Gå til innhold

Mangelen av T-banestasjoner sentralt i Oslo.


MortenMinstelønn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes tilbudet er bra nok jeg! Vi har jo trikker som går stort sett overalt! 

Anonymkode: 1ff72...355

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes tilbudet er bra nok jeg! Vi har jo trikker som går stort sett overalt! 

Anonymkode: 1ff72...355

Dessuten er det sunt å bevege seg. (Gjelder de som kan <_< )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg ts. Hvor er kartet? 

Nå har det seg slik at det brant opp. Jeg hadde det. Så hadde jeg det ikke lenger.

Jeg må be om utsettelse til mandag. Jeg tok det med i Porschen til eksen som jeg skulle levere til den nye eksen hennes fordi han skulle låne den i helgen. Jeg tok ut det fine luksuskartet som jeg hadde printet ut i A3 og rullet det pent sammen før jeg gikk hjem.

Da jeg kom hjem la jeg det over komfyren fordi telefonen ringte. Jeg kom borti den keramiske platen fra Torino under telefonsamtalen, som var med den tidligere kjæresten til den nye eksen til min eks. En søt kvinne som liker meg. Hun flørtet litt og det ble hett. Hetere ble det da jeg la hånden over komfyren på rundt 220 grader. Det gikk greit med hånden min etter en stund under kaldt vann. Kartet derimot, var ødelagt og forbrent.

Det skulle ikke ha skjedd. Men det skjedde, til tross for at det ikke skulle ha skjedd.

Jeg legger meg flat og tar ansvar.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

MortenMinstelønn skrev (På 18.2.2021 den 18.33):

I denne tråden må vi finne ut hvorfor i all verden en by, i et land, med så god økonomi og fokus på det grønne, har et T-banenettverk som i beste fall minner om hovedstaden til et fattig land.

Hva er mer grønt enn å få trafikken under gatenivå? Oslo sentrum mangler T-banestasjoner på så utrolig mange viktige knutepunkter. Istedenfor er sentrum full av røde busser som kjører non stop. Samt den helvetes og livsfarlige blåtrikken.

I morgen skal jeg laste opp et kart over sentrum og tusje inn hvor det burde ha vært T-banestasjoner i Oslo sentrum for 40 år siden.

(Jeg kan ikke gjøre dette i kveld da jeg ikke har printer hjemme og fordi Tom Hanks spiller i en western og den må sees i kveld.)

To be contuned tomorrow.

I mellomtiden, kom gjerne med teorier og tanker om hvorfor Oslo sentrum er så undergrunnsstasjons-fattig? 

Oslo er liten by derfor.

Oslo er ikke akkurat London, Paris eller New York derfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig veldig fornøyd med kollektivtransporten sentralt i Oslo. Synes bane, buss og trikk til sammen får meg akkurat dit jeg vil uten problemer.  Da synes jeg heller vi trenger enklere reiseruter i utkanten av byen, f.eks en forbindelse mellom Ellingsrud- og Vestlibanene.

Anonymkode: ad594...dce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er egentlig veldig fornøyd med kollektivtransporten sentralt i Oslo. Synes bane, buss og trikk til sammen får meg akkurat dit jeg vil uten problemer.  Da synes jeg heller vi trenger enklere reiseruter i utkanten av byen, f.eks en forbindelse mellom Ellingsrud- og Vestlibanene.

Anonymkode: ad594...dce

Ja, jeg og. Synes vi har vi har et godt tilbud i sentrum og i flere bydeler. 

Anonymkode: 1ff72...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatsby skrev (2 timer siden):
MortenMinstelønn skrev (På 18.2.2021 den 18.33):

I denne tråden må vi finne ut hvorfor i all verden en by, i et land, med så god økonomi og fokus på det grønne, har et T-banenettverk som i beste fall minner om hovedstaden til et fattig land.

Hva er mer grønt enn å få trafikken under gatenivå? Oslo sentrum mangler T-banestasjoner på så utrolig mange viktige knutepunkter. Istedenfor er sentrum full av røde busser som kjører non stop. Samt den helvetes og livsfarlige blåtrikken.

I morgen skal jeg laste opp et kart over sentrum og tusje inn hvor det burde ha vært T-banestasjoner i Oslo sentrum for 40 år siden.

(Jeg kan ikke gjøre dette i kveld da jeg ikke har printer hjemme og fordi Tom Hanks spiller i en western og den må sees i kveld.)

To be contuned tomorrow.

I mellomtiden, kom gjerne med teorier og tanker om hvorfor Oslo sentrum er så undergrunnsstasjons-fattig? 

Ekspander  

Oslo er liten by derfor.

Oslo er ikke akkurat London, Paris eller New York derfor.

Oslo er mindre, men det endrer ikke det faktum at det er merkelig hvor mange store knytepunkter i byen som mangler en undergrunnstasjon.

Innbyggertallet er ikke så viktig så lenge behovet for disse stasjonene. New York har desidert fleste med over 450 stasjoner. Det er det selvfølgelig ikke behov for.  

Og i forhold til klima, hadde det vært en enorm fordel å få mer av trafikken under gatene fremfor halvfulle busser som raser rundt som gale i sentrum.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollektivtransporten i Oslo er fin, den. Poenget mitt var at det er for få T-banestasjoner. Å forholde seg til x-antall buss- og trikkeruter er omtrent umulig hvis en ikke bruker de samme rutene ofte. 

Det fine med undergrunnstasjoner, som mange byer har forstått, er at det er litt enklere. Det er tryggere med undergrunnstasjoner og det er mer klimavennling. 

For et land som så ofte skryter av vår rikdom, så synes jeg det er merkelig at vi ligger så langt bak f.eks Stockholm her. Sistnevnte by er ikke så forbanna mye større. De sluttet vel med blåtrikken og det enorme antall busser for veldig mange år siden. Fordi de fikk en vesentlig del av trafikken under jorden. Gjennom t-banestasjoner. 

Det er ikke snakk om så mange nye stasjoner. Kanskje et sted mellom 10-12 nye stasjoner. Jada! Jeg vet noen få nye er planlagt. De er ikke mange nok og dekker ikke alle de områdene som er vesentlige.

Jeg kan jo personlig gi faen og kjøre bil. Men trafikken stopper opp. For mange biler. Superfint at MDG har ønsker om færre biler og busser. Men skaff T-banestasjoner alle steder der det er omtrent like mange folk daglig som det er i en liten norsk by. De har i det minste sin togstasjon.

(Bortsett fra Nord-Norge, da. Som vi glemte)    

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...