Gå til innhold

Til dere som reiser mye til asia og lignende land og trives der:


te_groupies

Anbefalte innlegg

tirben skrev (4 minutter siden):

Har bare vært i Vietnam, Tyrkia, Thailand  Sri Lanka og India. Av de landene er Vietnam min favoritt. Elsker maten, strendene, folket, badetemperatur og arkitektur. Å reise fra Bangkok til Hanoi, er som å reise på 70 års tidsreise! Bangkok er hypermoderne, og da er det spesielt å gå rundt i Hanoi rett etterpå. Men Hanoi er ikke favorittstedet mitt,  det er det Hoi An som er.  Håper å reise tilbake dit når dette er over.  

Elsket også Vietnam. Må tilbake!

Anonymkode: eaec0...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 1.22):

Asia og lignende land? Tenker du sånn typisk Mongolia, Japan, Sri Lanka og Irak? 

De har jo cirka ingenting til felles. Spørsmålet er rart. 

Anonymkode: 728c0...f31

Tenkte jeg også på 😅 Har selv vært i Singapore, Hong-Kong, Malaysia, Indonesia og Thailand. De to førstnevnte har endel likheter, men ellers synes jeg det er ganske store forskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 1.30):

Har bodd i Asia siden jeg var i midten av tjueårene.

Kulturen er veldig interessant. Maten er himmelsk. Folkene er alltid glade og hyggelig. Klimaet er varmt året rundt (bor i sør). Prisene er lave, så levestandaren blir mye høyere enn i Norge. Naturen er storslått og utrolig vakker. Kvinnene er verdens vakreste. Lover og regler er mye mer liberalt i Norge, ting er ikke så strengt. Folk er også mye mindre fordomsfulle.

Rett og slett så mye å like at jeg fremdeles bor her over 10 år senere.

Anonymkode: 296f0...b23

Det med lover og regler er da absolutt ikke det samme over hele Asia. Flott at du har det bra, altså, det unner jeg alle!  Men folk generelt må slutte å dra hele kontinenter under én kam. Snakker også av erfaring (og jeg har ikke noe imot Asia)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 8.35):

Folk er avslappet, ikke fokus på sikkerhet overalt, dyr overalt, hyggelige folk, god mat, fin natur i jungelen, kan kjøre motorsykkel uten hjelm (ja dumt, men en fantastisk frihetsfølelse). Elsker å komme ut av den vestlige ordentligheten iblant. 

Anonymkode: 9bac9...ff0

Snakker du om Filippinene, Irak, Kina eller Singapore eller..?

Anonymkode: 0c437...2d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

te_groupies skrev (På 22.2.2021 den 1.34):

Hva er forskjellen på en i fra taiwan og en i fra korea f.eks? :klo: 

Hvilke personer er det snakk om? Hva er forskjellen på deg og meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Snakker du om Filippinene, Irak, Kina eller Singapore eller..?

Anonymkode: 0c437...2d1

Ts spurte generelt så jeg svarte generelt. Svaret mitt gjelder Thailand, Laos, Kambodsja, India, Filipinene. Jeg har også vært i Kina, Iran og Myanmar og det var selvsagt  annerledes mht regler og frihet, som mange andre land i Asia også. 

Anonymkode: 9bac9...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts spurte generelt så jeg svarte generelt. Svaret mitt gjelder Thailand, Laos, Kambodsja, India, Filipinene. Jeg har også vært i Kina, Iran og Myanmar og det var selvsagt  annerledes mht regler og frihet, som mange andre land i Asia også. 

Anonymkode: 9bac9...ff0

Takk for godt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 1.30):

Har bodd i Asia siden jeg var i midten av tjueårene.

Kulturen er veldig interessant. Maten er himmelsk. Folkene er alltid glade og hyggelig. Klimaet er varmt året rundt (bor i sør). Prisene er lave, så levestandaren blir mye høyere enn i Norge. Naturen er storslått og utrolig vakker. Kvinnene er verdens vakreste. Lover og regler er mye mer liberalt i Norge, ting er ikke så strengt. Folk er også mye mindre fordomsfulle.

Rett og slett så mye å like at jeg fremdeles bor her over 10 år senere.

Anonymkode: 296f0...b23

Hvilket land bor du i ?

Anonymkode: 8942e...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg veldig glad i slanger, og jakter på disse. Da er asia spennende for meg. Høydepunktet var en spyttende cobra 

Anonymkode: 2b229...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...