggelige, de bare later som. Det har jeg hørt fra noen som har vært der. De smiler når de er forbanna osv. De blir forresten sure for alt. 
 

Der folk med sort helt stritt hår er. Skjønner du?

Tenker asiatere generelt. 

 

Oki.... ALdri vært i de drittlanda der. Ikke skal jeg dit heller. Er bare raringer som drar dit. 

Ja, asia du skjønner vel hva jeg mener... kontonentet, lendene... hvorfor tiltrekkes dere av sånne steder og folk mener jeg (folk med lite hår, som er sort og helt stritt). 

Anonymkode: d80c8...651

Herre min hatt. Det er nok best at du holder deg her i Norge i din egen lille boble, ja, for mer fordomsfull type en deg, skal man vel lete litt for å finne. Du hadde nok vokst litt på å utvikle intellektet litt. Må jo være trist å ha en slik enkel tankegang, du må nok føle deg ganske ensom. Men på den annen siden, så er det jo ikke sikkert at du er klar over hvor trist type du er... Ignoranse is bliss, som man sier. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

te_groupies skrev (6 timer siden):

Hva er forskjellen på en i fra taiwan og en i fra korea f.eks? :klo: 

Hva er forskjellen på en fra Norge, og en fra Polen? 

Anonymkode: 0e37d...693

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du egentlig kan veldig lite om andre kulturer, særlig land i Asia (Asia er ikke et eget land!). En av grunnene til at jeg liker Asia er fordi det er utrolig mye forskjellig å se, masse forskjellige kulturer osv, og det er også veldig annerledes fra Norge. Og i mange av landene er folkene veldig hyggelige og imøtekommende. De stedene som er veldig overturistifisert kan gjerne disse smilene nok være falske (så selv folk i Thailand som "smilte" og deretter himlet med øyene rett etterpå osv), men mange andre plasser er de ikke det, da virker de genuint hyggelige. Å si at Asia kun består av palmer og ørken er en veldig merkelig påstand! Hvor tror du Himalaya-fjellene ligger? Det blir som å si at Afrika kun består av palmer og ørken..

Har selv reist mest i Sørøst Asia, men har også vært i Kina, og skal til Japan om ikke altfor lenge håper jeg, og er mange andre steder jeg også drømmer om å reise. Har forøvrig vært på de andre kontinentene også, men Asia drar meg alltid tilbake.

Du har mao ikke vært der selv, og kun hørt via andre hvordan det er. Før man har vært der selv, og har fått et inntrykk på egenhånd, skal man være forsiktig med å dømme andre steder og kulturer basert på hva andre mener.

Anonymkode: 3263b...3d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd en del i Asia. Liker at det er varmt, strand, billig. Stort miljø for turister og Long termers der jeg har vært. Koselig å bli kjent med lokale og fattige, få et annet perspektiv på livet. Setter pris på ting når jeg kommer hjem, som vann i springen. 

Anonymkode: 51a04...305

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kina er moderne, trygt, avslappet og lekent. Gode familieverdier. Folk danser sammen ute på kveldstid. Gamle og unge. Det var som en boble i verden. En fin boble full av kultur, interesserte mennesker, grønne parker og fin musikk. Kunnskap står i fokus, men også lek og underholdning. Likte at de er veldig opptatt av evolusjonen og hadde dinosaurer som tema i mange fornøyelsesparker. Varmt og godt klima. Kort vinter og lang vår og høst. 

Japan er veldig rent og ordentlig, men også lekent. Menneskene føltes mer reserverte enn i Kina. Masse spennende å se og oppleve. Utenfor byen var naturlandskapet veldig likt det norske utrolig nok. Trehus og lik vegetasjon. Mye bra sjømat. Flotte spa(onsen). Små søte biler. Alt er litt miniatyr. Litt for mye reklameplakater av seksualiserte småjenter. Ble litt ekkelt. Masse bra vitenskapsmuseum og teknologi. Flotte toaletter (selv i de skumleste smug). 

Thailand har perfekt temperatur og er veldig, veldig vakkert Perfekt avslappende ferie. Digg mat og man føler seg så fri der. Så ikke noe ekkelt. Var der med hele familien. Men vi var ikke midt i storbyene. Vært der flere ganger og lengter alltid tilbake. 

Anonymkode: a7a0a...aac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Høres ut som du egentlig kan veldig lite om andre kulturer, særlig land i Asia (Asia er ikke et eget land!). En av grunnene til at jeg liker Asia er fordi det er utrolig mye forskjellig å se, masse forskjellige kulturer osv, og det er også veldig annerledes fra Norge. Og i mange av landene er folkene veldig hyggelige og imøtekommende. De stedene som er veldig overturistifisert kan gjerne disse smilene nok være falske (så selv folk i Thailand som "smilte" og deretter himlet med øyene rett etterpå osv), men mange andre plasser er de ikke det, da virker de genuint hyggelige. Å si at Asia kun består av palmer og ørken er en veldig merkelig påstand! Hvor tror du Himalaya-fjellene ligger? Det blir som å si at Afrika kun består av palmer og ørken..

Har selv reist mest i Sørøst Asia, men har også vært i Kina, og skal til Japan om ikke altfor lenge håper jeg, og er mange andre steder jeg også drømmer om å reise. Har forøvrig vært på de andre kontinentene også, men Asia drar meg alltid tilbake.

Du har mao ikke vært der selv, og kun hørt via andre hvordan det er. Før man har vært der selv, og har fått et inntrykk på egenhånd, skal man være forsiktig med å dømme andre steder og kulturer basert på hva andre mener.

Anonymkode: 3263b...3d9

Ser ikke vitsen med å kunne masse om asia. Syns det er ganske rart å kunne masse om asia, og enkelte ganger virker det som at det kulturgreiene bare er tull. Mennesker er mennesker. Hvorfor skal man gjøre ting så komplisert med kulturer og "asias arv"og ære, og gudene vet hva som er så spesielt der. 
Jeg mener ikke at asia bare består av det, men jeg søkte opp bilder av det på nett for å se hvordan det er der, og da kom det først opp masse ørkenbilder. Betyr ikke at jeg tror det er sånn i asia for det. Jeg får justere søkeordene. Verre er det ikke. 
Til tross for det og det jeg ser av en del steder i asia så syns jeg ikke det er fristende å dra dit. Alt for mange folk, nesten overbefolket egentlig, masete, møkkete også selger dem en haug med juggel og sånn. Syntes faktisk synd på en del undertrykte kvinner der altså. De gjør ikke annet enn å føde barn etter barn, blir behandlet som sexslaver fordi enkelte folk som MÅ ned dit pga billig alkohol og null regler. Eh... 

Jammen meg noe jeg vil bidra til altså... not. 

 

Anonymkode: d80c8...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å besøke Malaysia 😊 vi har kun vært i Pakistan mange ganger, og der trives vi. Mat og shopping er bra 😊 ikke veldig dyrt heller. 

Anonymkode: 7ca4b...8c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser ikke vitsen med å kunne masse om asia. Syns det er ganske rart å kunne masse om asia, og enkelte ganger virker det som at det kulturgreiene bare er tull. Mennesker er mennesker. Hvorfor skal man gjøre ting så komplisert med kulturer og "asias arv"og ære, og gudene vet hva som er så spesielt der. 
Jeg mener ikke at asia bare består av det, men jeg søkte opp bilder av det på nett for å se hvordan det er der, og da kom det først opp masse ørkenbilder. Betyr ikke at jeg tror det er sånn i asia for det. Jeg får justere søkeordene. Verre er det ikke. 
Til tross for det og det jeg ser av en del steder i asia så syns jeg ikke det er fristende å dra dit. Alt for mange folk, nesten overbefolket egentlig, masete, møkkete også selger dem en haug med juggel og sånn. Syntes faktisk synd på en del undertrykte kvinner der altså. De gjør ikke annet enn å føde barn etter barn, blir behandlet som sexslaver fordi enkelte folk som MÅ ned dit pga billig alkohol og null regler. Eh... 

Jammen meg noe jeg vil bidra til altså... not. 

 

Anonymkode: d80c8...651

Igjen, du snakker som om hele kontinentet er likt, og at alle landene er like. Selvsagt sier jeg ikke at det ikke er problemer der. Sexsalg er et stort problem ja, men igjen, man velger jo da å reise til steder der dette ikke er et like stort problem! Sexsalg finnes også i Europa, også menneskesmugling. Mener du da at hele Europa er fælt fordi det finnes her?

Apropos det med at kvinner bare føder barn i Asia; Singapore, Sør-Korea, Taiwan og Japan er blant landene i verden med lavest fødselsrate per kvinne. Det ligger mange asiatiske land under Norge på den listen, med lavere fødselsrate enn Norge.

Jeg tror gjerne å lære om et annet kontinent er litt mer komplisert enn å bare google Asia, og se på bildene som dukker opp. Men du må jo selvsagt få synes at det ikke frister å reise til den delen av verden.

Anonymkode: 3263b...3d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser ikke vitsen med å kunne masse om asia. Syns det er ganske rart å kunne masse om asia, og enkelte ganger virker det som at det kulturgreiene bare er tull. Mennesker er mennesker.

Anonymkode: d80c8...651

Det handler heller ikke nødvendigvis om å kunne masse om Asia, er like interessert i andre verdensdeler. Det handler om å ha litt kunnskap om resten av verden og andre land, og ikke kun leve i vår egen lille boble i Norge og anta at vi vet best om alt.

Anonymkode: 3263b...3d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 1.30):

Har bodd i Asia siden jeg var i midten av tjueårene.

Kulturen er veldig interessant. Maten er himmelsk. Folkene er alltid glade og hyggelig. Klimaet er varmt året rundt (bor i sør). Prisene er lave, så levestandaren blir mye høyere enn i Norge. Naturen er storslått og utrolig vakker. Kvinnene er verdens vakreste. Lover og regler er mye mer liberalt i Norge, ting er ikke så strengt. Folk er også mye mindre fordomsfulle.

Rett og slett så mye å like at jeg fremdeles bor her over 10 år senere.

Anonymkode: 296f0...b23

Så de lider ikke av depresjoner og sånt som vi gjør her i Norge?

 

Anonymkode: 92c20...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en merkelig tråd. Folk flest bor i Asia, det er den største verdensdelen i utbredelse og folketall. Vi snakker om rundt 50 land og over 2000 forskjellige språk. Det går ikke an å si noe generelt om Asia bortsett fra at det bor folk der, som her. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillefrøkengrei
te_groupies skrev (På 20.2.2021 den 1.01):

Hva liker dere best med asia? Er det maten som tiltrekker dere, damene eller mennene? Eller er det rett og slett bare varmen og sånn? 🙂

Jeg har hovedsakelig reist til land i Sør-Øst Asia men også vært i India. Det som tiltaler meg er hovedsakelig kulturen og.  Det er mye å se og oppleve som ligger langt i fra hvordan vi har det i både norden og resten av Europa. Dette fasinerer meg. Jeg elsker å dra og se på de gamle templene, lære om historien, hvordan de lever, se at annet dyreliv, gå turer i annen natur osv. Også har de veldig mye god mat, det hjelper også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så sånn sett så liker du asia fordi du kan drikke så mye alkohol du vil ja... :)

Ja, men hva er så fasinerende med asia? Selv syns jeg asia virker som et skikkelig møkkahøl, sovjetland er bedre sånn jeg ser det.
 

Hvem finner på å reise til slike land når de er selve sentrumet for enkelte sykdommer. Galskap! 

De er ikke så hyggelige, de bare later som. Det har jeg hørt fra noen som har vært der. De smiler når de er forbanna osv. De blir forresten sure for alt. 
 

Der folk med sort helt stritt hår er. Skjønner du?

Tenker asiatere generelt. 

 

Oki.... ALdri vært i de drittlanda der. Ikke skal jeg dit heller. Er bare raringer som drar dit. 

Ja, asia du skjønner vel hva jeg mener... kontonentet, lendene... hvorfor tiltrekkes dere av sånne steder og folk mener jeg (folk med lite hår, som er sort og helt stritt). 

Anonymkode: d80c8...651

Du kan ikke stave. 😂😂😂😂 

Anonymkode: 93503...7cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært en del i Øst-Asia og savner det. Er mye lykkeligere der enn i Norge og lengter alltid tilbake. Men å flytte er et stort sprang. :( 

Anonymkode: eaec0...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

te_groupies skrev (På 20.2.2021 den 1.01):

mennene

🤣🤣🤣

Anonymkode: a4a7b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vært i Vietnam, Tyrkia, Thailand  Sri Lanka og India. Av de landene er Vietnam min favoritt. Elsker maten, strendene, folket, badetemperatur og arkitektur. Å reise fra Bangkok til Hanoi, er som å reise på 70 års tidsreise! Bangkok er hypermoderne, og da er det spesielt å gå rundt i Hanoi rett etterpå. Men Hanoi er ikke favorittstedet mitt,  det er det Hoi An som er.  Håper å reise tilbake dit når dette er over.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...